علائم بارداری دختر در زن حامله | از کجا بفهمیم جنین دختر است

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

علائم بارداری دختر در حاملگی را می‎‌توان از روی تغییرات جسمانی که برای مادر رخ می‌دهد، شناسایی کرد. شاید این علائم در همه زنان یکسان نباشد، اما طبق گزارشات بیشتر مادرانی که بارداری دختر را تجربه کرده‌اند، علائم مشابهی داشته‌اند که پیش از سونوگرافی می‌توان به جنسیت جنین پی برد. برای تازه مادران این موضوع بسیار اهمیت دارد که بتوانند به جنسیت جنین‌شان پی ببرد. اگر دلتان دختری زیبا می‌خواهد و برای آمدن او لحظه شماری می‌کنید، با اطلاع از نشانه های جنین دختر می‌توانید آمادگی‌های لازم را فراهم کنید. برای آشنایی با نکات دوران بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم بارداری دختر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

علائم بارداری دختر | آیا بدون سونوگرافی هم می توان جنسیت جنین را تشخیص داد؟

از قدیم خیلی از حکیمان و حتی زنان از طریق علائم ظاهری می‌توانستند جنسیت جنین را حدس بزنند. اما اگر بخواهیم این موضوع را از منظر علمی بررسی کنیم متوجه می‌شویم که این پیش بینی‌ها در بسیاری از موارد نیز درست از آب نمی‌آیند و قطعیت ندارند. از همین رو تا به امروز تنها روشی که با اطمینان بسیار بالا می‌تواند دختر یا پسر بودن کودک را برای شما مشخص کند انجام سونوگرافی است. با این حال وجود برخی علائم جسمانی نیز می‌توانند در پیش بینی این موضوع کمک نمایند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. پیشنهاد می‌شود برای انجام مراقبت های لازم مقاله علائم اولیه بارداری را بخوانید.

علائم بارداری دختر در حامگی | علائم جسمانی که از دختر بودن جنین خبر می دهند

علائم جسمانی متعددی وجود دارند که طبق بررسی‌ها هنگام دختر بودن جنین بیشتر بروز پیدا می‌کنند. در نتیجه مشاهده آن‌ها واقعا می‌تواند به پیش بینی جنسیت کودک کمک نمایند. از جمله این علائم باید به موارد زیر اشاره کرد. برای آشنایی با سایر روش‌های تعیین جنسیت جنین کلیک کنید.

1-  بالا رفتن تپش قلب

احساس تپش قلب در ماه‌های آخر بارداری تقریبا برای همه مادران اتفاق می‌افتد. با این حال بسیاری از زنانی که تجربه بارداری دختر را داشته‌اند، اینگونه گزارش می‌دهند که از همان ماه‌های ابتدایی ضربان قلب بالایی داشته‌اند و اکثر اوقات نبض آنان چیزی در حدود 140 الی 160 بار در دقیقه می‌زده است.

فروشگاه آرامیس

2- علائم بارداری دختر | چرب شدن پوست

نوسانات هورمونی منجر به ایجاد تغییرات پوستی متعددی در زنان باردار می‌شود. در همین راستا اکثر بانوانی که دختر حامله هستند چرب‌تر شدن پوست و بروز جوش یا آکنه را گزارش می‌دهند.

3- احساس حالت تهوع بیشتر هنگام صبح

زنانی که فرزند دختری در شکم دارند، اغلب هنگام صبح حالت تهوع بیشتری را تجربه می‌کنند. البته این موضوع تا حد زیادی با افت قند خون و تغییرات هورمونی در ارتباط است.

4- علائم بارداری دختر | تمایل به خوردن مواد قندی

اکثر افراد تصورشان از ویار زن های حامله تمایل به خوردن ترشیجات است. اما اکثر زنانی که فرزندشان دختر است در طول بارداری بیش از هرچیز هوس خوردن مواد قندی نظیر شکلات و شیرینی پیدا می‌کنند که این نیز می‌تواند به عنوان علائم بارداری دختر در زن حامله در نظر گرفته شود.

5- تغییرات ایجاد شده در مو

یکی دیگر از مواردی که به شما در پیش بینی جنسیت جنین کمک می‌کنند تغییراتی است که در بافت مو اتفاق می‌افتد. برای مثال بسیاری بر این باورند که هنگام دختر بودن کودک تارهای مو شکننده شده و ظاهر آسیب دیده‌ای پیدا می‌کنند، اما زمانی که فرزندتان پسر باشد ظاهر سالم‌تر و براق‌تری به خود می‌گیرد.

6- نحوه قرار گرفتن جنین در رحم

در اکثر موارد جنین دختر در قسمت بالایی یا وسط شکم مادر قرار می‌گیرد. از همین رو ظاهر شکم مادر نیز می‌تواند به عنوان علائم بارداری دختر در زن حامله در نظر گرفته شود.

7- تغییرات رنگ ادرار

در طی نوسانان هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می‌افتند رنگ ادرار مادر نیز تغییر می‌کند. در بسیاری از موارد مادرانی که دختر باردار هستند تیره شدن رنگ ادرار و افزایش غلظت آن را گزارش می‌دهند.

8- تغییرات خلقی شدید

نوسانات خلقی از جمله علائم رایجی هستند که در طول بارداری اتفاق می‌افتند. در همین راستا زنانی که بارداری دختر را تجربه می‌کنند بیش از سایرین افزایش تحریک پذیری (ناتوانی در کنترل هیجانات و احساسات)، غمگینی و خلق افسرده را گزارش می‌کنند. اگر این علائم به مدت طولانی در شما پایدار ماند و منجر به افت عملکرد روزانه‌تان شدند، باید حتما برای پیشگیری از مشکلاتی نظیر افسردگی اساسی در دوران حاملگی و افسردگی پس از زایمان به یک متخصص روانشناس مراجعه نمایید. برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه علائم بارداری دختر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

آیا از طریق علائم جسمانی می‌توان به طور قطع جنسیت جنین را پیش بینی کرد؟

علائم جسمانی برای برخی از زنان به طور متفاوتی اتفاق می‌افتند در نتیجه نمی‌توان به کمک آن‌ها با قطعیت کامل در مورد دختر یا پسر بودن جنین نظر داد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره