حاضر جوابی کودک | علت حاضر جوابی بچه ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

حاضر جوابی کودک تا زمانی که با ناسزا و توهین همراه نباش طبیعی و حتی شیرین است. کودکان وقتی زبان باز می‌کنند علاقه دارند تا به تمام صحبت ها پاسخ دهند. این پاسخ ها به دلیل علاقه شان به صحبت کردن است. کودکان به دلایل بسیاری شروع به حاضر جوابی می‌کنند که یکی از اصلی ترین علل حاضر‌جوابی، استقلال یافتن کودک‌است. کودکان در آغاز زندگی با شنیدن کلمات و واژه ها از زبان خانواده و اطرافیان با جمله بندی ها آشنا می‌شوند. برای جلوگیری حاضر جوابی کودک باید در شیوه رفتاری خود تجدید نظر کنید و از روانشناس برای راهنمایی کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حاضر‌جوابی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

حاضر جوابی کودک

حاضر-جوابی-کودکان

حاضر جوابی کودک اگر با ناسزا و توهین به اطرافیان همراه باشد، آزار دهنده است. حاضر‌جوابی ها گاهی به دلیل سن پایین کودک و خود شیرینی است. گاهی به دلیل یادگیری کلمات جدید است و گاهی با ناسزا و توهین اطرافیان همراه است. تا زمانی که کودکان در این دوران هستند باید به دنبال جلوگیری از این رفتار باشند.

اما اگر در دوران کودکی این رفتار اصلاح نشود دیگر نمی‌توان کودکان را کنترل کرد. خانواده ها دوست دارند که فرزندانشان به استقلال برسد اما استقلال و دفاع از حق با حاضر جوابی ها متفاوت است. برای جلوگیری از حاضر جوابی ها و آموزش دفاع از حق به کودکان از روانشناس کمک بگیرید.

فروشگاه آرامیس

دلیل حاضر جوابی کودک

حاضر جوابی کودک دلایل زیادی دارد که بیشتر در کودکان 2 سال به بالا دیده می‌شود. در ادامه در رابطه با علل حاضر‌جوابی کودک توضیح داده ایم.

  • کودک می‌خواهد به والدین بگوید که از دستورات شما خسته شده است و نیاز به دفاع از حق بیشتری دارد.
  • احتمالا اعضای خانواده به راحتی به یکدیگر با زبان حاضر جوابی صحبت می‌کنند.
  • گاهی دلیل حاضر‌جوابی کودک رسیدن به استقلال بیشتری است.
  • گاهی حاضر‌جوابی کودک نشان از دلسردی، اضطراب و ناراحتی کودک است.
  • یکی از دلایل حاضر‌جوابی کودک، یادگیری مهارت های زبانی است.
  • حاضر جوابی کودک گاهی به آنها حس امنیت و راحتی می‌دهد.
  • کودک با واژه های جدیدی آشنا شده است که علاقه دارد از آن استفاده کند.
  • گاهی حاضر‌جوابی کودک نشان از این است که کودک مطمئن است که والدین و اطرافیان او را دوست دارند. علیرغم هر رفتاری که از او سر می‌زند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با کودک لجباز کلیک کنید.

راه حل برای حاضر جوابی کودک

هیچ خانواده ای از اینکه فرزندش شروع به حاضر جوابی می‌کند خوشحال نیست. کودکان در سن رشد و زمانی که با کلمات جدیدی آشنا می‌شوند خیلی علاقه به حاضر جوابی دارند. اما راه حل های جلوگیری از حاضر جوابی کودک تا زمانی که در سن کودکی است کارآمد است.

حتما در مورد رفتار صحیح با کودک بخوانید.

1. در واکنش با حاضر جوابی کودک لحن تان تند نباشد

در وهله اول باید در مقابل حاضر جوابی کودک آرام رفتار کنید. استفاده از برخورد بد یا برخورد خیلی خنثی باعث تکرار مداوم این رفتار در کودکان می‌شود. زمانی که با حاضر‌جوابی کودک روبرو شدید نباید از کلماتی مانند “بس کن” یا “دیگه حرف نزن” استفاده کرد. با حفظ خونسردی و آرامش با کلمات مثبت به کودک واکنش نشان دهید.

2. با توجه به سن کودک رفتار کنید

حاضر-جوابی-کودک-با-والدین

کودکان در شروع زندگی آگاه نیستند که کدام حرف صحیح و کدام حرف غلط است. و هرچیزی که یاد بگیرند را به زبان می‌آورند و از کلمات جدید بیشتر استفاده می‌کنند. همانطور که گفته شد حاضر جوابی کودک در برخی موارد به دلیل کسب مهارت های جدید است. بنابراین با کودک برخورد خشن نداشته باشید و به او استفاده از کلمات در موقعیت های مناسب را آموزش دهید.

3. با کودک همدردی کنید

در برخی موارد حاضر جوابی کودک به دلیل ناراحتی از والدین است. به گونه ای با این رفتار حرص خود را تخلیه می‌کند. بنابراین با کودک صحبت کنید و بگویید که از ناراحتی او اطلاع دارید و اگر چیزی برای ابراز وجود دارد به شما بگوید. یا شما را از ناراحتی خود مطلع کند.

4. احترام و پیامدهای رفتار را به کودک بگویید

حاضر جوابی کودک پیامدهایی را به دنبال دارد و اگر تا بزرگسالی ادامه داشته باشد دائم شخص را با چالش روبرو خواهد کرد. به کودک بگویید که حاضر‌جوابی عواقب خوبی به همراه ندارد و این رفتار باعث برخورد با مشکلات خواهد شد. با یک مثال به او توضیح دهید که حاضر جوابی در محل کار در نهایت باعث بحث و اخراج تو خواهد شد. و پیامدهای حاضر جوابی با دیگران را به طور کامل برای او باز کنید.

5. رفتار مناسب کودک را تشویق کنید

زمانی که عواقب حاضر جوابی کودک را توضیح دادید. حال رفتارها و فعالیت های مثبت او را تشویق کنید. اگر کودک در برابر ناراحتی یا دلایلی که باعث حاضر‌جوابی می‌شد به شیوه دیگری رفتار کرد، او را تشویق کنید و بگویید که متوجه رفتار درست او شده اید.

6. در رفتار خود دقت داشته باشید

والدین الگوی کودکان هستند. گاهی حاضر جوابی کودک به دلیل رفتاری است که از والدین فرا گرفته است. در رفتار خود دقت داشته باشید و به گونه ای رفتار کنید که حاضر‌جوابی برای کودک مساله طبیعی نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سمی کلیک کنید.

7. از روانشناس کمک بگیرید

والدین آگاه برای حاضر جوابی کودک خود به دنبال راهکارهای کارآمد هستند. این که او می تواند سریع پاسخی دهد نشان از وجود یک هوشی است که در مسیر بد قرار گرفته. روانشناس و مشاورین کودک به شما و فرزندتان در این زمینه کمک رسانی خواهد کرد، تا بتوانید این انرژی را در مسیری صحیح پرورش دهید. روانشناس با ریشه یابی و بررسی دلیل رفتار کودک بهترین راهکارها را به والدین ارائه خواهد داد.

برای دریافت اطلاعات در زمینه نحوه برخورد با اشتباهات کودک کلیک کنید.

کلام آخر

همیشه حاضر جوابی کودک بی ادبی نیست. گاهی حاضر جوابی و استفاده از کلمه “نه” برای دفاع از حق و زورگویی ها لازم است. اما اگر این حاضر جوابی ها همراه با ناسزاگویی باشد حتما باید اصلاح شود. کمک روانشناس و دریافت راهنمایی از مشاورین متخصص در حوزه کودک در زمینه حاضر‌جوابی کودک حائز اهمیت است. خانواده ها برای رشد مناسب و سالم کودک خود با توجه به رفتارهای گوناگون باید از روانشناس کمک بگیرند. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حاضر‌جوابی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره