ترغیب پسر به ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اینکه چطور دوست پسرم را راضی به ازدواج کنم و یا چه راه‌هایی برای ترغیب پسر به ازدواج وجود دارد، مساله‌ای است برای بسیاری از خانم‌های جوان پیش می‌آید. بعضی از باورهای کلیشه‌ای که بیان می‌کند مردان تمایلی به ازدواج ندارند و یا به دنبال روابط ناپایدار هستند تا لذت بیشتری ببرند، باعث شده که برخی خانم‌ها نیز دیدگاه منفی نسبت به آقایان پیدا کرده و گاهی رفتارهای متقابل به مثل نیز نشان دهند.

اما باید گفت که مردان نیز مانند خانم‌ها در صورتی که در رابطه‌ای پایدار و عاطفی قرار بگیرند، از سلامت روان و جسمی بیشتری برخوردارند. بنابراین اگر فرض را بر این بگذاریم به راحتی می‌توانید همسری مناسب و راهی کاربری برای ترغیب مردان به ازدواج پیدا کنید. برای آشنایی بیشتر با فواید و معایب دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترغیب پسر به ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

راهکارهایی برای ترغیب پسر به ازدواج

اگر تمایل به ترغیب پسر به ازدواج دارید و مدتی است این مساله ذهن تان را درگیر کرده، بهتر است به هر قدمی که می‌خواهید بردارید، بیاندیشید. شما برای رسیدن به این مقصود نباید دست به هر کاری بزنید. چرا که اقدامات امروز شما آینده تان را شکل می‌دهد. پس برای ترغیب پسر به ازدواج نکات زیر را کامل بخوانید.

? خودتان باشید

قبل از هر چیز نقش بازی کردن را رها کنید. سعی کنید خود واقعی‌تان باشید. این نکته را به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید یک‌عمر نقش بازی کنید. به‌اضافه اگر طرف مقابل روزی بفهمد شما شخصیت واقعیتان را از او پنهان کرده‌اید رابطه ضربه جدی خواهد دید. به همین خاطر سعی کنید تا جای ممکن در تمام شرایط خود واقعیتان باشید.

فروشگاه آرامیس

? به غرور مردانه آن‌ها توجه کنید

برای راضی کردن دوست پسر به ازدواج باید اعتماد به نفس او را ببیشتر کنید. یادتان باشد مردها به دنبال زنی می‌گردند که ریاست آن‌ها را زیر سؤال نبرد. مردان دوست دارند احساس کنند توانسته‌اند مراقب شما باشند. این کار به آن‌ها احساس قدرت و اعتمادبه‌نفس می‌دهد. به همین خاطر همیشه سعی کنید طوری رفتار کنید که این احساس را در آن‌ها ایجاد کنید. این کار شما باعث می‌شود در کنارتان احساس خوب آرامش و اعتمادبه‌نفس را تجربه کنند و احتمالاً دل کندن از این احساس سخت خواهد شد.

? برای ترغیب پسر به ازدواج تابع نباشید

درست است که قرار شد شما به طرف مقابل احساس ریاست و مدیریت بدهید. اما یک قاعده را در ذهنتان داشته باشید. هرگز قرار نیست از خود و عقایدتان برای طرف مقابل بگذرید. اگر جایی احساس می‌کنید رفتار دوست پسرتان شما را ناراحت کرده یا به شما آسیب می‌زند، خیلی راحت و جدی آن را بیان کنید. به خاطر داشته باشید مردها خیلی هم از زنی که همیشه موافق باشد خوششان نمی‌آید.

اگر شما هویت‌تان را فراموش کرده باشید چیزی برای علاقه‌مند کردن دیگران نخواهید داشت. درنتیجه یک قانون مهم برای راضی کردن دوست پسر به ازدواج این است؛ هرگز تمام و کمال تابع طرف مقابل نباشید.

حتما درباره نشانه های بلاتکلیفی دختر در رابطه بخوانید.

? برنامه‌ریزی داشته باشید

یک نکته مهم دیگر این است که برای ساعت‌های روزتان برنامه داشته باشید. بدترین کاری که می‌توانید بکنید این است که طرف مقابل احساس کند شما به‌جز او برنامه‌ای ندارید. بگذارید شرایط طوری پیش برود که او احساس کند اگر دیر بجنبد نمی‌تواند در لحظه‌های شما جایی داشته باشد.

به‌علاوه وقتی شما برای تمام ساعت‌های خود برنامه مفید داشته باشید این یعنی در مسیر پیشرفت قرارگرفته‌اید. مردان از زنی که هرلحظه در حال پیشرفت و برنامه‌ریزی باشد بسیار خوششان می‌آید. چنین زنی قطعاً می‌تواند به‌خوبی خانه و فرزندان آن‌ها را اداره کند. اما درعین‌حال سعی کنید برنامه‌هایتان آن‌قدر زیاد نشود که طرف مقابل احساس کند هیچ جایی در زندگی شما ندارد. جانب احتیاط را نگه دارید اما برای پیشرفت و تفریح خود برنامه‌هایی به‌غیراز او نیز داشته باشید.

? برای ترغیب پسر به ازدواج مشاور خوبی باشید

برای ترغیب پسر به ازدواج یک راه مهم وجود دارد. آن‌هم این است که سعی کنید مشاور و همدم خوبی باشید. به او کمک کنید تا برای پیشرفت و بهبود شرایط راه‌حلی پیدا کند. وقتی از مشکلات با شما صحبت می‌کند به‌خوبی گوش دهید؛ به‌خوبی دلداری‌اش دهید و سعی کنید یک راهکار مناسب برای او پیدا کنید. به‌علاوه تلاش کنید به او کمک کنید همیشه در حال بهبود بخشیدن به زندگی خود باشد. این کار باعث می‌شود شریک احساسی‌تان هم باور کند شما می‌توانید همراه مناسبی برای تمام زندگی او باشید.

? همراه باشید

اگر می‌خواهید مردی را به ازدواج ترغیب کنید باید بتوانید دوست خوبی برای او باشید. قهر کردن‌های طولانی‌مدت، ایراد گرفتن از رفتار طرف مقابل، مخالف بودن با برنامه‌ها و خواسته‌های او هرگز شما را تبدیل به گزینه‌ای برای ازدواج نمی‌کند. رفتار شما باید به‌گونه‌ای باشد که او احساس کند همراه خوبی برای لحظه‌هایش پیدا کرده. درنتیجه به علاقه‌مندی‌های طرف مقابل توجه داشته باشید و به آن‌ها اهمیت بدهید.

اگر او به کتاب خواندن یا فیلم دیدن علاقه دارد زمانی را به این کارها اختصاص دهید. اگر قرار است برای آخر هفته به یک دورهمی بروید او را تنها نگذارید. خلاصه سعی کنید به او نشان دهید که می‌تواند در کنار شما اوقات فراغت خوبی داشته باشد.

? ترغیب پسر به ازدواج با حل اختلاف‌ها

یک نشانه همسر خوب این است که به دوام رابطه فکر می‌کند. اولین شرط دوام رابطه هم این است که اختلاف‌ها را از بین ببرید. هنری که باید داشته باشید دقیقاً اینجا خودش را نشان می‌دهد. هرگز اجازه ندهید شرایط به سمت دعوا حرکت کند. اگر احساس می‌کنید دیر یا زود اختلاف بالا می‌گیرد بحث را قطع کنید.

مدتی بعد زمانی را به صحبت کردن اختصاص دهید. سعی کنید اختلافتان را با حرف زدن حل کنید. برای راضی کردن پسر به ازدواج باید در کنار حفظ کردن حرمت‌ها اختلاف را هم حل کنید؛ به‌علاوه این امنیت را در رابطه ایجاد کنید که اختلاف‌ها به معنای قهر و تمام شدن رابطه نیستند.

? وابسته نباشید

برای ترغیب پسر به ازدواج بعضی رفتارها را هم نباید داشته باشید؛ یکی از مهم‌ترین آن‌ها این است که به او وابسته نباشید. زنگ زدن‌های بیش‌ازحد، اصرار به بودن طرف مقابل یا چک کردن دائمی او رفتارهایی هستند که شریک احساسی‌تان را از شما دل زده می‌کنند.

همیشه سعی کنید به آزادی‌های فردی طرف مقابل هم اهمیت بدهید. به‌علاوه این موضوع را به یاد داشته باشید که همه ما نیاز داریم گاهی تنها باشیم و این اصلا غیرعادی نیست. اما اگر احساس می‌کنید رابطه شما سرد است و دوست پسرتان به بهانه‌های مختلف می‌خواهد از شما دور شود بهتر است کمی جدی‌تر به رابطه‌تان فکر کنید.

? برای ترغیب پسر به ازدواج | هدفتان را از رابطه مشخص کنید

یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید؛ آن‌هم اینکه هدفتان را از رابطه برای طرف مقابل مشخص کنید؛ و برای آن زمان بگذارید. برای این کار لازم نیست از همان روز اول به طرف مقابل بگویید قصد شما صرفاً ازدواج است. بلکه باید این را در رفتارتان به او نشان بدهید.

برای مثال اجازه بدهید مدتی از رابطه بگذرد و با روحیات یکدیگر آشنا شوید، سپس از او بپرسید که چه قصد و هدفی برای این رابطه دارد؟ اگر او مثل شما برای ازدواج مصمم است از وی بخواهید زمانی برای این موضوع مشخص کند. به خاطر داشته باشید دوستی‌های طولانی‌مدت و بدون هدف تنها باعث عادی شدن شما و شرایط برای طرف مقابل می‌شود. برای آشنایی با نشانه های رابطه بی سرانجام کلیک کنید.

ترغیب پسر به ازدواج | اهمیت مشاوره

قبل از اینکه به ترغیب پسر برای ازدواج فکر کنید به این سؤال‌ها پاسخ دهید؛

آیا گزینه مناسبی را برای ازدواج انتخاب کرده‌اید؟

طرف مقابل چه شخصیتی دارد و چطور باید او را به سمت خود جذب کنید؟

در ذهن طرف مقابل چه می‌گذارد؟

در این رابطه چقدر انتظاراتتون برآورده می‌شود؟

همان‌طور که در ابتدا گفتیم شما برای جلب کردن گزینه موردنظرتان به ازدواج باید شرایط رابطه خود و شخصیت او را در نظر بگیرید. تا زمانی که به این سؤالات پاسخ ندهید نمی‌توانید او را به ازدواج ترغیب کنید. برای آشنایی با نحوه مرور رابطه کلیک کنید.

در این شرایط کمک گرفتن از مشاور خانواده می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. مشاور به شما کمک می‌کند پاسخ تمام این سؤال‌ها را پیدا کنید و سپس راهی برای ترغیب دوست پسر به ازدواج نشان‌تان خواهد داد. اگر در هنگام پاسخ به این سؤال‌ها به این نتیجه برسید که دوست پسرتان یا موردی که برای ازدواج در نظر دارید، گزینه خوبی برای ازدواج نیست مشاور به شما کمک خواهد کرد تا رابطه را با ناراحتی و مشکلات کمتری تمام کنید. درنتیجه یکی از اولین اقداماتی که توصیه می‌شود جدی بگیرید، دریافت مشاوره رابطه دختر و پسر است (برای براورد چنین روابطی حتما نیاز به حضور هر دو نفر در جلسه مشاوره نیست).

برای دریافت مشاوره در زمینه ترغیب پسر به ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سؤالات متداول

آیا راهی برای ترغیب پسر به ازدواج وجود دارد؟

بله؛ نشان دادن توانایی و مهارت‌ها، وابسته نبودن، داشتن برنامه‌های شخصی و بسیاری از راهکارهای دیگر برای این شرایط وجود دارد.

آیا اشکالی دارد مستقیماً از پسری بخواهم مرا خواستگاری کند؟

تصمیم‌گیری راجع به این کار به شرایط فرهنگی و همین‌طور وضعیت رابطه شما بستگی دارد؛ اما بهتر است تا جای ممکن به‌جای صحبت مستقیم از این موضوع راه‌های دیگر را امتحان کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره