مدت زمان لازم برای بارداری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مدت زمان لازم برای بارداری برای هیچ انسانی به طور کامل قابل پیش‌بینی و یکسان نیست. به عبارتی هیچ فرمول مشخص و واضحی برای اینکه تعیین کند که چه مدت بعد از برقراری رابطه جنسی باردار می‌شوید وجود ندارد. یک زوج ممکن است بعد از یک بار نزدیکی و رابطه جنسی محافظت نشده باردار شوند و زوجی دیگر ممکن است بعد از شش ماه یا یک سال تلاش موفق به بارداری بشوند. اما می‌توان با داشتن آگاهی لازم شانس و احتمال بارداری را افزایش داد.

بسیاری از زوجین از مدت زمان لازم برای بارداری اطلاع مناسبی ندارند و نمی‌دانند چه عواملی بر این فاکتور تاثیر گذار است. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به طور کامل درباره آن توضیح خواهیم داد. بهره بردن از مشاوره تلفنی کودک به زوجین کمک می‌کند تا در راستای آمادگی بهتر برای بارداری گام بردارند.

 

مدت زمان لازم برای بارداری

معمولاً زوج‌های جوان و سالم بعد از 1 الی 3 ماه اقدام برای بارداری، موفق می‌شوند. با این حال نتایج مطالعات در داخل و خارج از کشور نشان داده که حدود 80 درصد از زوجین معمولاً بعد از شش الی یک سال تلاش برای بارداری موفق خواهند شد. اگر این زمان بیشتر طول کشید بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید، مراجعه به متخصص می‌تواند عوامل موثر بر طولانی شدن و تاخیر افتادن بارداری را مشخص کند. در این بین اگر سن خانم بیش از 35 سال باشد باید سریع‌تر برای مشخص کردن علت این مسئله تلاش کرد.

آمارها نشان دهنده آن است که حدودا 10 درصد از زوجین نابارور هستند و عمده افراد می‌توانند به طور طبیعی بارداری را تجربه کنند. امروزه به واسطه پیشرفت‌های صورت گرفته در علم بسیاری از افراد می‌توانند بر مشکلات ناشی از ناباروری خود غلبه کنند.

روش‌هایی برای کاهش مدت زمان لازم برای بارداری

با آشنایی با راه‌های مختلفی می‌توان تا اندازه‌ای عوامل موثر بر مدت زمان بارداری را تحت تاثیر قرار داد که در ادامه به این موارد اشاره خواهد شد. به عبارتی با رعایت و در نظر گرفتن برخی از نکات می‌توان به افزایش شانس بارداری کمک کرد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

آگاهی از زمان تخمک‌گذاری و برقراری رابطه جنسی

بهترین زمان برقراری رابطه جنسی برای بچه دار شدن 5 روز قبل از تخمک‌گذاری و روز تخمک‌گذاری است. زمان تخمک‌گذاری می‌تواند با توجه به طول دوره و زمان شروع آخرین عادت ماهانه قابل تخمین زدن باشد. برای انجام این کار باید دوره‌های عادت ماهیانه خود را برای مدتی تحت نظر بگیرید و بررسی کنید.

با دانستن و آگاهی از زمان تخمک‌گذاری می‌توان برقراری رابطه جنسی را در این دوران انجام داد تا احتمال باردار شدن افزایش پیدا کند. مطالعات متعددی نشان داده‌اند که میزان بارداری و حاملگی موفق زوجینی که این مسئله را رعایت کرده‌اند بیشتر از افرادی است که بدون در نظر گرفتن زمان تخمک‌گذاری برای بارداری تلاش کرده‌اند. در واقع با دانستن این موضوع می‌توانید مدت زمان لازم برای بارداری را کاهش دهید. برای آشنایی بیشتر با اقدامات لازم و برنامه ریزی برای بچه دار شدن کلیک کنید.

اصلاح سبک زندگی و مراقبت‌های قبل از بارداری

سبک زندگی و سلامت جسمی و جنسی زوجین از عوامل موثر بر مدت زمان بارداری محسوب می‌شود. معمولاً مراجعه به یک متخصص و انجام معاینات مختلف می‌تواند شانس ابتلا به باردار شدن و طبیعتا کاهش مدت زمان لازم برای باردار شدن را کاهش دهد. به عنوان مثال در این دوران بهتر است زوجین مصرف سیگار، مواد مخدر و مصرف زیاد کافئین و قهوه را ترک کنند.

عوامل موثر بر تاخیر در مدت زمان لازم برای بارداری

تعیین مدت زمان لازم برای بارداری روش تخمین و فرمولی مشخص ندارد. هر فرد بسته به ویژگی‌ها و شرایط مختلفی که وجود دارد زمان خاص خودش را دارد. در مجموع عواملی وجود دارد که می‌تواند این مدت زمان را به تاخیر بیاندازد که می‌توان به افزایش سن، نحوه مصرف قرص‌های جلوگیری، میزان وزن، استرس و اضطراب، مصرف داروهای خاص و مواد مخدر و نوشیدنی‌های الکلی اشاره کرد.

اشتباهات رایج موثر بر مدت زمان لازم برای بارداری

اشتباهات رایجی از طرف زوجین در هنگام تلاش برای بچه دار شدن رخ می‌دهد که می‌تواند بر مدت زمان لازم برای باردار شدن تاثیر منفی داشته باشد به عنوان مثال می‌توان به عدم تشخیص زمان صحیح تخمک‌گذاری، استفاده از مواد روان‌کننده جهت برقراری رابطه جنسی و استرس و اضطراب زیاد در کنار بی توجهی به سلامت عمومی اشاره کرد. به یاد داشته باشید که تحت هیچ شرایطی از مواد روان کننده در حین مراقبت استفاده نکنید. حتی کشیدن سیگار یا مصرف الکل بر کیفیت و کمیت اسپرم‌ها تاثیر منفی دارد. برای آشنایی بیشتر با مراقبت های قبل از بارداری کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه مدت زمان لازم برای بارداری می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

چه زمانی باید برای مراجعه به متخصص اقدام کرد؟

بارداری وضعیت پیچیده و منحصر به فردی است از این جهت تخمین مدت زمان برای بارداری مسئله دشواری محسوب می‌شود. اگر بعد از شش ماه یا یک سال تلاش منظم و حساب شده موفق به بارداری نشدید بهتر است با یک متخصص ناباروری مشورت کنید تا تحت آزمایش‌های مختلف قرار بگیرید. این مسئله به شما کمک می‌کند تا علت باردار نشدن مشخص گردد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره