پوشیدن شلوار در بارداری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پوشیدن شلوار تنگ در بارداری برای مادر دشوار و برای جنین مضر هست، اگر در حال تجربه اولین بارداری هستید بهتر است در مورد زمان و نحوه پوشیدن لباس اطلاعات کسب کنید. بارداری یکی از زیباترین و جذاب‌ترین و در عین حال پر دغدغه‌ترین دوران زندگی هر خانم بارداری محسوب می‌شود.

این دوران با تغییراتی در ظاهر و خلقیات برای بانوان همراه است. هم‌چنین زنان باردار با تغییر در ظاهر و تغییر در سایز نیازمند استفاده از لباس‌ها بارداری خواهند بود. شلوار بارداری یکی از مهم‌ترین لباس‌ها در دوران بارداری است. پوشیدن شلوار در بارداری به حفظ راحتی مادر و جنین کمک بسیاری خواهد کرد. در ادامه توضیحات لازم در مورد شلوار بارداری داده شده است. در صورت وجود سوال می‌توانید مشاوره بارداری دریافت کنید.

شلوار بارداری چیست؟

پوشیدن شلوار در بارداری یکی از ضروریات دوران بارداری است. منظور از شلوار بارداری، شلواری است که زنان باردار در دوران بارداری می‌پوشند.

این نوع شلوارها متناسب با سایز شکم و پیشرفت بارداری تا پایان بارداری قابل استفاده است. البته بعد از دوران بارداری هم‌چنان مشکل سایز وجود دارد. بهتر است در دوران شیردهی که هنوز به سایز قبل از بارداری برنگشته‌اید از شلوار بارداری استفاده کنید. برای آشنایی با مراقبت های مربوط به دوران بارداری کلیک کنید.

چرا زنان باردار باید شلوار بارداری تهیه کنند؟

همان‌طور که اشاره کردیم پوشیدن شلوار در بارداری به راحتی بیشتر مادر و جنین کمک می‌کند.

شلوارها بارداری به دلیل اینکه در قسمت شکم، آزاد و گشاد هستند بنابراین هیچ‌گونه فشاری به جنین وارد نمی‌کنند. پوشیدن شلوار در بارداری علاوه بر این که راحتی شما را فراهم می‌کند، در انجام کارها روزمره‌تان خللی وارد نخواهد کرد.

فروشگاه آرامیس

شلوار بارداری قابلیت تنظیم سایز و استفاده در تمام دوران بارداری را دارد.

زمان خریدن شلوار بارداری

با شروع هفته ۱۳ یا ۱۴ بارداری یا به عبارت دیگر با آغاز سه ماهه دوم احساس می‌کنید که لباس‌های قبلی دیگر اندازه‌تان نیست.

بنابراین خرید و پوشیدن شلوار در بارداری از سه ماهه دوم یک ضرورت محسوب خواهد شد. با داشتن شلوار بارداری مناسب، راحتی و آسودگی بیشتری برای خود و فرزند دلبندتان فراهم کنید.

فاکتورهای انتخاب شلوار بارداری

مهم‌ترین معیار و فاکتور برای انتخاب شلوار مناسب بارداری “راحتی” شلوار است.

عواملی مانند جنس پارچه، قابلیت کشسانی و انعطاف‌پذیری شلوار در میزان راحتی شلوار بارداری اثرگذار است.

پارچه شلوار باید ضد حساسیت، نرم و لطیف باشد. از شلوارهایی که حاوی مواد پلاستیکی هستند را انتخاب نکنید.

شلوارها حاوی مواد پلاستیکی یا از جنس الیاف مصنوعی می‌توانند مشکلاتی از قبیل عفونت‌های پوستی، قارچ و… را ایجاد کنند.

جنس شلوار را متناسب با فصل انتخاب کنید. شلوارها از جنس نخ و کتان مناسب فصل تابستان، شلوارها ضخیم‌تر و گرم‌تر مناسب فصل زمستان هستند.

انواع مدل‌های شلوار بارداری

شلوارهای بارداری در طرح، رنگ، جنس و مدل‌ها مختلف در بازار موجودند. بهتر است قبل از خرید شلوار بارداری با انواع مدل‌ها آشنا شوید تا بهترین انتخاب خود را داشته باشید.

شلوارکشی بارداری

دور کمر این شلوار‌ها کشی است. شلوارهای بارداری کشی در سه مدل دیده می‌شوند که شامل شلوار با کمربند کشی زیر شکم، شلوار با کش جانبی در پهلو، شلوار با پوشش کشی روی شکم هستند.

استفاده از شلوار با کمربند کشی ممکن است در ماه‌های بالا بارداری راحت نباشد.

شلوارها که کش جانبی در پهلو دارند برای بانوانی مناسب است که تمایلی به پوشیدن شلوارهای گشاد ندارند. این نوع شلوار فاق کوتاهی داشته و نشست و برخاست با آن کمی مشکل است.

اگر می‌خواهید برای انجام کارها روزمره به مشکل نخورید از شلوار با پوشش کشی روی شکم استفاده کنید.

شلوارجین بارداری

پیشنهاد می‌کنیم اگر به پوشیدن جین علاقه دارید از شلوار جین بارداری استفاده کنید. این نوع شلوارها در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است.

شلوارکتان بارداری

جنس کتان نسبت به جین راحت‌تر بوده و حین انجام فعالیت‌های روزمره احساس راحتی بیشتری را فراهم می‌کند.

شلوار دکمه‌دار بارداری

در قسمت جلویی شلوار چندین دکمه وجود دارد. شلوار دکمه‌دار را علاوه بر دوران بارداری، پس از بارداری نیز می‌توانید استفاده کنید.

شلوارلگینگ بارداری

لگینگ محبوب‌ترین شلوار بارداری محسوب می‌شوند. تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی در این مدل شلوار وجود دارد. توجه داشته باشید که لگینگ بارداری جنس نازکی داشته و مناسب فصل زمستان نیست.

عوارض پوشیدن شلوار تنگ در دوران بارداری

شلوار تنگ به طور مستقیم بر جنین تاثیر نمی‌گذارد. اختلال در خون‌رسانی به جنین از جمله تاثیرات پوشیدن لباس تنگ در دوران بارداری است.

پوشیدن شلوار تنگ منجر به اختلال در حرکت جریان هوا شده و از طرف دیگر مشکلاتی از قبیل عفونت‌های قارچی، واژینیت و سوزش و خارش در زنان باردار خواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پوشیدن شلوار در بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره