ازدواج با دوست پسر | 5 توصیه برای ازدواج با دوست پسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با دوست پسر یکی از سبک های ازدواجی مورد علاقه برای دختران جوان است. دغدغه ازدواج با دوست پسر تو این زمانه بازار داغی پیدا کرده، دیگر دختران منتظر خواستگار نمی‎‌مانند و تلاش دارند که برای زندگی مشترک خودشان تصمیم‌گیری و انتخاب کنند. شاید این طریقه مزایایی داشته باشد اما باعث شده آسیب و شکست‌های ناشی از رابطه با دوست پسر زیاد شود.

ازدواج پدیده پیچیده ایست و به جز عواطف و احساسات فاکتورهای مختلفی در موفقیت آن دخیل هستند. پس توصیه می‌شود که قبل از اینکه به طور جدی برای ازدواج با دوست پسر تان اقدام کنید به جز عشق و علاقه از وجود فاکتورهای ضروری دیگر نظیر تعهد، شناخت و شباهت فرهنگی و خانوادگی نیز اطمینان کسب کنید. برای تبدیل دوستی به ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست پسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ازدواج با دوست پسر

ازدواج با دوست پسر یکی از دغدغه دخترهای امروزیست. خانم ها درگیری های ذهنی که برای خود تشکیل می‌دهند که شامل سوال آیا با دوست پسرم ازدواج کنم خوشبخت می‌شم؟ آیا ازدواج با دوست پسرم صحیح است؟ و … . برای ازدواج با دوست پسر نباید تنها علاقه خود را در نظر بگیرید؛ بلکه باید به میزان تفاهم و توافق خود اهمیت دهید. اگر از لحاظ روحی، فرهنگی، خانوادگی و … با یکدیگر تفاهم داشته باشید؛ ازدواج با دوست پسر توصیه می‌شود. البته که بررسی این ویژگی ها باید توسط روانشناس و مشاور ازدواج صورت بگیرد. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

توصیه‌ای به دخترها برای ازدواج با دوست پسر

توصیه‌ای به دخترها برای ازدواج با دوست پسر

اکثر دختران با قرار گرفتن در رابطه عاطفی و احساسی به فکر ازدواج با دوست پسر می‌افتند. خانم‌ها به دلیل غالب بودن احساسات بر منطقشان (طبق مشاهدات خانم‌ها عاطفی‌تر از مردان رفتار می‌کنند) مخصوصا کسانی که اولین بار در رابطه‌ای هستند، دچار خطای شناختی می‌شوند؛ تا جایی که ممکن است بعد از خارج شدن از رابطه‌ای خودشان هم از انتخاب‌شان تعجب کنند. بنابراین قبل از هر چیز باید دید که آیا موردی که برای ازدواج انتخاب کردید، مرد مناسبی برای شما هست یا نه؟

? ملاک ها و معیارهایتان را مشخص کنید

بسیار اهمیت دارد که قبل از تصمیم گیری برای ازدواج با دوست پسر از خود بپرسید معیارها و ملاک‌هایتان برای انتخاب همسر چه چیزهایی هستند و کسی که با او در رابطه قرار دارید چقدر به این ملاک‌ها نزدیک است؟ در بسیاری از موارد دخترخانم‌ها به خاطر عشق و علاقه چشم خود را روی معیارهایی که برای زندگیشان تعیین کرده‌اند می‌بندند.

همچنین برخی خانم‌ها برای اینکه از تصمیم خود مبنی بر ازدواج با دوست پسر شان منصرف نشوند ممکن است حتی از فکر کردن به ملاک‌های شخصی‌شان اجتناب کرده و در نتیجه هرگز آن‌ها را نشناسند. همه این‌ها در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهند زوجینی که معیارهای مشخصی برای ازدواج داشتند و این معیارها را پیش از ازدواج بررسی کرده‌اند، شانس بیشتری برای تداوم رابطه خود دارند. برای آشنایی با راه های تعیین معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

? ویژگی های عشق سالم را بشناسید

در بسیاری از موارد تعریف عموم مردم از عشق با تعریفی که روانشناسان و متخصصان خانواده ارائه می‌دهند، متفاوت است. روانشناسان بر این باورند که عشق سالم نیازمند برقراری رابطه‌ای صمیمی، همدلانه، توام با مراقبت و تمرین تعهد است.

همچنین شور و اشتیاق جنسی یکی دیگر از اجزای مهمی است که در عشق سالم تجربه می‌شود. پس باید همه به این اجزا در کنار یکدیگر بها داده شود. زوج‌هایی که به طور تک بعدی فقط روی یکی از این جنبه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند، بیش از سایرین احتمال دارد که پس از ازدواج با دوست پسر تعارض و مشکل مواجه شوند.

? نگذارید که عشق چشم هایتان را کور کند!

حتما تا به حال با این جمله مواجه شده‌اید که عشق چشم آدم را کور می‌کند. اما آیا واقعا این جمله حقیقت دارد؟ روانشناسان معتقدند هرگونه هیجان از عشق و علاقه گرفته تا تنفر و خشم می‌تواند توانایی تفکر منطقی، قضاوت و تصمیم گیری را تا حد زیادی مختل نماید. در نتیجه هنگامی که تحت تاثیر عواطف و هیجانات هستید برای اینکه کار اشتباهی نکنید، باید کمی صبور باشید و برای تصمیمات مهمی مانند ازدواج با دوست پسر، حتما مشورت بگیرید.

بیشتر بخوانید : رابطه قبل از ازدواج

? برای شناخت یکدیگر وقت بگذارید

رسیدن به شناخت کافی از شریک عاطفی چیزی نیست که تنها با شروع یک رابطه دوستی به دست بیاید. بسیاری از کسانی که پیش از ازدواج با هم دوست بوده‌اند هم پس از شروع زندگی مشترک به این نتیجه می‌رسند که به اندازه کافی همسرشان را نمی‌شناختند. برای اینکه بتوانید با چهره واقعی هم رو به رو شوید و فارغ از نقاب‌ها بشناسید؛ باید برای این هدف به طور اختصاصی وقت و انرژی بگذارید. در همین راستا بهتر است از یک روانشناس کمک گرفته و مشاوره پیش از ازدواج با دوست پسر دریافت کنید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

? با خانواده های هم آشنا شوید

در ازدواج با دوست پسر حتما باید خانواده های یکدیگر را باهم آشنا کنید. با مدرن‌تر شدن جوامع و کم رنگ‌تر شدن نقش خانواده‌ها در تصمیم گیری برای ازدواج برخی از جوانان به طور کل اهمیت آن را نادیده می‌گیرند. این در حالی است که پژوهش‌ها نشان می‌دهند که خانواده‌ها نقش بسیار تعیین کننده‌ای در احساس رضایت زناشویی دارند. از همین رو باید پیش از آغاز زندگی مشترک در مورد موضوعاتی نظیر تفاوت فرهنگی و جایگاه اقتصادی- اجتماعی خانواده‌ها نیز اطلاعات کسب کنید.

اگر هنوز دارای تردید در ازدواج هستید، کلیک کنید.

چرا پسرها با دوست دختر خود ازدواج نمی کنند ؟

چرا ازدواج با دوست پسر برای دخترها اهمیت دارد؛ اما پسر ها با دوست دختر خود ازدواج نمی‌کنند؟ در جامعه‌ای مثل ایران که در حال گذار از فرهنگ سنتی است، طریقه ازدواج هم دچار دگرگونی‌هایی شده است. اما هنوز همه خانواده‌های ایرانی به یک شکل رفتار نمی‌کنند.

این از هم گسختگی فرهنگی خیلی اوقات باعث کج فهمی اصول شروع ازدواج و شکل گیری باورهای کلیشه مثل بی علاقگی پسران به ازدواج یا همین سوال که چرا پسران با دوست دخترشان ازدواج نمی‌کنند شده است. هر دختر و پسری فطرتا نیاز به همسر دارد، بنابراین مردان هم ذاتا راغب به ازدواج هستند. پس اگر پسری از ازدواج طفره می‌رود باید علل آن بررسی شود. برای آشنایی با اصول دوستی های قبل از ازدواج کلیک کنید. 

آیا ازدواج با دوست پسر کار درستی است؟

روانشناسان و کارشناسان خانواده، ازدواج با دوست پسر را به طور کل تایید یا رد نمی کنند. آن ها بر این باورند که اگر به دنبال یک ازدواج موفق هستید لازم است علاوه بر یک رابطه عاطفی و احساس عشق و علاقه فاکتورهای دیگری را نیز مد نظر قرار دهید. رسیدن به شناخت کافی از فرد مقابل و خانواده او، مقایسه ویژگی های شریک عاطفی با ملاک های شخصی، تلاش برای تصمیم گیری منطقی و کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج از جمله اقدامات موثری هستند که باید در این زمینه انجام دهید.

کلام آخر

ازدواج با دوست پسر نیز نیاز به بررسی های مداوم دارد. حتی اگر با یکدیگر سالهای طولانی دوست باشید، نمی‌توانید به طور قطع بگویید که به شناخت کافی از او رسیده اید. بنابراین باید در هر شیوه و سبک ازدواج از روانشناس و مشاوره پیش از ازدواج کمک بگیرید.  مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دوست پسر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا عاقبت ازدواج با دوست پسر خوب است؟

جواب این سوال کاملا بستگی به خصوصیات فردی و خانوادگی دو طرف دارد، به همین دلیل برای بررسی این موضوع حتما باید نظر متخصص ازدواج را جویا شوید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره