ساک نوزاد برای بیمارستان را کی آماده کنیم؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ساک نوزاد برای بیمارستان را بهتراست از پیش آماده نمایید. بستن و آماده کردن ساک نوزاد برای داشتن زایمانی بدون استرس ضروری است. در هفته سی و دوم باید این ساک را آماده داشته باشید چرا که هر لحظه ممکن است کوچولوی شما به دنیا بیاید. نکات مهمی در رابطه با بستن ساک نوزاد وجود دارد که بی‌توجهی به آن‌ها شما را با مشکلاتی در بیمارستان مواجه خواهد کرد. وسایلی که به بیمارستان می‌برید صرفا نباید مربوط به نوزاد باشند، شما هم به عنوان مادر به وسایل زیادی احتیاج دارید تا در بیمارستان احساس راحتی کنید. لازم به ذکر است که باید یک کیف مخصوص برای پدر خانواده نیز آماده کنید که پرونده‌های پزشکی، شناسنامه، دفترچه بیمه و باقی اقلام مورد نیاز برای پذیرش بیمارستان در آن گذاشته شود. برای آشنایی بیشتر با نکات مربوطه مشاوره کودک دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ساک نوزاد برای بیمارستان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

اقلام مورد نیاز در ساک نوزاد برای بیمارستان

1.لباس

لباس‌هایی که برای نوزاد بر میدارید باید شامل این موارد باشد: سرهمی، بلوز و شلوار، کلاه، پاپوش یا جوراب، دستکش و پیشبند. بهتر است تمام لباس‌هایی که بار اول به نوزاد می‌پوشاند از جنس الیاف طبیعی باشند. لباس‌های نخی و پنبه‌ای بهترین انتخاب هستند. معمولا دو دست لباس برای بیمارستان کافی است. به این نکته توجه کنید که حتی اگر نوزاد شما در فصول گرم قرار است به دنیا بیاید برداشتن جوراب، دستکش و کلاه ضروری است.

2. گذاشتن دورپیچ، حوله و پتو در ساک نوزاد برای بیمارستان

نوزاد وقتی از رحم گرم و نرم مادر بیرون می‌آید تمایل زیادی به تجربه دوباره شرایط پیشین خود دارد یعنی دوست دارد در یک پوشش گرم و نرم قرار گیرد. برای همین باید یک دورپیچ نرم برای نوزاد خود بردارید. برداشتن حوله‌های نرم و ساده (بهتر است فانتزی نباشد) به همراه یک پتوی نوزاد نیز ضروری است.

3.وسایلی برای حمل نوزاد

در وهله اول بهتر است یک قنداق فرنگی تهیه کنید تا به کمک آن نوزاد را در آغوش بگیرید و بخوابانید. در مرحله بعدی لازم است یک کریر یا ساک حمل نوزاد استاندارد انتخاب کنید چرا که پس از بیرون آمدن از بیمارستان حتما به آن احتیاج پیدا می کنید.

حتما مقاله راهنمای خرید سیسمونی را بخوانید.

4.گذاشتن شیر خشک در ساک نوزاد برای بیمارستان

زیاد خوشبین نباشید که نوزاد شما از همان ساعات اول شروع به خوردن شیر مادر خواهد کرد. بسیاری از نوزادان در ساعات اولیه نمی‌توانند از سینه مادر شیر بخورند، همین امر سبب گرسنه ماندن بچه خواهد شد. پس برای پیشگیری از این مشکلات این اقلام را فراموش نکنید: شیردوش، پستانک، شیشه شیر، شیر خشک.

5.وسایل بهداشتی نوزاد

یک بسته دستمال مرطوب در ساک خود قرار دهید تا در روز اول به وسیله آن پای نوزاد را تمیز کنید. یک بسته وازلین نیز به همراه داشته باشید تا پشت و پاهای نوزاد را به وسیله آن نرم کنید. اگر می‌خواهید نوزاد خود را در بیمارستان حمام کنید شامپو و لوسیون مخصوص به او را از یاد نبرید.

6. گذاشتن پوشک در ساک نوزاد برای بیمارستان

بهتر است قبل از تولد چند بسته پوشک سایز کوچک برای نوزاد خود بخرید. چرا که ممکن است نوزاد شما به یک یا چند نوع پوشک حساسیت داشته باشد به همین خاطر به همراه داشتن چند نوع پوشک گزینه بهتریست. هرگز برای نوزاد تازه متولد شده پوشک عطری استفاده نکنید چرا که ضرر آن از مزیت‌اش بیشتر است.

برای آشنایی با نحوه تعویض پوشک نوزاد کلیک کنید.

7 .برس و ناخن گیر

بعضی از نوزادان به طور ژنتیکی پرمو هستند و از بدو تولد موهای بلند و مشکی دارند. برخی نیز از همان ابتدا با ناخن‌هایی نسبتا بلند و البته تیز به دنیا می‌آیند. اگر می‌خواهید نوزاد خود را از همان ابتدا مرتب نگه دارید و از چنگ‌های احتمالی او به صورتش جلوگیری نمایید، حتما برس و ناخن‌گیر را همراه خود به بیمارستان ببرید. برای آشنایی با سایر نیازهای نوزاد تازه متولد شده کلیک کنید.

اقلام مورد نیاز مادر در ساک نوزاد برای بیمارستان

لباس

دلخوش به لباس‌هایی که بیمارستان به شما می‌دهد نباشید. این لباس‌ها ممکن است جنس خوبی نداشته باشند، ایجاد حساسیت کنند و یا مناسب سایز شما نباشند. بهتر است خودتان یک یا چند پیراهن گشاد که از جلو با دکمه باز می‌شود در ساک خود قرار دهد. به همراه داشتن یک روسری، شال بلند یا چادر نیز به شما کمک می‌کند در فضای بیمارستان راحت‌تر باشید.

لباس زیر

پس از زایمان به احتمال زیاد خونریزی شدید خواهید داشت پس لازم است چند دست شورت یکبار مصرف برای خود تهیه کنید تا پس از استفاده در بیمارستان آن‌ها را دور بیندازید. به همراه داشتن دو دست سوتین گشاد، راحت و نخی نیز الزامی است؛ چرا که پس از زایمان سینه‌های شما دردناک، متورم و پر از شیر خواهد شد.

نوار بهداشتی

نوار بهداشتی از اقلامیست که از همان روز اول در بیمارستان به کارتان می‌آید. از نوار بهداشتی‌های بزرگ با جذب بالا استفاده کنید چرا که خونریزی پس از زایمان از خونریزی قاعدگی شدیدتر است. اگر خونریزی شما خیلی شدید باشد می‌توانید از پوشک های بزرگسال استفاده کنید. استفاده از شلوارهای یکبار مصرفی که به آن‌ها پوشک دوخته شده نیز مناسب است.

وسایل بهداشتی

برای رفتن به بیمارستان این وسایل بهداشتی را به هیچ وجه فراموش نکنید: دستمال، حوله دست و صورت، محلول پاک کننده دست، مسواک و خمیر دندان، روکش توالت فرنگی، نوار بهداشتی، دمپایی و چند عدد کیسه.

وسایل آرایشی

معمولا پس از متولد شدن نوزاد افراد زیادی به دیدن کودک شما می‌آیند و طبیعتا بیشتر زنان دوست ندارند جلوی مهمان‌های خود آشفته و رنگ پریده به نظر برسند. به همین دلیل بهتر است یک برس، چند عدد گل سر یا کش مو و وسایل آرایشی مورد نیاز خود را در بیمارستان به همراه داشته باشید. فراموش نکنید کرم و یک مرطوب کننده لب نیز در وسایل خود قرار دهید چرا که حتما لازم‌تان می‌شود.

گوشگیر و هدفون

معمولا در بیمارستان سر و صدا زیاد است و مادر هم که در طی فرایند زایمان خسته شده نیاز به استراحت دارد. اگر به صدا خیلی حساس هستید چند عدد گوشگیر از داروخانه تهیه کنید تا شب‌ها راحت در بیمارستان بخوابید. حتی می‌توانید از یک هندزفری یا هدفون و چند آهنگ ملایم برای خواب استفاده کنید.

سایر اقلام مورد نیاز در ساک نوزاد برای بیمارستان

  • گوشی و شارژر یا پاور بانک
  • شناسنامه و کارت ملی
  • برگه پذیرش بیمارستان
  • آزمایشات و سونوگرافی های پیشین
  • پول نقد و کارت اعتباری
  • لیوان و پیش دستی مخصوص مادر
  • خوراکی به خصوص آبنبات و آدامس نعنایی
  • دوربین
  • کادو برای مادر
  • یک جعبه شیرینی و یا شکلات

پیشنهاد می‌شود مقاله تنفس نوزاد را هم خوانید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ساک نوزاد برای بیمارستان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

بیمارستان چه وسایلی به مادر و نوزاد می‌دهد؟

بسته به بیمارستانی که شما برای تولد فرزندتان انتخاب می‌کنید با ساک نوزاد تفاوت دارد اما به طور کلی شامل پوشک، یک دست لباس و .. می‌باشد.

ساک نوزاد باید چگونه باشد؟

ساک نوزاد باید بزرگ، سبک، ضد آب و با دوخت‌های محکم باشد تا به هنگام حمل پاره نشود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره