ازدواج با مرد کوچکتر | ازدواج با پسر 7 ، 8 یا 10 سال کوچک تر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

امروزه ازدواج با مرد کوچکتر در بین جوانان بسیار شایع شده است. دختر و پسر بعد ازدواج زندگی جدیدی را شروع می‌کنند که می‌تواند تجارب لذت بخشی را به همراه آورد. این در حالیست که اگر امر پسندیده ازدواج با اصول و شرایط صحیح انجام نگیرد، می‌تواند تجارب تلخ و دردناکی را به ارمغان آورد. یکی از اصول مهم در هنگام تصمیم گیری برای ازدواج، توجه به دامنه سنی زن و مرد و اختلاف موجود بین آن‌هاست.

ازدواج پیوندی است که باید با ترکیب منطق و احساس در مورد آن تصمیم گیری شود. تفاوت سنی معکوس بین دختر و پسر می‌تواند مشکلاتی را میان زوجین به وجود آورد. با آگاهی از اصول صحیح ازدواج و کمک گرفتن از یک فرد متخصص می‌توانید از تصمیم خود برای ازدواج اطمینان حاصل نمایید. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه مشاوره ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج با مرد کوچکتر

سن یکی از پارامترهای مهم در ازدواج است. در هر دوره سنی رویدادهای اجتماعی مشترکی بین ما ایجاد می‌شود. برای مثال کتاب های درسی، اسباب بازی های کودکی، برنامه های تلویزیونی، سبک لباس پوشیدن، رویدادهای اقتصادی و غیره از جمله تجربیات مشترک نسل ها هستند. هر چه اختلاف سنی کمتر باشد، این تجربیات مشترک افراد را در یک گروه سنی به هم نزدیک‌تر می‌کند. پس درک طرف مقابل و حس های مشترک تا حد زیادی به سن ربط دارد. بنابراین شما باید در ازدواج با مرد کوچکتر از خود به عوامل مختلفی توجه نمایید. در ادامه نیز سایر عوامل تاثیر گذار را آورده ایم. برای اطلاع از دلایل مشکل با همسر کلیک کنید.

اما در نظر داشته باشید که از نظر متخصصان هیچ استاندارد کلی برای سن زن و مرد برای ازدواج وجود ندارد. چرا که پارامترهای زیادی در موفقیت یک ازدواج موثر هستند. پس هر زوج برای اطلاع از آینده ازدواجش باید با متخصص مشورت نماید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

فروشگاه آرامیس

چرا نباید در ازدواج سن پسر کمتر از دختر باشد؟

چرا ازدواج با مرد کوچکتر خوب نیست

 

یکی از دلایل موفقیت زندگی زناشویی، قرار گرفتن زن و مرد در کنار یکدیگر با تناسب سنی خاص است. اگر چه این موضوع واقعیت مطلق نیست اما در صحت آن کمتر می‌توان شک کرد. زن و مرد هر کدام ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی دارند که با گذر زمان و افزایش سن، تعدیل می‌یابد. در ازدواج با مرد کوچکتر باید به عوامل زیادی توجه کرد که نقش تعیین کننده ای در ادامه یافتن زندگی مشترک خواهد شد.

اگر زن و مرد با اختلاف سنی زیاد اقدام به ازدواج نمایند، قطعا زنان تجربه کننده کمبودهایی به ویژه از نظر عاطفی خواهند بود. حال اگر این اختلاف سنی از طرف زن باشد و سن زن چندین سال از مرد بیشتر باشد، به احتمال زیاد ازدواج موفقی نخواهند داشت. برای آشنایی با معایب و مزایای اختلاف سنی زیاد در ازدواج کلیک کنید.

دلیل ناموفق بودن ازدواج با مرد کوچکتر

سن یکی از ملاک‌های ازدواج است که هر دو طرف باید آن را جنبه های مختلف در نظر بگیرند. علیرغم دیدگاه کلیشه ای که زن باید کوچک‌تر از مرد باشد، زوج‌های خوشبختی هم هستند که از این قاعده تبعیت نمی‌کنند. بنابراین برای ارائه نظر دقیق باید جنبه‌‌های دیگر شخصیتی هر دو طرف نیز بررسی شود. اما به طور عمده در ازدواجی که زن اختلاف سنی زیادی با مرد دارد یا مرد سنش کمتر است، علل زیر در آن رابطه به چشم می‌‍خورد. برای آشنایی با معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید. در ازدواج با مرد کوچکتر، زن شاید احساس سلطه و کنترلگری داشته باشد که همین موضوع در بروز اختلافاتی میان آنها موثر خواهد بود.

⭕بلوغ جسمی، جنسی و فکری زودرس دختران

ازدواج با مرد کوچکتر برای زنان این نگرانی را ایجاد می کند که از نظر جسمی نتوانند انتظارات همسرشان را برآورده بکنند. دختران به دلیل شرایط بیولوژیک بدن خود معمولا با فاصله زمانی 2 تا 3 سال زودتر از پسران، بلوغ و رشد جسمی، عقلی، جنسی  را تجربه می‌کنند و به اصطلاح دختران نسبت به پسرها سریع‌تر به پختگی‌های رشدی دست می‌یابند. اما در سنین بالاتر نیز زنان قدرت باروری را زودتر از دست می‌دهند. بنابراین ازدواج با مرد کوچکتر می‌تواند زمینه های اختلاف را زیاد بکند.

⭕ازدواج با مرد کوچکتر | فروکش کردن نیازهای جنسی زنان

منطقی است که وقتی زنان نسبت به مردان، بلوغ جنسی را زودتر شروع نمایند، در هنگام برقراری رابطه جنسی، زودتر دچار فروکش کردن نیازهای جنسی می‌شوند. در حالی که مردان، دو تا سه سال دیرتر تجربه کننده بلوغ جنسی بوده‌اند، پس دیرتر هم دچار فروکش کردن نیازهای جنسی می‌شوند. به این ترتیب همزمان با اینکه مردان کوچکتر، دوران گرم مزاجی و میل زیاد به رابطه جنسی را تجربه می‌کنند، زنان بزرگتر دوران سردی و کاهش میل به رابطه جنسی را سپری خواهند کرد. رابطه جنسی یکی از عوامل تعیین کننده در رابطه زناشویی است که ازدواج با مرد کوچکتر در کیفیت آن موثر خواهد بود. برای اطلاع از نیازهای جنسی مردان کلیک کنید.

⭕از دست دادن طراوت و تازگی ظاهری در زنان

زنان دارای شرایط شکننده و روحیه حساس‌تری هستند. در مقابل سختی‌ها و نوسانات زندگی، سریع‌تر واکنش نشان داده و خسته می‌شوند. این خستگی در ظاهر آنان اثرات پژمردگی و کاهش طراوت اولیه را باقی می‌گذارد. علاوه براین زایمان نیز یکی دیگر از عواملی است که تا حد زیادی زنان را نسبت به طراوت و شادابی اولیه متفاوت می‌نماید. بنابراین اگر زن بزرگتر از همسر خود باشد، پژمردگی ظاهری وی نسبت به همسر بیشتر نمایان می‌شود. این تفاوت در ظاهر و چهره در ازدواج با مرد کوچکتر بیشتر خود را نشان خواهد داد. برای اطلاع از علت تنفر مرد از همسرش کلیک کنید.

پیشنهاد می‌شود حتما درباره سن ازدواج بخوانید.

ازدواج با مرد کوچکتر چه مشکلاتی خواهد داشت؟

مشکلات ازدواج با مرد کوچکتر

 

ازدواج با مرد کوچکتر مشکلاتی را برای زنان به همراه دارد که برخی از آن‌ها به شرح زیر هستند. البته اینها به معنی شکست این ارتباط نیستند و شاید زوجینی با اختلاف سنی زیاد بازهم احساس خوشبختی دارند. اما باید این نکات را در این نوع از ازدواج، در نظر گرفت و با توجه به آنها تصمیم گیری کرد.

?ازدواج با مرد کوچکتر حوصله زن را سر می‌برد

زنان بزرگتر به پختگی‌های لازم برای زندگی رسیده‌اند و بیشتر دوست دارند رفتارهایی با وقار و منطقی داشته باشند. این زنان به مرور زمان با مشاهده رفتارهای خام و بی تجربه همسران کوچکتر خسته شده و حوصله سر و کله زدن با آنان را ندارند. این امر زمانی تشدید می‌شود که مردان کوچکتر در زمان ازدواج در دامنه سنی 20 تا 30 سال یعنی دوران جوانی و بی تجربگی به سر ببرند. تحقیقات حاکی از آنند که آمار طلاق در رابطه با ازدواج با مرد کوچکتر بالاتر هستند.

?تغییر یافتن نقش همسر به نقش مادر

وقتی سن مرد کمتر باشد، زن کم کم از نقش همسر بودن فاصله گرفته و به نقش مادر بودن تغییر پیدا می‌کند. زن به دلیل پختگی و رشد عقلی خود، وقتی می‌بیند که همسر کوچکترش دچار اشتباه می‌شود مانند یک مادر عمل کرده و شروع به پند و اندرز می‌کند. ازدواج با مرد کوچکتر سبب جابجایی نقش ها شده و مشکلات زیادی را در موارد زیادی به همراه خواهد داشت.

?دست برداشتن از خواسته ها و علایق خود

اگر زن چندین سال از همسر خود بزرگتر باشد به جهت اینکه می‌خواهد مطابق میل شوهر خود باشد و به نحوی مورد رضایت قرار بگیرد، از خواسته‌ها و علائقش دست کشیده و خود را مطابق و متناسب با خواسته‌های شوهر کوچکتر خود قرار می‌دهد. حتی ممکن است ظاهری برای خود درست کرده و به نحوی رفتار نماید که شایسته و برازنده سن وی نباشد. در واقع ازدواج با مرد کوچکتر او را مجبور به انجام چنین کاری می‌کند.

?ازدواج با مرد کوچکتر | حساس شدن

اگر زن از مرد بزرگتر باشد پس از گذشت مدتی نسبت به ازدواج خود حساس می‌شود؛ خود را با زنان دیگر مقایسه می‌کند، به رفتارهای همسر حساسیت زیاد پیدا کرده و سریعا واکنش نشان می‌دهد. این روند حساس شدن تا مرحله بی‌اعتمادی و کنترل کردن شوهر ادامه خواهد یافت. ازدواج با مرد کوچکتر دو طرف را بیشتر در رفتار خیانت قرار خواهد داد. چرا که آنها بعد از مدتی متوجه خواهند شد که درک درستی از نیازها و خواسته های یکدیگر ندارند.

سخن پایانی

افراد قبل از ازدواج با مرد کوچکتر از خودشان باید به نکات زیادی توجه کنند. ازدواج یک رابطه طولانی مدت است که افراد باید در آن از بروز اشتباه جلوگیری کرده و تصمیمات درست برای آینده خود بگیرند. فراموش نکنید که تمام موارد بالا احتمالات و گاها تجربه های واقعی افراد است که به معنای قطعیت آنها نیست. شاید در چنین روابطی افراد بسیار زندگی خوبی را با یکدیگر تجربه کنند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از تصمیم قطعی برای ازدواج با مرد کوچکتر از خود حتما با یک مشاور، مشورت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با مرد کوچکتر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا ازدواج با مرد کوچکتر منطقی است؟

شاید در مواردی دیده شود که زن و مرد با وجود اختلاف سنی و بزرگتر بودن سن زن، زندگی خوبی دارند اما قطعا کمبودهایی در زندگی آنان وجود خواهد داشت. پس منطقی‌تر این است که ازدواج با شرایط اختلاف سنی مناسب و بزرگتر بودن مرد انجام گیرد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره