سکس دهانی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سکس دهانی یک نوع رابطه جنسی محسوب می‌شود که بسیاری از افراد برای ایجاد تنوع، علاقه شخصی و یا کنجکاوی آن را انجام می‌دهند. این نوع رابطه همان طور که از اسم آن پیداست، دهان، لب و زبان در آن دخالت دارند و آلت تناسلی به وسیله این اعضاء تحریک شده و فرد می‌تواند لذت جنسی را تجربه کند. بسیاری از افراد با سکس دهانی و جنبه‌های مثبت و منفی آن آشنایی ندارند. بعضی از مردم این نوع رابطه را می‌پسندند و برخی دیگر نیز اعتقاد دارند رابطه جنسی دهانی مخصوص افراد روسپی بوده و انجام دادن آن بیماری‌های خطرناکی را به دنبال دارد. با آگاهی از مزایا و معایب سکس دهانی و روش صحیح انجام آن می‌توانید برای انجام یا عدم انجام این رابطه تصمیم بگیرید. ضمن اینکه مشاوره جنسی نیز می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید. 

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس دهانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سکس دهانی چیست؟ 

به تحریک آلت تناسلی به وسیله زبان، لب و دهان سکس دهانی گفته می‌شود. در طی چند سال اخیر این نوع رابطه در بین جوانان رایج شده و بسیاری از افراد که این نوع رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند از آن به عنوان لذت بخش‌ترین رابطه جنسی یاد می‌کنند. از طرف دیگر در سکس دهانی احتمال بارداری صفر درصد است که این موضوع را می‌توان از مزایای این نوع رابطه برشمرد. اما در واقع برقراری رابطه جنسی از طریق دهان، همانند سایر رابطه‌های جنسی در کنار مزایا و لذت‌هایی که برای فرد به ارمغان می‌آورد، عوارضی را نیز به دنبال دارد.

عوارض و خطرات سکس دهانی

عوارض سکس دهانی

در سکس دهانی احتمال انتقال انواع بیماری‌های مقاربتی دور از انتظار نیست. بر اساس تحقیقات صورت گرفته، دخالت قسمت‌هایی از بدن که دچار بریدگی و زخم هستند، می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های مقاربتی را افزایش دهد. ابتلا به انواع بیماری‌های باکتریایی در ناحیه تناسلی و دهان و همچنین بیماری‌هایی همچون STI های دهانی، تب خال ناحیه تناسلی، سوزاک و سفلیس از جمله عوارض سکس دهانی می‌باشند. لازم به ذکر است که در این نوع رابطه، لذت جنسی زمانی حاصل می‌شود که هر دو طرف رابطه از مهارت و علاقه کافی در این زمینه برخوردار بوده و با روش‌های صحیح و اصولی رابطه‌ دهانی به طور کامل آشنایی داشته باشند. برای اطلاع از نحوه ارتباط صحیح با همسر | عوامل و موانع ارتباط خوب با همسر کلیک کنید.

انواع بیماری های مقاربتی در سکس دهانی

بیماری‌های زیادی شرایط  انتقال از طریق سکس دهانی را دارند به خصوص که اگر یک طرف رابطه، آلوده به بیماری باشد. بیماری‌های مقاربتی اغلب از راه دهان، گلو، دستگاه تناسلی و رکتوم از فردی به فردی دیگر انتقال می‌یابند. البته انتقال بیماری‌های جنسی و میزان شیوع آن‌ها به موارد متعددی بستگی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

_میزان شیوع بیماری مقاربتی و نوع آن

_روش انجام دادن رابطه جنسی

_تعداد رابطه‌هایی که به این شیوه صورت گرفته است.

_درصد شیوع بیماری در شریک جنسی

راه های انتقال بیماری در رابطه جنسی دهانی

1. ممکن است آلت تناسلی یک طرف رابطه، مبتلا به بیماری باشد که در این صورت با انجام دادن سکس دهانی، این بیماری به طرف مقابل منتقل می‌شود.

2. بسیاری از STIها در آلت تناسلی مردان وجود دارند که اگر در چنین شرایطی فرد اقدام به برقراری رابطه کند، ممکن است طرف مقابل دچار عفونت گلو و دهان شود.

3. در اثر سکس دهانی ممکن است به غیر از دهان، اندام‌های تناسلی فرد نیز دچار بیماری شود.

4. این نوع رابطه می‌تواند بیماری‌هایی همچون هپاتیت A و B را به فردی دیگر انتقال دهد. برای آشنایی با روش های آموزش سکس | مرحله به مرحله تا کامل شدن لذت کلیک کنید.

راه‌های پیشگیری بیماری های جنسی در سکس دهانی

در صورتی که رابطه جنسی دهانی به روش صحیح و اصولی و همچنین با کمک گرفتن از وسایل مراقبتی انجام شود، هیچ گونه عوارض و بیماری فرد را تهدید نمی‌کند. برای اطمینان بهتر است مردان قبل از انجام این نوع رابطه از کاندوم استفاده نمایند. البته در این زمینه استفاده از کاندوم‌های طعم دار پیشنهاد می‌شود، چرا که بر اساس نظرسنجی انجام گرفته در بین مصرف کنندگان، کاندوم‌های طعم دار و میوه‌ای می‌توانند لذت جنسی حاصل از سکس دهانی را تا حدود ۵۰ درصد افزایش دهند. همچنین برای خانم‌ها استفاده از پوشش‌های ساخته شده از جنس لاتکس و پلاستیک پیشنهاد می‌شود. این وسیله به کاندوم دهانی معروف است و می‌توان آن را برروی مقعد و واژن قرار داده و رابطه جنسی را انجام داد. 

تزریق واکسن

یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از بیماری های ناشی از سکس دهانی تزریق واکسن است. در واقع افراد با دریافت واکسن HPV می‌توانند احتمال انتقال این بیماری را به حداقل برسانند. با اینکه این روش قطعی نیست و افراد باید از موارد بهداشتی دیگر را نیز رعایت کنند؛ اما به طور کلی یکی از روش های موثر محسوب می‌شود.

رعایت بهداشت دهان

از طرفی بهتر است افراد قبل و بعد از برقراری سکس دهانی، بهداشت دهان و دندان های خود را رعایت کرده و به این موضوع اهمیت دهند. در این مورد می‌توانند از مسواک و حتی دهان شویه استفاده کرده و بعد از برقراری رابطه نیز دهان خود را به طور کامل بشویند.

شیوع سکس دهانی

شیوع سکس دهانی مخصوصا در میان نوجوانان بسیار زیاد است. بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است؛ مشخص گردید که 66 درصد از پسران و 65 درصد از دختران در سنین 15 تا 24 سالگی حداقل یکبار رابطه دهانی را تجربه کرده اند. بر خلاف این مورد آمار استفاده از کاندوم و یا دنتال دم در این نوع روابط بسیار پایین است و همین موضوع سلامت جنسی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

انواع سکس دهانی

انواع سکس دهانی

سکس دهانی انواع مختلفی دارد. در واقع این موضوع برحسب نواحی بدن مرد یا زن، تقسیم بندی می‌شود. این انواع شامل کونیلینگوس یا رابطه دهانی با واژن، فلاشیو یا رابطه دهانی با آلت تناسلی آقایون و یا آنالینگوس که به معنای رابطه دهانی-مقعدی است؛ تقسیم بندی می‌شود.

افزایش آگاهی و آموزش سکس دهانی

به طور کلی بهتر است در این مورد زوجین اطلاعات خود را بالا برده و آموزش های لازم را دریافت نمایند. چرا که در صورت هرگونه اشتباه در سکس دهانی، احتمال بروز مشکلاتی برای افراد وجود دارد. از طرفی برخی از زوجین یکدیگر را مجبور به انجام اینکار می‌کنند که اصلا پیامدهای روانی خوبی ندارد. قبل از انجام این روش می‌توانید در این زمینه مطالعه کرده و همچنین از مشاور جنسی کمک بگیرید.

مزایای رابطه جنسی دهانی

تحریک شدن بسیار زیاد ناحیه تناسلی خانم‌ها به خصوص در قسمت کلیتوریس، از جمله مزایای بارز سکس دهانی برای خانم‌ها به شمار می‌رود. در واقع با تحریک شدن این قسمت از ناحیه تناسلی، فرد به ارگاسم رسیده و می‌تواند اوج لذت یک رابطه جنسی را تجربه کند. این نوع رابطه در دوران بارداری نیز قابل انجام است و بر خلاف سایر روش‌های رابطه‌ جنسی، انجام دادن آن برای مادر و جنین هیچ گونه عوارض و خطری به همراه ندارد.

در صورتی که سکس دهانی با رضایت دو طرف و همچنین رعایت تمام اصول بهداشتی انجام شود، می‌تواند حس خوشایندی را برای زن و مرد ایجاد کند و تنوع و تکراری بودن رابطه جنسی را کاهش دهد. از آنجایی که  سکس دهانی، یک نوع شبیه سازی محسوب می‌شود، بنابراین مرد برای ادامه رابطه با همسر خود شوق و علاقه زیادی کسب می‌کند. همچنین زن با تحریک شدن ناحیه کلیتوریس، به ارگاسم رسیده و لذت جنسی فوق العاده بالایی را تجربه خواهد کرد. عدم احتمال بارداری نیز از دیگر مزایای این نوع رابطه محسوب می‌شود. 

سکس دهانی در دوران بارداری

برخی از افراد تصور می‌کنند که تنها رابطه جنسی که افراد می‌توانند در دوران بارداری داشته باشند؛ سکس دهانی است. اما در این دوران نیز خطراتی در رابطه با سکس دهانی وجود دارد. همچنین در این دوران اگر مادر به هر بیماری مبتلا شوند؛ جنین نیز درگیر شده و روی او نیز تاثیر دارد. با اینکه برقراری رابطه دهانی در این دوران ممانعتی ندارد؛ اما بهتر است افراد نکاتی را رعایت کرده و به صورت کاملا محافظت شده اینکار را انجام دهند.

نکات بهداشتی که در سکس دهانی باید رعایت شود

  • استفاده از کاندوم‌های زبانی یا دنتال دم
  • قبل از انجام سکس دهانی بهتر است از مسواک زدن اجتناب کنید. چرا که مسواک زدن باعث ایجاد زخم‌های احتمالی شده و امکان انتقال بیماری افزایش می‌یابد.
  • شست و شوی آلت قبل از انجام سکس دهانی و استفاده از کاندوم
  • حتما از سالم بودن شریک جنسی اطمینان حاصل کنید.

سخن پایانی

سکس دهانی به طور کلی یکی از شکل های رابطه جنسی است که افراد در آن نیز می‌توانند؛ لذت و ارضای جنسی را تجربه کنند. از همین رو بهتر است افراد در این مورد اطلاعات لازم را کسب کرده و به صورت درست آن را انجام دهند. در این مورد باورهای اشتباه زیادی وجود دارد که بهتر است اطلاعات درست را در این زمینه کسب کرده و حتما از مشاور جنسی کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سکس دهانی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

_آیا رابطه جنسی دهانی خطرناک است؟

در این نوع رابطه امکان انتقال بیماری‌ بسیار بالاست اما می‌توانید با رعایت اصول صحیح و کمک گرفتن از مشاوره جنسی این احتمال را تا حد بسیار زیادی کاهش دهید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره