دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه | 7 راه جلوگیری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه به دلیل سبک های تربیتی متفاوتی که وجود دارد، باعث آسیب به کودک و سردرگمی می‌شود. دخالت خانواده ها باعث دعوا و عصبانیت والدین می‌شود. مثلا اگر خانواده ها در واکنش به بد رفتاری کودک واکنش نشان دهند. پدر بزرگ و مادر بزرگ با نشان دادن واکنش، باعث بهم ریختگی تربیت کودک می‌شوند. معمولا قبل از به دنیا آمدن فرزند، پدر و مادر شیوه تربیتی خود را برنامه ریزی می‌کنند.

هر دخالتی در این برنامه ریزی، باعث عصبانیت والدین می‌شود. هر کاری که لازم است را باید برای تربیت فرزند انجام دهید. زیرا تربیت کودک بسیار حائز اهمیت است. در واقع کودک با تربیت خانواده وارد اجتماع می‌شود، رابطه برقرار می‌کند و شخصیت خود را به نمایش می‌گذارد. بنابراین برای تربیت فرزندان حتما از مشاورین کودک کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه

دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه در بسیاری از خانواده ها مشکل ساز شده است. به دلیل اینکه پدر و مادر تربیت جداگانه ای دارند و خانواده همسر با تربیت دیگه ای باعث دوگانگی در فرزند می‌شوند. اکثر پدر و مادر ها از قبل به دنیا آمدن فرزند راجع به تربیت او برنامه ریزی کرده اند. اگر کسی وارد این برنامه ریزی شود، قطعا باعث ناراحتی والدین می‌شود.

به طور کلی دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه باعث بدتر شدن تربیت فرزند می‌شود. قوانین هر خانه مختص به خودش است. هر رفتاری تنبیه و تشویق مخصوص به خود را دارد. بنابراین اگر پدر بزرگ و مادر بزرگ در تربیت فرزند دخالت داشته باشند، اوضاع نه تنها بهتر، بلکه  بدتر می‌شود.

مثلا شما قصد دارید زمانی که کودک در حال بی ادبی است، به او بی توجهی کنید. اما پدر بزرگ و مادر بزرگ با نشان دادن واکنش به رفتار کودک، باعث دوگانگی و تربیت دو وجهی در فرزند می‌شوند. برای شیوه تربیتی مناسب مقاله تربیت کودک را مطالعه کنید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چگونه از دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه جلوگیری کنیم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد، دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه باعث سردرگمی کودک می‌شود. بنابراین برای اینکه این اتفاق باعث برهم خوردن شیوه تربیتی شما نشود، از روش های زیر برای جلوگیری استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کلاس آموزش بچه داری کلیک کنید.

▪️ در مقابل دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه، صبورانه رفتار کنید

دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه با اینکه باعث عصبانیت و ناراحتی مادر می‌شود. اما باید صبورانه رفتار کنید. زمانی که برخورد نامناسبی داشته باشید، زندگی خود را به خطر انداخته اید. صبور و شکیبا باشید. رفتار مقتدرانه داشته باشید و احساسات را مناسب خرج کنید. با اینکه شیوه های تربیتی خانواده همسر با والدین متفاوت است، اما باید شکیبا باشید. اگر خانواده همسر به شیوه ای رفتار کردند که مورد علاقه شما نبود، پس از اینکه تنها شدید، به شیوه خودتان کودک را تربیت و رفتار زشت او را یاد آوری کنید.

▪️ برخورد دوستانه داشته باشید

یکی از روش های جلوگیری از دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه، برخورد دوستانه است. هیچ پدر بزرگ و مادر بزرگی قصد تربیت بد کودک را ندارد. بنابراین برای اینکه بدون دعوا و ناراحتی برخورد کنید، از خانواده شوهر خواهش کنید که در مواقع مختلف چگونه برخورد کند. در این روش از آنها بخواهید که بر اساس قوانین شما پیش بروند، زیرا تضاد در تربیت باعث دوگانگی کودک می‌شود.

▪️ خانواده شوهر نیت بدی ندارند

زمانی که دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه صورت می‌گیرد، به این موضوع فکر کنید که آنها نیت بدی ندارند. درک کنید که فرزند شما، فرزند پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز است. گفتگوی دوستانه را جایگزین جنگ با آنها کنید.

▪️ در مقابل دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه، دعوا را کنار بگذارید

بارها مشاهده شده است که دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه باعث دعوا و ناراحتی شده است. اما فرزندان شما بیشتر مواقع در کنار شما هستند و تربیت شما الگوی رفتاری آنها است. لزومی ندارد به خاطر حرف و صحبت های بقیه افراد شروع به دعوا کنید. صبور باشید و اصلاح رفتاری را در مواقع ضروری انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه حدود رابطه با خانواده همسر کلیک کنید.

▪️ در کارهای مشترک، از خانواده همسر کمک بگیرید

یکی از روش های جلوگیری از دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه، کمک در کارهای مشترک است. زمانی که در شرایط مهم و خواست شما، از خانواده همسر کمک گرفته شود. دیگر در تمامی شرایط بدون نظر شما در تربیت فرزند دخالت نمی‌کنند. بنابراین اجازه دهید در برخی از کارها با نظارت شما، در کارهای نوه مشارکت داشته باشند. مثلا خواباندن، حمام بردن، بیرون رفتن و از این قبیل کارها را گاهی به پدر بزرگ و مادر بزرگ بسپارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خستگی از بچه داری کلیک کنید.

▪️ از تجربیات آنها استفاده کنید | دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه

به جای اینکه با دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه عصبی شوید. از تجربیات آنها کمک بگیرید. در برخی موارد بزرگ ترها تربیت بهتری را نسبت به امروزی ها در نظر دارند. مثلا در برخی موارد شاید کودک شما واقعا رفتار زشتی داشته است و نیازمند تربیت درست است.

▪️ از مشاورین کودک کمک بگیرید

یکی از راه های جلوگیری از دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه، کمک از مشاورین کودک است. زمانی که با مشکلات تربیتی کودک مواجهه می‌شوید، باید در اولین فرصت از مشاورین کودک کمک بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش پدر و مادر کلیک کنید.

کلام آخر

با حضور فرزند در یک خانواده علاوه بر پدر و مادر، پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها نیز بسیار خوشحال می‌شوند. بنابراین هر نوع بازی و تربیتی را به منزله دخالت نبینید. به جای دعوا و عصبانیت با خانواده همسر به خوبی برخورد داشته باشید. تا زندگی مسالمت آمیزی را در کنار هم سپری کنید. فرزندان علاوه بر اینکه به پدر و مادر نیاز دارند، به پدر بزرگ و مادر بزرگ نیز نیازمند هستند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دخالت خانواده شوهر در تربیت بچه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره