بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر باعث نگرانی بسیاری از مادران می‌شود. مادران در این وضعیت نمی‌دانند که باید فرزند خود را برای شیر دادن بیدار کنند یا خیر. از طرفی گرسنه ماندن و شیر نخوردن نوزاد باعث دل‌مشغولی مادر می‌شود و از طرف دیگر بدخواب شدن و خواباندن نوزاد نیز مشکلات دیگری را به وجود می‌آورد. اگر شما نیز این شرایط را تجربه کرده‌اید و به دنبال پاسخ سؤال‌هایتان در این زمینه هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین مشاوره کودک در این زمینه می‌تواند به شما کمک کننده باشد.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر | زمان بندی شیردهی

فرزند شما در دوران نوزادی حدوداً هر 3 ساعت به خوردن شیر نیاز دارد. در نتیجه لازم است که شما زمان بندی درستی برای شیردهی او در نظر بگیرید. این مسئله در طول خواب نیز باید رعایت شود تا کودک گرسنه نماند. البته باید تلاش کنید تا هنگام بیدار کردن فرزندتان محیط را به‌گونه‌ای تعبیه کنید که آرامش نوزاد از دست نرود و بتواند خواب خود را با کیفیت سابق ادامه دهد.

همچنین در نظر داشته باشید که هرچه سن کودک افزایش می‌یابد فاصله بین شیر خوردن‌های او نیز بیشتر می‌شود. به طوری که بسیاری از نوزادان 6 ماهه، کل شب را بیدار نمی‌شوند و ممکن است تنها به یک دفعه شیردهی نیاز داشته باشند. اگر فرزندتان وزن گیری مناسبی دارد و شما برای بیدار کردن او همچنان شک دارید می‌توانید از یک پزشک اطفال در این زمینه راهنمایی بگیرید چراکه نیازهای هر کودک می‌تواند با دیگری متفاوت باشد و دفعاتی که لازم است او را در شب بیدار کنید نیز می‌تواند با سایرین تفاوت داشته باشد.

برای آگاهی بیشتر مقاله آموزش شیر دادن به نوزاد را بخوانید.

فروشگاه آرامیس

علل بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر

کودکان در ابتدای زندگی خود یعنی در دوران نوزادی در بیشتر اوقات روز خواب هستند. در حقیقت مغز آن‌ها به ساعات بیشتری از خواب نیاز دارد. در این شرایط ممکن است ببینید کودکتان بیش از 3 یا 4 ساعت است که خوابیده و برای شیر خوردن نیز بیدار نشده است. اگر فرزندتان در طول زمان بیداری مشکلی از خود نشان نمی‌دهد، خواب طولانی او در نوزادی مشکل خاصی محسوب نمی‌شود و جای نگرانی ندارد. برای شناخت بیشتر در زمینه خواب نوزاد کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر در شب | شیر دادن در حین خواب

ممکن است ساعت شیر خوردن کودک فرا رسیده باشد و شما بخواهید زمانی که او خواب است به او شیر بدهید. از آنجایی که خود عمل شیر دادن امری خواب‌آور برای کودک محسوب می‌شود بسیاری از نوزادان لحظاتی بیدار شده و دوباره در حین شیر خوردن به خواب می‌روند و در خواب به خوردن خود ادامه می‌دهند. در این شرایط بسیار اهمیت دارد که به الگوی تنفس و مکیدن نوزاد دقت کنید. تلاش کنید با نوازش نوزاد یا گرفتن آروغ او پس از هر چند دقیقه ترجیحاً او را بیدار نگه دارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آروغ گرفتن نوزاد کلیک کنید.

آیا در صورت بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر باید او را بیدار کرد؟

بیشتر نوزادان بدون نیاز به دخالت والدین هر دو الی سه ساعت از برای شیر خوردن بیدار می‌شوند. اما بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر (مخصوصا در 14 روز اول تولد) اگر بیش از 3 یا 4 ساعت باشد، نیاز به مداخله شما دارد. در این صورت باید برای شیردهی او را به آرامی بیدار کنید.

برای آشنایی با نحوه صحیح بیدار کردن نوزاد برای شیر کلیک کنید.

سخن آخر

بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر بستگی به خصوصیات نوزاد و سن او دارد. برخی نوزادان دارای خواب عمیق هستند و تمایلشان بیشتر به ادامه خواب است. به همین دلیل گرسنگی هم نمی تواند آن ها را از خواب بیدار کند. والدین باید نسبت به برنامه غذایی نوزاد دقت لازم را داشته و با توجه به آموزش ها و راهنمایی های متخصصین کودک اقدامات لازم را انجام دهند. شما نیز اگر در این خصوص دچار ابهاماتی هستید حتما برای دریافت مشاوره با شماره های درج شده تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشکلات شیردهی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول درباره بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر

چگونه کودکم را برای شیردهی بیدار کنم؟

برخی مادران از این مسئله شکایت دارند که خواب فرزندشان بسیار عمیق است و نمی‌توانند او را از خواب بیدار کنند. در این شرایط برای بیدار کردن کودک ضمن حفظ آرامش او می‌توانید  به آرامی با کودک خود صحبت کنید، صورتش را نوازش کنید و دست‌ها و پاهایش را به آرامی ماساژ دهید. همچنین می‌توانید کودک را اندکی در حالت ایستاده قرار دهید تا چشم‌هایش را باز کند و بیدار شود. با انجام این فعالیت‌ها شما راهکار مناسبی را برای بیدار نشدن نوزاد برای خوردن شیر در نظر گرفته‌اید.

آیا زمانبندی شیردهی برای کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند با دیگران فرق دارد؟

شیر خشک نسبت به شیر مادر سنگین‌تر و دیر هضم‌تر است. به همین دلیل فواصل بین شیردهی برای کودکانی که از شیر خشک تغذیه می‌کنند طولانی‌تر می‌باشد. در واقع به جای هر 2 یا 3 ساعت می‌توانید هر 4 یا 5 ساعت به فرزندتان شیر بدهید.

شیر نخوردن کودک در فواصل تعیین شده می‌تواند چه مشکلاتی برای کودک ایجاد کند؟

کودکان در ابتدای تولد نیاز به شیر بیشتری دارند تا بتوانند به وزن مناسب دست یابند و رشد سالمی داشته باشند. شیر نخوردن کودک به میزان کافی می‌تواند منجر به اختلالاتی در رشد، افت قند و فشار خون و ایجاد زردی در کودک شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره