کیت تخمک گذاری | خرید و نحوه استفاده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کیت تخمک گذاری چیست و چه کاربردی دارد؟ گاهی اقدام برای بارداری به تعویق می‌افتد و  تلاش زن و مرد برای بچه دار شدن در طولانی مدت هم به نتیجه نمی‌رسد. در این زمان مهم‌ترین کاری که باید در اولویت قرار بگیرد تعیین زمان تخمک گذاری است، چراکه هر چقدر به زمان تخمک گذاری نزدیک‌تر شوند احتمالا باردار شدن به مراتب بیشتر است. در این مطلب نکات مهمی درباره تعیین زمان تخمک گذاری با استفاده از کیت تخمک گذاری و چگونگی تفسیر آن ارائه می‌شود. شما می‌توانید با کمک گرفتن از مشاوره کودک برنامه ریزی دقیقی برای بچه‌دار شدن داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کیت تخمک گذاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

کیت تخمک گذاری چیست؟

کیت تخمک گذاری چیست؟

کیت تخمک‌گذاری یک نوار دو قسمتی شامل قسمت کنترل و قسمت آزمایش است. این نوار تخمک گذاری که در اصطلاح پزشکی OPK نامیده می‌شود میزان غلظت هورمون LH را در ادرار مشخص می‌کند. به عبارت ساده‌تر باید گفت به طور طبیعی میزانی از هورمون LH در ادرار وجود دارد اما اگر این میزان به مقدار بیشتری وجود داشته باشد که به واسطه تیره شدن رنگ نوار تخمک گذاری قابل تشخیص است، نشان می‌دهد که زمان تخمک گذاری نزدیک است و شانس بیشتری برای بارداری خواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوران بارداری کلیک کنید.

تفسیر کیت تخمک گذاری

کیت تخمک گذاری با تغییر رنگ خود به شما می‌گوید که تخمدان‌ها در حال آزادسازی مقدار بیشتری از تخمک هستند و به همین دلیل به روز تخمک گذاری نزدیک شده‌اید و بهتر است برای بارداری اقدام نمایید. حال اگر با مشاهده کیت تخمک‌گذاری متوجه تغییر رنگ آن نشوید و یا تغییر رنگ بسیار کم رنگ باشد، نشانگر نتیجه منفی است و به شما می‌گوید که هنوز زمان تخمک گذاری فرا نرسیده است. برای اطلاع از روند طبیعی زمان تخمک گذاری کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

1- شناسایی LH نتیجه مثبت

وقتی روی کیت هر دو خط تیره شود و به مانند و نزدیک به رنگ خط کنترل باشد، به معنای مثبت شدن نتیجه تست است. پس میزان هورمون LH به قدری است که در 24 الی 36 ساعت آینده تخمک آزاد خواهد شد. پس بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی و بارور شدن است.

2- عدم شناسایی LH نتیجه منفی

اگر هر دو خط کیت روشن تر از خط کنترل بود، نتیجه منفی است. و یا ممکن هیچ خطی ظاهر نشود. در این صورت میزان هورمون LH به حد کافی نرسیده است. پس برای روزهای آینده باید تست را تکرار کنید. تا روزی که نتیجه دلخواه را ببینید.

3- نتیجه نامعتبر

اگر خط کنترل کیت نمایان نشد، یعنی کیت نامعتبر است. و باید با یک نوار جدید آزمایش را تکرار کنید. این شرایط وقتی به وجود می‌آید که ادرار به اندازه کافی نباشد یا اینکه شما تست را به غلط انجام داده‌اید. زمان مورد نیاز برای دریافت نتیجه حداقل 5 ثانیه است. اگر کمتر از این مقدار کیت در ظرف ادرار باشد، نتیجه نامعتبر خواهد شد.

در صورتی که نتیجه بی اعتبار بود، با همان کیت تست را تکرار کنید. نوار را داخل ظرف ادرار قرار دهید. 5 تا 10 ثانیه صبر کنید. سپس نوار را روی سطح صاف قرارداده و صبر نمایید. اگر باز هم نتیجه نامعتبر بود، از یک نوار دیگر استفاده کنید.

خرید کیت تخمک‌گذاری

معمولا تمامی کیت‌های تخمک گذاری که در بازار وجود دارند قابلیت نشان دادن زمان تخمک گذاری را دارند به همین دلیل نیازی نیست که در خرید آن‌ها سختگیری داشته باشید یا بخواهید هزینه زیادی صرف نمایید. تنها تفاوتی که در بین عرضه کیت‌های تخمک گذاری دیده می‌شود مربوط به امکانات جانبی آن‌هاست. زیرا برخی از کیت‌های تخمک گذاری همراه با قطره چکان عرضه و به فروش می‌رسند. نکته‌ای که در زمان خرید کیت تخمک گذاری به نظر مهم می‌رسد توجه به تعداد کیت‌هاست تا بتوانید تعداد بیشتری تست خریداری نمایید. برای اطلاع از تمامی آنچه که باید برای باردار شدن توجه نمایید، کلیک کنید.

دستورالعمل استفاده از کیت تخمک گذاری

دستورالعمل استفاده از کیت تخمک گذاری

تمامی کیت‌های تخمک‌گذاری دارای بروشور هستند و نحوه استفاده را به خریدار نشان می‌دهند. اما به طور کلی باید گفت استفاده از کیت تخمک‌گذاری بسیار ساده و آسان است. تنها کافیست که شما این کیت‌ها را در ظرف حاوی ادرار قرار دهید و مدتی صبر کنید. رنگ کیت نتیجه را به شما نشان می‌دهد به این گونه که اگر هر دو خط به صورت پر رنگ نمایش داده شود نشان دهنده زمان تخمک گذاری است.

نکته: توجه داشته باشید قبل از تعیین زمان تخمک گذاری با استفاده از کیت تخمک گذاری مقدار زیادی مایعات ننوشید چون باعث می‌شود نتیجه به درستی نشان داده نشود و احتمال خطا بالا رود.

عملکرد کیت تخمک گذاری چگونه است؟

کیت تخمک گذاری به نحوی طراحی شده اند که قابلیت سنجش هورمون لوتئینیزه یا LH را دارند. این همان هورمونی است که تقریبا 24 الی 36 ساعت قبل از تخمک گذاری افزایش پیدا می کند. پس با مثبت‌شدن نتیجه تست، یک روز و نیم دیگر تخمک آزاد خواهد شد.

کیت تخمک گذاری به شما کمک می کنند تا بتوانید زمان مناسب برای بچه دار شدن را پیدا کنید. وقتی نتیجه تست مثبت شد، بهترین زمان برای برقراری رابطه جنسی به منظور باردارشدن است. همانطور که می دانید تخمک یک روز و اسپر 3 تا 5 روز زنده می ماند.

در چه زمانی بهتر است کیت های تخمک گذاری استفاده شوند؟

در چه زمانی بهتر است کیت های تخمک گذاری استفاده شوند؟

در جهت تعیین بهترین زمان برای استفاده از کیت تخمک‌گذاری بهتر است نسبت به زمان قاعدگی خود آگاهی داشته باشید. با توجه به فاصله بین دوره‌های قاعدگی می‌توانید زمان قاعدگی بعدی را مشخص نمایید. سپس از تاریخ مشخص شده 14 روز به عقب برگردید. از این تاریخ تا روز بعد بهترین زمان خواهد بود که شما می‌توانید زمان افزایش تخمک گذاری را تشخیص دهید. با مطالعه بروشور می‌توانید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید. برای آشنایی بیشتر با روش‌های برنامه ریزی برای باردار شدن کلیک کنید.

مزیت های استفاده از کیت تخمک گذاری

قابلیت انجام آسان و سرعت مشخص شدن نتیجه با استفاده از کیت تخمک‌گذاری باعث می‌شود که در بین راه‌های تشخیص زمان افزایش تخمک گذاری، به عنوان راحت‌ترین روش شناخته شود. برای مثال فرض کنید که به منظور تعیین زمان تخمک گذاری از روش دماسنجی استفاده می‌کنید و هر روز دمای بدن خود را چک می‌نمایید تا با بالا رفتن دما متوجه روزهای تخمک گذاری شوید؛ قطعا این یک روش زمان بر و سخت خواهد بود.

در حالی که با استفاده از کیت تخمک‌گذاری به سرعت و طی چند دقیق به نتیجه خواهید رسید. یکی دیگر از مزیت‌های مربوط به کیت‌های تخمک گذاری، قابلیت منعطف بودن در زمان اجراست. لازم نیست که کیت تخمک‌گذاری در زمان مشخصی انجام شود بلکه شما آزاد هستید در طول روز هر زمان که بخواهید این تست را آزمایش کنید. پیشنهاد می‌شود مقاله مراقبت های قبل از بارداری را نیز بخوانید.

سخن آخر

بایدبدانید که کیت تخمک گذاری چندان دقیق نیست. پس تنها به این کیت ها اتکا نکنید. چرخه قاعدگی تان را ثبت کنید. به کمک کیت و زمان هایی که ثبت کردید به تغییرات بدن مثل گر گرفتگی، ترشحات، درد در ناحیه کمر یا زیر شکم و… توجه کنید. با توجه به تمام این عوامل زمان تقریبی تخمک گذاری را پیدا خواهید کرد. 

این همان زمانی است که برای فرزنددار شدن باید اقدام به برقراری رابطه نمایید. تخمک در رحم شما حدود یک روز زنده می ماند. پس اگر در این بازه زمانی اسپرم حضور داشته باشد. احتمال بارداری بالاست. تخمک بارورشده به سمت رحم شروع به حرکت می کند. در این بین در حال تکثیر نیز می باشد. با رسیدن به دیواره رحم لانه گزینی اتفاق می افتد. تقریبا یک ماه پس از این واقعه بارداری توسط تست های خانگی قابل تشخیص است.

برای دریافت مشاوره در زمینه کیت تخمک گذاری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا کیت تخمک گذاری تنها راه شناخت زمان تخمک گذاری است؟

بهترین راه شناخت زمان تخمکگذاری این است که بین زمان چرخه قاعدگی، فاصله زمانی نزدیکی وجود داشته باشد و به واسطه آگاهی نسبت به این فاصله زمانی، نسبت به زمان تخمک گذاری آگاهی کسب نمایید. اما در صورتی که نتوانید به منظور بچه دار شدن، برنامه رابطه جنسی خود را تنظیم کنید، استفاده از کیت تخمک‌گذاری پیشنهاد می‌شود.

آیا استفاده از کیت تخمک‌گذاری به معنای این است که به طور قطع شانس بارداری افزایش می‌یابد؟

خیر نمی‌توان با قطعیت کامل به این نتیجه رسید که استفاده از کیت تخمک‌گذاری احتمال بارداری را افزایش می‌دهد. فقط باید گفت کیت تخمک‌گذاری در شناختن روزهایی که میزان تخمک گذاری بالاست و احتمال بیشتری برای بارداری وجود دارد به شما کمک می‌کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره