درخواست رابطه از طرف زن به شوهر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

درخواست رابطه از طرف زن از آن موضوعاتی است که نظرات متفاوت  زیادی راجع به آن وجود دارد. بعضی از خانم‌ها به دلیل شرم یا باورهای اشتباه سعی می‌کنند هرگز برای رابطه پیش‌قدم نباشند. اما نیاز جنسی در زنان هم درست به اندازه مردان وجود دارد و دلیلی برای سرکوب آن نیست. حتی این درخواست از طرف زن باعث خوشحالی شریک جنسی شما می‌شود. با این درخواست نشان می‌دهید که به برقراری رابطه جنسی با او تمایل دارید. در ادامه بیشتر با نحوه بیان این درخواست و آثار آن آشنا خواهید شد. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

آیا درخواست شروع رابطه از طرف زن درست است؟

قبل از اینکه بخواهیم راجع به درخواست رابطه جنسی از طرف زن صحبت کنیم باید به این سؤال پاسخ دهیم که بهتر است شروع رابطه از طرف چه کسی باشد؟ به‌طورکلی رابطه جنسی یک ارتباط دوطرفه است. این یعنی هر دو طرف باید برای آن تمایل نشان دهند. اگر قرار باشد همیشه فقط شما برای برقراری رابطه پا پیش بگذارید، دیر یا زود احساس می‌کنید، همسرتان تمایلی به این رابطه ندارد و حتی سعی می‌کنید درخواست برای داشتن رابطه را کمتر کنید. درنتیجه تمایل برای رابطه جنسی باید به‌صورت متعادل از سوی هر دو طرف مطرح شود.

چرا درخواست رابطه از طرف زن جلوه بدی دارد؟

سردمزاجی

بی‌میلی نسبت به رابطه جنسی یکی از دلایلی است که باعث می‌شود زنان برای برقراری رابطه جنسی پیش‌قدم نشوند. سردمزاجی می‌تواند دلایل بسیاری مثل مشکلات هورمونی یا حتی اختلاف در رابطه عاطفی داشته باشد. بدون در نظر گرفتن اینکه چه دلیلی باعث سردمزاجی می‌شود به‌طور‌کلی باید گفت بی‌میلی به برقراری رابطه جنسی می‌تواند مشکلات بسیاری را در رابطه میان شما و همسرتان ایجاد کند و بهتر است برای درمان این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید.

عدم درخواست رابطه از طرف زن به دلیل نارضایتی جنسی

گاهی زنان درخواست س-ک-س نمی‌کنند چرا که ناراضی هستند. وقتی رابطه به حد کافی رضایت‌بخش نباشد، طبیعی است که درخواست یا تمایلی هم برای آن وجود نداشته باشد. در این شرایط بهترین راهکار این است که راجع به خواسته‌های جنسی‌تان با طرف مقابل صحبت کنید و برای از بین بردن مشکلات جنسی در رابطه‌تان تلاش کنید.

احساس شرم و خجالت

یک باور اشتباه این است که زن‌ها باید نیازهای جنسی خود را سرکوب کنند. این باور معتقد است رابطه جنسی تنها باید از طرف آقایان شروع بشود و حتی لذت بردن زن نیز اهمیت چندانی ندارد. چنین تصوری باعث شده تا بسیاری از خانم‌ها از بیان نیازهای جنسی خود احساس خجالت کنند. بی‌توجهی به نیازهای جنسی به‌خصوص در زنان می‌تواند باعث بروز مشکلات روحی بسیاری شود و حتی کیفیت رابطه شما و همسرتان را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین خاطر بهتر است با این باور اشتباه مبارزه کنید و بدون احساس خجالت یا سرکوب کردن خود راجع به نیازهایتان با همسرتان صحبت کنید. مردان می‌توانند با خواندن مقاله صمیمیت زناشویی احساس نزدیکی را در همسرشان افزایش دهند.

نارضایتی از ظاهر

در سال‌های اخیر توجه بسیاری روی اندام و زیبایی ظاهری خانم‌ها شده است. این موضوع باعث می‌شود بعضی از خانم‌ها احساس کنند بدن آن‌ها به حد کافی جذاب نیست و به همین خاطر از اینکه بخواهند وارد رابطه جنسی شوند نگران و مضطرب باشند.

فروشگاه آرامیس

نگرانی از رد شدن درخواست

گاهی اوقات خانم‌ها نگران این هستند که درخواست آن‌ها برای برقراری رابطه جنسی از طرف همسرشان رد شود. به همین خاطر برای اجتناب از چنین چیزی سعی می‌کنند تا به‌طورکلی درخواست خود را مطرح نکنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیان این درخواست از طرف شما می‌تواند تا حد زیادی باعث خوشحالی و بالا رفتن اعتمادبه‌نفس همسرتان باشد. توصیه می‌کنیم مقاله خجالت زنان از رابطه جنسی را بخوانید.

مشکلات عاطفی

نیازهای جنسی در زنان رابطه بسیار پیچیده‌ای با شرایط روحی آن‌ها دارد. به همین خاطر مشکلات عاطفی و دلگیری‌هایی که در یک رابطه وجود دارد تا حد زیادی می‌تواند باعث شود که آن‌ها تمایلی به برقراری رابطه جنسی با همسرشان نداشته باشند.

درخواست رابطه از طرف زن چگونه باید باشد؟

خجالت را کنار بگذارید

اصلی‌ترین دلیلی که خانم‌ها را از بیان نیازهای جنسی منصرف می‌کند احساس خجالت است. هرچقدر هم که این موضوع برایتان خجالت‌آور باشد، بهتر است به نحوی درباره آن شروع به صحبت کنید. پس از مدتی متوجه می‌شوید که چقدر این کار روی کیفیت رابطه جنسی و حتی ارتباط عاطفی‌تان تأثیر گذاشته است.

درخواست رابطه از طرف زن با اعتمادبه‌نفس

اگر احساس می‌کنید ظاهرتان به‌اندازه کافی جذاب نیست بهتر است سعی کنید اعتمادبه‌نفس خود را بالاتر ببرید. همیشه این موضوع را به یاد داشته باشید که همسرتان شما را همین‌گونه که هستید انتخاب کرده و دوست دارد؛ به‌علاوه دوری از برقراری رابطه جنسی می‌تواند تأثیر منفی بیشتری روی رابطه‌تان داشته باشد.

از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنید

اینکه یک خانم همیشه برای رابطه جنسی پیش‌قدم شود هم موضوع خیلی جالبی نیست. بهتر است گاهی اوقات تمایل خود را به‌صورت غیرمستقیم به همسرتان نشان دهید. ایجاد یک فضای رمانتیک دونفره، استفاده از آرایش و لباس موردعلاقه همسرتان یا به کار بردن جملات عاشقانه همگی می‌توانند بدون اینکه شما مستقیماً درخواستتان را مطرح کنید پیام شما را به همسرتان برسانند.

از یک مشاور کمک بگیرید

صحبت کردن راجع به مسائل جنسی برای بسیاری از زنان کار سختی است. در این شرایط بهتر است از یک متخصص روانشناسی کمک بگیرید. روانشناسان درکنار اینکه بی‌طرفانه و بدون قضاوت به مشکلات شما گوش می‌کنند دانش و توانایی لازم برای برطرف کردن آن‎‌ها را هم دارند. اگر احساس می‌کنید از رابطه جنسی خود راضی نیستید یا نمی‌توانید خواسته‌هایتان را با همسرتان درمیان بگذارید و یا همسرتان هیچ وقت برای شروع رابطه پیش قدم نشده، بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02166419012 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

آیا درخواست رابطه از طرف زن اشتباه است؟

خیر؛ خانم‌ها نیز به‌اندازه آقایان به برقراری رابطه جنسی نیاز دارند و سرکوب این نیاز روش مناسبی نیست. مطرح کردن درخواست برای برقراری رابطه حتی می‌تواند باعث بهتر شدن کیفیت رابطه و بالا رفتن اعتمادبه‌نفس جنسی همسرتان باشد.

چطور به همسرم نشان بدهم که می‌خواهم با او رابطه داشته باشم؟

در اولین قدم بهتر است خجالت کشیدن را کنار بگذارید و راجع به نیازهایتان با همسرتان صحبت کنید. در کنار این راهکار بهتر است گاهی اوقات هم از روش‌های غیرمستقیم مثل ایجاد یک فضای رمانتیک و دونفره استفاده کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره