بارداری از طریق مقعد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بارداری از طریق مقعد از جمله نگرانی‌ها و سوالاتی است. که ممکن است برای بسیاری از زوج‌ها پیش بیاید. برقراری رابطه از پشت برای برخی از خانم‌ها لذت بخش و برای برخی دیگر تجربه‌ای دردناک است. که تنها مجبور به پذیرش مضراتش می‌شوند. اما با این حال بسیاری از افراد برقراری رابطه جنسی ازطریق مقعد را با دلایل مختلفی همچون پیشگیری از بارداری انتخاب می‌کنند. اما اگر به درستی چگونگی رخ دادن بارداری را ندانید، ممکن است دچار بارداری ناخواسته بشوید. در صورتی که در این زمینه با همسرتان اتفاق نظر ندارید، حتما برای دریافت مشاوره بارداری اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری از طریق مقعد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

بارداری از طریق مقعد

بارداری-از-طریق-مقعد-چیست

امکان بارداری از طریق مقعد مسئله ای است که امروزه ذهن اکثریت مردم را به خود درگیر کرده است. به طور کلی بارداری از طریق مقعد خیر است. این نوع رابطه معمولا راه موثری برای برقراری رابطه جنسی و جلوگیری از بارداری است. اما برخی شرایط با درصد خیلی کم وجود دارد که باعث حاملگی می‌شود. مهم تر از بارداری باید از خطرات رابطه مقعدی آگاه شوید.

بارداری از طریق رابطه مقعدی در صورتی وجود دارد که مایع منی آقا از مقعد خانم به سمت واژن حرکت کند. از آنجایی که رحم خاصیت مکش دارد. اسپرم را به داخل کشیده و خانم باردار می‌شود. بنابراین در این شرایط امکان بارداری وجود خواهد داشت. در این مقاله راجع به تمامی عوارض و عوامل بارداری از طریق مقعد توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مگر بارداری از طریق مقعد ممکن است؟

بارداری زمانی رخ می‌دهد که اسپرم‌های مرد از طریق مایع منی وارد رحم زن شده و با رسیدن به تخمک‌های بالغ لقاح ایجاد شود. بسیاری از افراد با هدف جلوگیری از بارداری اقدام به برقراری رابطه مقعدی می‌کنند. بارداری از طریق مقعد احتمال کمی دارد. چراکه احتمال حرکت مایع منی به سمت واژن بسیار پایین می‌باشد.

اما درست است که احتمال بارداری از طریق مقعد کم است. اما احتمال ابتلا به عفونت آمیزشی از طریق آن بسیار بالا است. توصیه می‌شود حتی اگر مایل به برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد نیز هستید؛ از کاندوم استفاده کنید. در این حالت هم خطر ابتلا به عفونت و هم خطر بارداری را به کمترین حد می‌رسانید.

چگونه بارداری از مقعد اتفاق می افتد؟

همانطور که اشاره کردیم احتمال بارداری از طریق مقعد وجود ندارد اما اگر افراد در شرایطی قرار بگیرند که مایع منی وارد واژن شود؛ احتمال بارداری افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به مواردی اشاره کرده‌ایم که احتمال بارداری به واسطه رابطه مقعدی وجود خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر مقاله زمان های بالا بودن احتمال بارداری را بخوانید.

✔️ انزال شدن بیرون مقعد و احتمال ورود به واژن

یکی از روش های بارداری از طریق مقعد، انزال بیرون از مقعد است. انزال خارج از مقعد در حین رابطه از پشت، احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. اگر در زمان برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد، انزال مرد در بیرون از مقعد و یا در دهانه آن اتفاق بیافتد؛ احتمال بارداری وجود دارد چراکه ممکن است مایع منی از طریق بافت میان مقعد و واژن (پرینه) وارد واژن زن شود.

ورود مایع منی به واژن سبب می‌شود که اسپرم‌ها خود را به لوله فالوپ برسانند و تخمک بالغ را بارور کنند. احتمال بارداری از طریق مقعد برای دخترانی که هنوز پرده (هایمن) دارند نیز وجود دارد.

✔️ وجود فیستول در مقعد (anal fistula)

فیستول به منافذی گفته می‌شود که دو محیط غیرمرتبط در بدن را به یکدیگر وصل می‌کند. دو نوع فیستول وجود دارد که می‌تواند در زنان سبب ایجاد شرایطی برای بارداری از طریق مقعد شود که در ادامه پیرامون این دو نوع فیستول اطلاعاتی را ارائه کرده‌ایم.

  • فیستول راست روده _ واژنی : در این نوع از فیستول منفذی میان محیط واژن و راست روده وجود دارد که این دو محیط را به یکدیگر وصل کرده است. فیستول راست روده _ واژنی در اثر عفونت و یا آسیب‌های مادرزادی ایجاد می‌گردد. در چنین حالتی خروج بی اختیار مدفوع یا باد روده از طریق واژن اتفاق می‌افتد. در صورتی که اندازه این نوع از فیستول بزرگ باشد احتمال ورود اسپرم به واژن و دهانه رحم وجود دارد.
  • فیستول راست روده _ ورودی واژنی : راست روده با منفذی به ورودی واژن متصل است. در این حالت نیز امکان ورود مایع منی پس از رابطه جنسی به واژن وجود دارد.
? اختلال مادرزادی به نام پارگین دائمی

نوعی اختلال مادرزادی به نام پارگین دائمی نیز می‌تواند منجر به بارداری از طریق مقعدی شود. در کسانی که دچار پارگین دائمی هستند راه مقعد، ورودی واژن و میزراه با یکدیگر یکی است.

احتمال ابتلا به عفونت آمیزشی از طریق رابطه مقعدی

احتمال-ابتلا-به-عفونت-آمیزشی-از-طریق-رابطه-مقعدی

جدا از بارداری از طریق مقعد، این سبک رابطه احتمال ابتلا به عفونت دارد. با اینکه رابطه مقعدی برای برخی از خانم‌ها لذت بخش است اما دارای مضررات زیادی است. برقراری رابطه جنسی از طریق مقعد افراد را در معرض ابتلا به انواع عفونت‌های آمیزشی قرار می‌دهد. بافت روی مقعد نازک است و امکان دارد در اثر رابطه جنسی دچار پارگی و آسیب شود. آسیب دیدن این ناحیه نیز آن را بیش از گذشته در معرض ابتلا به عفونت قرار می‌دهد. برخی از عفونت‌های ناشی از رابطه مقعدی به شرح موارد زیر است:

✅ HIV

✅ HPV ( زگیل تناسلی)

✅هپاتیت

✅ کلامیدیا

✅ سوزاک

✅تریکومونازیس

✅ تبخال تناسلی

✅ سیفلیس

بارداری از طریق مقعد با پیش‌آب

پیش‌آب مایعی است که قبل از خروج منی به صورت غیرارادی از آلت تناسلی مرد خارج می‌شود. میزان اسپرم موجود در مایع منی زیاد است و ممکن است به مایع پیش‌آب نیز نشت کند. بنابراین احتمال بارداری از طریق مقعد با مایع پیش‌آب نیز وجود دارد.

در صورتی که افراد تمایل به برقراری رابطه مقعدی داشته باشند اما با پیش‌نوازی‌های قبل از رابطه، اسپرم موجود در پیش‌آب به داخل واژن منتقل شود؛ احتمال بارداری از طریق مقعد وجود خواهد داشت.

توصیه می‌شود حتی اگر مایل به برقراری جنسی مقعدی هستید بهتر است برای جلوگیری از عفونت‌های آمیزشی و بارداری احتمالی از کاندوم استفاده نمایید. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب سکس مقعدی کلیک کنید.

آیا رابطه مقعدی در زمان بارداری مجاز است؟

برقراری رابطه مقعدی در زمان بارداری تصمیمی شخصی می‌باشد. به طوری که برخی زوجین تمایل دارند طی این زمان رابطه داشته باشند. و برخی دیگر نیز از این نوع رابطه لذتی نمی‌برند. اما توصیه می‌شود قبل از برقراری رابطه مقعدی ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. و با اقدامات ایمن‌تری اقدام به برقراری رابطه مقعدی با همسرتان نمایید. در این شرایط بارداری از طریق مقعد وجود نخواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با علائم اولیه بارداری کلیک کنید.

نکاتی در مورد رابطه مقعدی در دوران بارداری

در تیتر های قبلی راجع به بارداری از طریق مقعد گفته شد. حال راجع به رابطه مقعدی نکاتی توضیح داده ایم. آنچه در رابطه مقعدی اهمیت دارد این است که هر دو طرف ضمن راحت بودن از روشی ایمن نیز برای این کار استفاده کنند. اهمیت این موضوع در دوران بارداری بیش از زمان‌های دیگر است. در ادامه سعی کردیم به برخی نکات مراقبتی در زمینه برقراری رابطه جنسی از پشت در زمان بارداری اشاره کنیم.

▪️ جهت جلوگیری از انتقال عفونت آمیزشی به جنین، حتما از کاندوم استفاده کنید.

▪️ اگر در حین برقراری رابطه مقعدی قصد تغییر به رابطه واژینال را داشتید، بهتر است کاندوم خود را تعویض کنید.

▪️ جهت روان کاری مقعد از لوبریکانت استفاده نمایید.

▪️ به منظور جلوگیری از آسیب دیدن بافت مقعد بهتر است این نوع رابطه را به آرامی و بدون رفتارهای تهاجمی انجام دهید.

در نهایت در نظر داشته باشید که رابطه مقعدی هیچ گاه بی‌خطر و بدون ضرر نیست و نکاتی که به آن اشاره کردیم صرفا جهت کاهش آسیب‌های این نوع از رابطه جنسی می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای دوران بارداری کلیک کنید.

ممنوعیت رابطه مقعدی برای چهار دسته

چهار دسته از افراد بهتر است از برقراری رابطه مقعدی جلوگیری کنند. تا دچار عوارض این نوع رابطه نشوند.

? افرادی که مبتلا به هموروئید و یا بواسیر هستند باید از برقراری رابطه جنسی مقعدی جلوگیری کنند چراکه ممکن است دچار خونریزی شوند.

? برخی از افراد که در زمان بارداری دچار جفت سرراهی هستند و جفت در قسمت تحتانی رحم آن‌ها قرار گرفته است بهتر است از برقراری این نوع رابطه جنسی اجتناب کنند؛ چراکه آلت تناسلی مرد در رابطه جنسی از پشت ممکن است به جفت فشار آورده و سبب خونریزی شود.

? توصیه می‌شود کسانی که دارای عفونت آمیزشی هستند از برقراری رابطه جنسی از پشت جلوگیری کنند.

? کسانی که در زمان بارداری دچار یبوست می‌شوند برای جلوگیری از شکاف‌های بیشتر در ناحیه مقعد، از برقراری رابطه جنسی از پشت اجتناب کنند.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که احتمال بارداری از طریق مقعد بسیار کم و نادر می‌باشد اما با این حال نیز دور از انتظار نیست. بنابراین بهتر است افراد به نکات خودمراقبتی در طی این رابطه توجه بیشتری داشته باشند و حتما از کاندوم استفاده کنند.

در صورتی که تمایل دارید با همسر خود رابطه جنسی از مقعد را تجربه کنید. پیشنهاد می‌شود حتما اطلاعات خود را افزایش دهید تا دچار عوارض آن نشوید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری از طریق مقعد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سولات متداول

چند درصد از افراد رابطه مقعدی دارند؟

با توجه به مسائل آماری و فرهنگی آمار دقیقی وجود ندارد. اما به طور کلی حدود 40 درصد از خانم ها و 43 درصد از آقایان سابقه رابطه مقعدی داشته اند.

راحت ترین شرایط بارداری از طریق رابطه مقعدی به چه شیوه ای است؟

به طور کلی زمانی که رابطه مقعدی صورت می‌گیرد. امکان دارد که مایع منی آقا به سمت واژن خانم حرکت کند. در این شرایط بارداری شکل می‌گیرد.

مضرات رابطه مقعدی چیست؟

رابطه مقعدی آسیب های بیشتری نسبت به رابطه جنسی معمولی دارد. به دلیل عفونت های احتمالی حتما از کاندوم استفاده کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره