تبدیل دوستی به ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برای تبدیل دوستی به ازدواج هم دختران و هم پسران با چالش‌های متعددی روبه رو هستند. دوستی فرصتی برای شناخت و از طرفی تله‌ عاطفی می‌تواند باشد، چرا که ازدواج ابعاد مختلفی دارد و دختر و پسری که در رابطه هستند، خیلی اوقات چشمانشان را بر حقیقت می‌بندند و با احساس‌شان تصمیم می‌گیرند.

شاید الان هم باور داشته باشید که رابطه شما منحصر به فرد بوده و فقط یک سری مسائل جزئی است که مانع ازدواج‌تان می‌شود. برای اینکه بتوانید دختر/پسر مورد علاقه‌تان را به ازدواج ترغیب کنید، بهتر است به چند سوال پاسخ دهید؛ از ازدواج چه می‌خواهید؟ او چه ویژگی‌هایی دارد که می‌خواهید با او ازدواج کنید؟ او چقدر تمایل به ازدواج دارد؟

تبدیل دوستی به ازدواج

برخی از افراد بلافاصله بعد از اینکه وارد یک رابطه دوستی می‌شوند؛ به ازدواج فکر می‌کنند. اما این رفتار درستی نیست. داشتن رابطه هدف دار به معنی ازدواج با هر فردی که وارد زندگی ما می‌شود؛ نخواهد بود.

حتی بعد از گذشت مدتی از شناخت فرد، باید در مورد تبدیل دوستی به ازدواج، بیشتر فکر کرده و سنجیده عمل کرد. بسیاری در این مورد، عجولانه رفتار می‌کنند؛ که عواقب بدی خواهد داشت. در این مقاله به بررسی این موضوع و عوامل تاثیرگذار بر آن پرداخته ایم. برای جلوگیری از بروز اشتباهات قبل از ازدواج کلیک کنید.

موانع تبدیل دوستی به ازدواج

 

تبدیل دوستی به ازدواج همواره کار آسانی نیست. این مسئله به خصوص برای دخترخانم‌ها معمولا دشوار است که پسری را به ازدواج ترغیب کنند. عواملی نظیر خجالت کشیدن، نداشتن مهارت کافی برای ابراز وجود، ترس از دست دادن و مطمئن نبودن از تمایل دوست دختر/دوست پسر برای ازدواج از جمله مواردی هستند که در این مشکل نقش دارند. برای آشنایی با روش های ترغیب پسر به ازدواج کلیک کنید.

در مقابل پسرها نیز ممکن است از مطرح کردن بحث ازدواج بترسند، وجود مشکلات مالی، نداشتن استقلال کافی، عدم تعهد به رابطه و ناتوانی در تصمیم گیری از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که پسران را از ازدواج بازمی‌دارند. اگر ترس زیادی از شروع زندگی مشترک دارید یا احساس می‌کنید برای مطرح کردن موضوع ازدواج از مهارت‌های ارتباطی کافی برخوردار نیستید، مراجعه به یک روانشناس به شما کمک می‌کند تا با توانمندی و آگاهی بیشتری در این مسیر قدم بردارید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

تبدیل دوستی به ازدواج | توصیه هایی برای اینکه آشنایی را به ازدواج ختم کنید

توصیه برای تبدیل دوستی به ازدواج

 

برای اینکه دوستی به ازدواج ختم شود، باید خشت اول را درست بزارید. اگر تا به حال اشتباهاتی در رابطه پیش آمده ایرادی نداره، چرا که هنوز رابطه دوستی‌تان ادامه دارد و شما فرصت جبران برای به ازدواج ختم شدن آن را دارید. هم پسران و هم دختران نیاز به همدمی برای زندگی دارند، پس این تفکرات کلیشه‌ای که “پسران ازدواج نمی‌کنند” و “دختران دنبال پول هستند” را کنار گذاشته و به دنبال حقایق باشید.

تبدیل به دوستی به ازدواج نیازمند تفکر روشن تری است. “با یک کاسه ماست دریا دوغ نمی‌شود” این ضرب المثل به روشنی بیان می‌کند که اگر در گذشته تجربیات تلخی داشته‌اید و یا شنیده‌اید، برای جلوگیری از تکرار آن‌ها بهتر است اطلاعات خود را بیشتر کنید. مقاله دوستی های قبل از ازدواج را مطالعه کرده و به توصیه‌های زیر توجه کنید.

✅هدف از دوستی را مشخص کنید

در قدم اول بسیار اهمیت دارد که از فرد مقابل بپرسید از شروع یک رابطه دوستی چه هدفی دارد و از شریک عاطفی‌اش چه می‌خواهد؟ پرسیدن این سوال به شما کمک می‌کند تا رابطه‌ای شفاف‌تر داشته باشید و از ابتدا بدانید در چه مسیری قدم خواهید گذاشت.

بسیاری از آقا پسرها از همان ابتدا تصمیمی برای ازدواج ندارند، با این حال سوال نپرسیدن دخترها می‌تواند باعث ایجاد سوءتفاهم و برداشت‌های غلط از رفتارهایشان بشود. در نتیجه ممکن است پس از گذشت مدت‌ها از رابطه دوستی تازه متوجه این موضوع شوید که فرد مقابل هیچ گونه قصدی برای ازدواج ندارد که این مسئله احتمال تجربه شکست و ضربه عاطفی را افزایش می‌دهد. برای تبدیل دوستی به ازدواج، بعد از گذشت مدتی باید به صورت واضح و روشن در این مورد حرف زده شود.

برای آشنایی با نحوه ایجاد دوستی به قصد ازدواج کلیک کنید.

✅تبدیل دوستی به ازدواج | ملاک های خود را بشناسید

از جمله کارهای بسیار مهمی که باید در رابطه با تبدیل دوستی به ازدواج، انجام دهید؛ این است که پیش از هرچیز تکلیف‌تان را با خودتان مشخص کنید! یعنی از خود بپرسید که آیا آمادگی لازم برای ازدواج را دارید؟ ملاک‌های‌تان برای انتخاب همسر چه چیزهایی هستند؟ آیا کسی که با او وارد رابطه شده‌اید به معیارهای شما نزدیک است؟ اگر در جواب دادن به این سوال‌ها مشکل دارید بهتر است از یک روان درمانگر برای رسیدن به خودشناسی بیشتر کمک بگیرید.

✅برای آشنایی یا دوستی زمان مشخص کنید

اگر به دنبال این هستید که آشنایی شما به ازدواج ختم شود، وقتی وارد رابطه می‌شوید برای این آشنایی یک مدت زمان مشخص تعیین کنید. برای مثال می‌توانید 3 ماه به یکدیگر فرصت بدهید تا به شناخت بیشتری از هم برسید اما بعد از این 3 ماه نوبت به جمع بندی و تصمیم‌گیری می‌رسد.

اگر زمان مشخصی را در نظر نگیرید ممکن است مدت‌های طولانی در یک رابطه بی سرانجام درگیر شوید. تبدیل دوستی به ازدواج نباید عجولانه صورت گیرد. از طرفی با گذشت مدت زمان طولانی از رابطه، شرایط پیچیده می‌شود. به همین دلیل باید زوجین بر سر این موضوع به توافق برسند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه تعیین حدود دوستی دختر و پسر کلیک کنید.

✅تعهد و وفاداریتان را نشان دهید

یکی از فاکتورهای بسیار مهمی که نشان می‌دهد این رابطه را برای همیشه انتخاب کرده‌اید تعهد و وفاداری است. اگر برای رابطه‌تان ارزش چندانی قائل نباشید، حد و مرزهای آن را به رسمیت نشناسید و در برابر شریک عاطفی خود احساس مسئولیت نکنید، احتمال کمی وجود دارد که او شما را به عنوان همسر آینده انتخاب کند.

متقابلا او نیز باید به شما متعهد و وفادار باشد، اگر چنین ویژگی در او نمی‌بینید، تمایلی کمی برای ازدواج با شما دارد. در واقع تعهد و وفاداری یکی از قدم های مهم برای تبدیل دوستی به ازدواج خواهد بود.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل از ازدواج

✅در بیان ارزش ها و اهداف خود رو راست باشید

بسیار اهمیت دارد که از همان ابتدا به دوست دختر/دوست پسر خود بگویید که از رابطه دوستی چه می‌خواهید و چه اهدافی را دنبال می‌کنید. در حقیقت همان طور که شما حق دارید اهداف و خواسته‌های او را بشناسید، متقابلا باید این حق را به شریک عاطفی‌تان نیز بدهید.

اگر احساس می‌کنید برای گفتن خواسته‌های خود اعتماد به نفس کافی را ندارید یا ترس‌هایی وجود دارد که مانع شما می شوند بهتر است از یک روانشناس برای بهبود این وضعیت کمک بگیرید. اینکه هدف دو طرف تبدیل دوستی به ازدواج باشد؛ لزوما به معنی ازدواج موافق آنها نخواهد بود. برای شروع یک زندگی مشترک افراد باید مشترکات زیادی باهم داشته باشند.

✅در دوره آشنایی برای کسب شناخت از یکدیگر جدی باشید

نباید دوره آشنایی را سرسری بگیرید. این یک دوره طلایی است که به شما فرصت می‌دهد برای ازدواج به شناخت و آگاهی بیشتری برسید. در نتیجه باید در این زمینه جدی بوده و برای آن وقت بگذارید.

کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج، شرکت در کارگاه‌های افزایش مهارت‌های زوجین و مطالعه کتاب‌های خودیاری از جمله اقداماتی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند. همچنین برای تبدیل دوستی به ازدواج، در دوران آشنایی باید به قوانینی پایبند بوده و اصولی را رعایت کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

✅در تصمیمات خود قاطع باشید

قاطعیت یکی دیگر از فاکتورهایی است که در تبدیل دوستی به ازدواج نقش مهمی ایفا می‌کند. اگر هدف‌تان از رابطه دوستی ازدواج است، بسیار اهمیت دارد که در لحن کلام و پایداری در تصمیم خود قاطع باشید.

طبیعی است که بسیاری از افراد رابطه دوستی را ترجیح می‌دهند و به شما اصرار می‌کنند در این رابطه بمانید. چرا که در دوستی میزان تعهد و مسئولیت پذیری بسیار پایین‌تر است. با این حال شما هستید که باید قاطعانه بر سر تصمیم خود بایستید و در روابط غلط گرفتار نشوید.

مقالات پیشنهادی نویسنده

ازدواج با دوست دختر

ازدواج با دوست پسر

 

سخن پایانی

برای تصمیم گیری در مورد ادامه رابطه و تبدیل دوستی به ازدواج، قدم به قدم پیش رفته و عجولانه عمل نکنید. ازدواج یکی از مهم ترین تصمیمات زندگی هر فردی محسوب می‌شود که باید در مورد آن، مسائل زیادی را در نظر داشته باشد. بهتر است قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد این موضوع از یک مشاور کمک گرفته و با او مشورت کنید. همچنین با در نظرگرفتن عواقب و جوانب مختلف این مسئله، برای تشکیل زندگی مشترک اقدام نمایید. شاید در این مسیر شاهد راهکارهای عجیب و گاها غیراخلاقی نیز باشید. اما فراموش نکنید این روش ها به هیچ عنوان کارساز نبوده؛ بلکه فقط باعث نابودی رابطه خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تبدیل دوستی به ازدواج می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

از کجا بفهمم دوست پسرم تمایل به ازدواج دارد یا نه؟

لازم است که در مورد مسئله ازدواج شفاف باشید و به طور واضح از دوست‌تان بپرسید از دوستی چه هدفی دارید. روش‌های غیرمستقیم برای فهمیدن این مضوع اغلب منجر به سوء برداشت و نتیجه گیری‌های غلط می‌شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره