ازدواج از راه دور

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج از راه دور و یا به عبارتی ازدواج با کسی که در شهر دیگری زندگی می کند ، می‌تواند شرایط آشنایی و تصمیم گیری را از حالتی که هر دو طرف در یک شهر هستند، سخت‌تر کند. بسیاری از افراد بر این باورند که از طریق شبکه های اجتماعی و ارتباط در بستر اینترنت می‌توان به شناخت کاملی از طرف مقابل رسید، در حالی که شناخت قبل از ازدواج علاوه بر شناخت یکدیگر، نیازمند اطلاع و آشنایی دو طرف با آداب و رسوم، نحوه معاشرت، روحیات اخلاقی و… می‌باشد.

که لازمه چنین شناختی ارتباطات نزدیک دختر و پسر و حتی خانواده‌ها با یکدیگر است. عدم توجه به این موارد باعث بروز برخی مشکلاتی پس از ازدواج خواهد شد. در ادامه راهکارهایی برای ایجاد زمینه مناسب جهت شناخت دو طرف برای ازدواج از راه دور ارائه کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود حتما از مشاوره ازدواج نیز استفاده بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج از راه دور می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج از راه دور چیست؟

نحوه ازدواج از راه دور

هر ازدواجی نیازمند این است که دو طرف آمادگی لازم جهت ازدواج را داشته باشند و از نظر فرهنگی، آداب و رسوم و سبک زندگی یا یکدیگر متناسب باشند که همه این موارد برای ازدواج از راه دور و حتی ازدواج دو نفر که در یک شهر زندگی می کنند، صادق است.

در ازدواج از راه دور به دلیل اینکه دو طرف از دو شهر متفاوت هستند، ممکن است تناسب فرهنگی وجود نداشته باشد و بعدها دختر و پسر را با مشکل مواجه کند.

از دیگر مشکلاتی که در ازدواج از راه دور وجود دارد، این است که مراحل یک ازدواج شامل آشنایی و مراحل شناخت، نامزدی، عقد و … با سختی‌های بیشتری انجام می‌شود. طبیعی است به دلیل مسافتی که میان شهرها وجود دارد، آشنایی خانواده‌ها با یکدیگر نیز به سختی و در طول زمان بیشتری انجام گیرد.

حتی دوران نامزدی که زمان مهمی برای شناخت دو طرف است، در ازدواج راه دور ممکن است آن طور که باید به خوبی انجام نشود. اما با این حال نیز دو طرف باید هدف خود را از ازدواج در نظر بگیرند و با توجه به آن تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کنند. در ادامه به برخی نکات مهم در ازدواج از راه دور اشاره کرده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ازدواج از راه دور و صحبت درباره موضوعات مهم

صحبت زیاد در مورد موضوعات مختلف و البته مهم، در آشنایی ‎‌های قبل از ازدواج و ازدواج از راه دور دارای اهمیت بیشتری است. صحبت کردن به تنهایی نمی‌تواند به شما کمک کند تا طرف مقابل را بشناسید اما کمک می‌کند تا حدودی زیادی اطلاعاتی را از او بدست آورید.

سعی کنید صحبت‌هایتان جنبه‌های مختلف زندگی را شامل شود، مثلا هم در مورد موضوعات روزانه صحبت کنید و نظر یکدیگر را بپرسید و هم صحبت را به مطالب مهم‌تر بکشانید تا با دانستن نظر او، بدانید که برای هم مناسب هستید یا خیر. در ادامه به برخی موضوعات مهم که لازم است قبل از ازدواج از راه دور در مورد آن ها با طرف مقابل صحبت کنید، اشاره کرده‌ایم.

✨ موضوعات مهم قبل از ازدواج از راه دور

ازدواج از راه دور نیازمند به موضوعات مختلفی بستگی دارد. در این بخش مقاله راجع به این موضوعات صحبت کرده ایم.

? در ابتدا به طرف مقابل بگویید چه انتظاراتی از همسر مقابل‌تان دارید و او چه انتظاراتی از شما خواهد داشت.

?بهتر است پیرامون ادامه تحصیل پس از ازدواج و وضعیت شاغل بودن و یا نبودن هم صحبت کنید.

? در مورد منابع مالی پس از ازدواج، نحوه مدیریت مالی، میزان پس انداز و خرج کردن هم حتما حرف بزنید.

? اطلاع از آداب و رسوم و مقدمات ازدواج از نظر فرهنگ طرف مقابل خیلی مهم است.

?صحبت کردن در مورد مسائل جنسی نیز توصیه می شود. می توانید از او بپرسید که نظرش در ارتباط با رابطه جنسی چیست و آیا سرد مزاج است و یا گرم مزاج، آیا برای رابطه جنسی فانتزی خاصی در نظر دارد و یا خیر. مقاله رابطه قبل ازدواج را حتما بخوانید.

? حرف زدن پیرامون بچه دار شدن در آینده نیز مهم است.

? میزان رفت و آمد با خانواده‌ها پس از ازدواج، حل اختلافات میان خانواده‌ها و … نیز از مسائل مهم بعد از ازدواج است که حتما از نظر طرف مقابل در این مورد مطلع شوید.

?نظر او را پیرامون تفریح و سفر، نحوه گذراندن روزهای تعطیل، بیرون رفتن با دوستان و … نیز بپرسید.

? حتما در مورد اینکه پس از ازدواج قرار است در چه شهری زندگی کنید با یکدیگر حرف بزنید.

? از او بخواهید که اگر عادت خاصی دارد به شما بگوید و سعی کنید بدانید که میزان کنترل خشم او تا چه اندازه است.

موضوعات مختلفی قبل از ازدواج باید بررسی شود که لازم است دو طرف، قبل از ازدواج و در مرحله آشنایی نظرات یکدیگر را بدانند که موارد گفته شده فقط بخشی از آن‌ها هستند. برای اطلاع از سوالات قبل از ازدواج کلیک کنید.

✨ ازدواج از راه دور و ملاقات‌های پی در پی با یکدیگر

همانطور که اشاره کردیم حرف زدن پیرامون مسائل مهم به تنهایی نمی‌تواند باعث کسب یک شناخت کامل و ازدواج از راه دور شود. برای اینکه بتوانید طرف مقابل را همان گونه که هست بشناسید باید در موقعیت‌ها و مکان‌های متفاوت با او ملاقات کنید و از نحوه برخورد او در شرایط مختلف مطلع گردید.

اگر رابطه میان شما جدی‌تر است، حتما سعی کنید در جلسات مختلف، خانواده‌ها نیز با یکدیگر ارتباط داشته باشند. در نظر داشته باشید که در نهایت هر شخصی همچون خانواده‌اش رفتار خواهد کرد، بنابراین شخصیت و اخلاق اعضای خانواده را نیز باید در نظر بگیرید. از طرفی در ازدواج از راه دور می‌توانید به رفتار آن‌ها با عروس و یا دامادشان نیز توجه کنید و این گونه متوجه رفتار آن‌ها در آینده با خودتان نیز خواهید شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت پیش از ازدواج کلیک کنید.

مزایای ازدواج از راه دور

ازدواج از راه دور گاهی همراه با مزایا است که در این بخش مقاله به آن اشاره کرده ایم.

? شرایط زندگی در محیط جدید

? آشنایی با فرهنگ جدید

? فرصت زندگی مستقل

عواقب ازدواج از راه دور

ازدواج از راه دور علاوه بر اینکه مزایا دارد؛ عواقب زیادی نیز به همراه دارد. در این بخش مقاله به این پیامد ها اشاره کرده ایم.

? کنار نیامدن با شرایط شهر محل زندگی

? عدم شناخت کافی

? دلتنگی

? مشکلات با خانواده همسر

آیا ازدواج با کسی که در شهر دیگری زندگی می کند درست است؟

درستی ازدواج از راه دور

این سوال یک پاسخ کلی ندارد و نمی توان با بله و یا خیر به آن پاسخ داد. ازدواج از راه دور نیز همانند ازدواج دو نفری که در یک شهر زندگی می‌کنند، می تواند وابسته به عوامل مختلفی در ازدواج موفق باشد. دختر و پسر باید تلاش کنند در طول آشنایی با یکدیگر تمامی جوانب را بسنجند و اگر فرد مقابل را همسر مناسبی برای خود یافتند، اقدام به ازدواج کنند.

در ازدواج از راه دور برای تجربه یک ازدواج موفق و پایدار، دو طرف قبل از رابطه باید بر سر موضوعات مهمی همچون محل زندگی و… با یکدیگر به توافق برسند. دختر و پسری که قصد ازدواج از راه دور را دارند، می‌توانند قبل از ازدواج در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت کنند تا در نهایت مطابق نتیجه جلسات مشاوره و اطلاعاتی که خودشان بدست آورده‌اند، تصمیم درست را بگیرند.

در ادامه به برخی موارد مهم اشاره کرده‌ایم که نشان می‌دهد ازدواج از راه دوری که شما انتخاب کرده‌اید، برای‌تان مناسب است.

? داشتن هدف‌های مشترک

یکی از مهم‌ترین مسائل در ازدواج از راه دور این است که تفکرات شما همسو و هم جهت باشد و به عبارتی دارای هدف‌های مشترکی در زندگی‌تان باشید. هدف‌های مشترک حتی می‌تواند شامل هدف‌های کوچک هم باشد. به عنوان مثال شما با بدست آوردن یک فرصت کوچک، سعی می‌کنید در یک سفر حتی کوتاه یکدیگر را ملاقات کنید. نداشتن هدف‌های مشترک و عدم توافق در این ازدواج‌ها خبر خوبی نخواهد بود.

? صحبت و تصمیم گیری راجب آینده

وقتی دختر و پسری قصد ازدواج از راه دور را دارند، حتما در فرصت‌های مختلفی از اهداف و برنامه‌هایشان با یکدیگر حرف می‌زنند. اگر در میان صحبت‌ها هدف‌ها و برنامه‌های آینده برای هر دو نفر در نظر گرفته شود، خبر خوبی است. به عنوان مثال جمله “ما در آینده این هدف را داریم” جمله امیدوار کننده‌تری نسبت به جمله “من در آینده این هدف را دارم ” است.

? ازدواج از راه دور و پذیرش او از سوی خانواده و دوستان‌

در ازدواج از راه دور یکی از دو طرف باید خانواده خود را ترک کند و به محل زندگی طرف مقابل برود. فردی که از شهر خود به شهر دیگری می‌رود، باید بتواند با خانواده همسرش ارتباط خوبی برقرار کند، درغیر اینصورت احساس تنهایی و دلتنگی بیشتری خواهد کرد. بنابراین پذیرش طرف مقابل از سوی خانواده و دوستان می‌تواند تا حد زیادی کمک کننده باشد. اگر خانواده‌ها نیز نسبت به این ازدواج خوشبین هستند، خبر خوبی برای شما است.

? ایجاد اعتماد دو طرفه

اعتماد دو طرفه از اساسی‌ترین موضوعاتی است که در یک رابطه و ازدواج از راه دور مطرح می‌شود. اگر دختر و پسر ضمن اینکه در دو شهر مختلف هستند به یکدیگر اعتماد داشته باشند، یعنی می‌توانند ازدواج موفق و پایداری را تجربه کنند.

? صحبت کردن در مورد ازدواج

اگر دختر و پسر که در دو شهر متفاوت زندگی می‌کنند، با یکدیگر آشنا شده‌اند و حالا تصمیم آن‌ها جدی است باید در مورد ازدواج با یکدیگر صحبت کنند. صحبت کردن در مورد ازدواج از راه دور به این معنی است که دغدغه آن‌ها چگونگی برگزاری مراسم و شروع زندگی مشترک است.

? بودن در کنار هم در  شرایط سخت

یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که در ازدواج از راه دور می‌توان به شناخت کامل‌تری نسبت به طرف مقابل رسید، در زمان سختی‌ها است. اگر مشکلی برای شما پیش آید با اینکه میان شما مسافتی وجود دارد، او سعی کند خودش را به شما برساند یا حتی در شرایط سخت از لحاظ احساسی و روانی به شما کمک کند، یعنی می‌تواند فرد مناسبی برای ازدواج با شما باشد و در شرایط سخت شما را پشتیبانی کند.

? تلاش دو طرفه برای حفظ رابطه

تلاش دو طرفه برای حفظ رابطه از ازدواج از راه دور بسیار مهم است. اگر در شرایط مختلف میان شما مشکلی وجود داشت و هر دو شما تلاش کردید که آن مشکل را برطرف کنید، یعنی رابطه‌تان برای هر دوطرف مهم است و این یعنی شما در تصمیم خود برای ازدواج اشتباه نکرده‌اید.

سخن آخر

ازدواج یک تصمیم مهم در زندگی است و نیازمند کسب شناخت و زمان برای تصمیم گیری نهایی می‌باشد. اگر دو طرف از راه دور با یکدیگر آشنا شده‌اند، نباید با عجله جوانب را بررسی کنند و باید به یکدیگر فرصت آشنایی و تصمیم گیری بدهند. اگر تصمیم بر ازدواج از راه دور دارید، سعی کنید در این مسیر از مشاوره قبل از ازدواج نیز استفاده کنید تا بتوانید با ذهن بازتر و شناخت کامل‌تری تصمیم بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج از راه دور می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره