اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | ازدواج با دختری که باکره نیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج در فرهنگ و جامعه ما بسیار زیاد است به طوری که حتی یک معیار اساسی برای ازدواج از طرف خانواده پسر محسوب می‌شود. باور فرهنگی این تفکر را القا می‌کند که زنان باید پاکدامن باشند و تجارب جنسی را تنها با همسر خود تجربه کنند. این باور فشار روانی بسیار زیادی را برا زنان به وجود می‌آورد به طوری که حتی برخی از خانم‌ها بعد ازدواج نیز نمی‌توانند رابطه جنسی با کیفیتی را تجربه کنند. اما واقعا بکارت زنان تا این حد اهمیت دارد؟ آیا تضمینی وجود دارد که یک زن باکره فرد سالمی باشد؟ در ادامه مقاله به بررسی اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و پاسخ این سوال‌ها می‌پردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت باکرگی زنان در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

اهمیت باکرگی در زنان

باکرگی وضعیتی است که زن هنوز رابطه جنسی کامل را تجربه نکرده و پرده بکارت او سالم باشد.  باکرگی زنان در زمان ازدواج نشان دهنده آن است که قبل از ازدواج هیچ رابطه جنسی‌ای نداشته است. باور عموم مردم در جامعه ما بر این است که یک خانم در صورت باکره بودن و داشتن پرده بکارت، فرد سالمی است و لیاقت یک زندگی مشترک خوب را دارد. 

در بسیاری از مواد دیده می‌شود که باکرگی زن یک مبنا برای قضاوت کردن او درباره جنبه‌های مختلف زندگی‌اش است. این مبنا نشان می‌دهد آیا این خانم برای زندگی مشترک و ازدواج مناسب است یا خیر. برخی از خانم‌ها با وجود آنکه در گذشته رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند آن را از شریک زندگی خود مخفی می‌کنند. شروع زندگی بدون صداقت یک نکته منفی محسوب می‌شود. برای این منظور توصیه می‌شود که از یک روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید. 

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و مسائل فرهنگی

میزان اهمیت باکرگی خانم‌ها هنگام ازدواج مسئله‌ایست که به فرهنگ‌های مختلف بر می‌گردد. در بسیاری از کشورهای دنیا داشتن رابطه جنسی قبل از ازدواج هیچ اهمیتی ندارد. به گونه‌ای که برای فهمیدن اینکه آیا همسرشان قبلا رابطه جنسی داشته یا نه، هیچ تحقیقی نمی‌کنند و در واقع به آن اهمیت نمی‌دهند.  در کشور ما یکی از مسائل بسیار مهم در زمینه ازدواج، داشتن پرده بکارت است به طوری که باکره بودن برای زن نوعی ارزشمندی محسوب می‌شود. اینکه  تجارب جنسی زن مختص همسرش باشد یک امر مثبت برشمرده می‌شود. این موضوع اخیرا در بین جوانان کمی کمرنگ شده است.

فروشگاه آرامیس

اهمیت باکرگی زنان در ازدواج و باورهای فرهنگی

در کشور ما مردان از برداشتن بکارت خانم‌ها احساس قدرت و مالکیت به دست می‌آورند. آنان باور دارند که همسرشان زنی پاکدامن است و به دنبال لذت جویی جنسی نبوده است. او بدن خود را مانند یک گوهر نگه داشته تا به همسر خود هدیه دهد. اینکه همسر خوب همسر‌ی است که به لذایذ جنسی‌اش اهمیت نداده، باوری ریشه دار در فرهنگ کهن ایران است.

طی سالیان دراز این باور که روابط جنسی باید مرد محور باشد و لذت آن‌ها ارجحیت دارد بوجود آمده است. خود زنان در انتقال این باور و فرهنگ به فرزندان خود دخیل بوده‌اند. در نتیجه این باور، زنان باید برای ارضای نیاز مردان باکره مانده و خود را تقدیم همسرشان کنند.

باکرگی زنان و اشتباهات رایج

معنای باکره بودن این است که زن پیش از ازدواج رابطه جنسی نداشته باشد. اما بسیاری از دختران و زنان روابط جنسی را به شکل‌های مختلف تجربه می کنند. این دختران دخول انجام نمی‌دهند که باکرگی آن‌ها باقی بماند. پس اینکه زن پرده بکارت دارد دلیل بر اینکه تا زمان ازدواج مواجهه جنسی نداشته، نمی‌شود.

دومین باور غلطی که درباره پرده بکارت وجود دارد آن است که مردم فکر می‌کنند اگر زن تا زمان ازدواج باکرگی خود را حفظ کرده باشد، برای ازدواج مناسب است. در واقع لذت جویی جنسی برای زنان را نوعی گناه می‌دانند و زن را مقصر می‌شمارند. در حالی که این حساسیت برای مردان و روابط جنسی پیش از ازدواجشان اصلا وجود ندارد. میل جنسی برای زنان همانند مردان از زمان نوجوانی به وجود می‌آید.

زنان همانند مردان می‌توانند شرایط یک زندگی خوب را داشته باشند و قبل از ازدواج هم نیاز جنسی خود را برطرف کرده باشند. اینکه زن سالیان طولانی نیاز جنسی‌اش را سرکوب کرده، دلیل نمی‌شود که مناسب ازدواج باشد. همچنین اگر زنان رابطه جنسی خارج از چارچوب داشته باشند خود را مقصر می‌دانند و سرزنش می‌کنند. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه رابطه قبل ازدواج کلیک کنید.

مضرات اهمیت دادن به اهمیت باکرگی زنان در ازدواج

برخی فرهنگ‌ها چنین القا می‌کنند که داشتن میل جنسی برای زنان جایز نیست و همواره این اعتقادات را به فرزندان خود نیز انتقال می‌دهند. این تفکر مشکلاتی در پی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. این فشار اجتماعی و فرهنگی که بر روی زنان است، باعث می‌شود که خود را همیشه از لذت جنسی محروم کنند، رابطه جنسی را حتی با همسرشان امری گناه‌آلود بدانند و نیازهای خود را سرکوب نمایند.

1. بی میل شدن زنان به رابطه جنسی

این تفکرات باعث می‌شود که زنان در ناخودآگاه چنین فکر کنند که فقط برای نیاز جنسی مردان باید تن به رابطه دهند. این تفکرات پیامدهای منفی را در پی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به بی‌میل شدن زنان به رابطه جنسی و احساس سرخوردگی در آن‌ها اشاره کرد.  بسیاری از گژکاری‌ها جنسی که در روابط ازدواج بوجود می‌آید ریشه در آموزش‌های فرهنگی غلطی دارد که از کودکی در وی شکل گرفته است. همین کژکاری‌ها موجب بروز مشکلات مختلف در زندگی زناشویی می‌شود.

2. باکرگی زنان و احساس گناه

فردی از کودکی بر اساس آموزش‌های فرهنگی اینطور یاد می‌گیرد که رابطه جنسی امری اشتباه است و نیاز جنسی را باید سرکوب کرد. این افراد از کودکی یاد می‌گیرند که از نیاز جنسی خود احساس شرمساری داشته باشند. در نتیجه هنگامی که امیال جنسی‌شان بروز پیدا می‌کند، احساس گناه شدیدی را تجربه می‌کنند. از طرفی دیگر سرکوب کردن میل جنسی به انرژی روانی بالایی نیاز دارد. ممکن است افرادی که رابطه جنسی را تجربه کرده‌اند نیز مدام حس گناه داشته باشند و این احساس به اختلالات روانی در آن‌ها منجر شود.

3. اهمیت باکرگی زنان در ازدواج | ارضای میل جنسی با روش غلط

بسیاری از دختران برای حفظ پرده بکارت خود به نوع اشتباهی از رابطه روی می‌آورند. به عنوان مثال آن‌ها برای از بین نرفتن دخترانگی و باکرگی خود به رابطه مقعدی تن می‌دهند. در صورتی که اگر در رابطه مقعدی نکات مهم رعایت نشود، موجب آسیب دیدن بدن می‌شود. معایب این نوع رابطه بسیار زیاد است و این تنها یکی از پیامدهای سرکوب نیاز جنسی و برطرف کردن آن با شیوه غلط می‌باشد.

باکرگی زنان و تغییرات فرهنگی

اهمیت باکره بودن زنان در میان نسل جدید تا حدودی کمرنگ شده است. با این حال باید دقت کنیم که این تغییر براساس تفکر بوده یا این فرهنگ جدید بدون تفکر در حال شکل گیری است. در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که به علت دوگانگی فرهنگی که بین دو نسل بوجود آمده، فرد درگیر یک سردرگمی عقیدتی شده است. در کل نداشتن یک خط فکری مشخص بین اکثر افراد جامعه به سلامت اجتماعی آسیب می‌زند.

برای دریافت مشاوره در زمینه اهمیت باکرگی زنان در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا باکرگی زنان به معنای نداشتن هیچگونه رابطه جنسی در آن‌هاست؟ 

خیر همانطور که گفته شد برخی افراد برای حفظ باکرگی و ارضای نیاز جنسی به روش‌های دیگری از رابطه جنسی روی می‌آورند. از طرف دیگر عدم باکرگی نیز به معنای داشتن رابطه جنسی نیست. برخی زنان به طور مادرزادی پرده بکارت ندارند و یا به دلایل دیگری غیر از رابطه جنسی آن را از دست داده‌اند. برای این منظور توصیه می‌شود که از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. 

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫3 دیدگاه ها

    1. این احساس عدم امنیت شما به خانم ها میتونه ناشی از تجربیات اولیه شما در ارتباط با اولین زنان زندگی تان باشد (مادر و یا هر مراقب دیگری). طبق تحقیقات کسانی در کودگی از مهر کافی مادر بهره مند نشده اند، یا مادر خیانت کار داشته اند ، یا پدری داشته اند که مادر را تحقیر میکرده و مادر هیچ نقش سازنده ای در زندگی شان نداشته این افکار بیشتر رخنه می کند. پرورش چنین دیدگاهی به زنان شما را در ارتباط با همسر، فرزند و حتی همکاران دچار بی ثباتی میکنه. بنابراین توصیه می کنیم که برای تغییر نگرش خود مطالعه بیشتر کرده و یا برای دریافت مشاوره فردی اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره