پرستار کودک در منزل | 7 نکته هنگام استخدام پرستار کودک

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پرستار کودک در منزل همراه با مزایا و معایبی است. زمانی که برای کودک پرستار می‌گیرید. باید تمام جوانب را بررسی کنید. پرستار باید به طور کلی از همه لحاظ کامل باشد. در واقع شما پاره تن خود را به فردی می‌خواهید بسپارید که شناختی از او ندارید. والدین به دلیل دغدغه های زیادی که دارند تصمیم به گرفتن پرستار می‌کنند. و باور دارند که مهدهای کودک محل مناسبی برای رشد و تربیت کودک نیست.

اما از این موضوع اطلاع ندارند که خانه ماندن دائمی کودک باعث توقف رشد اجتماعی او می‌شود. به هر حال در کنار تمام معایب پرستار کودک در منزل، مزایای خوبی نیز وجود دارد که بسیاری از والدین را به وجد می‌آورد. شخصیت کودک نیز در کنار پرستار باید مورد توجه قرار بگیرد. برای شکل دهی مناسب شخصیت فرزندتان حتما از روانشناس کودک کمک بگیرید. همین حالا برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

پرستار کودک در منزلپرستار کودک در منزل چه فوایدی دارد

پرستار کودک در منزل به دلیل مشغله های زیاد والدین یا ناتوانی در تربیت کودک گرفته می‌شود. اما بسیاری از افراد با پرستار کودک در منزل بسیار مخالفت نشان می‌دهند. در صورتی که با یکی از والدین دارای پرستار صحبت کنید، از شیوه تربیتی خود بسیار دفاع می‌کنند.

در واقع والدینی که پرستار کودک را به منزل می‌آورند، به دلیل مشغله شغلی که توانایی هر روز بردن کودک به مهد را ندارند، ترجیح می‌دهند فردی هر روز و در هر ساعت از کودک آنها مراقبت کند. اما پرستار کودک در منزل مزایا و معایبی را به همراه دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاثیر اشتغال زن بر فرزند کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایای پرستار کودک در منزل

پرستار کودک در منزل همراه با مزایایی است. والدین به دلیل مشغله های شغلی که دارند، توانایی تربیت و آموزش مناسب برای کودک ندارند. بنابراین برای تربیت کودک پرستار در اختیار می‌گیرند. در این بخش از مقاله راجع به مزایای پرستار کودک در منزل توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

? انعطاف پذیری بالاتر

یکی از مزایای پرستار کودک در منزل، انعطاف پذیری بالا است. زمانی که پرستار در اختیار داشته باشید، برنامه ریزی های دقیق تر و راحت تری را انجام می‌دهید. در واقع اگر تصمیم بگیرید که به مکانی بدون فرزند بروید، به دنبال مهد کودک و محل مراقبت از کودکان نیستید. با خیال راحت می‌توانید کودک را به پرستار بسپارید و به کارهای خود رسیدگی کنید.

? نماندن والدین در خانه

بازگشت به محل کار یکی از مزایای پرستار کودک در منزل است. زمانی که مادر کودک را به دنیا می‌آورد، به جای ماندن در خانه و مرخصی گرفتن، کودک را به دست پرستار می‌سپارد و به کار باز می‌گردد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شخصیت های کودک با مادر شاغل کلیک کنید.

? دریافت مراقبت شخصی

دریافت مراقبت شخصی یکی از مزایای پرستار کودک در منزل است. برخی از والدین اعتقاد دارند که مربی های مهد کودک توانایی جمع آوری همزمان چند کودک باهم را ندارند. بنابراین برای مراقبت شخصی کودک از پرستار خصوصی استفاده می‌کنند.

معایب پرستار کودک در منزل

معایب پرستار کودک در منزل

معایب پرستار کودک در منزل، بیشتر از مزایای آن است. با وجود پرستار، کودک ارتباط کمتری با والدین برقرار می‌کند. و والدین حس مسئولیت پذیری کمتری دارند. یا به طور اتفاقی زمانی که به شدت مشغله دارید، پرستار تصمیم به رفتن می‌گیرد. به طور کل پرستار کودک در منزل مزایای بیشتری دارد که در این بخش از مقاله توضیح داده ایم.

? عدم پشتیبان برای نگهداری | پرستار کودک در منزل

یکی از معایب پرستار کودک در منزل، عدم پشتیبانی برای نگهداری است. مثلا پرستار شاید در طول روز کار ضروری برایش پیش بیاید و مجبور به ترک خانه شود. برای اینکه این اتفاقات را به حداقل برسانید، در قرارداد ذکر کنید که پرستار قبل از رفتن باید به چه شیوه ای شما را در جریان قرار دهد. و چه مقدار مرخصی در ماه برای او در نظر گرفته اید. با این کار هم پرستار با نحوه کار خود آشنا است و هم شیوه تربیتی شما را در نظر می‌گیرد.

? گرانی و پر هزینه بودن

گرانی و هزینه های بالای پرستار کودک یکی از معایب آن است. در برخی مناطق پرستار گرفتن گران ترین نوع مراقبت از کودک بدون حضور والدین است. پس قبل از گرفتن پرستار کودک در منزل، هزینه های او را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط سپردن کودک به دیگران کلیک کنید.

? تعامل اجتماعی کمتر

پرستار کودک در منزل باعث کمبود ارتباط کودک با اجتماع می‌شود. زندگی اجتماعی کودک تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و کودک به طور کامل با اجتماع در ارتباط نیست. برای اینکه تعاملات اجتماعی را به کودک آموزش دهید، باید او را در کلاس های خارج از خانه ثبت نام کنید.

? نبود حریم خصوصی با حضور پرستار کودک در منزل

برخی از والدین علاقه به پرستار کودک در منزل دارند. اما هیچ اجازه ای به پرستار نمی‌دهند. بنابراین پرستار اجازه دست بردن به یخچال ندارد، نباید وارد اتاق شود و … . ورود پرستار و دست برد آن به نقاط مختلف خانه را حریم خصوصی می‌دانند. چنین والدینی اگر پرستار اختیار کنند، با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

? عدم شناخت کودک با والدین

یکی از معایب پرستار کودک در منزل، عدم شناخت والدین و کودک است. زمانی که تمام وقت کودک با پرستار سپری می‌شود، خصوصیات اخلاقی را از او آموزش می‌بیند و تعاملات بیشتری با پرستار دارد. در نهایت کودک شناخت کافی از خصوصیات والدین و حتی شیوه های تعاملی آنها ندارد.

? تربیت متفاوت از والدین

زمانی که پرستار کودک در منزل وجود داشته باشد، بین تربیت مادر و پرستار اختلاف می‌افتد. شیوه های تربیتی متفاوت کودک را گیج می‌کند. بنابراین کودک با توجه به تربیت های متفاوت، به سوی فردی می‌رود که تربیت آرام تری دارد.

? پیگیری قانونی | پرستار کودک در منزل

برای هر کاری امضای قرارداد الزامی است. زمانی که پرستار کودک در منزل را از شرکت های مربوط می‌گیرید، باید پیگیری های قانونی را شرح دهید و کارهای اداری سپری کنید. بنابراین ضمن امضای قوانین، باید شرایط خود و پرستار را نیز ذکر کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های جبران خستگی از بچه داری کلیک کنید.

کلام آخر

پرستار کودک در منزل مزایا و معایبی را به همراه دارد که در این مقاله توضیح داده ایم. بنابراین زمانی که تصمیم به گرفتن پرستار می‌کنید، باید همه جوانب را در نظر بگیرید. یکی از مشکل ترین معایب، عدم برقراری ارتباط مفید والد فرزندی است. که باید با کمک روانشناس تغییر کند.

برای آموزش برقراری ارتباط با کودک، حتما از روانشناس و مشاورین مختصص کمک بگیرید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پرستار کودک در منزل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان  کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره