تعبیر خواب کفش

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب کفش زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود. و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند.

بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب کفش می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب کفش

تعبیر خواب کفش چیست

 

تعبیر خواب کفش را بیشتر افراد به معنای زن تعبیر کرده اند. اما ظاهر، کهنگی، لنگه به لنگه بودن و … در تعبیر خواب معنای مختلفی می‌دهد. برای تعبیر خواب کفش باید تمامی جزئیات را به خاطر داشته باشید تا خواب شما به درستی تعبیر شود. افراد مختلفی این شی را تعبیر کرده اند که در این مقاله به تمامی تعبیرها اشاره کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

تعبیر خواب کفش از نظر معبران باستانی

معبران اسلامی به طور کلی تعبیر خواب کفش را نماد همسر و زندگی زناشویی در نظر می‌گرفتند. در ادامه نظرات معبران بزرگ در مورد دیدن کفش در خواب را شرح داده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

? از نظر ابن سیرین

ابن سیرین تعبیر خواب کفش را به زن تعبیر می‌کند. البته منظور از زن جنسیت نیست بلکه به نقش همسر اشاره دارد. در همین راستا اگر زنی هم خواب کفش ببیند رویای او به همسر فعلی و یا آینده تعبیر می‌شود. تعابیر ابن سیرین عبارت است از.

? تعبیر خواب کفش به رنگ زرد، نشان از بیمار بودن همسرتان است. که او از لحاظ قوه بدنی ضعیف است.

? تعبیر خواب کفش به رنگ قرمز نشان از این است که همسرتان بسیار معاشرتی است. و از خوش گذرانی لذت می‌برد.

? تعبیر خواب کفش به رنگ سبز نشان از این است که همسر شما بسیار نمونه است. و زنی با شخصیت قوی، مهربان و نجیب است.

? تعبیر خواب کفش ساده یا کثیف رو به سیاهی نشان از این است که شما همسری را انتخاب می‌کنید که از لحاظ موقعیت مالی و اجتماعی ثروتنمد است.

? تعبیر خواب کفش از نظر امام جعفر صادق (ع)

امام جعفر صادق (ع) تعبیر خواب کفش را بر 7 وجه می‌دانست که زن، خادم، کنیز، توانمندی، معیشت، رزق و روزی و سفر را شامل می‌شود. همچنین ایشان بر این باور بودند که دیدن کفش در خواب می‌تواند نشانگر مردی باشد که ارث و میراث خود را تقسیم می‌کند.

?از نظر یوسف نبی (ع)

از نظر یوسف نبی (ع) تعبیر خواب کفش را نماد زن می‌داند. اگر مرد مجردی خواب ببیند که کفش می‌خرد یا کفش نویی می‌پوشد یعنی به زودی ازدواج می‌کند. و اگر مرد متاهلی در خواب ببیند که کفش از پای در می‌آورد به طلاق دادن همسر دلالت دارد.

?تعبیر خواب کفش در کتاب منوچهری تهرانی

منوچهری تهرانی در کتاب خود می‌نویسد که اگر مرد متاهلی خواب کفش ببیند این خواب به نحوه ارتباط او با همسرش دلالت دارد. برای مثال کفش تمیز و راحت بیانگر رابطه خوب با همسر و کفش کهنه بیانگر رنج و عذاب در رابطه زناشویی است. همچنین کفش کهنه در خواب مرد می‌تواند نشانه‌ای از بیمار شدن همسرش باشد. منوچهری تهرانی در کتاب خود در تعبیر خواب کفش به این نیز اشاره می‌کند که تمامی این تعابیر می‌تواند برای زنان نیز به کار گرفته شود. با این تفاوت که خواب کفش برای زنان تنها بر همسر دلالت نمی‌کند بلکه می تواند به کل خانواده و زندگی خانوادگی اشاره داشته باشد.

? ابراهیم کرمانی

تعبیر خواب کفش از نظر ابراهیم کرمانی با 3 تعبیر وجود دارد. تعبیر اول اینکه اگر در خواب در حال راه رفتن بودید؛ و ناگهان لنگه کفش از پای شما خارج شد، تعبیر این خواب متارکه یا جدایی از خواهر و برادر است. در تعبیر دوم اگر کفش شما سوخته بود، تعبیر خوبی ندارد. و احتمالا همسر شما در یک حادثه عمر خود را از دست خواهد داد. آخرین تعبیر اینکه اگر در خواب کفش جدیدی خریده باشید؛ نشان از دختر یا کنیز باکره است.

تعبیر خواب از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در است در خود ساکنانی دارد. که از کودکی تا به امروز این راهرو بلند تر و پر جمعیت تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ ها و گاهی هم آرزو ها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده.  برای مثال ممکن است زمانی خواب کفش ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید. روانشناسان به خصوص آن هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته. و کمک از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. به همین دلیل تعبیر خواب کفش نیز فلسفه خودش را دارد.

تعبیر خواب کفش از منظر روانکاوی

تعبیر خواب کفش از منظر روانکاوی

 

بسیاری از درمانگران بر این باورند که معنای خواب هر فرد با توجه به زمینه ذهنی منحصر به فردی که دارد با دیگران متفاوت است؛ و رویا های یکسان لزوما معنای مشترکی ندارند. با این حال برخی از تصاویری که در خواب می‌بینیم از ناخودآگاه جمعی ما نشات می‌گیرند. برای آشنایی با روانکاوی کلیک کنید.

از همین رو معنای نمادین آن‌ها در اکثر فرهنگ‌ها و افراد یکسان است. از جمله این خواب‌ها می توان به تعبیر خواب کفش اشاره کرد. بسیاری از نظریه پردازانی که با رویکردهای روانکاوی و روان پویشی به بررسی رویا می‌پردازند بر این باورند که کفش‌ها نماد اصول اخلاقی ما در زندگی هستند که از ما در برابر خطرهای دنیای پیرامونی و احساس گناه ناشی از عذاب وجدان محافظت می‌کنند. در ادامه نمونه‌هایی از خواب کفش و تعابیر روانشناسی آن را مرور کرده‌ایم.

✨ لنگه به لنگه

یکی از تعبیر خواب کفش این است که کفش لنگه به لنگه است. از آنجایی که کفش از منظر بسیاری از روانکاوان نماد اصول اخلاقی است. در نتیجه پوشیدن کفش‌های لنگه به لنگه در خواب از باورها و اعتقادات متضاد و متعارض خبر می‌دهد. که به طور ناخودآگاه نوعی تنش و درگیری ذهنی را انسان ایجاد می‌کند.

✨ تعبیر خواب جا به جا پوشیدن کفش ها

اگر در خواب ببینید که کفش هایتان را جا به جا پوشیده‌اید. به طوری که کفش پای راست در پای چپ و کفش پای چپ در پای راستتان قرار دارد، ممکن است ناخودآگاه به شما بگوید که در حال انجام کاری خلاف باورها، اعتقادات و ارزش های خود هستید. و همین امر منجر به نوعی تضاد و کشمکش درونی در شما شده‌است. بنابراین تعبیر خواب کفش با پوشش اشتباهی، نوعی کشمکش درونی است.

✨ گم کردن کفش

تعبیر خواب کفش گم شده نیز در روانکاوی وجود دارد. گم کردن کفش در تعبیر روانشناسی می‌تواند به معنای احساس سردرگمی در ارزش‌ها و باورها باشد. در واقع خواب گم کردن کفش می‌تواند بیانگر این باشد که شما اصول اخلاقی اساسی و محافظت کننده در زندگی‌تان را گم کرده‌اید و نمی دانید در زندگی باید چه مسیری را طی کنید.

✨ تعبیر خواب خریدن کفش از نظر کارل گوستاو یونگ

یکی از روانشناسان بزرگی که در مورد تعبیر روانشناختی رویا ها مطالعات زیادی انجام داد؛ کارل یونگ بود. در همین راستا او معتقد بود که تعبیر خواب کفش می‌تواند از نیازها و تمایلات ما نیز خبر بدهد. در نتیجه خریدن کفش می‌تواند بیانگر نیازها، تمایلات و دغدغه‌های جدیدی باشد که در زندگی وارد می‌شوند.

✨ دیدن کفش های زیاد در خواب

تعبیر خواب کفش فراوان نشان از خواسته های متفاوت است. ممکن است در خواب بینید که کفش های زیادی دارید یا یک مغازه کفش فروشی باز کرده‌اید؛ این موضوع می‌تواند از نظر روانکاوی بیانگر این باشد امیال و خواسته‌های متفاوتی در وجودتان جریان دارد و شما در انتخاب آن‌ها دچار نوعی تردید و سردرگمی هستید.

✨ پاره بودن بند کفش

تعبیر خواب کفش در صورتی که پاره باشد، نشان از مسافرت است. اما بازگشت شما زمان مشخصی ندارد.

✨ کفش سیاه

تعبیر خواب کفش سیاه به منظور تغییر و تحول بزرگ در زندگی است. شاید این تغییر در گذشته افتاده باشد یا شاید هم در آینده منتظر شما است.

✨ کفش سفید

تعبیر خواب کفش سفید نشان از یک جشن یا ازدواج است. این ازدواج شاید مربوط به شما نباشد و جشن یکی از نزدیکان باشد.

✨ کفش رنگارنگ

تعبیر خواب کفش رنگارنگ و پر زرق و برق ناشی از لذت فیزیکی و جسمانی است. اما ممکن است که این تعبیر به منظور مسائل عاطفی نباشد و فرد به دنبال توسعه فردی باشد.

کلام آخر

تعبیر خواب کفش به طور کلی نشان از همسر است. اما زمانی که ظاهر و شمایل کفش متنوع باشد؛  تعبیرهای جدیدتری را مشاهده خواهید کرد. اگر با مشاهده خواب دچار استرس و اضطراب شده‌اید؛ حتما از روانشناس برای بررسی ناخودآگاه و کنترل استرس راهنمایی بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب کفش می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا روانشناسان می توانند خواب ها را تعبیر کنند؟

تعبیر رویا یکی از تکنیک‌های فرایند روانکاوی است که همه درمانگران لزوما از آن استفاده نمی‌کنند. نکته قابل توجه اینجاست که همه خواب ها از منظر روانشناسی تعبیر ندارند و متخصص با بررسی پیشینه و شرایط فرد آن را تحلیل می‌کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره