بهترین و پرفروش ترین کتاب روانشناسی کودک کدام است؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کتاب روانشناسی کودک بهترین هدیه برای درک بهتر کودکان‌مان به عنوان والدین یا معلم است. روانشناسی‌کودک پیچیده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. به همین دلیل درک نیازهایی که در پشت برخی از رفتارها پنهان می‌شوند، نحوه عملکرد احساسات و چگونگی بلوغ مغز کودکان در هر مرحله از رشد ضروری است. ما آدم‌ها فطرتا شاید بتوانیم نیازهای اولیه فرزندان‌مان را برطرف کنیم. اما مهارت های تربیت و درک کودکان را باید یاد بگیریم. هر کودکی منحصر به فرد است و هر روز چالش‌های جدیدی به همراه دارد. خواندن انواع کتاب روانشناسی کودک به شناخت هر چه بهتر کودک کمک می‌کنند. اگر وقت مطالعه ندارید، حتما از خدمات مشاوره تلفنی کودک استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتاب روانشناسی کودکان و روانشناسی کودک در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کتاب روانشناسی کودک

کودکان در طول تاریخ به عنوان بزرگسالان کوچک شناخته می‌شدند. با مطالعه کتاب های روانشناسی کودک درمی‌یابید که کودکان و بزرگسالان متفاوت از یکدیگر فکر می‌کنند. آن‌ها در طول دوران کودکی خود مراحل مشخصی از رشد عاطفی و ذهنی را پشت سر می‌گذارند. این مراحل و رویدادهای زندگی تأثیر مستقیمی براحساس و رفتار کودک در بزرگسالی دارد.

کتاب های روانشناسی کودک در دسته بندی‌های متنوعی موجود است. شما با توجه به نیاز خود آن‌ها را انتخاب می‌کنید. این نوع کتاب ها راه حل‌های مناسبی در مقابل چالش های تربیتی کودکان ارائه می‌دهند.

برای آشنایی با نحوه کتاب خوانی برای کودکان کلیک کنید.

معرفی بهترین کتاب روانشناسی کودک

ویژگی های زیادی وجود دارد که هر کتاب را در هرزمینه موضوعی به بهترین انتخاب تبدیل می‌کند. ویژگی‌هایی خوانایی، قالب، قابلیت ارتباط، اعتبار نویسنده، پوشش کامل موضوع، جوایز و بسیاری از موارد دیگر، همگی می توانند ارزش واقعی یک کتاب را از هر نوعی نشان بدهد. درحال حاضر کتاب های زیادی در زمینه روانشناسی کودک وجود دارد. در ادامه تعدادی از بهترین کتاب روانشناسی کودک را معرفی کرده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

practices to cultivate inner resilience in children (شیوه هایی برای پرورش تاب آوری درونی در کودکان)

نویسنده کتاب: لیندا لانتیری و دانیل گولمن

این کتاب حوزه روانشناسی کودک مربوط به هوش هیجانی کودکان است. امروزه بسیاری از ما می‌دانیم که هوش هیجانی، کلید سلامت و شادی است. این نوع هوش همچنین چارچوبی بینظیر برای تربیت فرزندانمان می‌باشد. در این کتاب چگونگس ادغام برخی دستورالعمل ها، مهارت‌ها و توانایی ها براساس درک و مدیریت عاطفی، کودکان را می‌خوانید. در نتیجه کودکان در حال و آینده بهتر با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

Ugly duckligns (جوجه اردک زشت) | کتاب روانشناسی کودک

نویسنده کتاب: بوریس سیرولنیک

بوریس سیرولنیک، عصب شناس، روانپزشک، روانشناسی کودک، روانکاو و قوم شناس مشهور فرانسوی است. وی در این کتاب، دید بسیار جالبی از آسیب های روانی کودک ارائه می‌دهد. همچنین در این کتاب می‌خوانید که چگونه نقش ونگارهای روابط، کودکان را قادر به بیان احساسات خود می‌کند. او می‌آموزد چگونه نوعی ذخیره زیستی روانی را فعال کنید که در ادامه راه و مسیر زندگی به شما کمک زیادی بکند.

The whole- brain child: 12 proven strategies to nurture your childs developing mind ( کودک تمام مغز: 12 استراتژی اثبات شده برای پرورش ذهن در حال رشد کودک شما)

نویسنده کتاب: دانیل جی سیگل و تینا پین برایسون

این کتاب، مرجع فوق العاده‌ای در زمینه عصب روانشناسی کودک است و شما را به سفری هیجان انگیز در مغز کودکان می‌برد. مطالعه این کتاب آسان، لذت بخش و جالب است. خوشبختانه راهبردهای بسیار کاربردی و مفیدی برای حمایت از رشد عاطفی و فکری کودکان ارائه می دهد. این کتاب، یک راهنمای کامل روانشناسی کودک است. کتاب کودک تمام مغز، واکنش‌ها، رفتارها و نیازهای خاص کودکانتان را یاد می‌دهد.

What to do when you’re scared and worried: a guide for kids ( وقتی می ترسید یا نگران هستید چه کاری انجام دهید: راهنمای بچه ها)

نویسنده کتاب: جیمز جی کریست

این کتاب یکی از بهترین کتاب های روانشناسی کودک نام برده می‌شود. چرا که هم بزرگسالان و هم کودکان را هدف قرار داده است. مهم‌تر از همه، هدف این کتاب، پوشش تمامی ترس‌ها، نگرانی ها و اضطراب‌های رایج در ذهن کودک است. دکتر کریست به عنوان یک روانشناس با تجربه در زمینه درمان فوبیا و استرس کودکان، توضیحات و راهکارهای ساده‌ای ارائه می‌دهد.

How to talk so kids will listen and listen so kids will talk ( چگونه صحبت کنیم تا بچه ها گوش دهند و گوش کنیم تا بچه ها صحبت کنند)

نویسنده کتاب: ادل فابر و الین مازلیش

این کتاب از زمانی که در پایان دهه 90 منتشر شد، پر فروش‌ترین کتاب روانشناسی کودک بوده است. از آن زمان خیلی چیزها تغییر کرده اما حقایق این کتاب هرگز قدیمی یا کهنه نمی‌شوند. در واقع مطالب این کتاب، جنبه‌های اساسی و جاودانه تربیت و آموزش کودکان و نوجوانان را در بر می‌گیرد. در این کتاب حوزه روانشناسی کودک، روش های ارتباطی، استراتژی های نوآورانه حل مسئله، تکنیک های خوب برای تعیین مرزها، مدیریت احساسات و انضباط از طریق یک رویکرد عملی آموزش داده می‌شود.

برای آشنایی با فواید قصه گویی برای کودکان کلیک کنید.

Far from the tree: parents، children and the search for identity (دور از درخت: والدین، فرزندان و جستجوی هویت)

نویسنده کتاب: اندرو سولومون

این کتاب حوزه روانشناسی کودک، میلیون‌ها نفر را مجذوب خود کرده است و عمیقا به روابط والدین و کودکان دارای معلولیت مانند سندرم داون یا اختلالات در طیف اوتیسم می‌پردازد. در صفحات این کتاب، شاهد شهادت بیش از 300 خانواده خواهید بود که حتی سخت‌ترین قلب‌ها را نیز متأثر می‌کند.

Key to parenting you’re 3 year old (کلیدهای رفتار با کودک سه ساله )

نویسنده کتاب:سوزان گاتلیب

این کتاب با هدف ایجاد بینشی جامع درباره روانشناسی کودک، نگاهی دقیق به دنیای کودکان سه ساله می‌اندازد. کودک به عنوان فردی مستقل، عضوی از خانواده و بخشی از اجتماع در نظر گرفته می‌شود. این اثر همچنین برای پیش از دبستان برنامه‌هایی پیشنهاد می‌کند و به والدین نحوه تربیت کودکی با اعتماد به نفس بیشتر را آموزش می‌دهد.

The psychology of the child  ( روانشناسی کودک)

نویسنده کتاب: ژان پیاژه

غیر ممکن است که فهرست کتاب های روانشناسی کودک را بدون معرفی و صحبت در باره ژان پیاژه به پایان رساند. اگرچه مطالعه این کتاب خیلی سرگرم کننده نیست. اما اگر قصد کسب اطلاعاتی مانند هوش، ساخت واقعیت، دسته بندی‌های فکر، ظرفیت های بازنمایی، عملیات مشخص، عملیات رسمی، قضاوت اخلاقی و احساسی غوطه ور را دارید، خواندن این کتاب روانشناسی کودک توصیه می‎‌شود. در کتاب پیاژه حوزه‌های کاملا درک نشده از روانشناسی کودک مورد بررسی قرار می‌گیرند.

برای کسب اطلاع درباره روانشناسی کودک کلیک کنید.

دست نامه مادر و نوزاد | کتاب روانشناسی کودک

نویسنده کتاب: زهره قایینی

این کتاب روانشناسی کودک مناسب خانم‌های باردار و تازه مادران است. در این دست نامه، مهم ترین اطلاعاتی که مادران جوان تا 1 سالگی فرزندانشان به آن نیاز دارند، از جدول واکسیناسیون تا نکات نگهداری کودک و روانشناسی کودک گنجانده شده است. همچنین در این دست نامه یاد می‌گیرید که چگونه با انجام فعالیت‌های گوناگون از جمله کتاب خوانی، رشد شناختی کودک خود را تقویت کنید. در واقع با خواندن این کتاب روانشناسی کودک اطلاعات کاملی در حوزه والدگری می‌آموزید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتاب روانشناسی کودکان و روانشناسی کودک در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره