کودکان برونگرا | خصوصیات و برخورد با کودک برونگرا

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کودکان برونگرا از همان کودکی خصوصیات شخصیتی متفاوتی دارند. کودکان از سنین خیلی پایین نشانه هایی از شخصیت درونگرا یا برونگرا را از خود نشان می‌دهند. اغلب افراد یک فرد برونگرا را فردی می‌دانند که روابط اجتماعی گرمی دارد. این تصور می‌تواند درست باشد اما تعریف دقیق و کاملی از یک کودکان برونگرا را نمی‌رساند. برونگراها از همراه بودن با دیگران و حضور در اجتماعات انرژی می‌گیرند. برعکس درونگراها از تنها بودن انرژی بیشتری می‌گیرند. البته همیشه هم اینطور نیست. در این مقاله می خواهیم اطلاعات بیشتری درباره کودکان با شخصیت برونگرا ارائه دهیم. برای آشنایی با نحوه تربیت و برخورد با این کودکان مشاوره کودک دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کودکان برونگرا می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کودکان برونگرا

کودکان برونگرا چه خصوصیاتی دارد

کودکان برونگرا علاقه به بازی و توجه به دنیای بیرون دارد. این کودک از حضور در کنار دیگران انرژی می‌گیرد ولی علاقه ای به تنهایی ندارد. این کودکان بسیار خوش مشرب و پر انرژی هستند؛ و تصمیم های فوری می‌گیرند. کودکان برونگرا همزمان با صحبت کردن به فکر فرو می‌روند، با افراد جدید گرم می‌گیرند و به بازی های گروهی علاقه مند هستند. این کودکان خجالتی نیستند و زیاد صحبت می‌کنند. در این مقاله به طور کلی خصوصیات کودکان برونگرا را توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

 کدام کودکان برونگرا هستند؟

کودکان برونگرا از حضور داشتن در اجتماع لذت می‌برند. او موقعیت‌های اجتماعی را خیلی دوست دارد و همیشه به دنبال قرار گرفتن در چنین جایی می‌باشد. این کودکان در مدرسه از کارهای تیمی و یا درس خواندن گروهی استقبال می‌کند. برونگراها افرادی هستند که اگر کسی اطرافشان نباشد حوصله‌شان سر می‌رود. اگر کودک برونگرای شما مجبور بود کاری را به تنهایی انجام دهد در کنار او باشید، تشویقش کنید و اجازه دهید مراحل کارش را برای شما بازگو کند. در این صورت به کودک‌تان کمک زیادی کرده‌اید. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله روانشناسی کودک را بخوانید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های کودکان برونگرا

کودکان برونگرا از خود نشانه هایی را بروز می‌دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? زیاد صحبت می‌کنند.

? کم رو و خجالتی نیستند.

?به فعالیت های گروهی علاقه مند هستند.

? برنامه های جمعی آنها را به شدت پر انرژی می‌کند.

? در تنهایی همیشه حوصله شان سر می‌رود.

?از اینکه خود را ابراز کنند هیچ ترسی ندارند.

? علاقه به رهبری و مسئولیت پذیری دارند.

روحیات کودکان برونگرا

کودکان برونگرا بین تنهایی یا گفتگو کردن با دیگران همیشه گفتگو کردن را انتخاب می‌کنند. در حقیقت برونگراها همزمان با اینکه حرف می‌زنند فکر می‌کنند. درست برعکس درونگراها که اول فکر می‌کنند و بعد از آن شروع به حرف زدن می‌کنند. شاید متوجه بشوید که کودک شما در جمع با همه صحبت می‌کند. کودک برون گرا به سرعت سر صحبت را با دیگران باز می‌کند و با دیگران دوست می شود.

کودکان برونگرا به جای تنهایی بازی کردن دوست دارند که با کودکان دیگر بازی کنند. برونگرا ها از ورزش کردن، باشگاه رفتن و به طور کلی کارهای دست جمعی لذت می‌برند. برونگراها بیشتر از افراد درونگرا در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و در فضای مجازی دنبال کنندگان بیشتری دارند. آن‌ها روابط‌شان را با کسانی که از آنها دور هستند هم حفظ می‌کنند.

اما در کودکان برونگرا ممکن است بنا به شرایط و موقعیت تمایلات آن‌ها تغییر کند. فرض کنید کودک شما مهمانی رفتن و مسافرت رفتن را خیلی دوست دارد اما از مکانی خاص خوشش نمی‌آید. ممکن است در چنین موقعیتی فرزندتان رفتاری انزوا طلبانه داشته باشد. برخلاف اینکه در بسیاری از موقعیت‌ها رفتار برونگرا از خود نشان می‌دهد، می‌تواند در بعضی موقعیت‌ها به دلایل گوناگون فردی انزوا طلب باشد.

کودک برونگرا چگونه رفتار می کنند؟

برونگراها در ارتباط با دیگران انرژی دریافت می‌کنند. کودکان برونگرا بعد از اینکه وارد اجتماع شدن برای مدتی هیجان زده و پر انرژی باقی می‌مانند. مثلا کودک شما در مهمانی تولد یکی از دوستانش شرکت کرده و وقتی به خانه بر می‌گردد همچنان هیجان زده است. حتی ممکن است تمام اتفاقاتی که در مهمانی برای او رخ داده را تعریف کند. اگر زمان مهمانی عصر باشد هیجان باقی مانده از این مهمانی باعث می‌شود که کودک شما سخت بتواند به خواب برود.

اگر کودک‌تان مجبور باشد زمان زیادی را به تنهایی بگذراند به سرعت حوصله اش سر می‌رود. البته دوباره اگر داخل جمعی حاضر شود انرژی اش بر می‌گردد و دوباره هیجان زده می‌شود. کودکان برونگرا بخصوص اگر از استعداد خوبی برخوردار باشند در کارهای گروهی بهترین نتایج را کسب می‌کنند. البته بعضی اوقات مدارس خصوصی در مقایسه با مدرسه‌های دولتی برای یک فرد برونگرا مناسب‌تر خواهد بود.

آیا برونگرای خجالتی هم داریم؟

در باور عامه مردم جا نیفتاده که یک فرد برونگرا می‌تواند خجالتی هم باشد. احساس خجالت نام دیگر یا با شدت کمتر اختلال اضطراب اجتماعی است. این وضعیت برای یک برونگرا عذاب شدیدی به دنبال می‌آورد. تعامل اجتماعی برای یک برونگرا امر بسیار ضروری است. حال اگر یک فرد برونگرا خجالتی از آب در آید و ارتباط با غریبه‌ها برایش دشوار باشد وارد سختی زیادی می‌شود. کودکان برونگرای خجالتی بیش از هر فرد دیگری برای رفع مشکل اضطراب اجتماعی نیازمند کمک هستند.

کودکان برونگرای خجالتی در گروه‌های سازماندهی شده عملکرد خوبی دارد. زیرا در این گروه‌ها برای باز کردن سر صحبت با دیگران دلیلی وجود ندارد. نمونه‌هایی از این فعالیت‌ها عبارتند از ورزش‌های گروهی، بحث‌های آزاد یا فعالیت‌های دست جمعی مانند بازیگری در تئاتر. برای آشنایی بیشتر با آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

برخورد با کودکان برونگرا چگونه است؟

کودکان برونگرا نیازمند برخورد مناسب هستند. پدر و مادرها باید به ویژگی های شخصیتی فرزندان خود شناخت داشته باشند و نحوه برخورد با آنها را بدانند. در این بخش مقاله راجع به برخورد با کودکان برونگرا را توضیح داده ایم.

? پدر و مادرها باید ویژگی های متمایز میان خود و فرزندان خود را به خوبی بشناسند. همانطور که شما به سکوت و تنهایی نیاز دارید؛ کودک شما دوست دارد با شما صحبت کند. و با دیگران ارتباط برقرار کند.

? به عنوان والد کودکان برونگرا باید برخی اوقات از لاک تنهایی خود بیرون بیایید و برای کودک انرژی صرف کنید.

? زمانی که به تنهایی نیاز دارید با فرزند خود صحبت کنید. به او بگویید که این تنهایی نشان از عدم علاقه من به تو نیست و برای اینکه انرژی کسب کنم؛ به این تنهایی نیاز دارم.

? در رابطه با نیازهای متفاوت خود و کودکان برونگرا صحبت کنید تا با ویژگی های شخصیتی شما نیز آشنا شود.

?کودک را در کلاس های مورد علاقه ثبت نام کنید تا با بازی و برقراری ارتباط، نیازهایش رفع شود.

? هر از گاهی در خانه جشن بگیرید و دوستان کودک برونگرای خود را دعوت کنید. تا از حضور در کنار دوستان خود لذت ببرد.

? زمان کافی برای برقراری ارتباط با کودک داشته باشید. تا نیازهای او به خوبی برطرف شود.

نکات مهمی که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا بدانند

نکات مهمی که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا بدانند

6 نکته وجود دارد که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا خود از آن آگاه باشند. در این بخش مقاله راجع به نکات کلیدی در رابطه با کودکان برونگرا را توضیح داده ایم.

✨ مهارت های خود مدیریتی و خود پذیری را آموزش دهید

برای کودکان برونگرا باید مهارت های خود مدیریتی و خود پذیری را آموزش دهید. این روش ها به رهایی کودک از اضطراب کمک می‌کند. یکی از نگرانی های افراد برونگرا، طرد شدن از جامعه است. تمرین این پذیرش می‌تواند به کسب آرامش بیشتر کودک کمک کند. در ادامه کارهایی که به آموزش این مهارت کمک می‌کند را توضیح داده ایم.

? یادگیری راه ها مختلف غیر مستقیم

? تمرین تنها بودن و با خود خلوت کردن

?تمرین کنار آمدن با احساسات منفی و موقعیت های سخت

? آموزش مهارت های ذهن آگاهی و تلاش برای فکر قبل از سخن گفتن

? به خوبی گوش دادن سخنان دیگران

✨ منابع مختلفی برای رشد فردی در اختیار کودکان برونگرا قرار دهید

برای رشد فردی کودکان برونگرا لازم است که همیشه در حال یادگیری باشند. آنها را تشویق کنید تا در زمینه های مختلف چیزهای جدید آموزش ببیند. در ادامه تمرین های رشد فردی را توضیح داده ایم.

? تمرین خود آگاهی

? تشویق به مطالعه

?تاکید بر نظم و انضباط

? افزایش دایره لغات

? فرصت یادگیری از شرکت در کلاس های آموزشی

✨ کمک کنید در زندگی هدف داشته باشد

از دیگر نکاتی که والدین باید در رابطه با کودکان برونگرا توجه کنند؛ این است که هدف داشته باشند. والدین با کارهایی که در ادامه اشاره کرده ایم، می‌توانند به کودکان برونگرا کمک کنند تا در زندگی هدف داشته باشند.

? کمک به کودک برای واقع بینی

? توجه به استعدادهای کودک

?اهمیت به اهداف و ارزش ها بر اساس میزان اهمیت

? پرسش اهداف کودک

✨ روابط مثبت کودک با دیگران باید مورد تشویق قرار بگیرد

روابط مثبت کودکان برونگرا باید مورد تشویق قرار بگیرد. بنابراین والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که کودک آنها روابط زیادی دارد، اما تنها روابط مثبت و مفید او باید مورد تشویق قرار بگیرد.

✨ انعطاف پذیری کودک را تقویت کنید

برای کودکان برونگرا باید تقویت انعطاف پذیری صورت بگیرد. این افراد معمولا تصمیمات خودجوش می‌گیرند. به همین دلیل باید انعطاف پذیری آنها تقویت شود. تا قبل از تصمیم گیری به خوبی فکر کنند.

✨ استقلال را به او آموزش دهید

به دلیل اینکه کودکان برونگرا علاقه به برقراری ارتباط با دیگران دارند. دائم به بقیه تکیه می‌کنند و چیزی از مستقل بودن نمی‌دانند. به همین دلیل بهتر است که به تقویت استقلال این کودکان بپردازید تا در آینده با مشکل روبرو نشوید.

خلاصه و نتیجه گیری

در این مقاله درباره ویژگی های کودکان برونگرا صحبت کردیم. افراد برونگرا کسانی هستند که از حضور در اجتماع و کنار دیگران انرژی دریافت می‌کنند. این ویژگی درست مقابل ویژگی افراد درونگرا قرار دارد. افراد درونگرا بعد از مدتی که در جمع باشند باید تنها بوده تا انرژی احساسی شان دوباره تامین شود. شما می‌توانید برای نحوه برخورد با فرزند خود و همچنین تشخیص تیپ شخصیتی او از مشاور یا روانشناس کمک بگیرید. برای آشنایی با تیپ شخصیت کودکان کلیک کنید.

برای دریاقت مشاوره در زمینه کودکان برونگرا می توانید از طریق تلفن 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین و مجرب ترین متخصصان کودک و نوجوان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

دانستن تیپ شخصیتی فرزند چه کمکی به ما می کند؟

اینکه بدانید فرزند شما درونگرا یا برونگرا است به درک بهتر فرزند توسط شما کمک می کند. اما این درک به معنی این نیست که شما می توانید همه رفتارهای فرزندتان را پیش بینی کنید. دانستن ویژگی های شخصیتی فرزند به روابط بهتر شما با فرزندتان کمک می کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره