پیشنهاد دوستی به دختر در کجا مناسب است؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پیشنهاد دوستی به دختر توسط پسری که جذب او شده است، همیشه هم کار راحتی نیست. بسیاری از پسران ممکن است در محیط تحصیل و دانشگاه و یا محیط کار و حتی در میان دوستان و آشنایان خود نسبت به دختری احساس خوبی داشته باشند و قصد داشته باشند که به او پیشنهاد دوستی و یا ازدواج بدهند، اما ندانند که باید از کجا شروع کنند. شاید باورتان نشود ولی به خاطر همین شرم و بی تجربگی بسیاری از پسران از برقراری رابطه ناتوان‌اند و پا پیش نمی‌گذارند. در ادامه طی چند مرحله به شما می‌گوییم که چگونه به خانمی پیشنهاد دوستی و ازدواج دهید و از نتیجه آن خشنود باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد دوستی به دختر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

پیشنهاد دوستی به دختر

اگر شما از آن دسته از پسرهایی هستید که برای زندگی خود خط قرمزهایی را تعیین کرده‌اید و اگر به دختری علاقه مند شده‌اید و او را برای زندگی مشترک انتخاب کرده‌اید، نباید در دادن پبشنهاد دوستی بی گدار به آب بزنید.

وقتی شما قصد دارید به دختری پیشنهاد ازدواج بدهید، یعنی او را برای زندگی مشترک انتخاب کرده‌اید، پس باید زمینه علاقه مندی و گرفتن جواب مثبت از او را فراهم کنید. بنابراین پیشنهاد دوستی به دختر چندان هم کار ساده‌ای نخواهد بود و ممکن است با یک اقدام اشتباه جواب منفی بگیرید و او را برای همیشه از دست بدهید. در ادامه مراحل پیشنهاد دوستی به دختر را برای رسیدن به نتیجه‌ای مثبت ارائه کرده‌ایم. برای اطلاع بیشتر درباره بایدها و نبایدهای دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

مرحله اول پیشنهاد دوستی به دختر : آیا او هم به شما تمایل دارد؟

وقتی نسبت به دختری علاقه مندی پیدا کرده‌اید، در صورتی این حس می‌تواند باعث ایجاد یک رابطه عاطفی شود، که طرف مقابل نیز به شما تمایل داشته باشد. بنابراین باید قبل از پیشنهاد دوستی به دختر میزان تمایل او را بسنجید.

فهمیدن اینکه آیا او به شما احساس دارد یا نه، کار سختی نخواهد بود. می‌توانید از رفتارهای او متوجه علاقه‌اش به خودتان شوید. مثلا آیا وقتی شما را می‌بیند به شما نگاه می‌کند و یا لبخند می‌زند یا زمانی که شما را می‌بیند بی تفاوت از کنارتان عبور نمی‌کند و سعی می‌کند با هم صحبت کوتاهی داشته باشید.

اگر اینطور باشد، یعنی او هم از شما خوشش می‌آید اما در غیر این صورت احتمال شنیدن جواب منفی افزایش می‌یابد. پیشنهاد می شود که حتما مقاله چطور زن بگیرم را هم بخوانید.

مرحله دوم : او را بیشتر بشناسید

پس از اینکه فهمیدید دختر مورد علاقه‌تان نیز به شما تمایل دارد، قبل از پیشنهاد دوستی به دختر ؛ به خودتان فرصت دهید که یکدیگر را بیشتر بشناسید. سعی کنید در فرصت‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، حتی کوتاه با او حرف بزنید. مثلا صحبت کردن قبل از شروع کلاس و یا در ساعات استراحت در محل کار می‌تواند فرصت خوبی باشد.

قبل از پیشنهاد دوستی به دختر علایق او را بیشتر بشناسید

برای شناخت بیشتر دختر مورد علاقه تان بایستی از علاقه مندی‌های او بیشتر بدانید. می‌توانید در این مورد از او سوال کنید، یا به واسطه استایلی که دارد و لوازمی که مصرف می‌کند از آن مطلع شوید. مزیت این کار این است که شما ضمن اطلاع از علاقه مندی‌های دختر مورد علاقه تان، باعث می‌شود به او بفهمانید که برای‌تان مهم است.

حریم و خط قرمزهایش را بشناسید

قبل از هر اقدامی بهتر است از نظر سبک خانوادگی و فرهنگی نیز دختر مورد علاقه خود را بشناسید. به عنوان مثال دخترانی که در خانواده مذهبی بزرگ شده‌اند، به پیشنهاد دوستی جواب منفی می‌دهند و بایستی برای آشنایی از طریق خانواده‌ها اقدام کنید.

مرحله سوم پیشنهاد دوستی به دختر : پیشنهاد آشنایی را مطرح کنید

حال که از علاقه دختر مورد علاقه‌تان نسبت به خود مطلع شده‌اید و او را بیشتر شناخته‌اید، وقتش رسیده که درخواست و پیشنهاد دوستی و یا ازدواج خود را مطرح کنید.

بهتر است در روزی که قصد دارید پیشنهاد دوستی بدهید، به صورت حضوری اینکار را انجام دهید تا دارای تاثیر بیشتری باشد. لباس آراسته بپوشید و مرتب و شیک باشید تا در چشم او برجسته‌تر به نظر برسید.

سعی کنید زمان و مکان مناسبی را برای مطرح کردن پیشنهاد دوستی و یا ازدواج انتخاب کنید. می‌توانید یک مکان خاص را که تا ابد در ذهن‌تان باقی بماند را برای این کار انتخاب کنید تا او هم متوجه اهمیت شما به این موضوع شود.

پس از فراهم کردن شرایط مناسب، پیشنهاد خود را مطرح کنید. اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و با آرامش و با جملات زیبا از او برای بودن در کنارتان درخواست کنید. اما طرف مقابل خود را تحت فشار قرار ندهید. سعی کنید جو را دوستانه مدیریت کنید و به او فرصت فکر کردن هم بدهید.

از شنیدن جواب منفی نترسید

نکته‌ای که در این مرحله حائز اهمیت است، این است که ممکن است با تمامی شناختی که شما نسبت به دختر مورد علاقه‌تان داشته اید، او به شما جواب منفی بدهد. حتی اگر این طور هم شد، نباید به هم بریزید و کماکان به صورت دوستانه صحبت‌های خود را تمام کرده و او را ترک کنید.

برای آشنایی با اهمیت دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

مرحله چهارم پیشنهاد دوستی به دختر: ملاقات اول

پس از شنیدن جواب مثبت به پیشنهاد دوستی به دختر و یا درخواست ازدواج، شما باید ترتیب اولین قرار و ملاقات را فراهم کنید. برای این کار شما باید یک مکان آرام را انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی با یکدیگر حرف بزنید. زمان خوبی است که نظرات دختر مورد علاقه خود را راجب خود بپرسید و شما نیز بر روی او و اهدافش تمرکز کنید.

برای آشنایی بیشتر می‌توانید از او سوال کنید که قرار دیدار بعدی چه زمانی باشد و با یکدیگر برنامه ریزی کنید. بهتر است در این ملاقات‌ها خودتان باشید تا یکدیگر را آن طور که هستید، بشناسید و رابطه خود را پایدارتر کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

توجه

در نظر داشته باشید که تنها شنیدن جواب مثبت برای شروع یک رابطه مهم نیست، مهم این است که شما چگونه می‌توانید او را در کنار خود نگه دارید. مثلا وقتی می‌خواهید از جایی خارج شوید، در را برای او باز کنید. اگر در کنار هم قهوه و یا غذایی را خورده‌اید، برای حساب کردن پیش‌قدم شوید. احساسات خود را کنترل کنید و نشان دهید که به خواسته‌های او اهمیت می‌دهید.

مرحله پنجم در پیشنهاد دوستی به دختر : ادامه رابطه 

پس از چندین ملاقات باید در مورد ادامه رابطه با یکدیگر تصمیم بگیرید. اگر در این دیدارها متوجه شده‌اید که او دختر مورد علاقه شماست، شاید وقتش رسیده که به او پیشنهاد ازدواج دهید و نظر او را درباره رابطه‌ای پایدارتر بپرسید. در تمامی این مراحل می‌توانید مشاوره رابطه دختر و پسر و یا مشاوره ازدواج دریافت کنید.

سخن آخر

اگر شما در میان دوستان، آشنایان و یا همکاران خود از دختری خوشتان آمده و احساس می‌کنید او را دوست دارید و تصمیم به مطرح کردن پیشنهاد دوستی و ازدواح با او را دارید، بایستی که سعی کنید با صبر و حوصله مراحل مختلف را طی کنید.

اگر دارای شرایط خاصی هستید و نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، با مشاوران مجرب مرکز ذهن نو تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیشنهاد دوستی به دختر می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫11 دیدگاه ها

    1. باید روی مهارت های ارتباطی تون کار کنید مسلما هیج مهارتی بدون تمرین به دست نمیاد. با قرار گرفتن در موقعیت های مختلف می تونید روی این مهارتتون کار کنید.

  1. اگر که بجای اینکه بهش رو در رو بگیم بهش پیامک داه باشیم و جوابی ازش نگرفته باشیم الان بهترین کار چیه؟؟؟
    ممنون

  2. سلام خسته نباشید من از ۹ سالگی از یک دختر که همسایه ما بود خوشم اومد الان سن او ۱۵ است و من 20 سال میخواستم بدونم الان وقت ازدواج هست؟ من میترسم از دستش بدم لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام ازدواج در سن پایین چالش های به خصوص خودش رو داره. اما هیچ کس نمیتونه زمان مشخصی برای ازدواج تعیین کنه. اما ترس از دست دادن هم نمی تونه دلیل درستی برای ازدواج باشه. بهتره در این باره با خانواده موضوع را مطرح کنید، سپس برای بررسی های بیشتر حتما با متخصصین ازدواج و خانواده مشاوره دریافت کنید.

  3. سلام
    من الان 2 ساله که عاشق یه دختر شدم و یه مشکلی هست که نمیتونم باهاش کنار بیام
    اون دختری که من دوستش دارم یکی برای اون رفته خواستگاری
    هنوز عقد نکردن اما برای دختری که دوسش دارم لباس و… دیگه میفرستن

    با این حالم میتونم دل دختر مورد علاقه رو بدست بیارم
    لطفاً بهم کمک کنید

    1. سلام و درود در این جور موارد دوست داشتن کافی نیست. شما باید بدانید مسئولیت هر کاری که بکنید با شماست. این خانم در شرف ازدواج هستن و اگر شما قصدتون جدی هست بهتره که در این باره با خانواده موضوع رو مطرح کنید. این که هیچ کاری نکنید میتونه بعدا برای شما آزار دهنده باشه. اما اقدامی هم که می کنید باید به نحوی باشه که صدمه ای به کسی وارد نشه و تصمیم گیری ها عقلانی صورت بگیره.

  4. سلام خسته نباشید .من 22سالم هست و ترم اخر دانشگاه از یه خانم ترم یکی خوشم اومد چندوقت پیش به صورت پیامکی بهشون گفتم و جواب منفی داد .چکار باید بکنم که بتونم نظرش رو مثبت کنم چون برای ازدواج میخوام و تصمیمم جدی هست ولی فعلا ب خونواده نمیتونم بگم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره