درمان بی اشتهایی کودکان | درمان خانگی بی اشتهایی کودکان زیر دو سال

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

درمان بی اشتهایی کودکان در بسیاری از مواقع با تغییر سبک ارتباطی والد کودک بهبود پیدا می‌کند. نگرانی بیش از حد و واکنش‌های نامناسب والدین معمولا عوامل اصلی بی اشتهایی کودک هستند. والدین با افزایش آگاهی خود نسبت به روان فرزندشان به راحتی می‌توانند او را درک کرده و رفتار مناسبی اتخاذ کنند. در صورتی که فکر می‌کنید هیچ کدام از متدهای رفتاری‌تان در غذا خوردن فرزندتان تاثیری ندارد، می‌توانید مساله بی اشتهایی کودکان را از دید یک متخصص کودک جویا بشوید. درادامه نیز برخی راهکارهای درمان‌خانگی بی اشتهایی کودکان آورده شده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی اشتهایی و درمان بی اشتهایی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

درمان بی اشتهایی در کودکان | توصیه هایی برای والدین

بی اشتهایی کودکان دلایل مختلفی مثل دچار بودن به بیماری جسمی یا روحی، دریافت کالری اضافی، ترجیحات غذایی، استفاده از برخی داروها، بازیگوشی و نداشتن تمرکز و … می‌تواند داشته باشد که برای غلبه بر هر کدام از آن‌ها متخصصان راهکارهای متعددی را پیشنهاد می‌دهند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین موارددرمان بی اشتهایی کودکان اشاره کرده‌ایم. برای بررسی و ارزیابی نشانه ها و علل بی اشتهایی کودکان کلیک کنید.

1- جذاب کردن وعده های غذایی

این که بتوانید وعده های غذایی را برای کودک جذاب کنید یکی از اصول اولیه و مهمی است که در رفع بی اشتهای کودکان و فرزندتان نقش بسزایی دارد. پس برای رفع بی اشتهایی کودکان سعی کنید غذاهای مختلف را در شکل‌ها و رنگ‌های جالب به فرزندتان بدهید. برای او ظروف غذای مخصوص تهیه کنید. از سلایق خودش برای ایجاد انگیزه بیشتر برای غذاخوردن بهره بگیرید.

2- درمان بی اشتهایی کودکان | الگوی خوبی باشید

سعی کنید از همان زمان که کودک غذاخور می‌شود، برای جلوگیری از بی اشتهایی کودکان الگوی خوبی در زمینه سالم غذا خوردن برای فرزندتان باشید. بی اشتهایی کودکان به رفتار شما نیز ارتباط دارد. برای اینکار حد الامکان همگی در یک وعده غذایی کنار هم جمع بشوید. در این زمان ها جوی شاد و صمیمانه را در با هم ایجاد کنید. تعاملات اجتماعی مثبت در حین غذا‌خوردن تاثیر بسزایی در بهبود اشتهای فرزندتان داشته باشد. همچنین تلاش کنید تا استفاده از غذاهای سالم و تغذیه صحیح را الگوسازی نمایید. توجه داشته باشید که در دوران کودکی فرزندتان از مشاهده رفتارهای شما تاثیر زیادی می‌پذیرد. برای آشنایی با رژیم و تغذیه سالم کودکان کلیک کنید.

3- از وعده های غذایی کوچک کمک بگیرید

به این نکته توجه داشته باشید که کودکان معده کوچک‌تری دارند. از همین رو نمی‌توانند در یک وعده همانند بزرگسالان غذا بخورند. شما باید بتوانید غذای فرزندتان را به مقادیر کوچک تقسیم کرده و اجازه دهید او در تعداد وعده‌های بیشتر آن‌ها را میل نماید.

4- درمان بی اشتهایی کودکان | کودک را به غذا خوردن مجبور نکنید

هرگز کودک را مجبور به اتمام غذایش نکنید. این مسئله می‌تواند باعث شود که او علاقه‌اش را به طور کل به غذا از دست داده و دچار کاهش اشتها شود. در عوض به فرزندتان بگویید می‌توانید در زمان دیگری باقی غذایش را میل نماید.

5- عوامل حواسپرتی را از دسترس دور نگه دارید

در بسیاری از مواقع کودکان به خاطربازیگوشی شان بر سر سفره نمی‌نشینند. در این شرایط باید عوامل حواسپرتی آن‌ها را هنگام صرف غذا از دسترس دور کنید. برای مثال تلویزیون را خاموش کرده و ابزارهای الکترونیک نظیر تبلت را نیز هنگام غذا کنار بگذارید. وضع کردن قوانینی در این زمینه به شما تا حد زیادی در این زمینه کمک می‌کند.

6- غذاهای جدید را امتحان کنید

خوردن‌غذاهای تکراری برای بچه‌ها کاری حوصله سر بری است. از همین رو سعی کنید یک برنامه غذایی متنوع برای آن‌ها ایجاد کرده و گاهی غذاهای جدیدی را به لیست اضافه کنید. با این کار بچه‌ها به وعده‌های غذایی علاقه مند می‌شوند. و همواره برای آن هیجان دارند.

حتما درباره نیازهای اولیه و اساسی کودکان نیز بخوانید.

7- از متخصصین کمک بگیرید

همان طور که در ابتدا در مورد علل بی اشتهایی کودکان گفتیم این مشکل می‌تواند از یک بیماری جسمی یا روحی نشات بگیرد. از همین رو اگر با وجود راهکارهای خانگی فرزندتان به غذا علاقه مند نشد و شما احساس می‌کنید که علاوه بر بی اشتهایی ممکن است ناراحتی جسمانی یا روانی خاصی داشته باشد بهتر است هرچه زودتر او را نزد یک متخصص اطفال ببرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی اشتهایی و درمان بی اشتهایی کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

آیا درمان بی اشتهایی کودکان آسان است؟

بله روش های مختلفی برای درمان بی اشتهایی کودکان وجود دارد که با مراجعه به متخصص بهترین درمان برای کودک اتخاذ می شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره