مهربانی با کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مهربانی با کودک از جمله موضوعاتی است که حتما باید از طرف اعضای درجه یک خانواده رفع شود. وقتی پدر و مادر تلاش کنند رفتار محبت‌آمیزی را با فرزندان خود داشته باشند، در واقع محیط خانه را برای کودکان خود تبدیل به یک محیط امن می‌کنند و این فرصت را به آن‌ها می‌دهند که در صورت داشتن هر گونه مشکل با پدر و مادر خود مشورت کنند.

اهمیت مهربانی با کودک به اندازه‌ای زیاد است که از بروز اعتیاد و هر گونه رفتار مجرمانه در سنین بزرگسالی آن‌ها پیشگیری می‌کند. بنابراین والدین باید بکوشند با مهربانی کردن به کودک خود، روابط صمیمانه‌تری را با آن‌ها ایجاد کنند. تحقق این هدف در زندگی نیازمند داشتن علم به تربیت کودک است و پدران و مادران باید سعی کنند با مطالعه در این زمینه میزان علم خود را افزایش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر مشاوره کودک دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهربانی با کودک می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مهربانی با کودک و عشق ورزیدن به او

روش های مهربانی با کودک

وقتی پدر و مادر تلاش می‌کنند مهربانی با کودک را در تمامی موقعیت‌های زندگی در نظر بگیرند، کودک به واسطه این مهربانی عشق پدر و مادرش را نسبت به خود احساس کرده و درک می‌کند. نتیجه این درک احساس این است که کودک ارتباط خوب و صمیمانه‌ای را با والدینش برقرار خواهد کرد.

محبت قلبی به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای درونی کودک باشد، بنابراین والدین باید مهربانی با کودک را در زمینه نوازش هم قرار دهند. همواره لبخند به لب داشته باشند و بدون هیچ قید و شرطی به فرزندان خود عشق بدهند. اینکار ضمن تقویت رابطه والدین با فرزندان موجب افزایش اعتماد به نفس کودک در زندگی نیز می‌گردد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

کشف علایق مشترک بین خود و فرزندان به واسطه مهربانی با کودک

مهربانی با کودک باعث صمیمت بین والد و فرزند می‌شود. داشتن اختلاف سنی میان پدر و مادر و فرزندان منجر به تفاوت نسل‌ها می‌شود که همین موضوع از موانع برقراری ارتباط موثر کودک با والدین خود است. در چنین شرایطی در خانواده، والدین باید تلاش کنند تا علایق و نقاط مشترک میان خود و فرزندانشان را شناسایی کنند و به دنبال تقویت آن باشند.

اولین قدم در زمینه شناسایی علایق مشترک این است که توجه داشته باشید که فرزندتان چگونه اوقات خود را پر می‌کند و انجام دادن چه کارهایی موجب لذت بردن او می‌شود. پس از این می‌توانید به عنوان پدر و یا مادر در این فعالیت‌ها شرکت کنید. زمان‌هایی را اختصاص دهید تا با یکدیگر به پارک بروید و همراه فرزندتان لبخند بزنید و از زندگی در کنار یکدیگر لذت ببرید. تمامی این کارها میزان صمیمت میان پدر و مادر و فرزند را افزایش می‌دهد. و مهربانی با کودک باعث بروز علایق مشترک می‌شود.

مهربانی با کودک با صبوری

برای مهربانی با کودک باید صبور باشید. اگر در محل کار و یا در محیط خانه، کارهای زیادی برای انجام دادن دارید و روز سختی را پشت سر گذاشته‌اید، سعی نکنید به دلیل خستگی با کودک خود بدرفتاری کنید تا خودتان را آرام نمایید. حتی اگر خسته هستید در ارتباط با فرزندتان باید شاد و پرانرژی باشید و همواره آرامش خود را حفظ کنید. در واقع کودکان از شما شاد بودن و یا صبوری در زمان سختی را می‌آموزند.

همینطور اگر آن‌ها مایل هستند با شما صحبت کنند، حتما برای شنیدن حرف‌هایشان گوش شنوا داشته باشید و با انرژی با او صحبت کنید تا او همواره انگیزه لازم برای صحبت کردن با شما را داشته باشد. حتی در زمان شنیدن حرف‌های کودک خود سعی کنید به او بفهمانید که برای او و تمامی حرف‌هایش ارزش قائل هستید و برای‌تان مهم است. برای از بین بردن خستگی از بچه داری کلیک کنید.

وقت گذاشتن و بازی با کودک

وقتی پدر و مادر زمان‌هایی را برای بازی کردن با کودک اختصاص می‌دهند، کودک احساس می‌کند که والدینش به او محبت می‌کنند و دوستش دارند. در واقع مهربانی با کودک درک می‌شود.

مهربانی با کودک و بازی کردن ضمن اینکه موجب شکل‌گیری صمیمت کودک با پدر و مادرش می‌شود، می‌تواند اوقات فراغت او را نیز پر کند. بنابراین حتما زمان کافی برای اینکار اختصاص دهید. حتی می‌توانید بازی‌های زمان کودکی‌تان را به فرزندتان آموزش دهید و اوقات خوشی را با یکدیگر تجربه کنید. برای دریافت آموزش بچه داری کلیک کنید.

مهربانی با کودکان همراه با ایجاد نظم و قانون

برای مهربانی با کودک باید نظم و قانون وجود داشته باشد. عدم قانون‌مندی و پایبند بودن به نظم و قانون در محیط خانه، سبب می‌شود کودکان در این فضا هر کاری که تمایل دارند را انجام دهند. اگر می‌خواهید رابطه خوبی با فرزندتان داشته باشید، حتما باید سعی کنید قوانین خانه را برای او توضیح دهید؛ البته در این مورد نباید سخت گیری داشته باشید و شرایط افراطی وضع نکنید، چراکه سخت‌گیری بیش از حد می‌تواند تاثیرات منفی در شکل‌گیری رابطه صمیمانه فرزندتان با والدین‌شان شود.

اگر فرزند شما کاری که برای او تعیین کرده‌اید را به خوبی انجام نمی‌دهد، به هیچ عنوان او را تنبیه نکنید؛ مهربانی با کودک را جایگزین کنید و او را در جهت انجام درست همان کار تشویق کنید. اینکار می‌تواند اعتماد به نفس او را تقویت کند.

توصیه‌های مهم در رابطه با مهربانی با کودک

در رابطه با مهربانی با کودک، چندین توصیه به پدر و مادرها داریم که در ادامه شرح داده‌ایم.

? به هیچ عنوان فرزند خود را با فرد دیگری مقایسه نکنید و او را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده است، سرزنش نکنید.

? از گفتن جمله‌های محبت آمیز به فرزندتان دریغ نکنید. محبت کلامی ضمن تقویت رابطه میان پدر و مادر با فرزندان، منجر به افزایش اعتماد به نفس آن‌ها نیز می‌شود.

?همواره در هنگام حرف زدن با فرزندتان احترام را رعایت کنید.

? زمان‌هایی را برای حرف زدن با کودکتان اختصاص دهید، اینکار منجر به رشد معنوی او خواهد شد.

? به صورت امری و دستوری با فرزند خود صحبت نکنید و نام فرزند خود را با احترام به زبان بیاورید.

?برای تشویق کارهای کوچکی که انجام می‌دهد، از کادوهای کوچکی استفاده کنید. اینکار موجب تقویت رفتارهای مثبت کودک خواهد شد.

? اگر انتظاری از فرزندتان دارید، آن را به صورت واضح و شفاف بیان کنید.

? اگر انتقادی از فرزند خود دارید، بدون اینکه او را زیر سوال برید ابتدا از خوبی هایش بگویید و سپس در مورد کار نادرستی که انجام داده است، از او توضیح بخواهید.

?در تمامی موقعیت‌های زندگی در کنار فرزند خود باشید و با او همدردی کنید.

در صورتی که تمایل دارید در این زمینه راهنمایی‌های بیشتری را دریافت کنید، می‌توانید از مشاوره کودک مرکز مشاوره تخصصی ذهن نو نیز استفاده کنید. برای کسب اطلاع بیشتر حتما مقاله آموزش پدر و مادر را بخوانید.

روش های مهربانی با کودکان

بهترین روش های مهربانی با کودک

برای اینکه فرزندی مهربان و با محبت داشت باشید؛ لازم است که برخی از روش ها را در تربیت کودک انجام دهید. در این بخش مقاله به این روش ها اشاره کرده ایم.

? حس امنیت را در او زنده کنید

مهربانی با کودک باید در زمینه ایجاد حس امنیت هم باشد. به عنوان والد باید به فرزندان خود امنیت بدهیم و در مقابل طغیان ها از آنها دفاع کنیم. این حس باعث ایجاد حال خوب در کودک می‌شود.

? ابراز محبت را فراموش نکنید

یکی از کارهایی که همیشه باید در زمینه مهربانی با کودک انجام دهید، ابراز محبت است. کودک را هر صبح با بوسه و بغل بیدار کنید. به او عشق بورزید تا در آینده این عشق را از کودک دریافت کنید.

? به کودک احترام بگذارید

احترام نوعی مهربانی با کودک است. والدین باید ارزش ها و استعداد های کودک را شناسایی کنند و به آن پر و بال بدهند. تا کودک به مرور احترام را آموزش ببیند.

کلام آخر

مهربانی با کودک یکی از رفتارهایی است که همه پدر و مادر ها باید بر اساس آن فرزندان خود را تربیت کنند. برای تربیت فرزندان حتما باید روش های نوین را انتخاب کنید تا با مشکلات در آینده روبرو نشوید. در این راه حتما از روانشناس کمک بگیرید تا چالش های نوجوانی کمتری با فرزند تجربه کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مهربانی با کودک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره