طلاق به خاطر ناتوانی مرد یا زن در برقراری رابطه جنسی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

طلاق به خاطر ناتوانی مرد یا زن در برقراری رابطه جنسی از جدی‌ترین دلایل طلاق است. رابطه جنسی یکی از مهم‌ترین نیازها در هر رابطه است. این نیاز تا حدی اهمیت دارد که گاهی اوقات می‌تواند ارتباط عاطفی شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. بسیاری از زوجینی که رابطه جنسی مناسبی ندارند از این شرایط خسته و عصبی هستند. این وضعیت می‌تواند باعث اختلاف و ناراحتی در رابطه آن‌ها شود و حتی مشکلات بیشتری را هم به دنبال بیاورد. با همه این‌ها متأسفانه دلایل فرهنگی در کشور ما باعث می‌شود که آمار دقیقی از مشکلات جنسی وجود نداشته باشد. اما روانشناسان در اتاق درمان بارها این مشکلات را از مراجعین می‌شنوند. به همین خاطر است که اگر در رابطه جنسی با همسرتان دچار مشکل هستید باید راهی برای برطرف کردن آن پیدا کنید. بی‌توجهی به این موضوع می‌تواند تمامی زندگی شما را تحت تأثیر خود قرار بدهد.

اهمیت طلاق به خاطر ناتوانی جنسی در زندگی مشترک

مسلما نیازهای جنسی بخشی از دلیل و انگیزه ما برای ازدواج هستند که غیرقابل‌انکار است. رابطه جنسی برای رضایت از زندگی مشترک عامل بسیار مهمی است. کیفیت این رابطه می‌تواند تا حد زیادی کیفیت زندگی مشترک شما را تعیین کند. بسیاری از خیانت‌ها یا طلاق‌ها اگر به‌درستی موردبررسی قرار بگیرند خواهید دید که ردپایی از مشکلات جنسی در این میان وجود دارد. اما سؤال اینجاست که چرا رابطه جنسی تا این حد در زندگی ما تأثیرگذار است؟ بسیاری از روانشناسان معتقدند برقراری رابطه جنسی باعث از بین رفتن اضطراب‌ها و ایجاد احساس آرامش در زن و مرد می‌شود. به همین خاطر درصورتی‌که این رابطه کیفیت لازم را نداشته باشد مشکلات بسیاری را در زندگی فرد ایجاد می‌کند. برای آشنایی با سایر عوامل طلاق کلیک کنید.

گاهی اوقات ما با دلایل مختلفی مثل مشکلات جنسی، بالا رفتن سن یا هر دلیل دیگری ارتباط جنسی خود را کم می‌کنیم یا حتی آن را به صفر می‌رسانیم. این شرایط می‌تواند آثار مخرب بسیاری روی زندگی مشترک‌تان داشته باشد؛ که یکی از رایج‌ترین آن‌ها خیانت است. اما به‌غیراز خیانت این موضوع به‌تدریج زندگی عاطفی شما را هم تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. به همین خاطر بهتر است قبل از اینکه کارتان به طلاق جنسی کشیده شود برای از بین بردن مشکلات چاره‌ای پیدا کنید. یکی از بهترین راهکارها در این زمینه این است که از یک مشاور کمک بگیرید.

طلاق به خاطر ناتوانی جنسی و سایر عوامل موثر بر طلاق جنسی

اختلالات جنسی

اختلالات جنسی مهم‌ترین دلیل در بروز طلاق‌های جنسی هستند. مشکلاتی مانند سردمزاجی در زنان، اختلال نعوظ یا زودانزالی شایع‌ترین مشکلاتی هستند که باعث می‌شوند رابطه جنسی با مشکل مواجه شود. این بیماری‌ها به‌راحتی از طریق مشاوره‌های جنسی قابل‌درمان هستند. اما وقتی به درمان این شرایط توجهی نداریم می‌توانند بزرگ و بزرگ‌تر شده و مشکلات بسیاری را در زندگی مشترک ایجاد کنند.

نیازهای متفاوت

گاهی اوقات این اختلالات جنسی نیستند که باعث بروز اختلاف میان زوجین می‌شوند. بلکه میزان تمایلات زوجین است که باهم تفاوت دارد. این شرایط باعث می‌شود درخواست یکی از زوجین برای برقراری رابطه از طرف دیگری رد شود. این اتفاق می‌تواند کیفیت رابطه را تحت تأثیر خود قرار دهد. یا ممکن است مشکلات دیگری مثل تحمل رابطه جنسی یا ارگاسم دروغین رخ بدهند. تمامی این شرایط زمینه را برای ایجاد مشکل در یک رابطه ایجاد می‌کنند.

مشکلات فرهنگی

واقعیت این است که رابطه جنسی همیشه تحت تاثیر فرهنگ یک منطقه قرار می‌گیرد. اینکه هدف از برقراری رابطه جنسی چه باشد؛ تا چه حد به لذت بردن زنان اهمیت داده شود؛ یا میزان اهمیت دادن به پیش‌نوازی‌های عاشقانه در هر فرهنگی متفاوت خواهد بود. بی‌توجهی به این مسائل یا داشتن اعتقادات مختلف راجع به آن باعث می‌شود رابطه جنسی شما کیفیتی که باید را نداشته باشد. برای مثال بسیاری از زنان به دلیل احساس شرم و خجالت نمی‌توانند نیازهای خود را بیان کنند و این باعث می‌شود تا در رابطه احساس لذت نکنند.

فروشگاه آرامیس

اختلاف میان زوجین

تمایل به برقراری رابطه جنسی به‌خصوص در زنان رابطه مستقیمی با نیازهای روحی آن‌ها دارد. وقتی دلخوری و ناراحتی در یک رابطه وجود داشته باشد تمایل به برقراری رابطه جنسی هم کاهش پیدا می‌کند. اگر خاطرتان باشد از این موضوع صحبت کرده بودیم که رابطه جنسی روی رابطه عاطفی زوجین اثر می‌گذارد. درواقع می‌توانیم بگوییم که این دو موضوع ارتباط متقابلی با یکدیگر دارند و ضعف در هرکدام از آن‌ها دیگری را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دانش ناکافی

گاهی اوقات طلاق جنسی و دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌شود این است که زن و مرد اطلاعی از نیازهای جنس مخالف ندارند. بسیاری از آقایان اهمیتی برای معاشقه قبل از رابطه جنسی قائل نیستند. درحالی‌که شرایط محیطی و فضای عاطفی تأثیر بسیاری در برانگیختگی جنسی زنان دارد. مشاوره‌های پیش از ازدواج یکی از فرصت‌هایی است که شما می‌توانید اطلاعات خود را راجع به خواسته‌ها و نیازهای طرف مقابل افزایش دهید. بهتر است این فرصت را از دست ندهید و با آگاهی از ویژگی‌های یک رابطه صحیح وارد زندگی مشترک شوید.

چرا قبل از طلاق به خاطر ناتوانی جنسی مرد یا زن باید مشاوره گرفت

طلاق جنسی به معنای این است که رابطه جنسی میان طرفین تمام یا بسیار سرد شده است. این شرایط حتی گاهی اوقات دلیلی برای طلاق و جدایی زوجین از یکدیگر می‌شود. به همین خاطر بهتر است از شدت گرفتن این مشکل در زندگی مشترک خود دوری کنید. اما مسائل جنسی موضوعی نیستند که شما بتوانید راجع به آن‌ها به‌راحتی با دیگران صحبت کنید. گاهی اوقات هم اطرافیان راهکاری برای شرایط ما ندارند. یا حتی با راهنمایی‌های غلط وضعیت را از آنچه هست بدتر می‌کنند. برای آشنایی با راه‌های جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

به همین خاطر اگر در رابطه جنسی خود دچار مشکل هستید بهتر است از یک مشاور متخصص در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند راهکارهایی را برای تغییر شرایط به شما آموزش دهند. درعین‌حال اگر باید تصمیم جدی‌تری برای شرایط موجود بگیرید آن‌ها با دانش و تجربه‌ای که دارند می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

طلاق جنسی یعنی چه؟

طلاق جنسی به این معنی است که رابطه جنسی میان دو نفر بسیار سرد یا به‌طور کامل تمام می‌شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره