کیوی در بارداری | مضرات خوردن کیوی در بارداری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کیوی در بارداری اگر به اندازه مصرف شود ویتامین ها و مواد مغذی خوبی را به بدن وارد می‌کند. مصرف بیش از اندازه کیوی عوارضی را به دنبال دارد که شامل اسهال، تهوع، زخم دهان و … می‌شود. بر اساس تشخیص متخصصان، مصرف روزانه 2 عدد کیوی در بارداری جایز و مفید است. کیوی سرشار از فیبر، منیزیم، ویتامین C و … است که به تقویت استخوان بندی جنین، سیستم ایمنی مادر و پاکسازی خون کمک می‌کند.

برای جلوگیری از بروز بیماری ریوی، افسردگی، خطر ابتلا به سرطان سینه و … به مصرف کیوی در بارداری رو آورید. متخصصان مصرف میوه در دوران بارداری را دسته بندی کرده اند که با کمک از متخصصین و مشاورین بارداری می‌توانید از تغذیه در دوران بارداری مطلع شوید. برای دریافت خدمات مشاوره بارداری کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

کیوی در بارداری

کیوی-در-بارداری

در دوران بارداری تغذیه اصلی ترین و حساس ترین موضوع برای رشد جنین است. بسیاری از مادران برای صرف میوه جات بسیار حساس هستند. آگاهی مادران در دوران بارداری از بایدها و نبایدهای تغذیه بسیار حائز اهمیت است. هر تغذیه ای که مادر استفاده می‌کند از طریق بند ناف به جنین نیز منتقل می‌شود.

بنابراین باید برای مصرف خوراکی ها و میوه ها حساسیت به خرج داد. و اما موضوع اصلی مقاله، مصرف کیوی در بارداری ؛ کیوی در درجه بالایی از میوه جات قرار دارد که سرشار از ویتامین ها، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، آهن و … است. این میوه از چربی کمی برخوردار است و مصرف آن در بارداری بسیار توصیه می‌شود. کیوی نباید سفت و کال باشد، برای مصرف از کیوی نرم و متوسط استفاده کنید. در ادامه در رابطه با فواید و ارزش غذایی کیوی توضیح داده ایم. برای اطلاع از تغذیه دوران بارداری ماه به ماه کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

فواید مصرف کیوی در بارداری

کیوی در بارداری به دلیل ویتامین ها، مواد معدنی و مغذی باید مصرف شود. این میوه سرشار از پتاسیم و ویتامین C است که مصرف روزانه 1 عدد کیوی به اندازه کافی این ویتامین را به بدن شما منتقل می‌کند. برای کسب اطلاعات دقیق تر در زمینه فواید مصرف کیوی در بارداری در ادامه مقاله همراه ما باشید. فواید کیوی در بارداری به شرح زیر است.

1. پاکسازی سموم

یکی از مهم ترین و اصلی ترین فایده های مصرف کیوی در بارداری، پاکسازی سموم از بدن است. کیوی آنتی اکسیدان قوی است که بدن را تصفیه و از خون آلوده پاک می‌کند. به خاطر داشته باشید که خون پاک مادر باعث پاک ماندن خون نوزاد می‌شود.

2. تقویت سیستم ایمنی بدن

مصرف کیوی در بارداری باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. این میوه باعث تکثیر سلول های سالم در بدن می‌شود و از تکثیر سلول های ناسالم جلوگیری می‌کند. با مصرف کیوی در بارداری و تقویت سیستم ایمنی کمتر بیمار می‌شوید.

3. افزایش مقاومت بدن

با افزایش سیستم ایمنی بدن مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد. با مصرف کیوی در دوران بارداری از خود در برابر بیماری ها و خطر ابتلا به سرطان سینه جلوگیری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

4. کاهش بروز بیماری ریوی

اگر قبل از بارداری به ریه های شما به دلیل مصرف سیگار و … آسیب وارد شده باشد. مصرف کیوی در بارداری علاوه بر التیام ریه از بروز بیماری های ریوی مانند: آسم و برونشیت جلوگیری می‌کند و به رشد ریه کودک کمک می‌کند.

5. کاهش بروز افسردگی

کیوی میوه ای سرشار از سروتونین است. سروتونین نیز هورمونی سرشار از شادی و خوشحالی است. مادران باردار به دلیل استرس ها و تغییرات هورمونی بسیار احساساتی و غمگین می‌شوند. بنابراین با مصرف کیوی در بارداری به کاهش بروز افسردگی کمک کنید.

6. خاصیت سیر نگهدارنده

فیبر بالا در کیوی شما را برای مدت زیادی سیر نگه می‌دارد. این میوه هم از کالری کمی برخوردار است و هم از فیبر بالایی برخوردار است که باعث ایجاد سیری در بدن می‌شود. با مصرف کیوی در بارداری نگران افزایش وزن و چاقی نباشید.

7. سلامت نگهداشتن سیستم گوارش

کیوی سرشار از فیبر است که باعث عملکرد صحیح دستگاه گوارش و تسریع متابولیسم می‌شود. با مصرف کیوی در بارداری هضم غذاها را راحت تر کنید. مصرف کیوی‌در بارداری برای سوءهاضمه که مشکل اصلی مادران در بارداری است مفید واقع می‌شود.

برای آشنایی بیشتر درباره مواد دارای فولیک اسید در بارداری کلیک کنید.

8. سرشار از منیزیم و ویتامین C

منیزیم موجود در کیوی باعث برای رشد استخوان ها، سیستم عصبی و عضلانی مفید است. باعث کارکرد درست سیستم ها می‌شود. علاوه بر منیزیم، کیوی سرشار از ویتامین C است که حتی این ویتامین در کیوی 4 برابر بیشتر از مرکبات است. با مصرف کیوی در بارداری به رشد استخوان ها و کارکرد درست سیستم عصیبی و عضلانی کمک خواهید کرد.

9. محافظت از سلامت پوست

دوران بارداری سرشار از استرس و تغییرات هورمونی است. بروز این استرس ها و تغییرات هورمونی به مرور باعث آسیب به پوست خواهد شد که بسیار طبیعی است. با مصرف کیوی در دوران بارداری علاوه بر اینکه از پوست خود محافظت می‌کنید. از بروز لک بر پوست جلوگیری کرده اید. کیوی‌در بارداری هم پوست را بهبود می‌بخشد و هم از آن محافظت می‌کند.

10. مناسب برای مادران دیابتی

مصرف-کیوی-در-بارداری

خانم های که دیابت دارند یا در مصرف قند محدودیت دارند، مصرف کیوی در بارداری برای مادران دیابتی بسیار مفید و خوب است. با مصرف کیوی‌در بارداری علاوه بر اینکه قند مصرف نکرده اید، قند بدن خود و جنین را تامین کرده اید. مصرف کیوی در بارداری ضرری به مادر و جنین وارد نمی‌کند.

ارزش غذایی کیوی | کیوی در بارداری

ویتامین C 92.07
ویتامین A IU 62
کلسیم 34 میلی گرم
سدیم 3 میلی گرم
پتاسیم 312 میلی گرم
آهن 0.31 میلی گرم
فیبر 3 گرم
چربی 0.52 گرم
پروتئین 0.14 گرم
کربوهیدرات 14.66 گرم
کلسترول 0

عوارض کیوی در بارداری

مصرف بیش از حد کیوی در بارداری باعث بروز عوارض می‌شود. در صورت مصرف بیش از حد ممکن است عوارض زیر را تجربه کنید. مصرف کیوی نارس اسیدی تر است و علائم زیر را تشدید می‌کند. در صورت مشاهده علائم زیر از مصرف کیوی در چند روز خودداری کنید.

  • درماتیت
  • اسهال
  • تهوع
  • آسم
  • بثورات پوستی
  • کهیر
  • حساسیت به لاتکس
  • زخم در دهان یا زبان

برای آشنایی با بهترین برنامه غذایی برای زنان باردار کلیک کنید.

مقدار مصرف کیوی در بارداری

کیوی-در-بارداری-بستنی

مقدار مصرف کیوی در بارداری روزی 2 عدد متوسط توصیه می‌شود. روش های مصرف کیوی‌در بارداری را در ادامه شرح داده ایم.

  • کیوی را خرد کنید و داخل سالاد یا ماست اضافه کنید.
  • به عنوان اسموتی استفاده کنید یا با میوه های اسموتی دیگر ترکیب کنید.
  • کیوی را مربا کنید.
  • پوره کیوی را با مرغ یا ماهی کبابی مخلوط کنید.
  • آب کیوی را در قالب های بستی ریخته و به شکل بستنی مصرف کنید.

کلام آخر

مصرف بیش از اندازه کیوی در بارداری عوارضی را به دنبال دارد که در مقاله توضیح داده ایم. اما به طور کل مصرف روزانه 2 عدد کیوی‌در بارداری بسیار مفید است. با رعایت نکات و کمک از متخصص تغذیه از بروز عوارض جلوگیری کنید. طبق برنامه های متخصص عمل کنید و در مصرف میوه‌جاتی که باعث حساسیت می‌شود از متخصص کمک بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره تلفنی زنان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خوردن کیوی در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره بارداری از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی نی نی مایند تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره