رفتار با کودک بی ادب | برخورد با بچه بی ادب

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رفتار با کودک بی ادب یکی از دشواری های والدین است. کودکان بی ادب به دلیل رفتارهای نامناسب والدین، تربیت اشتباه، الگو گیری نامناسب و بد دهنی اطرافیان یاد گرفته اند که این رفتار مناسب است. یکی از بارزترین علت های رفتار بی ادبانه کودکان، جلب توجه است. والدین زمانی که نسبت به رفتارهای کودک خود بی توجه باشند، کودک با یک رفتار نامتعارف توجه والدین را به خود جلب می‌کند. بنابراین با توجه به دلایل گفته شده، ریشه رفتار بی ادبانه کودک تربیت والدین است. اما با اصلاح به موقع رفتار و کمک از روانشناس کودک می‌توانید رفتار خود را اصلاح کنید. روانشناس کودک با پیگیری و ریشه یابی علت رفتار بی ادبانه کودک به والدین آموزش می‌دهد که چه رفتاری را در خود درست کنند و چگونه با کودک بی ادب رفتار کنند. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

رفتار با کودک بی ادب

چگونگی-رفتار-با-کودک-بی-ادب

برخی از کودکان به دلیل تربیت نادرست، جلب توجه یا والد بی ادب از خود رفتارهای بی ادبانه نشان می‌دهد. بیشتر کودکان سعی دارند تا با این طرز رفتار مجلس را دست خود بگیرند. و دیگران را با خود سرگرم کنند. به همین دلیل حتی اگر با برخورد بدی مواجهه شوند رفتار خود را شدیدتر خواهند کرد.

احتمالا شما نیز با این کودکان روبرو شده اید. و والدین ناامید این کودکان را نیز مشاهده کرده اید. اما مهم‌ترین اشکال کار، تربیت نادرست والدین است. در این شرایط اگر کودکی نسبت به شما بی ادبی کرد باید به شیوه ای خاص با او رفتار کنید. جهت رفتار با کودک بی ادب در این مقاله راهکارهای مفیدی ارائه داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک کلیک کنید.

علت رفتار بی ادبانه کودکان

قبل از اینکه روش های رفتار با کودک بی ادب را بدانید. باید از علت آن آگاه باشید. زمانی که با بد رفتاری کودکی مواجهه می‌شوید، احتمالا این سوال برای شما پیش خواهد آمد که چرا و به چه دلیل این رفتار نامناسب از کودک سر می‌زند. طبق تحقیقاتی که در دانشگاه هاروارد انجام شد، 5 عامل اساسی در رفتار بی ادبانه کودکان وجود دارد. که در ادامه در رابطه با هریک توضیح مختصری صورت گرفته است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

? رفتار اشتباه با کودک

یکی از علل رفتار بی ادبانه کودک، رفتار اشتباه و غیرمحترمانه با کودک است. کودک زمانی به خود و دیگران احترام قائل می‌شود که والدین برای او احترام و ارزش قائل باشند. طبق نظر روانشناسان، رفتار محترمانه و صمیمانه با کودک، یکی از مهم‌ترین عناصر آموزش احترام به فرزندان است. بنابراین برای رفتار با کودک بی ادب، سعی کنید به او احترام بگذارید تا احترام ببینید.

? بد دهنی اطرافیان | رفتار با کودک بی ادب

بد دهنی اطرافیان یکی دیگر از علل رفتار بی ادبانه کودک است. بنابراین زمانی که اطرافیان کودک از الفاظ رکیک و ناسزاگویی استفاده می‌کنند. کودک نیز بددهنی و بی احترامی را آموزش می‌بیند. به همین دلیل یکی از روش های رفتار با کودک بی ادب، صحبت با دقت و مودبانه در حضور کودک است.

? الگو گیری

کودک از اطرافیان خود آموزش می‌بیند که چگونه رفتار کند و به چه شیوه ای برخورد داشته باشد. و معمولا مادر و پدر الگوی فرزندان هستند. زمانی که الگوی مناسبی در اطراف کودک وجود نداشته باشد، رفتار های بی ادبانه او شدت می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رفتار مادر با پسر کلیک کنید.

? افزایش بد رفتاری در جامعه

رفتار همه انسان ها تحت تاثیر جامعه است. زمانی که هیچ کدام از والدین کودک را بر اساس معیارهای مناسب تربیت نکنند، کودک از جامعه آموزش خواهد گرفت. عدم تربیت مناسب و آزاد گذاشتن کودک، همراه با بد رفتاری خواهد بود.

? بارز شدن بی ادبی در رسانه ها | رفتار با کودک بی ادب

بارز بودن بی ادبی و رفتار نامناسب در رسانه ها یکی از علل بی ادبی کودکان است. کودک مانند صفحه سفیدی است که با آموزش و یادگیری صفحه خود را رنگی می‌کند. اگر رفتار نامناسب و یادگیری توسط رسانه ها رخ دهد، رفتار فرزند کاملا شبیه به شخصیت های داخل رسانه ها می‌شود. به همین دلیل است که روانشناسان اعتقاد دارند تا سن رشد کودک باید از فضای مجازی و نامناسب به دور باشد.

چگونه با کودک بی ادب رفتار کنیم؟

چگونه-با-کودک-بی-ادب-رفتار-کنیم؟

برای رفتار با کودک بی ادب باید در وهله اول علت این بی ادبی را بدانید. زمانی که ریشه یابی صورت نگیرد هیچ راهکاری مناسب نخواهد بود. ریشه یابی رفتار کودک باید توسط روانشناس کودک صورت بگیرد. تا درمان مناسب را ارائه دهد. اما به طور کلی در این مقاله روش های رفتار با کودک بی ادب را توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بی شتر در زمینه سن تربیت کودک کلیک کنید.

1️⃣ از روانشناس کودک کمک بگیرید

در وهله اول در رفتار با کودک بی ادب، باید از روانشناس کودک کمک بگیرید. روانشناس کودک با ریشه یابی بی ادبی کودک، راهکارهای مناسب را به والدین آموزش می‌دهد. مثلا اگر علت رفتار بد کودک از نظر روانشناس، برخورد نامناسب والدین باشد. روانشناس به والدین راهکارهایی را ارائه می‎‌دهد تا کودک اصلاح شود.

2️⃣ رفتارهای نامناسب را به کودک آموزش دهیم

در مرحله دوم رفتار با کودک بی ادب، باید آموزش رفتار نامناسب کودک صورت بگیرد. بسیاری از بد رفتاری کودک به دلیل عدم آگاهی است. زمانی که والدین تشخیص خوب و بد را به فرزند خود آموزش ندهد، با رویداد مناسبی مواجهه نخواهند شد. به همین دلیل برای رفتار با کودک بی ادب ابتدا به او رفتار خوب و بد را آموزش دهید.

3️⃣ در صورت بی احترامی خونسرد باشید

زمانی که کودک شروع به بی احترامی می‌کند، باید بسیار خونسرد رفتار کنید. اگر توجه نشان دهید، با هر بار جلب توجه کودک رفتار زشت را از خود بروز می‌دهد. جهت رفتار با کودک بی ادب باید در عین آرامش و خونسردی، رفتاری بی توجه داشته باشید. تا کودک متوجه شود که بی ادبی باعث جلب توجه والدین نمی‌شود.

برای آشنایی با چگونگی بی توجهی به فرزندان کلیک کنید.

4️⃣ برای او تنبیه مثبت در نظر بگیرید

یکی از روش های رفتار با کودک بی ادب، مشخص کردن تنبیه مثبت است. مثلا اگر رفتار نامناسب کودک ادامه پیدا کرد به او بگویید که “در صورت تکرار دوباره به مدت 2 ساعت اجازه بازی نداری”. یا قلکی را برای کودک در نظر بگیرید که با هر بار بی ادبی مبلغی از پول تو جیبی اش را داخل قلک بی‌اندازد. روش هایی که باعث آسیب روانی و جسمانی کودک نمی‌شود را در نظر بگیرید. برای اطلاع از تنبیهات مثبت کودکان با روانشناسان متخصص در این زمینه مشورت نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش های درست تنبیه کودک کلیک کنید.

5️⃣ برای رفتارهای نامناسب جایگزین انتخاب کنید

یکی از روش های رفتار با کودک بی ادب، انتخاب جایگزین برای رفتار نامناسب است. زمانی که کودک رفتار زشتی از خود نشان داد، مثلا این رفتار نشان از اعتراض باشد، باید به او رفتار جایگزین آموزش دهید. برای مثال در صورت بی ادبی به او بگویید که به جای بی ادبی به قصد اعتراض، باید به زبان و با احترام به من بگویی که چه چیزی تو را اذیت می‌کند.

6️⃣ با کودک با احترام رفتار کنید

یکی از روش های مناسب رفتار با کودک بی ادب، احترام گذاشتن است. کودک از چه کسی یاد می‌گیرد؟ والدین. بنابراین با کودک بسیار با احترام و درست رفتار کنید. هر مدلی که والدین با کودک رفتار کنند، کودک نیز با آنها همانطور رفتار خواهد کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های جلوگیری از نوجوان بی ادب کلیک کنید.

کلام آخر

رفتار با کودک بی ادب بدون کمک روانشناس دشوار است. معمولا زمانی که با رفتار نامناسب کودک مواجهه می‌شوید، متوجه نمی‌شوید که کجای تربیت شما اشتباه بوده است. یا چه خطایی باعث بروز این رفتار از کودک شده است. به همین دلیل با کمک روانشناس می‌توانید علت این رفتار را ریشه یابی کنید. خودتان را اصلاح کنید. و رفتار مناسب با کودک را آموزش ببینید. مرکز مشاوره نینی مایند به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار با کودک بی ادب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره