دختر خوب برای ازدواج | 13 ویژگی زنان مناسب ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

دختر خوب برای ازدواج معمولا توسط مادر یا خواهران انتخاب می‌شد. اما امروزه جوانان ترجیح می‌دهند خودشان برای ازدواج‌شان تصمیم گرفته و قبل از ازدواج به شناخت کافی برسند. اما هنوز چهارچوب مشخصی برای آشنایی و ازدواج غیر سنتی وجود ندارد، بنابراین دختر و پسر در فضاهای مختلف مثل دانشگاه، محل کار، گروه‌های دوستی، مهمانی‌ها و…. فرصت آشنایی پیدا کرده‌اند که موجب شده پیچیدگی‌های خاصی برای جوانانی که قصد تشکیل خانواده را دارند، ایجاد شود.

برای آن که پسران و دختران بتوانند انتخاب بهتری داشته باشند، باید به آگاهی خود بیافزایند و به رشد کافی برسند. هرچه نسبت به خودتان و معیارهای مورد انتظارتان شناخت بیشتری داشته باشید، احتمال اینکه بتوانید ازدواج موفق‌تری داشته باشید نیز بیشتر است. برای اشنایی با معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دختر خوب برای ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

دختر خوب برای ازدواج

برای هر مردی مهم ترین چیز یافتن یک دختر خوب برای ازدواج است. البته خوب بودن مفهومی کلی دارد. و شما باید برای انتخاب، ویژگی های دقیق تری را نام ببرید. نبودن دختر خوب برای ازدواج یک باور کلیشه‌ای است که پذیرش آن از جانب متخصصان ازدواج امکان پذیر نیست. زنان مناسب برای ازدواج را باید با در نظر گرفتن چهارچوب های خودتان بدست بیاورید. شما برای این کار ابتدا نیاز به ساختن خط کش خودتان را دارید. پس حتما در این باره با متخصصین ازدواج مشورت نمایید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

فروشگاه آرامیس

ویژگی های دختر خوب برای ازدواج کدامند؟

ویژگی دختر خوب برای ازدواج چیست

هر مردی خواهان ازدواج با دختری است به او احترام، عشق و آرامش ببخشد. شاید فکر کنید انتخاب همسر برای مردان آسان‌تر است، چرا که آن‌ها کافی است دختری را انتخاب کرده و به او پیشنهاد بدهند، اما در عمل این کار مسئولیت بیشتری را در رابطه به عهده آقا می‌گذارد، چرا که پس از پیشنهاد و یا شروع دوره آشنایی انگار حق نه گفتن از مرد گرفته می‌شود، گاه حتی مردان با اصول اخلاقی بالا به دلیل همین حس مسئولیت، رابطه نادرستی را ادامه داده و وارد زندگی مشترک می‌شوند.

برای پیشگیری از این موضوع در ادامه به برخی ویژگی‌های دختران و زنان اشاره کرده‌ایم که به شما برای انتخاب بهتر کمک می‌کند، اما کافی نبوده و حتما باید از خدمات مشاوره قبل از ازدواج بهره مند شوید.

✅به مسئولیت های خانه و نقش همسری اهمیت می دهد

دختری که به خانواده و حریم آن احترام می‌گذارد، در حقیقت نمونه کوچک شده از مادری است که به وظایف همسری خودش پایبند بوده و مسئولیت‌هایی را که در خانه بر عهده گرفته است به نحو احسنت انجام می‌دهد. وقتی که یک دختر مسئولیت‌ها و وظایف خود را در خانه همسر بداند و به آن عمل کند، قطعا نسبت به همسر خود نیز خیرخواه خواهد بود و به رشد و بالندگی او کمک خواهد کرد.

✅دخترانی که قوی هستند و به سادگی کوتاه نمی آیند

روزهای خوش اول ازدواج دیری نمی پاید و به مرور مشکلات زندگی نمود پیدا می کنند. دختری که یاد گرفته روی پای خود بایستد و در تلاطم زندگی فورا کوتاه نیاید در روزهای سخت زندگی زناشویی مقاومت بیشتری خواهد داشت و باعث می‌شود در کنار هم از پس مشکلات پیش رو بر بیایید.

✅دختر خوب برای ازدواج محتاط و آینده نگر است

اگر دختری که با او آشنا شده‌اید، به تحصیل و کار شما اهمیت می‌دهد و نگران این است که کار شما  دائمی خواهد بود یا موقت؟ مطمئن باشید که او دختری محتاط و آینده نگر است. او سعی در برنامه ریزی برای آینده دارد. چنین دختری می‌تواند شما را برای رسیدن به قله پیروزی حمایت کند.

✅به شما احترام می گذارد

هر دختری که بلوغ عقلی رسیده باشد می‌داند که شوخی و صمیمیت در کنار احترام زیباست. دختری که به پدر، مادر و نزدیکان خودش و شما احترام می‌گذارد، می‌داند که چگونه دل بزرگ‌ترها و حتی شما در هر زمانی به دست آورد. او از الفاظ زیبا استفاده کرده و تحت تاثیر جو دوستان و جامعه رفتار نمی‌کند. برای اطلاع از نشانه های عشق دختر به پسر کلیک کنید.

✅دختر خوب برای ازدواج باهوش است

باهوش بودن دختر و حتی بالاتر بودن ضریب هوشی خانم سبک زندگی سالم‌تری را برای‌تان رقم خواهد زد. دختران باهوش می‌دانند که برای حل هر مشکلی چگونه به دنبال راه حل باشند، اگر نیاز به یادگیری باشد آن را یاد بگیرند و در صورت بروز هر گونه مشکل حامی و همراه‌تان باشند. اگر همسری باهوش داشته باشید، همیشه احساس پویایی و رشد خواهید داشت.

✅به امور معنوی و دینی پایبند است

دختری که از خدا بترسد و به دستورات او توجه کند، مطمئنا یکی از بهترین زن‌هایی است که می‌تواند زندگی شما را با تکیه بر این قدرت حفظ کند و آرامش را برای تان به ارمغان آورد. توجه به معنویات به او اجازه نمی دهد که خطا کند و یا در زندگی زناشویی برای‌تان دردسر ایجاد نماید. چرا که می‌توانید به او اطمینان کنید و بدانید که فرزندان با اخلاقی تربیت خواهد کرد.

✅دختر خوب برای ازدواج آرام و اهل سازش هست

دخترانی که برای ازدواج مناسب‌اند می‌دانند که زندگی همیشه بر وفق مراد نیست و می‌داند که اگر می‌خواهد در کنار شما باشد، باید در فراز و نشیب های زندگی هم همراه و یاورتان بوده و درک‌تان کند. فداکاری یکی از ویژگی‌های است که هر دو زوج برای دوام زندگی باید آن را در خود پرورش دهند.

✅انتقاد پذیر است و خطا‌های خود را می پذیرد

دختری که انتقاد پذیر باشد و در برابر ایراد هایی که دارد به جای مقاومت انعطاف به خرج دهد و سعی در برطرف کردن آن‌ها نماید هم خودش همواره در حال پیشرفت خواهد بود و هم آرامش را در زندگی مشترک حاکم خواهد کرد، اگر چنین زنی یافتید قطعا خوش شانس هستید و باید قدر او را بدانید.

✅از لحاظ مالی مستقل است و همسرش را درک می کند

یک دختر خوب برای ازدواج، از لحاظ مالی مستقل است. استقلال مالی دختر یکی از ویژگی های مثبت او محسوب شده و بر زندگی مشترک تاثیرات زیادی دارد. زوجین باید هر دو در زندگی مشترک کار و تلاش داشته باشند و به یکدیگر کمک کنند. استقلال مالی فقط به معنی کارکردن خارج از خانه نیست؛ بلکه داشتن پس انداز یا مدیریت مالی نیز سرمایه ای برای دختر محسوب می‌شود.

البته استقلال زنان به این معنا نیست که همسر وظیفه ای در قبال رفع نیازهای او ندارد. حتی متاسفانه برخی مردان از درآمد همسرشان سوءاستفاده کرده و بار مالی خانه را به دوش خانم می‌اندازند. چنین مواردی هرگز از نظر متخصصان به عنوان یک ویژگی مثبت برای خانمها در نظر گرفته نمی‌شود.

✅صداقت از ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

یکی از اساسی ترین نیازهای زندگی مشترک، صداقت است. افراد در ازدواج باید در کنار احترام به حریم شخصی یکدیگر ، مسائل را با یکدیگر درمیان گذاشته و پنهانکاری نداشته باشند. یک دختر خوب برای ازدواج، با شما صادق است و به شما اعتماد کامل دارد. برخی از زنان به دلیل ترس یا عدم اطمینان از همسر خود به دروغگویی می‌پردازند. به همین دلیل با رفتار آرام و محبت آمیز و همچنین مهیا کردن محیطی آرام در خانه، همسر خود را به صداقت تشویق کنید.

✅برخورداری از سلامت جسمانی و روان

برای یک ازدواج موفق، افراد باید از سلامت جسمانی و روانی نیز برخوردار باشند. دختر خوب برای ازدواج از سلامت روانی و جسمانی برخوردار است و از هر لحاظ همسر خود را تامین می‌کند. اگر هرکدام از طرفین از نظر روانی، سلامت کافی را نداشته باشد؛ این موضوع همسر را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را در معرض ابتلا به اختلالات مختلف می‌گذارد. شاید شما هم این نقل قول را شنیده باشید که زن و شوهر بعد از مدتی شبیه به هم خواهند شد. این ضرب المثل در بیشتر موارد صادق است و افراد با گذشت مدتی از زندگی مشترک رفتارهای مشابهی را نشان خواهند داد.

✅برابری از نظر اقتصادی و فرهنگی

در ازدواج برابری زوجین از هر نظر بسیار اهمیت دارد. ضرب المثل کبوتر با کبوتر، باز با باز، مصداق بارز این مساله است. اگر اختلاف فرهنگی یا اقتصادی افراد با یکدیگر قابل توجه باشد؛ احتمال بروز اختلافات بیشتر است. بسیاری از افراد همسر خود را بر این اساس انتخاب می‌کنند. اما قطعا یک دختر خوب برای ازدواج همه جوانب را در نظر گرفته و برای او صرفا پول یا موقعیت اجتماعی مهم نیست. برای اطلاع از دلایل ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی کلیک کنید.

✅هدفمند است

افراد علاوه بر داشتن هدف در زندگی مشترک باید برای زندگی شخصی و در جهت پیشرفت خود نیز هدفمند باشند. داشتن هدف برای زندگی بسیار مهم است و دختر خوب برای ازدواج در زندگی هدفمند است. طبیعی است که فردی که هدف دارد تلاش بیشتری می‌کند و انگیزه او نیز در زندگی بیشتر است. احتمالا این ویژگی روی شما نیز تاثیر خواهد داشت و زوجین با کمک یکدیگر برای اهداف خود تلاش می‌کنند.

✅ سایر ویژگی های دختر خوب برای ازدواج

✔️ متقابلا به همسرش عشق می‌ورزد.

✔️ به همسر و زندگی اش متعهد و وفادار است.

✔️ مهربان و خوش قلب است.

✔️ اهمیت خانواده را می‌داند و به خانواده خود و شما احترام می‌گذارد.

✔️ به زیبایی و شادابی خود و همسرش اهمیت می‌دهد.

ویژگی هایی که مناسب دختر خوب برای ازدواج نیست

خصوصیات دختر خوب برای ازدواج

علاوه بر ویژگی هایی که در بالا ذکر شد افراد باید برای انتخاب دختر خوب برای ازدواج ویژگی های دیگری را نیز در نظر بگیرند. برخی از رفتارها مانند زنگ خطر هستند که بلافاصله بعد از دیدن آنها باید دقت بیشتری کنید. اگر دختر مورد علاقه شما هر کدام از ویژگیهای زیر را داشت؛ در این مورد با او صحبت کرده و اگر تصمیمی برای تغییر آنها نداشت، رابطه را پایان دهید.

?نیاز به جلب توجه زیاد

?مادی گرایی

?دروغگویی

?راحت طلبی

?اعتیاد

?عدم ثبات خلق

?کنترلگری یا شکاکی

?قانع نبودن و زیاده خواهی

? خودخواهی

این ویژگی ها می‌توانند زندگی مشترک شما را خراب کنند و حتی سلامت روان شما را نیز تحت تاثیر قرار بدهند؛ به همین دلیل بهتر است از همان ابتدای رابطه نسبت به آنها حساس باشید.

حتما مقاله با چه کسانی نباید ازدواج کرد را هم بخوانید.

سخن آخر

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده هر مرد و زنی ارزش‌ها، اعتقادات، فرهنگ، طرز تفکر، اهداف وبرنامه زندگی خاص خودش را دارد. بنابراین نمی‌توانید دختری را پیدا کنید که تمام و کمال با همه معیارهای شما مطابقت داشته باشد. برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری بکنید باید برای خودتان اولویت‌هایی تعریف کنید، برای مثال مردانی را می‌بینیم که ازدواج کرده‌اند و از این که همسرشان زیبا نیست گله دارند، زیبایی از ویژگی‌هایی است که قابل تغییر نیست و قبل از رسمی کردن رابطه شما باید به آن فکر بکنید.

در مورد شروع رابطه و دوستی نیز این موضوع مطرح است، باید یکسری ملاک‌های اولیه داشته باشید و بعد اقدام به شروع یک رابطه بکنید. اگر نمی‌توانید در این موارد تصمیم گیری کنید، حتما مشاوره ازدواج دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دختر خوب برای ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

دختر خوب برای ازدواج چه ویژگی هایی دارد؟

دختر خوب برای ازدواج با توجه به ویژگی های شما تعریف می شود. اما به طور کلی دختر خوب برای ازدواج باهوش، آرام و اهل سازش، آینده نگر و انتقاد پذیر است.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره