تعبیر خواب گربه چیست

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب گربه زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب گربه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

تعبیر خواب گربه از نظر معبران باستانی

تعبیر خواب گربه ابن سیرین

دیدن گربه در خواب از دیرباز مورد توجه بسیاری از معبران بوده و تعبیرهای مختلفی برای آن ذکر شده است. در ادامه تعبیر خواب گربه را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده ایم:

تعبیر خواب گربه از نظر امام جعفر صادق (ع)

از نظر امام صادق (ع) دیدن گربه در خواب می‌تواند 5 معنی داشته باشد. اول دزد، دوم وجود فردی عیب جو و طعنه زن در زندگی، سوم دچار شدن به بیماری، چهارم وجود یک زن دلسوز و مهربان و در آخر جنگ یا خصومت بین فردی.

✨گربه از نظر یوسف پیامبر

حضرت یوسف (ع) در زمان خود به برخورداری از علم تعبیر خواب مشهور بودند. از همین رو امروزه نیز بسیاری از افراد وقتی یک خواب نمادین می‌بینند به دنبال تفسیر آن از نظر حضرت یوسف (ع) می‌گردند. از ایشان نقل شده است که دیدن خواب گربه می‌توان نمادی از فقر یا بدبختی باشد. البته حضرت یوسف (ع) تاکید داشتند که تعبیر خواب متناسب با زمان دیده شدن می‌تواند بسیار متفاوت باشد و همواره معنی خواب‌ها یکسان نخواهد بود.

✨تعبیر خواب  گربه از نظر ابن سیرین

از نظر ابن سیرین گربه در خواب نماد مردی دزد یا مفسد است. بر همین اساس اگر در خواب بینید که گربه ای از منزل شما چیزی می خورد یا می برد به وقوع دزدی تعبیر می‌شود و اگر ببینید گربه‌ای را می‌کشید یعنی بر دزد غلبه پیدا می‌کنید.

✨گربه از نظر منوچهری تهرانی

از نظر منوچهری تهرانی تعبیر خواب گربه نماد زنی است که می‌تواند دزد هم باشد. اگر در خواب بینید که گربه‌ای در حال موش گرفتن است می‌تواند به این شکل تعبیر شود که زنی برای شما کار یا خدمتی انجام می‌دهد، اما ممکن است این زن نیت خاصلانه‌ای نداشته باشد و نیرنگ و فریبی در رفتارش مشاهده شود. همچنین دیدن چند گربه در خواب می‌تواند به عنوان زنانی تعبیر شود که پشت سر شما بدگویی می‌کنند. اگر ببینید گربه‌ای در خواب وارد خانه‌تان می‌شود می‌تواند نماد زنی دزد باشد که در واقعیت به خانه‌تان راه می یابد.

✨تعبیر خواب گربه از نظر آنلی بیتون

آنلی بیتون در مورد تعبیر خواب گربه می‌گوید اگر نتوانستید گربه ای را در خواب از خود دور کنید؛ بدین معنا است به زودی بدشانسی در زندگی به سراغ شما خواهد آمد. از طرفی اگر گربه به شما حمله ور شد بدین معنی است که دشمنان در حال تلاش برای نزدیک شدن و شکست دادن شما هستند. به طور کلی او در مورد شرایط مختلفی که گربه به افراد در خواب نزدیک می‌شود؛ نظرات متفاوتی دارد.

✨نظر ابراهیم کرمانی در مورد تعبیر خواب گربه

ابراهیم کرمانی تعبیر خواب گربه را در شرایط مختلف، به گرفتن و پوست ان را کندن، دیدن او در هنگام اذان صبح و همچنین خوردن گوشت گربه است. که در حالت اول به معنی به دست آوردن پول حرامی مانند دزدی است. دیدن گربه در هنگام اذان صبح به معنی شش روز بیماری و کسالت، و در حالت آخر به معنی رفتن به مسافرت و کسب درآمد است.

✨تعبیر شیخ طوسی از خواب گربه

شیخ طوسی نیز سه حالت برای تعبیر خواب گربه در نظر می‌گیرد:

نزدیک شدن بچه گربه ای سفید رنگ و زخمی به معنی شنیدن اخبار و اتفاقاتی ناگوار و ناراحت کننده است.

وقتی شما در حال آسیب زدن به گربه هستید؛ به معنی تلاش برای از بین بردن موانع و همچنین  دام پهن کردن برای دوستان است.

و در حالت آخر مرگ بچه گربه در اثر بیماری و جراحت در مقابل شما، به معنی بیماری و مشکل جسمانی شدید است.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده وی ا به آن فکر نشده.  برای مثال ممکن است زمانی خواب گربه ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید. روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روان کاوی کار می کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می کنند به معنای نهفته در خواب مثل تعبیر خواب گربه پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با علم تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیر خواب گربه در روانشناسی | نگاهی به تعبیر رویا به روش یونگ

تعبیر خواب گربه به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن گربه در خواب به طور کلی بیانگر نیاز به توجه عاطفی و برقراری ارتباط صمیمانه است. چرا که در زندگی روزمره اکثرا گربه‌های خانگی ارتباطی عاطفی با صاحب خود برقرار می‌کنند. با این حال گربه در خواب زن و مرد می‌تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

⭕تعبیر خواب گربه برای زنان از نظر یونگ

از آنجایی که برخی زنان در زندگی روزمره گربه را جایگزین فرزند خود می‌کنند و با نگهداری از گربه‌های خانگی نیاز خود به مراقبت را برآورده می‌سازند. دیدن گربه در خواب نمادی از این نیاز در نظر گرفته می‌شود. همچنین به خصوص در زنانی که گربه دارند این خواب می‌تواند از میل به بچه دار شدن نیز حکایت داشته باشد.

⭕تعبیر خواب گربه برای مردان از نظر یونگ

در نظریه یونگ گربه در خواب به جنبه‌های شهودی طبیعت مردان اشاره می‌کند. همچنین گربه تا حد زیادی می‌تواند به عنوان نماد زن و یا به طور کل جنس ماده در نظر گرفته شود. در نتیجه آن تعابیری که در مورد رویای گربه برای زنان گفته شد برای مردان صدق نمی‌کند.

⭕سایر تعابیر خواب گربه در نظریه یونگ

یونگ تعابیر بسیاری را برای گربه در نظر گرفته است که علاوه بر موارد گفته شده احساس وجود یک خطر ناشناخته در سطح ناخودآگاه، احساس خشم یا حسادت، انتقام جویی در رابطه، تمایل به استقلال و دزدی را شامل می‌شود. همچنین گربه سیاه نماد واضحی از احساس ترس به خصوص نسبت به شنیدن اخبار بد در نظر گرفته می‌شود. بعد از یونگ پیروان او بر این باورند که گربه در خواب از یک عمیق روانی و طبیعت پنهان آدمی خبر می‌دهد.

برای عضویت در صفحه اینستاگرام ذهن نو کلیک کنید.

تعبیر خواب گربه در شرایط مختلف

افراد احتمال دارد که گربه را در حالت های مختلف در خواب ببینند که هر کدام از آنها معانی مختلفی دارد. برای مثال دیدن گربه بارداری در خواب به معنی افزایش تعداد دشمنان و رقیبان شما است. تعبیر خواب گربه ای که در حال خرخر کردن است به معنی بروز تغییراتی مثبت و سازنده در زندگی تان است. از طرفی فرار کردن از گربه در خواب می‌تواند نشانه احساس زندانی بودن در زندگی واقعی و همچنین حالت کنونی شما باشد.

سخن پایانی

به طور کلی نمی‌تواند به تعبیر خواب گربه به شکل های مختلف سندیت داد. افراد نظرات مختلفی را در این زمینه مطرح کرده اند. بهتر است افراد این موضوع را زیاد برای خود بزرگ نکرده و یا نگران نشوند. در این زمینه می‌تواند از مشاور نیز کمک گرفت و در صورت تکرار شدن این موضوع، آن را پیگیری کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب گربه می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دیدن گربه در خواب چه اطلاعاتی در مورد ناخودآگاه انسان می دهد؟

از نظر رویکردهای روان تحلیلی نظیر مکتب یونگ دیدن گربه در خواب می تواند معانی مختلفی داشته باشد که از جمله آن ها می توان تمایل ناخودآگاه برای بچه دار شدن، میل به مراقبت، وجود ترس های عمیق و رازهای درونی را مثال زد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام.
    خواب دیدم تو راه با خواهر خانمم داریم میریم جایی که گربه‌ی خواهر خانمم یه بچه موش گرفت و از گلو خفش کرد و بچه موش مرد.
    منم خیلی دلم برای موش سوخت،بعد از کشته شدن ،این موش دیدم افتاده تو یه تشت پر از آب و شناور شده،منم تشت برداشتم و هر چی تو تشت بود، از پنجره ریختم بیرون.
    میخواستم بدونم خواب بنده چه تعبیری داره.
    سپاس از شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره