تعبیر خواب مو چیست ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب مو زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب مو از نظر معبران باستانی

تعبیر خواب مو1

از نظر معبران باستانی تعبیر خواب مو با توجه به حالت‌های مختلفی که می‌تواند در خواب داشته باشد، متفاوت است. هر کدام از خواب موی بلند، خواب بلند شدن مو ، خواب شانه کردن مو، خواب تراشیدن مو، مو در قسمت‌های مختلف بدن و … از نظر معبران معنای متفاوتی دارد. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

اما به طور کلی دیدن مو در خواب نشان دهنده اعتماد به نفس، زیبایی، قدرت، دانش و رفاه، سلامت و نعمت، روحیه زنانه و … می‌باشد. در ادامه تعبیر خواب مو را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

?تعبیر خواب مو از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از معبران باستانی تعبیر خواب مو را اینگونه تفسیر کرده است که اگر فردی در خواب ببیند که روی سینه او مو در آمده است، بدهکار خواهد شد، اگر در خواب ببیند که روی دوش او موی زیادی در آمده است، یعنی امانت دار امانتی خواهد شد. دیدن موی زیاد بر صورت نیز از همانند مو روی سینه نشان از بدهکار شدن است.

اگر فردی در خواب ببیند که موهای سینه خود را تراشیده است، بدین معنی است که قرض خود را پرداخت خواهد کرد.

اگر شخص در خواب ببیند که موهای سرش ریخته‌ است، نشان از این دارد که فامیل و بستگانش، مال و اموال او را از بین خواهند برد.

?تعبیر خواب مو از نظر حضرت دانیال (ع)

حضرت دانیال نیز دیدن مو در خواب را این گونه تعبیر کرده است که اگر در خواب ببینی که زبان تو مو درآورده است، بدین معنی است که به خاطر حرف‌هایی که خودت زده‌ای در رنج و بلا و گرفتاری می‌افتی.

اگر شخصی در خواب ببیند که موی سرش پرپشت و انبوه می‌شود، بدین معنی می‌بخشد که دچار غم و اندوه خواهد شد.

?تعبیر مو از نظر حضرت یوسف (ع)

یوسف پیامبر نیز در مورد تعبیر خواب مو فرموده است که اگر فردی در خواب موی بلند ببیند نشان دهنده این است که عمر طولانی خواهد داشت و اگر ببیند موهایش در حال بلند شدن است، نشان دهنده رنج اندک می‌باشد.

?تعبیر خواب مو از نظر محمد بن سیرین

از نظر محمد بن سیرین تعبیر خواب مو برای زنان نشان دهنده زینت و آرایش و برای مردان غم و انده است. این معبر باستانی موی زیر بغل را نرسیدن به خواسته و غلبه کردن دشمن و موی زیاد پشت گردن را نشان بدهکاری دانسته است.

محمد بن سیرین در مورد اینکه اگر فرد طاسی در خواب ببیند که مو درآورده است، اینطور گفته است که یعنی مال و اموال اندکی به او خواهد رسید.

?تعبیر خواب مو از نظر جابر مغربی

جابر مغربی دیدن ساق‌های پرمو را در خواب نشان بدهکاری تعبیر کرده است و فرد خواب دیده گرفتار زندان خواهد شد. دیدن ساعدهای پرمو نیز بدین معناست که شریک و دوست فرد از او جدا خواهد شد و او گرفتار و غمگین می‌شود.

از نظر این معبر، دیدن مو بر روی شکم نشان از بدهکاری دارد. اگر شخصی که روی سینه خود مو ندارد، در خواب ببیند که سینه‌اش موی بسیاری دارد، بدهکار خواهد شد. فردی که در خواب ببیند موی سینه خود را تراشیده هست، یعنی بدهی خود را پرداخت خواهد کرد.

?آنلی بیتون و تعبیر خواب مو

آنلی بیتون در مورد تعبیر خواب مو، نظری کاملا زنانه دارد. به این شکل که اگر زنان در خواب ببینند که موهایشان در حال ریختن است؛ بدان معنی است که آنها باید برای گذران زندگی تلاش زیادی بکنند.

?تعبیر خواب مو از نظر امام صادق

از طرفی امام صادق نظرات متفاوتی در مورد تعبیرخواب مو ارائه می‌دهد. برای مثال او معتقد است گاهی این خواب به معنی رفتن به سفر حج است. گاهی به طور کلی به معنی مسافرت بوده که هم از لحاظ مکانی است و هم گاهی رسیدن به سوی پروردگار است.

?تعبیر خواب مو و لیلا برایت

لیلا برایت در مورد تعبیر خواب مو معتقد است که این خواب بستگی به شرایط و جزئیات آن دارد. اما به طور کلی موها نماد قدرت، هویت، و بیان خود هستند.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

منوچهر مطیعی و تعبیر خواب مو

تعبیر خواب مو از نظر منوچهر مطیعی به معنی قدرت، انرژی و هویت فرد است. وقتی فردی در خواب موهایی آراسته و مراقبت شده می‌بینند؛ به معنی رشد شخصی و تلاش برای بهبودی و بهتر شدن است.

تعبیر خواب مو از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب نوزاد ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب و تعبیر خواب مو پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب مو در روانشناسی | نگاهی به تعبیر رویا به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن مو در خواب، نشان دهنده اغوا، احساس، غرور و سلامت می‌باشد.

یونگ دیدن موی بلند را در خواب نشان از تمرکز روی یک نقشه و یا موقعیت معنی کرده است.

تعبیر خواب مو در شرایط مختلف

از طرفی تعبیر خواب مو باید با توجه به شرایط آن انجام شود. مو می‌تواند به شکل های مختلفی در خواب دیده شود. به همین دلیل باید با توجه به آن تعبیر گردد.

✨شانه کردن مو

یکی دیگر از انواع تعبیر خواب مو ، مربوط به شانه کردن مو است. اگر فردی در خواب ببیند که در حال شانه کردن و یا نوازش موهایش می‌باشد، بیانگر این است که فرد پیرامون تصویر و ظاهر خودش نگران است. اگر فرد مدل موهای خود را در خواب تغییر دهد، به معنای تغییر نگرش فرد خواهد بود.

✨بهم ریختگی مو | تعبیر خواب مو

چنانچه فردی در خواب ببیند که موهایش بهم ریخته و گره خورده است، بدین معنا می‌باشد که در زندگی دچار یک سردرگمی هست و افکار پریشانی دارد.

✨گیسوی بافته

گیسوی بافته شده در تعبیر خواب مو و یا موی دم اسبی نشان از حفظ دخترانگی و یا افکار و احساسات سازگار با جامعه دارد.

✨موهای شانه شده به عقب | تعبیر خواب مو

اگر فردی در خواب ببیند که موهای خود را به عقب شانه کرده است، به طوری که موهای سر او به کف سر چسبیده است، نشان از انضباط و خویشتن داری فرد دارد.

✨گلاه گیس

اگر شخصی در خواب ببیند که کلاه گیسی بر روی سر گذاشته است، نشان دهنده افکار و نگرش‌های ساختگی و پوچ می‌باشد. تعبیر خواب مو در چنین شرایطی فرد را احتمالا از خطرات احتمالی دور می‌کند.

✨طاسی | تعبیر خواب مو

اگر فردی در خواب ببیند که طاس می‌شود، تعبیر خواب مو برای او نشان دهنده این است که فرد رو به پیری می‌رود و البته نشان از احساس کهنگی کردن و یا مهجور شدن نیز هست.

✨ریش و محاسن

اینکه چه تصویری در خواب و رویا نسبت به ریش و محاسن داشته اید و تعبیر خواب مو در این شرایط ، در تفسیر آن تاثیر گذار است، اما به طور کلی دیدن ریش در خواب نشان دهنده خردمندی و یا پوششی برای عیب ها می باشد.

تعبیر خواب مو در کتاب سرزمین رویاها

تعبیر خواب مو 2

همچنین کتاب سرزمین رویاها نیز تعبیرخواب مو را به اشکال های مختلفی ارائه می‌دهد. برای مثال حتی در مورد رنگ های مختلف مو نیز تفاسیر متفاوتی در نظر می‌گیرد. در این کتاب موی سفید به معنی نجابت و احترام گذاشتن است. همچنین سفید شدن موها نیز به معنی تحمل کردن مشکلات و قوی تر شدن است.

سخن پایانی

به طور کلی در مورد تعبیر خواب مو و یا همه انواع رویاها نمی‌توان به طور قطعی نظر داد. چرا که افراد نظرات مختلفی در این مورد داشته و همچنین به طور کامل قابل استناد نیستند. اما برای اطمینان بیشتر می‌توانید از یک متخصص کمک گرفته و همچنین با روانشناس مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مو می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره