علائم بارداری پسر در هفته های مختلف حاملگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

علائم بارداری پسر در بسیاری از موارد با قابل تشخیص است. از همین رو قبل از انجام سونوگرافی به کمک تغییرات جسمانی که در بدن مادر رخ می‌دهد می‌توان تا حدودی جنسیت جنین را پیش‌بینی کرد. از جمله علائم پسر بودن جنین می‌توان به ضربان قلب آرام، تمایل به خوردن غذاهای ترش، نداشتن ویار و حالت تهوع در هنگام صبح و پایین بودن دمای بدن اشاره کرد. با این حال بسیاری از مادران در زمان بارداری نوزاد دخترشان این علائم با تجربه کرده‌اند، در ادامه به نشانه‌هایی اشاره کرده‌ایم که بیش از 90 درصد مادران در بارداری پسر خود آن‌ها را داشته‌اند. برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

علائم بارداری پسر

 

بسیاری از مادران در جستارهایشان به دنبال علائم بارداری برای تعیین جنسیت هستند. علائم بارداری برای هر دو جنس دارای اشتراکاتی است. اما به باور برخی، می توان علائم بارداری پسر را بدون سونوگرافی شناسایی کرد. صادقانه بگوییم به غیر از سونوگرافی هیچ کدام از علائم بارداری پسر علمی نبوده و قابل استناد نیستند. اما به دلیل تجربه، درستی علائم بارداری پسر تبدیل با باور شده و مواردی که تطابق نمی یابد را استثنا می دانند. اما پیشنهاد می کنیم برای اطمینان از جنسیت و علائم بارداری پسر حتما به متخصص زنان مراجعه نمایید.

آیا به غیر از سونوگرافی راهی برای تشخیص بارداری پسر هست؟

بسیاری از پدر و مادرها دوست دارند هرچه زودتر جنسیت فرزندشان را بدانند. از همین رو برخی از آن‌ها قبل از اینکه در سونوگرافی دختر یا پسر بودن فرزندشان مشخص شود به دنبال راهی برای پیش بینی جنسیت جنین می‌گردند. بررسی‌ها نشان می‌دهند که علائم جسمانی می‌تواند در بارداری پسر و دختر با یکدیگر متفاوت باشد. در نتیجه این علائم می‌توانند راهنمای خوبی در این زمینه باشند. با این حال توجه داشته باشید که به کمک آن‌ها نمی‌توان به طور قطع در مورد جنسیت کودک نظر داد و برای اطمینان یافتن از این موضوع حتما باید از سونوگرافی کمک بگیرید. برای آشنایی با سایر روش های تعیین جنسیت جنین کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

علائم بارداری پسر

مادرانی که فرزند پسری را حمل می‌کنند نسبت به آن‌هایی که دختر باردارند علائم بارداری متفاوتی را گزارش می‌کنند. در واقع این علائم بارداری در اثر تغییرات هورمونی به وجود می‌آید. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین علائم بارداری بار تفکیک جنسیت اشاره کرده ایم. برای آشنایی با علائم اولیه بارداری کلیک کنید.

1- ضربان قلب آرام

مادرانی که پسر باردار هستند اغلب ضربان قلب آرام‌تری را گزارش می‌دهند. به طور میانگین معمولا نبض آن‌ها کمتر از 140 بار در دقیقه است. مطالعات روی علائم بارداری ارتباط قابل استنادی بین ضربان قلب جنین با جنسیت آن ها یافته است. به طوری که جنین دختر ضربان قلب بیشتری نسبت به جنین پسر دارد.

2- علائم بارداری پسر | تمایل به خوردن غذاهای ترش

یکی از ویارهای رایج در میان زنانی که پسر باردار هستند هوس شدید برای خوردن غذاهای ترش است. این در حالی است که مادرانی که دختر باردارند، معمولا تمایل به خوردن مواد قندی و شیرین دارند. این نوع ویار را در علائم بارداری را هم نمی توان دلیل قطعی دانست.

3- عدم تجربه حالت تهوع صبحگاهی

اکثر زنانی که دختر باردار هستند هنگام صبح بیش از هر زمانی دچار حالت تهوع و استفراغ می‌شوند. اما این مشکل در مادرانی که فرزندشان پسر است کمتر دیده می‌شود. اما متخصصان هیچ ارتباطی بین تهوع و جنسیت در  علائم بارداری نیافته اند.

4- علائم بارداری پسر | افزایش جسارت

بالا رفتن سطح تستوسترون در مادرانی که فرزندشان پسر است باعث می‌شود که تغییرات رفتاری خاصی در آن‌ها بروز یابد. این تغییرات از جمله علائم بارداری در هر دو جنس هستند. اما چون آن‌ها در این شرایط اغلب نسبت به قبل جرات و جسارت بیشتری پیدا می‌کنند؛ به علائم بارداری جنین پسر شناخته می شود.

5- پایین تر بودن دمای بدن

اگر فرزند شما پسر باشد احتمال اینکه در طول بارداری دمای بدنتان پایین بیاید و دست و پاهایتان همواره کمی سرد باشد، بیش از دیگران وجود دارد. علائم بارداری مربوط به دمای بدن در طول ماه های مختلف متغیر است. پس زیاد نمی توان به این موضوع اکتفا کرد.

6- علائم بارداری پسر | بزرگ تر بودن شکم

شکم-و-علائم-بارداری-پسر-،-نی-نی-مایند

 

وضعیت قرارگیری جنین پسر در رحم به صورتی است که شکم مادر بزرگ‌تر دیده می‌شود. از همین رو بسیاری از افراد با مشاهده شکل ظاهری شکم زن باردار نیز می‌توانند جنسیت جنین او را حدس بزنند. تشخیص علائم بارداری پسر با توجه به بزرگ شدن پهلو ها شناسایی می شود. علائم بارداری برای نوزادان دختر با شکم رو به جلو و اصطلاحا تیز شناخته می شود.

7- افزایش رشد موها

یکی دیگر از علائم بارداری پسر سرعت رشد موهای سر و بدن است. اکثر مادرانی که فرزندشان پسر است در طول حاملگی این طور گزارش می‌کنند که سرعت رشد مو در آن‌ها افزایش یافته است.

8- خشکی پوست به خصوص در نواحی دست ها

خشکی پوست به خصوص در نواحی دست از جمله علائم بارداری پسر بیشتر محسوب می‌شود. به طور کل تغییرات پوست و مو از جمله تغییرات بسیار رایج در دوران حاملگی هستند که تا حد زیادی تحت تاثیر نوسانات هورمونی قرار دارند. پیشنهاد می‌شود برای اطلاع از نکات دوران بارداری کلیک کنید.

علائم بارداری پسر با توجه به ضربان قلب

ضربان قلب جنین به طور عادی بین 120 الی 160 بار می‌زند. این ضربان ها در موقعیت های مختلف تفاوت دارند. اما به طور کلی مشخص شده که ضربان قلب جنین پسر کمتر از دختر در یک دقیقه می‌تپد. پس ضربان قلب کمتر از علائم بارداری پسر به حساب می آید. این تفاوت در ضربان قلب را به طور چشمگیری می تواند هنگام زایمان مشاهده کرد.

سخن آخر

اگر برای آماده کردن وسایل نوزاد، به دنبال تعیین جنسیت هستید. بهتر است به علائم بارداری پسر که اطرافیان می گویند اتکا نکرده و تا ماه چهارم برای مشخص شدن جنسیت صبر کنید. شما وقت زیادی برای آماده کردن وسایل دارید. علائم بارداری در هر کس متفاوت است و تنها سونوگرافی کمترین خطا را دارد.

اگر شما یا همسرتان فقط در جستجوی علائم بارداری پسر هستید و از آوردن دختر احساس ناراحتی دارید، حتما با شماره های درج شده برای رفع این ناراحتی ها تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم باردای پسر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

آیا به کمک علائم جسمانی که در بارداری بروز می‌یابد می‌توان به طور قطعی در مورد جنسیت جنین نظر داد؟

این علائم نشانه‌های خوبی برای پیش بینی جنسیت جنین هستند، اما با توجه به شرایط فیزیولوژیکی منحصر به فرد هریک از مادران ممکن است که این علائم در برخی از آن‌ها به طور متفاوتی بروز پیدا کنند. از همین رو نمی‌توان به طور قطع روی آن‌ها حساب کرد.

آیا پسر بودن جنین می تواند بر خلق و خوی مادر نیز اثر بگذارد؟

بله با بالا رفتن سطح هورمون تستوسترون در بدن مادری که پسر حامله است تغییرات مختلفی در خلق و خوی او اتفاق می‌افتند که از جمله آن‌ها می‌توان به بیشتر شدن صفات مردانه و بالا رفتن جرات و جسارت اشاره کرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. سلام عزیزان، بالاخره بعد از ۵ ماه انتظار در سونو فهمیدم جنس فرزندان دوقلویم پسر هست،رنگ ادرارم زرد روشن، بسیار سرحال هستم، خون دماغ دارم جزئی، نفس تنگی دارم ،علامت وی داخل چشم راستم هست،کم می خوابم،شکمم رو به جلو رشد داره ، پهلوهایم خالی هستن،خیلی خوش اخلاق شده ام + حوصله دار، رنگ چهره ام سفید و روشن و زیباتر شده ام ،جوش نمیزنم، لپهایم قرمزشدن،حس میکنم هوشم زیادتر شده، ،موهای سر ام پف شده اند و قرمز و طلایی بسیار براق و زیبا شده اند،اینها علایم حتمی جنین پسر هستن من خودم نمیدونستم گیج شده بودم الان دیگه مطمئن شدم.نکته ای که خیلی مهمه اینکه رنگ ادرارم زرد روشن هست و تیره نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره