تعبیر خواب مار با رنگ و اشکال مختلف

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب مار چیست؟ دیدن مار در خواب می‌تواند برای همه ما بسیار ترسناک باشد. دیدن خواب مار ممکن است نشان‌دهنده ترس‌های ناخودآگاه شما باشد؛ گاهی اوقات هم این رؤیا می‌خواهد شما را از خطری که در محیط اطرافتان وجود دارد آگاه کند. ازنظر روانشناسان رؤیا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود؛ در نزدیکی سحر که خواب عمیق شده گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند.

شاید این همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به‌سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رؤیا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. اگر احساس می‌کنید دیدن خواب مار باعث شده دچار اضطراب شوید و یا دائماً این خواب را می‌بینید بهتر است راجع به شرایط روحی خود با یک مشاور صحبت کنید. برای گرفتن تعبیر خوابتان تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب مار

نحوه تعبیر خواب مار

دیدن مار در خواب ازنظر اکثر معبران دشمن و خطری است که باید مراقب آن باشید. اندازه و رنگ مار و همین‌طور اتفاقی که در خواب شما می‌افتد می‌تواند باعث تعابیر مختلفی راجع به این دشمن باشد. در ادامه تعبیر خواب مار را ازنظر معبران قدیمی و کسانی که این علم را به‌خوبی می‌دانسته‌اند با یکدیگر بررسی می‌کنیم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) مار را به‌طورکلی به معنای دشمن می‌داند اما برای تعبیر خواب مار 10 توصیف مختلف دارد:

فروشگاه آرامیس
  1. دشمن: این دشمن گاهی اوقات به‌طورکلی ناشناس است گاهی اوقات هم شما از نیت بد او خبر ندارید.
  2. زندگی: داشتن زندگی همراه با ثروت فراوان و لذت.
  3. سلامتی: مار در گذشته نماد سلامتی بوده و هنوز هم این نشانه را روی بسیاری از مراکز درمانی یا داروخانه‌ها می‌توان دید. به همین خاطر یکی از تعابیر خواب مار، سلامتی خواب بیننده است.
  4. پادشاهی: اگر در خواب بر مار پیروز شده باشید
  5. سپه‌سالاری
  6. جایگاه و ثروت
  7. زن: تعبیر خواب مار می‌تواند زنی باشد که ظاهری زیبا دارد اما فریبکار است
  8. رسیدن به آرزوها
  9. پسردار شدن
  10. سیلاب

از نظر حضرت یوسف (ع)

ازنظر حضرت یوسف (ع) مار در خواب به معنی دشمن است و اگر مار شما را نیش بزند به این معناست که دشمن بر شما پیروز شده و خوشحال خواهد شد. مار کوچک به معنای دشمنی ضعیف است. اگر کسی ببیند که مار از بدن او خارج می‌شود یعنی یکی از فرزندان با او دشمنی دارد.

تعبیر خواب مار ازنظر ابن‌سیرین

ابن‌سیرین هم دیدن مار در خواب را به معنای دشمنی می‌داند. اگر این مار را در خانه ببینید به معنای این است که در میان دوستان و اطرافیان دشمنی دارید. اگر کسی در خواب ببیند که به مار خیره شده یعنی بر دشمن پیروز می‌شود اما اگر مار به شما زل زده باشد یعنی از دشمن شکست می‌خورید. دیدن مار مرده یعنی بلایی از خواب بیننده دور می‌شود.

تعبیر خواب مار از دیدگاه العنبری

ازنظر العنبری دیدن مار در خواب به معنای دشمن ثروتمند است. اگر خواب بیننده مار را در خانه ببیند به معنای این است که از مار شکست می‌خورد. اما اگر مار به خانه او بیاید و بدون آسیب زدن خانه را ترک کند به معنای این است که یکی از دوستان و اقوام دشمن فرد است. العنبری هم مانند همه معبران معتقد است اگر کسی خواب ببیند که مار را کشته به این معناست که بر دشمن پیروز می‌شود.

تعبیر دیدن مار از دیدگاه منوچهر مطیعی

مطیعی مار را نشانه دشمنی با ظاهر فریبنده می‌داند که خواب بیننده از عداوت او خبر ندارد. درعین‌حال مطیعی معتقد است مار می‌تواند نشانه یک ثروت عظیم باشد که فرد از آن بی‌خبر است و به‌زودی به دستش خواهد رسید. برای دریافت مشاوره فردی در زمینه تعبیر خواب مار کلیک کنید.

تعبیر رویای مار از نظر ابراهیم کرمانی

ازنظر ابراهیم کرمانی رنگ مار در تعبیر آن بسیار اهمیت دارد. دیدن مار سیاه به معنی دشمنان زیاد است. مار سبز به این معنی است که دشمن خواب بیننده فردی زاهد است. اگر کسی خواب ببیند که مار را گرفته این بسیار خوب است و اگر مار سفیدی را گرفته باشد به پادشاهی خواهد رسید.

از نظر جابر مغربی

از نظر این اندیشمند تعبیر خواب مار بستگی به شرایطی دارد که ما با آن مواجه می‌شویم. بدین معنا که اگر در خواب مار مارا ببلعد؛ احتمالا در واقعیت از دشمن خود شکست می‌خوریم. اما اگر بتوانیم بر پشت مار بزرگی بنشینیم؛ دشمنی قدیمی برای صلح و سازش به ما مراجعه کرده و پیشنهاد دوستی می‌دهد.

تعبیر خواب مار در شرایط مختلف

احتمالا مار را در شرایط مختلفی در خواب خود می‌بینیم. بر همین اساس تعبیرخواب مار بر اساس موضوع آن متفاوت است. برای مثال مشاهده مار در خانه خود در خواب، به معنی نزدیکی دشمنان به شما است. یا اگر مار در بیابان باشد؛ دشمن از شما دور است؛ اما باید از بروز خطر جلوگیری کنید. مشاهده مار در آب به معنی تغییر اوضاع در شرایطی است که در حال خوشی و لذت هستید. اندازه مار نیز می‌تواند بیانگر میزان قدرت و نفوذ دشمن باشد. از طرفی اگر مار در حال فرار از شما است بدین معنی است که او زیاد برای شما خطرناک نیست. برای دریافت مشاوره تلفنی روانشناسی کلیک کنید.

تعبیر خواب مار بر اساس رنگ

دیدن خواب مار سیاه

به‌طورکلی سیاه یک رنگ منفی است و دیدن مار سیاه نمی‌تواند نشانه خوبی باشد. دیدن مار به رنگ سیاه به معنای دشمنان بسیار یا خطر بالقوه‌ای است که ممکن است شما را درگیر خود کند. پوست انداختن مارهای سیاه در خواب می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که خواب بیننده از یک شرایط بد خارج می‌شود و اتفاقات مثبتی برای او خواهد افتاد.

دیدن خواب مار قرمز

مار قرمز به عقیده معبران به این معنی است که خواب بیننده در روابط اجتماعی خود دچار مشکل است اما به‌زودی از این مشکلات رها خواهد شد.

دیدن خواب مار سفید

خواب‌گزاران معتقدند افرادی که مار سفید را در خواب می‌بینند درواقع با جهان ماوراءالطبیعه ارتباط برقرار کرده‌اند و پیامی از سوی این جهان برای فرد آمده است. اگر در شرایطی قرار دارید که باید راجع به یک موضوع خاص تصمیم‌گیری کنید و در این حالت خواب یک مار سفید را می‌بینید به این معناست که بهتر است به حس ششم خود بیشتر توجه داشته باشید. به‌طورکلی دیدن خواب مار سفید برخلاف سایر رؤیاهای مار می‌تواند نشانه شرایط خوب و رسیدن به یک وضعیت مطلوب باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

خواب نیش زدن مار

به‌طورکلی ازنظر معبران دیدن هرگونه درگیری با مار نشانه این است که شما در عالم واقع با دشمن خود درگیر می‌شوید. اگر مار شما را نیش بزند، زخمی کند یا بخورد به معنای شکست خوردن از دشمن است.

تعبیر خواب مار از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب کفش ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان معتقدند رؤیاها زبان ذهن ناهشیار ما هستند. آنچه شما در خواب‌هایتان می‌بینید درواقع تلاشی است از سمت ضمیر ناخودآگاه برای اینکه پیامی را به شما برساند. دیدن خواب مار می‌تواند به معنای نگرانی‌هایی در ذهن ناهشیار باشد. احتمالاً شما نگرانی‌ها و ترس‌هایی در جریان زندگی دارید که هنوز نتوانسته‌اید آن‌ها را حل کنید یا شاید از چیزهایی می‌ترسید که مدت‌هاست آن‌ها را سرکوب کرده‌اید و قدرت روبه‌رو شدن با آن‌ها را ندارید. برای آشنایی با روانکاوی کلیک کنید.

مار از نظر فروید

فروید دیدن مار در خواب را به غرایز و امیال جنسی ربط می‌دهد. ازنظر فروید مار می‌تواند نمادی از اندام تناسلی مردانه باشد. در بسیاری از فرهنگ‌ها مار نماد وسوسه و اغواگری است. به همین خاطر تعبیر خواب مار ازنظر فروید به معنای تمایلات جنسی و نیازهای برآورده نشده‌ای است که خود را به این شکل نشان می‌دهد.

یونگ

بر اساس نظریه یونگ در مورد تعبیر خواب مار می‌توان پوست انداختن مار را نشانه ای برای تغییر و تحول، در نظر گرفت. همچنین از نظر او وجود مار در خواب نشان دهنده فردی است که افراد در دنیای واقعی مایل به دیدن و برقراری ارتباط با او نیستند؛ که در خواب با او مواجه می‌شوند.

تعبیر خواب مار در کلینیک ذهن نو

از آنجایی که برخی از خواب ها ذهن ما را تا مدتی مشغول خود می‌کنند یا حتی باعث اختلال در خواب ما می‌شوند؛ بهتر است در این مورد حساس بوده و به دنبال معانی تعابیر آنها برویم. همچنین در بیشتر موارد، خواب هایی که می‌بینیم از واقعیت نشات گرفته و دلایلی دارند. به همین دلیل با کمک متخصصین می‌توانیم دلایل آنها را پیدا کرده و حتی آنها را بررسی کنیم. تعبیر خواب مار احتمالا در برخی از تصمیمات ما نقش داشته باشد؛ به همین دلیل بهتر است قبل از هر اقدامی، در این زمینه اطلاعات کافی را با کمک مشاورین کسب کنیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

دیدن مار در خواب چه معنایی دارد؟

ازنظر معبران قدیمی مار در خواب به معنای دشمن یا پول و ثروت است. بعضی از روانشناسان مثل فروید نیز مار را نشانه‌ای از امیال جنسی می‌دانند.

اگر کسی دائماً خواب مار ببیند یعنی چه؟

ازنظر معبران قدیمی مار در خواب به معنای دشمن یا پول و ثروت است. بعضی از روانشناسان مثل فروید نیز مار را نشانه‌ای از امیال جنسی می‌دانند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره