رابطه جدید بعد از جدایی را چه مدت بعد شروع کنیم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رابطه جدید بعد از جدایی شروع آسانی ندارد. ترس از تجربه شکست مجدد، نداشتن اعتماد به نفس کافی، احساس بدبینی نسبت به جنس مخالف، ترس از قضاوت دیگران و دچار شدن به افسردگی پس از جدایی از جمله مسائلی هستند که مانع شروع یک رابطه جدید می‌شوند. برای بعضی دیگر هم فرصتی برای رابطه جدید بلافاصله بعد از جدایی پیش می‌آید که آن‌ها را با دوگانگی‌هایی مواجه می‌کند. در این شرایط نیز بهتر است به دور از احساسات به مساله بنگرید. شاید در نگاه اول آن شخص جدید همه ملاک‌های شما را داشته باشد، اما نباید فراموش کنید که چنین رابطه‌ای پیچیدگی‌های زیادی خواهد داشت که در ادامه درباره آن شرح داده‌ایم.

رابطه جدید بعد از جدایی

رابطه جدید بعد از جدایی

 

برای رابطه جدید بعد از جدایی باید به جوانب مختلفی توجه داشته باشید. شروع رابطه بستگی به شما دارد. اما اینکه عمق رابطه قبلی چقدر بوده است و  چه مدت زمانی را در رابطه بوده اید در شروع رابطه جدید بسیار دخیل است. به طور کلی باید 6 ماه بگذرد تا شما به مرور زمان شخص قبلی را فراموش کنید. البته این فراموشی به این منظور نیست که همیشه او را فراموش خواهید کرد! شما انسان هستید و هر زمانی شاید هر صحنه ای شما را یاد شخص مقابل بی‌اندازد. در این مقاله راجع به شروع رابطه جدید، گام ها و راهکارهای متفاوت صحبت کرده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

چرا شروع رابطه جدید بعد از جدایی سخت است؟

شروع رابطه جدید بعد از جدایی همیشه کار آسانی نیست. بسیاری از زنانو مردان به روانشناسان گفته‌اند که با گذشت مدت‌ها از تجربه شکست عاطفی همچنان درگیر خاطرات گذشته هستند و فکر کردن به رابطه جدید آن‌ها را مضطرب و نگران می‌کند. در ادامه به مهم‌ترین عواملی که مانع شروع رابطه جدید بعد از جدایی می‌شوند اشاره کرده‌ایم.

? ترس از شکست مجدد

اولین دلیل سختی در شروع رابطه جدید بعد از جدایی، ترس از شکست است. طلاق یا جدایی عاطفی یکی از تجربیات بسیار آسیب زا برای اکثر افراد است که می‌تواند زمینه بروز انواع مشکلات روانشناختی را فراهم کند. جدایی گاهی آنقدر عذاب آور است که به یک کابوس تبدیل می‌شود. کابوسی که انسان همواره از تکرار وقوع آن می‌ترسد.

کسانی که چنین احساساتی را در درون خود دارند، از فکر کردن به یک رابطه جدید نیز می‌ترسند و به شیوه‌های مختلف تلاش می‌کنند تا در آن درگیر نشوند. در این شرایط مراجعه به روانشناس برای حل بحران‌های مرتبط با جدایی و دوره سوگ از اهمیت بسیاری برخوردار است. برای آشنایی با مراحل شکست عشقی کلیک کنید.

? فقدان اعتماد به نفس

جدایی برای بسیاری از مردان/زنان با کاهش اعتماد به نفس همراه می‌شود. زیرا آن‌ها از یک رویداد منفی نتیجه‌ای کلی می‌گیرند. برای مثال ممکن است پس از شکست عاطفی دائما با خود بگویید”من به اندازه کافی خوب نیستم” یا “دیگر هیچکس مرا دوست نخواهد داشت”؛ این افکار باعث می‌شود که به فکر شروع رابطه‌ای جدید نباشید و دائما خود را بابت رابطه از دست رفته سرزنش کنید. فقدان اعتماد به نفس باعث سختی در شروع رابطه جدید بعد از جدایی می‌شود.

? احساس بدبینی و بی اعتمادی

یکی از دلایل سختی در شروع رابطه جدید بعد از جدایی، بی اعتمادی و بد بینی است. اگر جدایی عاطفی به دلایلی نظیر خیانت اتفاق بیافتد، آسیب‌های روانی بسیار بیشتری به همراه می‌آورد. خیلی از آدم‌ها در این شرایط به طور کل اعتماد خود را نسبت به دنیای پیرامون از دست می‌دهند. آن‌ها فکر می‌کنند وقتی یکی از عزیزان به او خیانت می‌کند، پس احتمال دارد این رفتار از هر کسی سر بزند. وقتی این طرز فکر به طور افراطی بر انسان غلبه کند، مسلما کمتر درگیر روابط عاطفی عمیق می‌شود و همواره سعی می‌کند فاصله خود را با سایر افراد حفظ نماید.

? ترس از قضاوت دیگران

ترس از قصاوت دیگران از سختی های آغاز رابطه جدید بعد از جدایی است. جدایی به خصوص وقتی در قالب طلاق اتفاق می‌افتد، فشار اجتماعی زیادی را برای زوجین به همراه می‌آورد. برای مثال در بسیاری از فرهنگ‌ها طلاق را برای زن یک انگ می‌دانند. انگی که باعث می‌شود روابط اجتماعی او محدود شده و با نگاه‌های منفی از جانب دیگران روبه‌رو شود. در این شرایط تصمیم گیری برای شروع یک رابطه جدید می‌تواند دشوارتر باشد. چرا که فرد می‌ترسد اگر این رابطه نیز موفقیت آمیز پیش نرود، از جانب دیگران طرد شود و یا با واکنش‌هایی نظیر سرزنش و تحقیر مواجه گردد.

? دچار شدن به افسردگی بعد از جدایی

افسردگی بعد از جدایی نیز شروع رابطه جدید بعد از جدایی را دشوار می‌کند. همه افراد به طور طبیعی پس از جدایی دست خوش هیجانات منفی می‌شوند. هیجاناتی که معمولا در طی یک دوره 6 ماهه بروز می‌یابند. این دوره که به چرخه سوگ شهرت دارد با عواطف و واکنش‌هایی نظیر انکار، چانه زنی، خشم و ناامیدی همراه می‌شود.

اگر افراد به شیوه‌ای سالم این هیجانات را در خود حل و فصل نکنند، به احتمال زیاد درگیر مشکلات روانشناختی نظیر افسردگی می‌شوند. از آنجایی که افسردگی عملکرد ما را در حوزه‌های مختلف زندگی نظیر تحصیل، شغل و روابط میان فردی مختل می‌کند، در این شرایط امکان شروع یک رابطه جدید بسیار سخت خواهد بود.

عوارض شروع رابطه جدید بلافاصله بعد از شکست

بیشتر روانشناسان توصیه می‌کنند که برای شروع رابطه جدید بعد از جدایی به خودتان فرصت بدهید. ارتباط با یک آدم جدید، آن هم بلافاصله بعد از شکست یا جدایی عاطفی تبعات زیادی به همراه خواهد داشت. سوالاتی در مورد رابطه قبلی، تغییر دائمی احساسات متناقض، افکار و خاطرات، مقایسه رابطه جدید با قبلی و…. زمینه کج رفتن خشت اول رابطه جدید را فراهم می‌کند. بنابراین اگر قرار است بعد از جدایی رابطه‌ای را شروع کنید، حتما مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت نمایید.

شروع رابطه جدید برای تحت تاثیر قرار دادن نفر قبل

هرگز برای تحت تاثیر قرار دادن شخص سابق رابطه جدید بعد از جدایی را آغاز نکنید. متاسفانه یک نوع دیدگاه نابالغانه هم وجود دارد که هم دختران و هم پسران برای تخلیه خشم خود از رابطه قبلی‌شان از آن استفاده می‌کنند؛ یعنی برقراری رابطه با یک نفر دیگر برای به نمایش گذاشتن (جذابیت خود، فراموش کردن وی، ایجاد حس حسادت و…). چنین رفتارهایی نه تنها آرامشی ایجاد نمی‌کند بلکه تنها باعث پیچیده شدن مسائل برای خود شما می‌شود. پیشنهاد می‌شود حتما مقاله انتقام از عشق سابق را بخوانید.

چگونگی شروع رابطه جدید بعد از جدایی

چگونگی شروع رابطه جدید بعد از جدایی

 

برای اینکه بتوانید رابطه جدید بعد از جدایی داشته باشید و زندگی عاطفی خود را از نو بسازید توجه به نکات زیر بسیار اهمیت دارد:

✨ به خودتان زمان بدهید

همانطور که گفته شد آدم‌ها پس از جدایی درگیر هیجانات مرتبط با دوره سوگ می‌شوند که به طور طبیعی حداکثر 6 ماه طول می‌کشد. در این زمان باید کمی به خودتان فرصت بدهید و شتابزده وارد یک رابطه جدید نشوید. متاسفانه بسیاری از افراد برای اجتناب از احساس غم و ناراحتی ناشی از جدایی خود را درگیر روابط جدید غلطی می‌کنند که نه تنها مشکل آن‌ها را بهبود نمی‌بخشد بلکه به پیچیدگی هرچه بیشتر اوضاع نیز می‌انجامد. بنابراین باید برای شروع رابطه جدید بعد از جدایی حتما به خود زمان بدهید.

✨ برای رابطه جدید بعد از جدایی از شکست های گذشته درس بگیرید

برای شروع رابطه جدید بعد از جدایی، مسائل گذشته را بررسی کنید. بسیار اهمیت دارد که قبل از شروع یک رابطه جدید، رابطه قبلی را به خوبی بررسی کنید. از خود بپرسید که چقدر در مشکلاتی که در گذشته تجربه کردید نقش داشتید و لازم است چه صفاتی را در درون خود تغییر دهید. بسیار اهمیت دارد که نقش خود را در جدایی قبلی هیچ نپندارید و از شکست‌هایتان درس بگیرید.

✨ ملاک های واقع بینانه ای برای خود ترسیم کنید

حتما هنگام شروع رابطه جدید بعد از جدایی، ملاک های واقع بینانه ای برای خود رسم کنید. قبل از شروع رابطه عاطفی ملاک‌های خود برای انتخاب شریک عاطفی را بشناسید. بسیاری از کسانی که یک بار جدایی را تجربه کرده‌اند، دچار انتظارات غیرواقع بینانه‌ای می‌شوند و ملاک‌های بسیار دور از دسترسی را برای انتخاب همسر در نظر می‌گیرند. برای مثال ممکن است دنبال کسی بگردید که هیچ نقصی نداشته باشد. این در حالی است که باید بپذیریم هیچ انسانی کامل نیست و هر انتخابی فرصت‌ها و محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

✨ خود را برای تعارض ها و مشکلات آینده آماده کنید

برای شروع رابطه جدید بعد از جدایی، نباید انتظار داشته باشید که رابطه بعدی شما یک رابطه کاملا عالی و عاری از هرگونه تعارض باشد. در عوض باید این حقیقت را بپذیرید که هر رابطه‌ای چالش‌های خاص خود را دارد. چه بهتر که از ابتدا بتوانیم خود را برای مواجهه با این چالش‌ها آماده کنیم و مهارت‌های ارتباطی خود را بیش از پیش تقویت نماییم. مراجعه به یک روانشناس و دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج از جمله اقداماتی است که می‌تواند در این زمینه تا حد زیادی به شما یاری برساند.

✨ برای رابطه جدید بعد از جدایی گذشته را پشت سر بگذارید

قبل از اینکه وارد رابطه جدید بعد از جدایی بشوید از خود بپرسید که آیا گذشته را به شیوه‌ای سالم پشت سر گذاشته‌اید؟ یا هنوز با گذشت مدت‌ها احساساتی نظیر غم شدید یا خشم و کینه آزارتان می‌دهد؟ بسیار اهمیت دارد که قبل از یک شروع تازه مشکلات فردی خود را درمان کرده و تعارض‌های شخصی‌تان را پشت سر بگذارید. اگر هم چنان با موضوعات مرتبط با رابطه قبلی مشغولیت فکری دارید، حتما قبل از فکر کردن به رابطه جدید از یک درمانگر برای حل مسائل پیشین کمک بگیرید. برای آشنایی با روش‌های درمان شکست عشقی کلیک کنید.

4 گام قبل از شروع رابطه جدید بعد از جدایی

برای رابطه جدید بعد از جدایی، 4 گام وجود دارد که شما را آماده تر می‌کند. در این بخش مقاله راجع به این چهار گام صحبت کرده ایم.

? گام اول

اولین گام شروع رابطه جدید بعد از جدایی، زمان دادن به خودتان است. تا بتوانید تمامی اتفاقات خود را فراموش کنید. فراموشی عشق قبلی نیازمند زمان است و اگر هنوز رابطه قبلی را در خود تمام نکرده اید، وارد رابطه جدید نشوید.

? گام دوم

دومین گام آغاز رابطه جدید بعد از جدایی، کار کردن بر نقاط ضعف و قوت است. باید تمامی نقاط ضعف را به قوت تبدیل کنید و نقاط قوت را نیز تقویت کنید. ریشه یابی کنید که چه رفتارهایی باعث خراب شدن رابطه قبلی شده است. در این گام حتما از روانشناس کمک بگیرید.

? گام سوم

سومین گام در شروع رابطه جدید بعد از جدایی، بررسی مجدد نیازها و درخواست ها از یک رابطه جدید است. به خود پاسخ دهید که تا از رابطه جدید چه می‌خواهید؟ اگر پاسخ مناسبی برای این سوال ندارید، رابطه قبلی را دوباره تجربه خواهید کرد.

? گام چهارم

گام چهارم در شروع رابطه جدید بعد از جدایی، کمک از منطق و احساس است. و بهتر است که انتخابات خود را با حساسیت بیشتری نشان دهید. اما رابطه قبلی را با رابطه جدید مقایسه نکنید.

کلام آخر

رابطه جدید بعد از جدایی نیاز به بررسی های ریشه ای دارد. اولین کار این است که برای خود زمان بخرید. به آرامش برسید. سپس قبل از ورود به رابطه جدید؛ به بررسی رابطه قبل بپردازید. هر آنچه که باعث جدایی و سلب آرامشتان می‌شد را بررسی کنید و با آمادگی بهتری وارد رابطه جدید شوید. و حتما از یک روانشناس متخصص برای سوگ درمانی و آرامش کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه جدید بعد از جدایی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از  طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا 1 سال پس از طلاق زمان مناسبی برای شروع رابطه جدید است؟

اکثر افراد برای اینکه بعد از جدایی از نظر عاطفی بازیابی شوند حداقل به 6 ماه زمان نیاز دارند. با این حال بعضی‌ها در این زمان به درستی با عواطف خود رو به رو نمی‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود حتی با گذشت 1 سال نیز درگیر گذشته باشند. برای اینکه آمادگی خود برای ازدواج یا شروع رابطه جدید را بررسی کنید بهتر است از یک روانشناس کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫8 دیدگاه ها

  1. لطفا و خواهشا اولا بخاطر ترس و فرار از تنهایی یا خلاء عاطفی یا بخاطر ایجاد حس حسادت یا انتقام از پارتنر قبلیتون وارد رابطه جدیدی نشید و اگه میتونید در جهت ترمیم رابطه قبلی تلاش کنید البته اگه دلایل موجهی برای برقراری رابطه و ترمیمش دارید ثانیا تا زمانی که رابطه قبلیتون رو از نظر روحی و روانی و احساسات متناقض فراموش نکردید تحت هیچ عنوان وارد رابطه جدیدی نشید و اگه به هر دلیلی وارد شدید سریعا و جسورانه خارج بشید به خودتون نگین که ممکنه طرف مقابلتون آسیب روحی میخوره دیر یا زود این اتفاق میوفته چه بهتر که رابطه سمی رو سریعا قطع کنید چرا که اولا زمانی که شکست عاطفی خوردید یا طلاق گرفتید در اوج هیجان و احساسات منفی هستید و رابطه جدید رو بدون شناخت منطقی و از روی استیصال انتخاب کردید ثانیا صرفا بخاطر عدم مواجهه با احساسات منفی و جبران خلاء عاطفی خودتون رو وارد رابطه جدیدی کردین مطمن متاسفانه خیلی از عزیزان پس از شکست عاطفی وارد رابطه واکنشی میشن و حتی با پارتنر جدیدشون سکسم تجربه میکنن ترشح هورمون اکسی توسن باعث میشه بخش منطقی مغز غیر فعال بشه و تداوم این رابطه باعث ایجاد وابستگی میشه نه دلبستگی و طرف فکر میکنه که واقعا عاشق مخاطبش شده در صورتی که رابطه جدید صرفا یه مرهم و مسکن موقتی برای اون شخصه و به محض بهبود دیگه نیازی به مرهم وجود نداره براش پس سعی کنید برای همدیگه غذا باشید نه دوا و حتما و حتما بدون شناخت دقیق و عشق واقعی نه صرف وابستگی محض وارد هیچ رابطه ای نشید متاسفانه پس از شکست عشقی احساساتی نظیر بی ارزشی بی لیاقتی و بی کفایتی طرد و رها شدگی تخریب عزت نفس و درماندگی و پوچی روح و روان شخص رو تسخیر میکنه خیلی مراقب باشید این طرحواره ها (تله ها) باعث نشه عزت و حرمت نفستون رو از دست بدید شما لایق بهترین ها هستید پس به خودتون اعتماد کنید و ارزش واقعی خودتون رو بشناسین و با هر بی سر پایی وارد رابطه مهمی مثل ازدواج نشید بحث مسایل مالی هم از اوجب واجباته

  2. دوستان عزیز لطفا و خواهشا تا زمانی که درد شکست عشقی و دوره طی کردن صحیح و درست اون سوگ رو که بین حداقل یکسال تا ۲ سال هست رو سپری نکردین تحت هیچ شرایطی وارد رابطه جدیدی نشید در ابتدا به این فکر کنید که آیا بهم زدن یا کات کردن رابطه کاملا منطقی بوده یا صرفا بر اساس هیجان و احساسات منفی این اتفاق افتاده در واقع تصمیم عجولانه ای بوده و حتما و حتما غرور و لجاجت و …. رو برای خوشبختی رابطتون کنار بزنین حتی اگه رابطه جدیدی رو ایجاد کرده باشید تاکید میکنم تا زمانی که هنوز نسبت به رابطه قبلی احساساتی مثل سرزنش عذاب وجدان ندامت پشیمانی خشم نفرت و… دارید به هیچ عنوان وارد رابطه دیگه ای نشید چرا که اولا از روی هیجان و احساسات منفی وارد رابطه واکنش شدید که تو این شرایط قطعا نمیتونید روی افکار و تصمیماتتون منطقی فکر کنید و ثانیا متاسفانه بخاطر خلا عاطفی ترس از تنهایی آینده نا مطمن رفع احساس درماندگی پوچی و بی ارزشی یا بخاطر تله هایی مثل وابستگی طرد و رها شدگی و… یا گرفتن انتقام یا تحت تاثیر قراردادن پارتنر قبلی وارد این رابطه شدید چه بخواهیم چه نه ارتباطات و تعاملات ناخواسته باعث وابستگی طرفین میشه متاسفانه خیلی از افراد بجای اینکه تو این شرایط رو حرمت نفس عزت نفس و اعتماد به نفسشون کار کنن تا ارزش واقعی خودشون رو دریابن و رو شناخت طرف مقابل وقت بذارن وارد حواشی و بدتر از اون وارد رابطه جنسی میشن و چون هورمون به اصطلاح عشق اکسی توکسین باعث اخلال غشای پایین مغز که مسول تحلیل منطق هست میشه و طرف احساس میکنه که عاشق شده در صورتی که وابسته شده مهم اینکه تو هر رابطه ای غذای هم باشیم نه دوا ما همیشه به تغذیه جسمی و روحی نیاز داریم ولی از دوا صرفا برای رفع آسیب میشیم و پس از رفع اون دیگه نیازی به مرهم نداریم لطفا دلبسته نشدید ارتباط رو ادامه ندید وابستگی صرف بدون وجود دابستگی در واقع یه طرحوارست یه مانع بزرگی هست حتی اگه وابسته شدید سریعا از رابطه بدون فوت وقت خارج بشید به خودتون دروغ نگین با خودتون صادق باشید نگین طرف یا خودت ممکنه ضربه شدید روحی بخورید ترس و واهمه نداشته باشید جلوی ضرر رو از هر جا بگیرید منفعته اگه الان از این رابطه سمی خلاص نشید قطعا دیر یا زود به این نقطه میرسید مگه اینکه خودتون بخواهین بدون هرگونه احساسی این رابطه فرسایشی رو ادامه بدین و در انتها در شروع رابطه در وهله اول حتما باید عاشق طرفطون باشید و این احساس حتما باید متقابل باشه به خودتون دروغ نگین به مرور عشق و علاقه بوجود میاد اینا همش حرف مفته اگه احساس عمیق قلبی نسبت به پارتنرتون ندارید زودتر کات کنید هر چه جلوتر میرین ممکنه وابستگی ظاهری احمقانه باعث ایجاد ترس یا احساساتی مثل عذاب وجدان و… بشه پیش خودتون نگین با این کارم تو این مدت از طرفم سو استفاده عاطفی یا مالی کردم اینا همش تله و موانع فکری احساسات ما هستن خوشبختی زمانی حاصل میشه که دو طرف هدفی مشترک باهم داشته باشن عاشق واقعی هم و مکمل هم تو غم و شادی بحث مادیات در حد متعارف هم موضوع قابل اتکاییه

  3. به مهمترین و کلیدی ترین فاکتور اشاره نکردین لطفا تحت هیچ شرایطی حداقل یکسال پس از جدایی وارد رابطه جدیدی نشید چرا که این ورود بر مبنای واقعیت و بشکل منطقی نیست و صرفا برای رهایی از تنهایی ترس از طرد شدن یا احساس ارزشمندی خودتون یا رهایی از مشکلات و غم و اندوه ناشی از جدایی صورت گرفته و کاملا هیجانی و احساسی تصمیم اشتباهی گرفتید قطعا با رابطه جدید وابستگی بوجود میاد ولی معیار و شاخصهای انتخاب عشق از بین میره و قطعا در آینده ای نه چندان دور به بن بست میرسید در وهله اول با خودتون منطقی استدلال کنید که علت شکست و جدایی عاطفی رابطه عاشقانه قبلیتون چی بوده ممکنه فقط بر مبنای سو تفاهمات این جدایی صورت گرفته پس بخاطر خوشبختی و آرامش خودتون حتما یه فرصت دیگه بهم بدید حیفه که موانع و طرحواره های ذهنی باعث جداییتون بشه در اینصورت تا آخر عمرتون آه و حسرت میخورید لجیازی و غرورتون رو بذارین کنار در عشق واقعی غرور یه سم و تا زمانی که ابتدای رابطه نسبت به طرفتون عشق قلبی ندارین بخاطر صرف خلا عاطفی و سایر طرحواره ها وارد هیچ رابطه ای نشید و اگر شدید به خودتون دروع نگین که به مرور بهتر میشیم سریعا از این رابطه سمی خارج بشین دنبال بهونه و توجیه موندن تو رابطه نباشید الان جدا بشید خیلی بهتر از اینه که در آینده جداشین

  4. تا زمانی که مراحل گذر سوگ شکست عاطفی رو که حداقل یکسال از قطع رابطه است رو طی نکردین به هیچ عنوان وارد رابطه جدیدی نشید فطعا در کوتاه مدت متوجه رابطه سمیتون میشید و زود از این رابطه واکنشی و انتخاب تصادفی خارج میشید البته اگه انسان منطقی هستین و آینده زندگی براتون اهمیت داره در غیر اینصورت و ادامه اون رابطه جدید غلط به مرور یه رابطه فرسایشی رو طی میکنید بدون هیچگونه احساسی نسبت به پارتنرتون و روز به روز نسبت به زندگی و رویاهاتون نا امید و سرخورده مبشین نکته دوم حتی اگه شکست عشقی هم نخوردین و توافقی هم جدا شده باشید حتما باید دوره سوگ که گاها تا 3 سال یا بیشتر هم ممکنه طول بکشه رو سپری کنید فکر نکنید که چون هیچ احساسی به شریک عاطفی سابقتون نداشتین پس وارد سوگ نمیشم حتما و قطعا افکار متناقض و منفی تو مخیلتون سیر میکنه البته در مورد طلاق توافقی سوک سنگینی ممکنه احساس نکنید ولی رابطه بعدیتون رو حتی اگه عاشق و معشوق هم باشین رو تحت تاثیر میذاره و گاها سو تفاهماتی نسبت به رابطه ایجاد میشه لطفا منطقی و حساب شده وارد رابطه بشین حتما مدت زیادی رو صرف ارتقای عزت نفستون کنید اگه قلبا هنوز به شریک عاطفیتون احساس تعلق و عشق ناب دارین و احساس میکنید هر تصمیمی نسبت به کات کردن هیجانی و احساسی و عجولانه بوده بهم فرصت مجدد بدید قطعا پشیمون نمیشید حتی اگه وارد رابطه جدیدی هم شدین چون در این مواقع بخاطر احساسات منفیتون انتخاب اشتباهی کردین هم نگران نباشید و فورا از رابطه جدیدتون خارج بشید ذهن خوتنی نکنید که ممکنه پارتنر قبلیتون بخاطر شروع این رابطه جدید ممکنه منو دیگه نخواد قطعا اونم شرایط و علت ورود شما به این رابطه واکنشی  بدون شناخت رو درک و فهم میکنه چون خودش این دوران بحرانی رو به عینه و ملموسا درک کرده در آخر هیچ وقت اگه احساس عشق عمیق قلبی نسبت به رابطه تون ندارید وارد نشید و اگر هم شدین فورا خارج بشین و با معشوقتون لجبازی نکنین در واقع با آینده و زندگیتون لجبازی نکنید چرا که یه عمر فقط حسرت میخورین و مدام تا آخر عمر خودتون رو سرزنش میکنید.

  5. نکته قابل تامل اینه که در ابتدا حتما بصورت منطقی و احساسی توامان به این فکر کنید که این اختلافات که باعث جدایی شده چقدر عمیق و جدیه در خیلی از مواقع یه سو تفاهم یا انتقال بد مفاهیم یا عدم مهارت در رابطه بدلیل عدم شناخت جنسیتی و… باعث برداشت منفی یکی از طرفین میشه قبل اینکه تمام راه های ارتباطی رو ببندید و تلاش کنید تا برای فراموشی اقدام کنید حتما و حتما تز این موضوع اطمینان حاصل کنید و اگه در حال حاضر هم متوجه اشتباهتون شدید حتی اگر وارد رابطه واکنشی هم شده اید سریعا بدون عذر و بهونه از رابطه ناسالمی که توش رفتید بیرون بیاین دقیقا این رابطه مثل باتلاقه که کم کم شما رو غرق میکنه اگه از همه لحاظ مطمن شدید که این جدایی عجولانه بوده و بدلیل برداشت منفی ایجاد شده حتما بدون غرور و لجبازی حضورا باهم صحبت کنید و فرصت جبران بهم بدید در خیلی از مواقع حتی اگه طلاق توافقی هم صورت گرفته باشه و طرفین هیچ احساسی بهم هم نداشته باشن یعنی نه تنها عشق بلکه هیچ احساس مثبتی نسبت بهم نداشته باشن هم مدتی حدود 6 ماه تا یکسال زمان میبره که مراحل سوگ طی بشه تازه این جدایی شکست عشقی محسوب نمیشه حالا شما تصور کنید فشار روحی پارتنرهای عاشق مخصوصا بخاطر سو برداشت چقدر میتونه لطمه و صدمه و حسرت ایجاد کنه بخاطر همین موضوعه که تا زمانی که کاملا با خودتون از همه لحاظ کنار نیومدید و به تعادل احساسی و منطقی و مستدل نرسیده اید تحت هیچ عنوان وارد هیچ رابطه ای نشید چون باعث میشه خیلی سریع به بن بست برسید با وابستگی مبارزه کنید نذارید فرصتی که جهت شناخت در اختیارتون هست رو بجای وقت گذاشتن برای شناخت طرف مقابل به فکر ایجاد علقه و رابطه عمیق و وابستگی بشه چون وابستگی باعث میشه احساسات و هیجاناتتون بر منطقتون چیره بشه و نتونید تصمیم واقع بینانه بگیرید و در کل تا زمانی که قلبا عاشق طرفتون نیستید تو یه عشق یه طرفه نمونید تو معذوریت قرار نگیرید یا از نظر مذهبی و اعتقادی هم کفو و برابر نیستید سریعا از رابطه خارج بشید چرا که شما تو یه رابطه هدفتون زندگی کردن باهم تا آخر عمرتونه یجودی هویتتون یکی میشه این مسایل رو حتما جدی بگیرید بخاطر تنهایی وارد یه رابطه بد و ناسالم و سمی نشید در اینصورت بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و متعاقب اون احساس بی ارزشی و پوچی و نا امیدی از زندگی و آینده و سرخوردگی میشید بخاطر خلا عاطفی یا جنسی هم وارد رابطه نشید بطور کل به حرف دلتون گوش بدید و بخاطر خودتون وارد رابطه بشید نه بخاطر توصیه خانواده یا دوستان قطعا خودتون باید به ندای درونیتون پاسخ بدید با افراد دارای صلاحیت مشورت کنید ولی در نهایت شما هستید که میخوان برای یه عمر با شرک عاطفیتون زندگی کنید مخصوصا قابل توجه افرادی که قبلا تجربه رابطه ناموفق رو داشتن البته با چاشنی منطق به مسایل مادی هم تا حدودی توجه کنید حتما قبل از ورود به رابطه و ازدواج نظر تعدادی از روانشناسان حوزه تخصصی ازدواج و رابطه جویا بشید ممنون از شما

  6. نکته قابل تامل اینه که در ابتدا حتما بصورت منطقی و احساسی توامان به این فکر کنید که این اختلافات که باعث جدایی شده چقدر عمیق و جدیه در خیلی از مواقع یه سو تفاهم یا انتقال بد مفاهیم یا عدم مهارت در رابطه بدلیل عدم شناخت جنسیتی و… باعث برداشت منفی یکی از طرفین میشه قبل اینکه تمام راه های ارتباطی رو ببندید و تلاش کنید تا برای فراموشی اقدام کنید حتما و حتما تز این موضوع اطمینان حاصل کنید و اگه در حال حاضر هم متوجه اشتباهتون شدید حتی اگر وارد رابطه واکنشی هم شده اید سریعا بدون عذر و بهونه از رابطه ناسالمی که توش رفتید بیرون بیاین دقیقا این رابطه مثل باتلاقه که کم کم شما رو غرق میکنه اگه از همه لحاظ مطمن شدید که این جدایی عجولانه بوده و بدلیل برداشت منفی ایجاد شده حتما بدون غرور و لجبازی حضورا باهم صحبت کنید و فرصت جبران بهم بدید در خیلی از مواقع حتی اگه طلاق توافقی هم صورت گرفته باشه و طرفین هیچ احساسی بهم هم نداشته باشن یعنی نه تنها عشق بلکه هیچ احساس مثبتی نسبت بهم نداشته باشن هم مدتی حدود 6 ماه تا یکسال زمان میبره که مراحل سوگ طی بشه تازه این جدایی شکست عشقی محسوب نمیشه حالا شما تصور کنید فشار روحی پارتنرهای عاشق مخصوصا بخاطر سو برداشت چقدر میتونه لطمه و صدمه و حسرت ایجاد کنه بخاطر همین موضوعه که تا زمانی که کاملا با خودتون از همه لحاظ کنار نیومدید و به تعادل احساسی و منطقی و مستدل نرسیده اید تحت هیچ عنوان وارد هیچ رابطه ای نشید چون باعث میشه خیلی سریع به بن بست برسید با وابستگی مبارزه کنید نذارید فرصتی که جهت شناخت در اختیارتون هست رو بجای وقت گذاشتن برای شناخت طرف مقابل به فکر ایجاد علقه و رابطه عمیق و وابستگی بشه چون وابستگی باعث میشه احساسات و هیجاناتتون بر منطقتون چیره بشه و نتونید تصمیم واقع بینانه بگیرید و در کل تا زمانی که قلبا عاشق طرفتون نیستید تو یه عشق یه طرفه نمونید تو معذوریت قرار نگیرید یا از نظر مذهبی و اعتقادی هم کفو و برابر نیستید سریعا از رابطه خارج بشید چرا که شما تو یه رابطه هدفتون زندگی کردن باهم تا آخر عمرتونه یجودی هویتتون یکی میشه این مسایل رو حتما جدی بگیرید بخاطر تنهایی وارد یه رابطه بد و ناسالم و سمی نشید در اینصورت بیشتر و بیشتر احساس تنهایی و متعاقب اون احساس بی ارزشی و پوچی و نا امیدی از زندگی و آینده و سرخوردگی میشید بخاطر خلا عاطفی یا جنسی هم وارد رابطه نشید بطور کل به حرف دلتون گوش بدید و بخاطر خودتون وارد رابطه بشید نه بخاطر توصیه خانواده یا دوستان قطعا خودتون باید به ندای درونیتون پاسخ بدید با افراد دارای صلاحیت مشورت کنید ولی در نهایت شما هستید که میخوان برای یه عمر با شرک عاطفیتون زندگی کنید مخصوصا قابل توجه افرادی که قبلا تجربه رابطه ناموفق رو داشتن البته با چاشنی منطق به مسایل مادی هم تا حدودی توجه کنید حتما قبل از ورود به رابطه و ازدواج نظر تعدادی از روانشناسان حوزه تخصصی ازدواج و رابطه جویا بشید ممنون از شما

  7. لطفا تا زمانی که دوران سوگ را که حداقل خوش بینانه ترین زمانش یکسال پس از جدایی اعم از طلاق یا شکست عشقی از رابطه قبلتون هست وارد به هیچ عنوان وارد هیچ رابطه جدیدی نشید چون بدون شناخت منطقی وارد رابطه جدید شدید و معیارهای انتخابتون کاملا تحت تاثیر هیجانات و احساسات منفی رابطه قبلیتونه حالا یا بخاطر خلاء عاطفی یا ترس از تنهایی یا ترس از آینده مبهم و… وارد رابطه جدید شدید و قطعا عشقی نسبت به پارتنر جدیدتون ندارید و صرفا بخاطر فرار از ناکامی و محرومیت و احساساتی مثل طرد شدگی و حس بی ارزشی و عدم وجود عزت نفستون وارد این رابطه ناسالم و سمی شدید پس بهترین کار اینه که بجای فرار از شکست با پارتنر قبلیتون حضورا صحبت کنید و سریعا از رابطه ناسالمی که داخلش هستید خارج بشید چون قطعا در آینده نه چندان دور خودتون متوجه رابطه اشتباهتون میشد لطمات ماندن در چنین رابطه ناسالمی به مراتب بیشتر از صدمات تنهاییه و اگه میبینید تصمیم به جدایی عجولانه بوده و بر مبنای احساسات منفی چنین تصمیمی گرفته بودید با پارتنر قبلیتون رو راست باشید و مجددا به آرزوی قلبیتون برسید و در جهت کسب مهارت و ارتقای رابطتون اقدام کنید کاری نکنید که عمری آه و حسرت بخورید

  8. از تموم دوستان گرامی با نهایت وجود و احساسم تقاضا میکنم اگه در ابتدای رابطه عشق و علاقه باطنی و قلبی نسبت به طرف مقابلون ندارید یا از ظاهر,شخصیت،اعتقادات و فرهنگ خانوادگی و.. طرف قلبا حس خوبی نمیگیرید و ندارید و بخاطر حرف مردم که راجب من چه فکری میکنن اگه متوجه بشن من از این رابطه که مطمنم ناسالمه خارج بشم .خواهش میکنم تمنا میکنم تو معذوریت قرار نگیرید و رابطه رو ادامه ندید قطعا خیلی از اشخاص تو یه مدت کوتاه واقعیت خودشون و شخصیتشون رو نشون نمیدن در واقع شخصیت نمایشی دارن پس لطفا اگه برنامه ای برای ازدواج دارید خیلی خیلی محتاطانه عمل کنید وبا چشم باز و صرفا جهت شناخت نه اینکه وابسته طرفتون بشید متاسفانه خیلیها خطوط قرمز رو رد میکنن و از همون ابتدا میان تا بمونن چطور میشه بدون شناخت میرید تا زندگیتونو بسازین و عدم رعایت این موضوع باعث میشه روز به روز فقط وابستگی زیاد بشه نکته مهم مخصوصا برای دخترای عزیز اینکه فکر نکنید اگه طرفتون مخصوصا اوایل رابطه خیلی محترمانه صحبت میکنه یا از نظر عاطفی ابراز احساساتی نسبت بهتون داره یا هدیه هایی بعضا گران قیمت براتون میخره دلیل بر این نمیشه که عاشقتونه در خیلی از مواقع در حقیقت هدف طرف مقابلتون اینه که سعی میکنه شما رو در معذوریت قرار بده حتی اگر هم واقعا عاشق شما باشه مهم اینه که شما هم متقابلا عاشقش باشید تاکید میکنم عاشق و دلبستش باشید نه وابسته متوجه این مسایل حتما باشید چیزی که مهمه صداقت و اعتماد طرف مقابلتون و جذابیت شخصیت اونه ممکنه طرف مقابل ویژگیهای مثبت زیادی هم داشته باشه ولی مهم اینه که شما میخواهید تا آخر عمر روز و شب کنار هم زندگی کنید مطمن باشید به مرور هیچ عشق و علاقه ای بوجود نمیاد ممکنه وابستگی بخاطر ارتباط و تعامل بوجود بیاد ولی قطعا اون عشق اهورایی که واقعا رویا نیست و آرزوی قلبیه یکایک شماست محقق نمیشه از همون ابتدا اگه عشقی نسبت بهم داشتید که هیچ در غیر اینصورت مطمن باشید فقط وابستگیه و به مرور سرخورده و احساس بی ارزشی و نا امیدی تموم وجودتون رو تسخیر میکنه لطفا تو رابطه ناسالم نمونید قطع به یقین دیر یا زود خودتون متوجه میشید لطفا زمان و جوونیتونو با ادامه رابطه ناسالم تباه نکنید حرمت نفس داشته باشید و مطمن باشید شما لایق و شایسته عشق واقعی هستید و همچنین مطمن باشید تو هر سن و سالی میتونید عشق واقعیتونو پیدا کنید و ترس از بالا رفتن سن و یا ترس از تنهایی نباید باعث بشه که رابطه سمی رو ادامه بدید تنهایی اصلا مانع نیست به شرطی که به اون خودشناسی رسیده باشید قطعا تنهایی بهتر از بودن با کسیه که عاشقش نیستید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره