برخورد با کودکان چاق | بهترین رفتار با کودک چاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برخورد با کودکان چاق اصول خاص خودش را دارد. مخصوصا کودکانی که در دوران حساس زندگی هستند اگر با برخورد بدی مواجه شوند دچار آسیب های جبران ناپذیری می‌شوند. توجه به شرایط روحی و روانی کودک از شرایط وزنی او مهم تر است. هرچقدر به سلامت روانی کودک اهمیت بدهید راحت تر می‌توانید با کودک چاق خود برخورد کنید. بنابراین برای برخورد با کودکان چاق ابتدا باید سلامت روحی و روانی کودک را اولویت قرار دهید و سپس متناسب با شرایط کودک، با کمک روانشناس و کارشناس تغذیه به او کمک کنید. کودکان روحیه لطیف و حساسی دارند و نسبت به همه حرف های اطرافیان واکنش نشان می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علت چاقی کودکان کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

برخورد با کودکان چاق

وزن همیشه در دسته موضوعات حساس برای کودکان و نوجوانان است. اگر با تندی به کودکی بگویید که چاق است، قطعا ناراحت و افسرده می‌شود. به تدریح این برخورد بد او را با کاهش اعتماد به نفس روبرو می‌کند و در نهایت باعث اختلال بد ریخت انگاری می‌شود. کودکان در دوران و سنین مدرسه معمولا با افزایش وزن روبرو می‌شوند. بیشترین نگرانی سنی در کودکان دختر از 6 سالگی است.

دختران از سن 6 سالگی به شدت به تناسب اندام و هیکل خود اهمیت می‌دهند و اگر با برخورد بدی مواجه شوند بسیار ناراحت و افسرده می‌شوند. برای برخورد با چاقی کودکان باید بسیار مناسب و با توجه زیاد برخورد کرد. برای‌کمک می‌توانید از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید تا با برخورد درستی با چاقی کودک خود مقابله کنید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

معایب برخورد اشتباه با کودکان چاق

زمانی که والدین نحوه برخورد با کودکان چاق خود را ندانند به کودک آسیب های جبران ناپذیری وارد می‌کنند. کودکان در سنین پایین به اندام و هیکل خود حساس هستند و باید در نحوه برخورد با چاقی آنها دقت بالایی کرد. معایب برخورد اشتباه با کودکان چاق به شرح زیر است.

فروشگاه آرامیس
  • افت تحصیلی
  • اضطراب
  • دوری از اجتماع
  • بروز افسردگی
  • بروز اختلال بد ریخت انگاری
  • کاهش اعتماد به نفس
  • نمایان نشدن در جمع
  • نداشتن دوست صمیمی
  • عدم علاقه به خود

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زشت شدن و مشکل با قیافه در بلوغ کلیک کنید.

چگونگی برخورد با کودکان چاق

برخورد با کودکان چاق از حساسیت بالایی برخوردار است. بنابراین نحوه برخورد با کودکان چاق را باید حتما با حساسیت انجام دهید. بنابراین برای چگونگی برخورد با کودکان چاق نیاز به راهنمایی است که در ادامه شرح داده ایم.

1. در رابطه با وزن با کودک خود صحبت داشته باشید

برای آگاهی از نحوه برخورد با کودکان چاق ابتدا باید در رابطه با وزن و چاقی کودکان صحبت کنید. کودک را تشویق کنید و احساسات کودک را در رابطه با اندام و بدن خودش سوال کنید. زمانی که کودک درباره احساسش نسبت به اندام هایش صحبت می‌کند می‌توانید در رابطه با افزایش وزن با کودک صحبت کنید. احساسات کودک را تائید کنید و با دقت به تمام احساسات او گوش دهید. اگر در کودکی چاق بوده اید یا تجربه ای مشابه با کودک خود داشته اید، با او در رابطه با احساس خودتان در آن دوران صحبت کنید. البته به کودک بگویید که با هر وزنی که هست او را دوست دارید و ذره ای از علاقه شما نسبت به او کم نمی‌شود.

2. سعی کنید از نظرات منفی دوری کنید

هرگز برای برخورد با کودکان چاق او را قضاوت نکنید. قضاوت در رابطه با بدن خود و کودک باعث پردازش تصویر بد در ذهن کودک می‌شود. اگر در رابطه با هیکل کودک دست به قضاوت بزنید و دائم او را مسخره کنید، کودک با مشکلاتی از قبیل افسردگی و اختلال بد ریخت انگاری بدن روبرو خواهد شد.

3. برای سلامت روان کودک اقدام کنید

برای برخورد با کودکان چاق پس از طی کردن مراحل قبلی برای سلامت روانی کودک اقدام کنید. به کودکان خود سبک زندگی سالم را از الان بیاموزید تا کودک به سبک سالم زندگی عادت کند. اما اگر کودک از مشکلات افزایش وزن برخوردار است نباید جلوی او در رابطه با چاقی اش صحبت کنید. برای مرحله اول باید شروع به تغییر سبک زندگی کنید و زندگی سالم را به کودکان بیاموزید. کودکان در سنین کم به سرعت یاد می‌گیرند و سریعا به شرایط عادت می‌کنند.

4. کودک خود را سرزنش نکنید

هرگز و به هیچ وجه برای برخورد با کودکان چاق او را سرزنش نکنید. فریاد نزنید و با صبوری در رابطه با چاقی کودکان برخورد کنید. تهدید، تنبیه و مجازات نیز در دسته سرزنش کودکان قرار می‌گیرند. بنابراین از این رفتارها دوری کنید و به جای عصبانیت و جنگ بر سر مسائل چاقی، با صبوری و آرامش به کودک کمک کنید. با سرزنش اضطراب را بر تن کودک می‌اندازید و او را منزوی خواهید کرد. هرچه بیشتر کودک را سرزنش کنید، بیشتر به پرخوری رو می‌آورد.

5. اعضای خانواده در برخورد با کودکان چاق باید هم نظر باشید

برای کمک و برخورد با کودکان چاق باید تمامی اعضای خانواده با یکدیگر متعهد و هم نظر باشید. اطرافیان کودک باید از یک عقیده برخوردار باشند تا کودک دچار ضد و نقیص نشود. تضاد اعضای خانواده چالش و آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

6. از کارشناس تغذیه راهنمایی بگیرید

سعی کنید حتما برای برخورد با کودکان چاق از کارشناس تغذیه کمک بگیرید. در رابطه با الگوهای رشدی کودکتان از کارشناس سوال بپرسید و برای آموزش سبک زندگی سالم به کودک حتما از کارشناس تعذیه راهنمایی بگیرید. با کمک کارشناس تغذیه فعالیت های خانواده را زیر نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات تغذیه ای در کودکان کلیک کنید.

7. به سلامتی وزن کودک اهمیت بدهید

برای برخورد با کودکان چاق اصلی ترین نکته در نظر گرفتن سلامت کودک است تا وزن او! اگر رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و تمامی اعضای خانواده از این رژیم غذایی پیروی کنند، کودک هم می‌تواند رشد خوبی داشته باشد و هم وزن مناسبی را پیش بگیرد. به کودک خود آموزش دهید که به جای بازی های کامپیوتری و موبایل، وقت خود را صرف پیاده روی یا دوچرخه سواری کند.

برای آشنایی با عوارض چاقی کودکان کلیک کنید.

8. برای برخورد با کودکان چاق از روانشناس کودک راهنمایی بگیرید

برای آموزش صحیح برخورد با کودکان چاق باید از روانشناسان کودک کمک بگیرید. علاوه بر کارشناس تغذیه باید از روانشناسان نیز کمک بگیرید تا آسیب های روحی و روانی به کودک وارد نشود. بنابراین روانشناس علاوه بر آموزش های صحیح به والدین، به کودکان انگیزه برای پیش روی در سبک زندگی سالم می‌دهند.

برای کاهش وزن کودک چاق باید چه کاری انجام داد؟

برخورد-با-کودکان-چاق-تغذیه-مناسب

  1. برای کاهش وزن کودک خود در وهله اول باید حتما از روانشناس و کارشناسان تغذیه کمک بگیرید.
  2. سلامت روانی کودک خود را در اولویت قرار دهید.
  3. رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را در زندگی روزمره بگذارید.
  4. تمامی اعضای خانواده با یکدیگر هم نظر باشید.
  5. برای کودک تشویق در نظر بگیرید.
  6. برخورد با کودکان چاق نیاز به صبر و حوصله بالا دارد.

برای آشنایی با روش های درمان چاقی کودکان کلیک کنید.

کلام آخر

کاهش وزن و برخورد با کودکان چاق باید همراه با لطافت و دقت انجام شود. بهترین راه برخورد با کودکان چاق تغییر سبک زندگی است. زمانی که برخورد تندی نسبت به کودکان انجام شود، کودک دچار اضطراب و اختلال بد ریخت انگاری می‌شود. برای رهایی کودک از این شرایط باید حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه برخورد با کودکان چاق می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشانسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره