بی احترامی زن به شوهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی احترامی زن به شوهر در جمع های مختلف دوستانه و یا خانوادگی و حتی در حضور فرزندان، تاثیرات منفی بر روی رابطه هر زوجی می‌گذارد. از مهم‌ترین عواملی که باعث ثبات ازدواج میان زوجین می‌شود، حفظ احترام است. بی احترامی باعث دور شدن دو طرف از یکدیگر خواهد شد. بنابراین عصبانیت، پرخاشگری زن نسبت به همسرش عواقب گوناگونی خواهد داشت که بهتر است هر چه زودتر راهی برای جلوگیری از آن پیدا کرد. در صورتی که راهکارهایی که در ادامه گفته‌ایم موجب رفع مساله نشد، حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده بفرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی زن به شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ویژگی های زنی که به شوهرش بی احترامی می‌کند | بی احترامی زن به شوهر

در رابطه بین زوجین نمی توان هر عملی را دال بر بی احترامی زن به شوهر دانست از این رو مهم است که بدانید عصبانیت و خشم زنان در خیلی از مواقع منطقی می باشد. از مهمترین ویژگی های بی احترامی زن نسبت به شوهر می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • عدم کنترل زن بر روی خشم : این زنان با برخورد به کوپکترین مسئله شروع به توهین، فحاشی و بی احترامی نسبت به همسر خود می کنند.
  • دم توجه به شرایط و موقعیت : این زنان توجهی به شرایط و موقعیت حاکم در لحظه ندارند به طور مثال بی احترامی کردن به شوهر در حضور خانواده، فرزندان و دوستان همسر یکی از ویژگی های بی احترامی زن به شوهر است
  • تکرار بی احترامی : در خیلی از مواقع فرد با دانش قبلی به این موضوع که یک رفتار خاص سبب ناراحتی همسرش می گردد، آن رفتار را تکرار می کند.

احترام به همسر ضمن اینکه باعث حفظ رابطه می شود؛ از ایجاد مشکلات بزرگ‌تر نیز جلوگیری می کند. برای آشنایی با چگونگی احترام به همسر کلیک کنید.

دلیل و علت های بی احترامی به زن به شوهر

به طور کلی روانشناسان بر این باور هستند که دلیل بی احترامی این دسته از افراد باید ریشه یابی شده و مشخص گردد. از جمله مهمترین دلایل بی احترامی زن به شوهر می توان به موارد زیر اشاره داشت :

  • تربیت خانواده
  • دوران کودکی
  • عدم علاقه به همسر
  • خاطرات بد گذشته
  • تلافی رفتار شوهر
  • بروز مشکلات زناشویی
  • بیماری و عادت ماهانه زنان
  • و …

ضرورت احترام گذاشتن به همسر چیست ؟

همانطور که اشاره کردیم از مهم ترین عواملی که باعث تحکیم رابطه های زوجین می شود، احترام گذاشتن و دریافت احترام متقابل است. وقتی زنی در طول زندگی مشترک با همسرش،  به او احترام می گذارد و این احترام را نیز در حضور فرزندان و دیگر افراد خانواده حفظ می کند، باعث می شود شوهرش نسبت به وظایفی که دارد، احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد. از طرفی دیگر با احترام گذاشتن زن به شوهر، فرزندان نیز یاد می گیرند که به پدرشان احترام بگذارند. احترام گذاشتن به همسر نشان دهنده احساسات مثبتی به او شامل عشق و علاقه، حمایت عاطفی و روانی و … است.

بیشتر بخوانید : اختلافات خانوادگی

پیامد های عادت بی احترامی زن به شوهر

زنانی که به شوهر خود بی احترامی می کنند، بایستی که منتظر عواقب این رفتارها نیز باشند. سردی در رابطه، شروع بد رفتاری های متقابل همسر و … می تواند از عواقب این عادت ناپسند باشد. در ادامه راهکار هایی را ارائه کرده ایم که می توانید برای جلوگیری از بی احترامی به همسر آن ها را انجام دهید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ترک عادت بی احترامی زن به شوهر

استفاده از راهکارهای زیر تا حد زیادی به رفع این عادت کمک می کند :

1️⃣چشم پوشی از مسایل کم اهمیت

برخی از زنان عادت دارند در تمامی مسائل به همسرشان خرده بگیرند و او را سرزنش و تحقیر کنند. اگر می خواهید همسرتان شما را به عنوان یک زنی که بتواند همیشه به او تکیه کند، قبول کند؛ بایستی که دایره افکار خود را گسترده تر کنید. تلاش کنید از مسائل کم اهمیت و جزئی عبور کنید و تمرکز خود را بر اهداف مشترک زندگی تان بگذارید.

2️⃣مقایسه را کنار بگذارید | بی احترامی زن به شوهر

مقایسه کردن شوهرتان با مرد دیگری از دوستان، اقوام و آشنایان نیز از جمله موارد بی احترامی به او است. شما با مقایسه کردن در واقع در حال آزار روح همسرتان هستید. مقایسه کردن می تواند جنبه های منفی همسر شما را پررنگ کرده و اعتماد به نفس او را پایین آورد، ضمن اینکه باعث سردی رابطه و متشنج شدن جو خانه نیز می گردد. بنابراین در اولین قدم مقایسه همسرتان را با دیگر مردان کنار بگذارید.

3️⃣شناخت الویت های همسر

اگر زنان به دلایل مختلفی از همسر خود ناراحت هستند و در واقع با بی احترامی می خواهند ناراحتی خود را به او نشان دهند، می توانند به جای اینکار الویت های همسر خود را بشناسند و انتظارات او را بدانند تا هیچ ابهامی میان آن ها نباشد. مطمئن باشند اگر الویت ها و علاقه مندی های همسرتان را بدانید و آن ها را انجام دهید، رابطه محکم تری نسبت به قبل خواهید داشت.

4️⃣همفکری با یکدیگر | بی احترامی زن به شوهر

شما با یک نفر وارد زندگی مشترک شده اید، برای اینکه بتوانید با یکدیگر زندگی را پیش ببرید، بایستی که به نظرات و عقاید هم احترام بگذارید و در تصمیمات مختلف زندگی نظر یکدیگر را جویا شوید. بنابراین سعی کنید در موارد مختلف ضمن اینکه نظر همسرتان را می پرسید، به نظر و عقیده او نیز احترام هم بگذارید و با هفکری مسائل مختلف را حل کنید.

5️⃣ترک بدبینی و سوءظن

زنانی که دچار اختلالات بدبینی هستند، در مدیریت زندگی خود مشکل دارند، که گاها باعث جدایی زوجین نیز از یکدیگر می شود. بدبینی در مقابل اعتماد قرار گرفته است و در واقع یک اختلال روانی است که بایستی درمان شود.

6️⃣تحسین همسر

به جای اینکه به دلایل مختلفی در حضور دیگران به شوهر خود بی احترامی کنید، می توانید او را در مقابل همه تحسین کنید. ویژگی های مثبت همسرتان را بدون اغراق بگویید. این کار اعتماد به نفس همسرتان را بالا می برد و از طرف دیگر فرزندانتان می توانند به پدرشان همانند یک الگو نگاه کنند.

7️⃣احترام به عقاید همسر

ممکن است در موارد مختلف شما با همسرتان اختلاف نظر داشته باشید که طبیعی است، بنابراین شما بایستی به طرز فکر همسرتان احترام بگذارید و از توهین کردن بپرهیزید. برای اطلاع از روش‌های حل و پیشگیری از دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

8️⃣توجه به کار و شغل او

همسرتان هر حرفه و شغلی که دارد، در صورتی که مورد علاقه و در جهت استعداد او می باشد، شما نباید احساس او را به کاری که انجام می دهد، منفی کنید، چراکه عزت نفس او را خدشته دارد می کنید. سعی کنید به توانمندی و علایق همسر خود احترام بگذارید.

9️⃣پشتیبانی همسر

هر چه میزان پشتیبانی شما از همسرتان بیشتر باشد، او را در رسیدن به خواسته هایش بیشتر از گذشته تشویق می کنید؛ که در نهایت برای خانواده خوب است. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که تحقیر و سرزنش دقیقا برعکس این موضوع عمل می کند و همسرتان را سرخورده می کند.

?اهمیت دادن به همسر

اهمیت دادن به همسر و گوش دادن به حرف ها و نظراتش از اولین نشانه های احترام به او می باشد. سعی کنید زمانی که با همسرتان در حال صحبت هستید، تمام فکر  خود را به او بدهید و توجه کامل داشته باشید.

1️⃣1️⃣او همیشه کامل و بی عیب نیست

در نظر داشته باشید که هیچ انسانی در این دنیا وجود ندارد که بی عیب و نقص باشد. بنابراین از همسر خود انتظار نداشته باشید که همیشه بی عیب و نقص و مطابق با خواسته های شما عمل کند. سعی کنید همسرتان را همانگونه که هست درک کنید و به او کمک کنید تا اگر نقصی نیز هست، برطرف شود.

1️⃣2️⃣ایراد نگرفتن از او جلوی دیگران

اگر می خواهید احترام شوهر خود را در مقابل دیگران حفظ کنید، صحبت کردن پیرامون مسائل شخصی را برای وقتی بگذارید که تنها هستید و او را به خاطر کارهایی که کرده است، در مقابل دیگران بازخواست نکنید. حتی اگر همسر شما کار اشتباهی مرتکب شده است، حق بازخواست و توهین به او را در مقابل دیگران ندارید و با این کار در واقع به او بی احترامی می کنید.

1️⃣3️⃣بدگویی نکردن از پدر پیش بچه ها

شما برای تربیت فرزندانی سالم بایستی که به آن‌ها بیاموزید به پدرشان احترام بگذارند. برای اینکار بایستی خودتان احترام همسرتان را حفظ کنید و در مقابل بچه ها از او بدگویی نکنید. بی احترامی زن به شوهر در حضور بچه‌ها تبعات جبران ناپذیری بر ارتباط والد فرزند خواهد گذاشت.

1️⃣4️⃣عشق تان نشان دهید

شما برای این با همسرتان ازدواج کرده اید که او را حمایت عاطفی کنید و به او عشق بورزید تا در کنار هم آرامش داشته باشید. بنابراین می توانید با گفتن دوستت دارم و یا به آغوش کشیدن او عشقتان را به او نشان دهید.

1️⃣5️⃣از پدر و مادرش ایراد نگیرید | بی احترامی زن به شوهر

اگر همسرتان برایتان مهم است، پس باید به خانواده اش نیز احترام بگذارید. حتی اگر با خانواده همسرتان اختلاف نظر دارید، سعی کنید بخاطر او حرمت خانواده اش را نگه دارید. بی احترامی زن به شوهر همیشه به شخص خودش نیست. بی احترامی زن به شوهر شامل بی احترامی به دوستان، خانواده و افراد مورد علاقه او نیز است.

1️⃣6️⃣بی ذوق نباشید | بی احترامی زن به شوهر

اگر همسرتان به دلایل مختلفی برایتان هدیه ای می خرد، یعنی قصدش این بوده است که شما را خوشحال کند. بنابراین حتی اگر هدیه ای که خریده است، مطابق میل شما نیست، بی ذوق نباشید و حتما از او بخاطر اینکه به یاد شما بوده است، تشکر کنید. باز نکردن هدیه، با اکراه دست گرفتن هدیه، نگاه های تمسخرآمیز و…. بی احترامی زن به شوهر بابت هدیه محسوب می‌شود.

سخن آخر

بی احترامی زن به شوهر دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. در این مقاله علاوه بر علل، پیامدهای بی احترامی زن به شوهر را خواندید. پس برای حفظ سلامت خانواده و فرزندان‌تان باید راهکارهایی برای حفظ این احترام به کار بگیرید. متاسفانه خیلی از زوج ها به این مساله توجه نکرده و بعد از بروز مشکلات عدیده به دنبال راهکار می‌گردند. حال آنکه اگر زن و مرد از همان ابتدا به همین نکته ساده یعنی حفظ احترام یکدیگر پی می‌بردند، می‌توانستند مانع بروز خیلی از اختلافات بشوند. اما نگران نباشید، هر دردی دوایی دارد. شما در مورد اختلافات تان می‌توانید از خدمات مشاوره خانواده ذهن نو استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی زن به شوهر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام واقعا من از این دنیا خیلی دلم گرفته چون روزی صدبتر آرزوی مرگ میکنم چون داخل منزل اصلا آرامش ندارم خانومم با ریز بینی واخلاق تندهمش با من برخوردبد وبی احترامی و عصبانی و دعوایی داره این زندگی نیست من واگذارش میکنم به خدا بلخره خدا حق بنده رو میگیره.

    1. سلام رضا عزیز خشم و ناسازگاری همسرتان اگر روزی از بین برود زندگی تان چطور خواهد شد؟ آیا ارزش این را ندارد که برای تغییر این شرایط قدمی بردارید؟ باید بدانید که هیچ آدمی بالفطره بداخلاق نیست. تجربیات و گاه باورهای اشتباه ماست که باعث میشه رفتاری ناسازگار داشته باشیم. پس باید به دنبال درمانی برای رابطه تان باشید. حتما با شماره های درج شده جهت مشاوره خانواده تماس بگیرید.

  2. امشب شبیه که تصمیم گرفتم فرداش همسرمو بعد از ۷ سال زندگی مشترک ترک کنم.همو خیلی دوست داشتیم حداقل اینطور فکر میکردم..اما تحقیر ها و کنایه ها مدت هاست غیر قابل تحمل شده اونم واسه اتفاقاتی که یا دست من نبوده یا عمدی نبوده! حتی چندین بار تصمیم به جدایی گرفتم اما با قول اینکه تکرار نمیکنه برگشتم سر زندگیم ولی حالا میبینم ۷ سال با وجود همه عشقی که وسط گذاشتم فقط پیر شدم! اون هم عشق فرای انتظار منو دیده که هربار التماس میکنه شاید فکر میکنید فقط حرف میزنم اما من حتی با وجود هر خستگی شبها دیرتر میخوابم که ببینم زنم در امنیت خوابه حتی امشب هم که قصد ترکش رو دارم رفتم بالا سرش وجاشو درست کردم.من دوستش دارم اما مردانگی و غرورمو از دست دادم..نور زندگیمو از دست دادم چون همسرم مشکل کنترل خشم داره و اهانت ها و تحقیر هایی میکنه که هر انسانی کمر خم میکنه زیرش…شاید هم دوست داشتن نیست عادته…در هر صورت برای خودم فردا میرم..لطفا مواظب هم باشین به هم بی احترامی نکنید دل همو نشکنین.اگر یکم جلوی اون زبونتونو بگیرین چه زن چه مرد این اتفاق ها نمیوفته.درد زبان از شمشیر بدتره باور کنید.یا حق

  3. منم 5سال با زنم دارم درکش میکنم و لی الان زنم خیلی
    زبون دراز
    بی حرمت.قدرنشاس
    زورگو
    پولکی.
    بدون درک
    و خیلی چیزا
    رابطه سرد

    منم الان زیر صفر رسیدم و تو 37 سالگی بقکر طلاق و خودکشیم فقط دلم به پسر 4 سالم میسوزه..
    و هیچ موقع زنمو لال نمیکنم که زندگیمو سوزاند..
    دوسسش داشتم ولی دوسم نداشتت.

  4. سلام من یه مرد هستم که ۱۱ ساله ازدواج کردم و ۲ تا دختر (۵ ساله و ۸ ساله) دارم. در ۴ سال اخیر همسرم انزجار خودشو ماه به ماه بیشتر به مادرم نشان میده ( فقط جلو من). به جایی رسیده که صریحا به مادرم میگفت ج…ده!!! نهایتا امشب سر یک نان بیات با من ناراحتی میکرد که جلو بچه هام شروع به توهین به مادرم کرد و با توضیح داشت به مادرم انگ هرزگی میزد که گردنشو گرفتم و نزدمش و گفتم «شعور داشته باش، با من مشکل داری چرا به مادرم فحش میدی». بچه ها دیدند و خیلی گریه کردند. نهایت ظرف دو ساعت فضا را عادی و خوشحال کردم و از همسرم عذر خواهی کردم. اما مسئله حل نشده ! چیکار کنم! بچه هام گناه دارند واسه جدایی، دارم دیوانه میشم.

    1. سلام و درود
      به نظر میاد یک مساله حل نشده در میان شما و همسرتان همجنان وجود داره. همسرتان به جای بیان مشکل اصلی با بهانه گیری و توهین به عزیزانتان سعی در ابراز ناراحتی خودشون دارن. احتمالا صحبت زیادی با یکدیگر نداشته اید. وقتی زن و شوهر یک مساله ای رو نتونن حل کنن به مرور زمان مشکلات و ناراحتی های بعدی هم دائم اضافه میشه. به طوری که کوهی از دلخوری ها و کینه ها روی هم جمع شده و دیگه طرفین مساله اولیه رو فراموش میکنن. همونطور که خودتون هم اشاره کردید 4 سالی هست که این وضعیت ادامه داشته و یا حداقل شما 4 سالش رو متوجه شدید. تا جایی که حالا به جدایی هم فکر می کنید.
      توصیه میکنیم که حتما درباره توهین های همسرتون با مشاور زوج و خانواده صحبت کنید. چرا که رویه ای که تا به حال شما دو نفر پیش رفتید نشون میده که به احتمال خیلی زیاد اوضاع بدتری برای رابطه اتون پیش خواهد امد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره