طرز تهیه شیر خشک نوزاد | درست کردن شیر خشک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

طرز تهیه شیر خشک نوزاد نیازمند رعایت اصول بهداشت است. برای درست کردن شیر خشک از پیمانه مخصوص و آب تمیز استفاده کنید. بهتر است آب را با جوشاندن استریل کنید. حتما دستورالعمل های روی قوطی شیر خشک را مطالعه کنید تا مقدار مناسبی برای نوزاد شیر خشک درست کنید. ظروف مورد نیاز را به خوبی شستشو دهید تا میکروب، گرد و غبار وارد بدن نوزاد نشود. تمامی اصول بهداشتی را باید به خوبی انجام دهید.

زیرا بدن نوزاد توانایی مقابله با میکروب‌ها را ندارد. به خاطر داشته باشید که برای سلامتی نوزاد باید با دقت تمام همه کارها را انجام دهید. به همین جهت اگر سوالی برای شما پیش آمد یا با مشکلی مواجهه شدید حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما برای مشاوره کودک اقدام کنید.

طرز تهیه شیر خشک نوزاد
طرز-تهیه-شیر-خشک-نوزاد

طرز تهیه شیر خشک نوزاد و آماده سازی آن کار چندان سختی نیست. اما مقدار آب مصرفی و شیر خشک برای دریافت مواد مغذی توسط کودک حائز اهمیت است. به همین جهت تهیه، نگهداری و نحوه درست کردن شیر خشک برای نوزاد  از اهمیت بالایی برخوردار است.

به دلیل اینکه نوزادان ایمنی بالایی در مقابله با میکروب ها ندارد، پس ضروری است که اقدامات بهداشتی و ریختن مقدار مناسب شیر خشک برای کودک پراهمیت باشد. در این مقاله سعی کرده‌ایم موارد ضروری در جهت طرز تهیه شیر خشک نوزاد را توضیح دهیم. شرایط آب، وسایل تمیز، مقدار شیر خشک و … را برای مادران توضیح داده‌ایم تا از اسهال و استفراغ نوزاد شما جلوگیری شود. برای اینکه از اطلاعات بیشتری برخوردار بشوید و از به جواب سوالات تان برسید، لازم است تا از روانشناسان کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

مراحل طرز تهیه شیر خشک نوزاد

برای طرز تهیه شیر خشک نوزاد نیاز به وسایل، آب و بهداشت کافی دارید. نوزادان از ایمنی کمی برخوردارند و توانایی مقابله با میکروب ها را ندارند. بنابراین در جهت جلوگیری از اتفاقات ناگوار به شما والدین عزیز مراحل طرز تهیه شیر خشک نوزاد را توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

? وسایل مورد نیاز را بشورید

اولین قدم در جهت طرز تهیه شیر خشک نوزاد، شستن وسایل مورد نیاز است. برای شستشوی وسایل نوزاد سعی کنید از فرچه یا اسکاج مخصوص برای ظروف کودک استفاده کنید. برای تمییز کردن وسایل به خوبی کف بزنید و از آب گرم برای آب کشی استفاده کنید. اگر وسایل شیشه شیر خشک را تازه تهیه کرده اید حتما شستشو را انجام دهید.

? در قوطی را به خوبی تمیز کنید

دومین اقدام برای طرز تهیه شیر خشک نوزاد، تمییز کردن در قوطی است. در قوطی شیر خشک را قبل از اینکه باز کنید حتما بشورید و خشک کنید. با این کار گرد و غبار و موادی که روی در قرار دارد از بین خواهد رفت.

? دستان خود را با دقت شستشو دهید

قبل از طرز تهیه شیر خشک نوزاد، دستان خود را حدود 20 ثانیه با صابون و آب گرم بشورید. و در نهایت دستان خود را با حوله تمییز یا دستمال کاغذی خشک کنید.

? برای دقت بیشتر از پیمانه استفاده کنید

برای دقت بیشتر جهت طرز تهیه شیر خشک نوزاد از پیمانه برای مقدار مناسب استفاده کنید. پیمانه های استاندارد معمولا داخل شیر خشک موجود می‌باشد. همیشه با توجه به اندازه های پیمانه از شیر خشک استفاده کنید. با این کار از نیاز کودک آگاه خواهید شد.

? آب تصفیه و تمییز استفاده کنید

برای طرز تهیه شیر خشک نوزاد، آب تصفیه و تمییز استفاده کنید. جهت استریل کردن آب، مقدار مناسب را تا 1 دقیقه بجوشانید و به مدت 30 دقیقه بگذارید تا آب سرد شود. سپس آن را با شیر خشک مخلوط کنید. برای سلامت نوزاد آب تمیز و استریل را اولویت قرار دهید.

? دستورات روی قوطی شیر خشک را مطالعه کنید

دستور العمل های طرز تهیه شیر خشک نوزاد در کارخانجات مختلف با یکدیگر متفاوت است. نسبت آب مصرفی یا شیر خشک مصرفی شاید با تفاوت های اندکی وجود داشته باشد. اضافه کردن یا کاهش مقدار داخل دستورالعمل باعث فشار به کلیه یا روده نوزاد خواهد شد. بنابراین بهتر است تا توضیحات را با دقت بالایی بخوانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های از بین بردن وابستگی کودک به شیشه شیر کلیک کنید.

شرایط مصرف و طرز تهیه شیر خشک نوزاد

هر ماده غذایی از شرایط نگهداری مخصوصی برخوردار است. طرز تهیه شیر خشک نوزاد نیز ماده غذایی است که از شرایط مخصوصی برخوردار است. در ادامه به نکات اشاره شده دقت کنید.

✔برای درست کردن شیر خشک مقداری استفاده کنید که کودک هربار شیر تازه ای نوش جان کند.

✔ تا نهایت 1 ساعت می‌توانید شیر خشک نوزاد را درست کنید.

✔ دمای اتاق باعث رشد میکروب ها می‌شود. به همین دلیل زمانی که نوزاد به شیر خشک نیاز دارد تهیه کنید تا فورا به او شیر بدهید.

✔اگر شیر خشک را برای بیرون بردن آماده کرده اید، لازم است تا کنار شیشه شیر از یک بسته یخ استفاده کنید و شیشه را داخل ظرف عایق دار قرار دهید.

✔ اگر از شیشه شیر پلاستیکی استفاده می‌کنید، بهتر است تا آن را داخل یخچال قرار ندهید.

✔ اگر نوزاد یک شیشه شیر را در عرض 1 ساعت تمام نکرد باقی مانده را دور بریزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شروع غذای کمکی نوزاد کلیک کنید.

موارد نیازمند مراجعه به پزشک در طرز تهیه شیر خشک نوزاد

پس از درست کردن شیر خشک اگر نوزاد به اسهال و استفراغ مبتلا شد فورا به پزشک مراجعه کنید. شایع ترین بیماری ناشی از مواد غذایی در کودکان، اسهال و استفراغ است. این بیماری را می‌تواند نشان از بیماری مهم باشد و باید جدی گرفته شود. این بیماری ها نشان از آسیب به کلیه ها، کم شدن آب بدن و حتی در برخی موارد منجر به مرگ کودک می‌شود. بنابراین این علائم را جدی بگیرید و فورا به پزشک مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حساسیت به شیر خشک کلیک کنید.

نکات مهم طرز تهیه شیر خشک نوزاد و جایگزین با شیر مادر

نکات-مهم-طرز-تهیه-شیر-خشک-نوزاد-و-جایگزین-با-شیر-مادر

زمانی که نوزادان از شیر مادر تهیه می‌کنند علاقه ای به ترک آن ندارند. برای شروع به درست کردن شیر خشک باید اقداماتی را در نظر بگیرید. اگر به صورت خیلی یهویی شیر خشک را جایگزین شیر مادر کنید کودک اذیت شود. در ادامه مواردی را در نظر گرفته ایم که برای شروع مناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه از شیر گرفتن نوزاد کلیک کنید.

? برنامه ریزی کنید

برای آغاز درست کردن شیر خشک و دادن آن به کودک بهتر است شخص دیگری این کار را بر عهده بگیرد تا نوزاد در جستجوی شیر مادر نباشد.

? زمان مناسب در نظر بگیرید

ممکن است نوزاد به راحتی شیر خشک را نپذیرد و آن را قبول نکند. طبق نظر متخصصان در این حوزه تا 1 ماهگی از درست کردن شیر خشک برای نوزاد خودداری کنید. با صبر و برنامه ریزی دقیق در زمان مناسب آغاز کنید. هر روز زمان مشخصی را برای طرز تهیه شیر خشک نوزاد در نظر بگیرید تا به مرور زمان در زمان مشخص خود کودک خواهان شیر خشک شود.

? مقدار دقیق را جدی بگیرید

برای طرز تهیه شیر خشک نوزاد باید از مقدار کم آغاز کنید. کم کم و با مقدار کم شروع کنید تا کودک به طعم و بوی شیر خشک عادت کند. بهتر است در اولین بار مقداری از شیر مادر را با شیر خشک ترکیب کنید. به تدریج از شیر مادر کاسته و به شیر خشک اضافه کنید.

کلام آخر

برخی از والدین با این مشکل مواجهه می‌شوند که چگونه باید شیر خشک را جایگزین شیر مادر کنند. شیر مادر سرشار از مواد مغذی است و طبق نظر محققان تا قبل از 1 ماهگی نباید از کودک گرفته شود. کودک تمام نیازهای خود را با شیر مادر رفع می‌کند و به سختی شیر خشک را می‌پذیرد.

برخی از مادران نیز به دلایل مختلف مجبور به قطع شیر خود هستند. برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار بهتر است تا روانشناس و مشاورین مشورت کنید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طرز تهیه شیر خشک نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در کلینیک مشاوره روانشناسی تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره