قطع رابطه با دوست دختر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

قطع رابطه با دوست دختر برای همه پسران کار راحتی نیست. دلبستگی و ترس از ضربه زدن به دختر از جمله مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث می‌شوند پسرها با وجود مشکلاتی که میان خود و شریک عاطفیشان احساس می‌کنند، همچنان در رابطه بمانند و به آن خاتمه نبخشند. این مسئله یک رنج مزمن را برای دو طرف ایجاد کرده و سلامت روانی آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. زمانی که این دوستی‌ها مقاصد یکسانی برای هر دو طرف نداشته باشد، در زمان جدایی شدت آسیب و احساسات منفی بیشتر خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از عمیق‌تر شدن رابطه حد و مرز دوستی مشخص باشد. در ادامه نحوه جدایی از دوست دختر با کمترین تنش را آورده‌ایم.

 

نحوه قطع رابطه با دوست دختر

روش های قطع رابطه با دوست دختر

یک باور عمومی غلط اینه که مردها به راحتی می‌توانند به رابطه عاطفی با دخترها پایان دهند و برای این کار مشکلی ندارند. اما طبق مشاهدات بسیاری از مردان از پایان دادن به رابطه عاطفی می‌ترسند یا احساس می‌کنند برای این کار از مهارت‌های لازم برخوردار نیستند. دلبستگی عاطفی شدید و یا ترس از ضربه زدن به دختر از جمله مهم‌ترین دلایل این امر هستند. اگر شما هم احساس می‌کنید که از نظر منطقی رابطه‌تان سرانجامی ندارد و اما نمی‌دانید که چطور باید آن را خاتمه دهید، به چند توصیه زیر توجه کنید. در صورتی که هنوز ابهامی داشتید حتما از مشاوره رابطه دختر و پسر استفاده کنید.

1- قبل از هر اقدامی به دلایل تصمیم خود فکر کنید

خیلی مهمه که شتاب زده و تحت تاثیر احساسات‌تان در مورد رابطه عاطفی تصمیم نگیرید. قبل از قطع رابطه با دوست دختر باید به خوبی دلایلی که برای این کار دارید را بررسی کرده و به این پرسش پاسخ دهید که از این زندگی چه می‌خواهید و معیارهای‌تان برای یک رابطه عاطفی موفق چه هستند.

2- از قبل واکنش های دوست دخترتان را پیش بینی کنید

قبل از اینکه این موضوع را با دوست دخترتان مطرح کنید به واکنش‌هایی که ممکن است از خود نشان دهد فکر کنید. در ذهن‌تان این موضوع را تجسم کنید که او چه احساسی پیدا می‌کند و ممکن است چه رفتارهایی از خود نشان دهد، این کار به شما کمک می‌کند که از قبل آماده باشید و بتوانید عکس العمل‌های بهتری نشان دهید.

فروشگاه آرامیس

3- قطع رابطه با دوست دختر | صادق باشید

هنگام قطع رابطه بسیار اهمیت دارد که صادق باشید و دلایل عجیب و غریب نتراشید. چرا که بهانه تراشی و عدم صداقت آسیب بیشتری به او وارد می‌کنند. البته صداقت به معنای بی‌ملاحظه بودن نیست. در نتیجه باید تا حد ممکن تلاش کنید تا احساسات دختر خانم را جریحه دار نکنید. بهترین روش این است که ابتدا در مورد نکات مثبتی که در رابطه تان وجود داشته به دوست دخترتان بازخورد دهید و سپس در مورد دلایلی که برای جدایی دارید صحبت کنید.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

4- هنگام قطع رابطه به حریم شخصی هم احترام بگذارید

یکی از رفتارهای بسیار آسیب زا این است که دختر/پسر هنگام جدایی حریم شخصی یکدیگر را زیر پا می‌گذارند. برای مثال انتشار چت یا پیام‌های خصوصی همدیگر در فضای مجازی یا انتشار عکس‌های او و مطرح کردن دعواها در شبکه‌های اجتماعی باعث می شود که اوضاغ از کنترل شما خارج شده و هردویتان در معرض فشار و آسیب‌های مختلف قرار بگیرید.

5- قطع رابطه با دوست دختر | دیگران را واسطه نکنید

هنگام قطع رابطه دوست دخترتان نیاز دارد که با او شفاف باشید و دلایل این کار را صادقانه با او در میان بگذارید. ایجاد هرگونه ابهام و واسطه گرفتن دیگران برای جدایی منجر به تشدید احساسات منفی شده و فرایند جدایی را سخت تر می سازند.

6- برای آسیب های پیش رو اظهار پشیمانی و تاسف کنید

این موضوع بسیار اهمیت دارد که به دوست دختران نشان دهید از جدایی و آسیب‌های احتمالی آن متاسف هستید و بابت جدایی عذر خواهی کنید. این کار نشان می‌دهد که برای افکار و احساسات او ارزش قائل هستید و در برابر این رابطه احساس مسئولیت می‌کنید.

7- اجازه دهید آزادانه احساساتش را با شما در میان بگذارید

بعد از اینکه موضوع جدایی را مطرح کردید اجازه دهید که دوست دخترتان آزادانه احساسات و افکارش را با شما در میان بگذارد. سعی کنید در این موقعیت بیش از هرچیز صبورانه گوش فرا دهید و او را به خاطر احساساتش سرزنش نکنید.

آیا بعد از قطع رابطه با دوست دختر با او تماس بگیرم؟

ممکنه بعد از مدتی تمام مسائلی که باعث تصمیم به قطع رابطه با دوست دختر تان شده بود را فراموش کنید. در این زمان دلتنگی و سایر افکار باعث می‌شود که مجدد با او تماس بگیرید. اما صبر کنید. با این تماس قصدتان چیست؟ آیا می خواهید فقط حالی از او بپرسید؟ اگر این چنین است هرگز این کار را نکنید. او هر کجا که باشد با تماس شما حالش از چیزی که هست بدتر می شود. شما هم اگر آنقدر نگران حال او هستید، باید یکبار دیگر به دلایل قطع رابطه با دوست دختر خود بیاندیشید.

اگر این دلایل برای قطع رابطه با او کافی نبوده و حال پشیمان هستید، بهتره قبل تماس با او کاملا از درستی این کار اطمینان پیدا کنید. چرا که رفتارهای نامطمئن تان، نمی تواند چهره خوبی از شما در ذهن او بر جای بگذارد.

با وجود قطع رابطه با دوست دختر ، او دائم تماس می گیرد، چه باید بکنم؟

وقتی بعد از قطع رابطه با دوست دختر هنوز تماس های او ادامه دارد، پس حتما هنوز مسائل حل نشده ای در ذهن او باقی مانده است. البته دخترانی که در رابطه آسیب دیده اند و یا احساس بکنند که با احساسات شان بازی شده هم ممکن است، چنین رفتاری را نشان دهند. بنابراین با توجه به شدت مساله و علت این رفتار شما باید اقدامات مختلفی انجام دهید. در این خصوص توصیه می کنیم که حتما مشاوره رابطه دریافت کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

خلاصه بدانید…

قطع رابطه با دوست دختر همیشه کار آسانی نیست. این موضوع می‌تواند برای هر دوی شما رنج و ناراحتی‌های مختلفی را به همراه بیاورد. باید بپذیرید که جدایی به خصوص برای کسانی که رابطه عاشقانه و صمیمی داشته‌اند، همانند سوگ و از دست دادن عزیزان است و آدم‌ها برای کنار آمدن با آن به یک بازه زمانی نیاز دارند. در این بازه زمانی افکار و احساسات گوناگونی در شما بروز پیدا می‌کنند که از جمله آن‌ها می توان به غم، اندوه، خشم، نفرت، تردید و دودلی اشاره کرد.

این احساسات اگر به موقع تجربه شوند، به تدریج و با گذشت 6 ماه به مرور بهبود می‌یابند. اگر دیدید که مدت زمان زیادی از قطع رابطه با دوست دختران می‌گذرد، اما هنوز نتوانسته‌اید با این موضوع کنار بیایید برای پیشگیری از مشکلاتی نظیر افسردگی باید به یک روان درمانگر مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قطع رابطه با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا روانشناسان می توانند به زوجینی که هنوز ازدواج نکرده اند نیز برای جدایی یا بهبود رابطه مشاوره می دهند؟

بله، زوج درمانگران از جمله متخصصینی هستند که در این زمینه آموزش دیده اند و قبل از ازدواج نیز می توانند به شما جهت بهبود رابطه و تصمیم گیری برای آینده کمک نمایند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. در اصل هیچ کدوم اینها ک نوشتن تاثیر گذار نیست !
    برای اینکه با خیالت راحت بتونید از دوسدخدرتون جدا بشید و دیگه بش فکر هم نکنید فقط یک راه دارید و بس ؛
    اونم اینه ک یکی بهترشو پیدا کرده باشید ،
    در غیراز این مگه مغز خر خوردین که میخین ترکش کنین باو .

    امید ک مفید بوده باشه – باتشکرات .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره