نیاز های اساسی زنان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نیاز های اساسی زنان با توجه به شرایط زندگی و سبک شخصیتی آن‌ها می‌تواند متفاوت باشد بااین‌حال برخی از این نیازها مانند دریافت محبت یا توجه به نظرات و خواسته‌های آن‌ها از نیازهایی هستند که در اکثر زنان وجّود دارد. بی‌توجهی به نیازها علاوه بر اینکه باعث ناراحتی و بروز مشکلاتی مثل افسردگی‌ خواهد شد، رابطه شما را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. پس بهتر است نسبت به خواسته‌های شریک احساسی خود و پیدا کردن راهی برای برطرف کردن آن‌ها توجه داشته باشید. در ادامه به طور کلی نیاز های اساسی زنان را بیان کرده‌ایم، اگر هنوز موفق به درک همسر یا به طور کلی خانم‌ها نشده‌اید حتما مشاوره ازدواج دریافت کنید.

نیاز های اساسی زنان چیست؟

نیازهای زنان چیست

نیاز های اساسی زنان در دسته های زیادی قرار دارد. توجه به نیازهای روحی، عاطفی، جسمانی و … کمک به افزایش کیفیت زندگی مشترک می‌کند. کسب اطلاعات مفید در رابطه با شخصیت همسر به خوبی در جهت پیشرفت رابطه کمک می‌کند. زمانی که یک همسر نتواند نیازای خانم خود را شناسایی کند و جهت رفع آن نیازها اقدام کند، کمتر با مشکل مواجه می‌شوند.

یکی از نیاز های اساسی زنان، توجه به احساسات و محبت است. برای خانم ها بسیار مهم است که همسرشان به او توجه کند. و برای رفع نیاز های او توجه کند. خانم ها موجودات حساسی هستند که اگر به خوبی و مهربانی به نیازهای آن ها توجه نشود، گاها به افسردگی و عدم رضایت از زندگی زناشویی مبتلا می‌شود. جهت شناخت نیازهای اساسی زنان حتما از روانشناس کمک بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اهمیت توجه به نیاز های اساسی زنان

شاید توجه به نیاز های اساسی زنان برای برخی مردان بی‌معنا به نظر برسد، اما اگر بدانید که همسرتان چه نیازها و خواسته‌هایی دارد، آن وقت خیلی راحت‌تر او را درک کرده و به توافق می‌رسید. جالب آن که بعضا خانم‌ها در شناخت خواسته‌ها یا نیازهایشان ضعف دارند یا شاید برخی از آن‌ها را غیرمعقول بدانند. درحالی‌که اکثر خانم‌ها نیازهای مشترکی دارند که به روش‌های مختلفی بیان می‌کنند. اگر به دنبال خوشحالی و رضایت همسرتان هستید، خیلی راحت‌تر از خود او می‌توانید به نیازهایش پی برده و آن‌ها را برطرف نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهارت های لازم برای ازدواج کلیک کنید.

بی‌توجهی به نیاز های اساسی زنان چه از جانب خود خانم و چه از جانب اطرافیان باعث خواهد شد تا به‌ تدریج احساسات منفی مثل بی‌اهمیت بودن یا هدر رفتن زندگی به او دست دهد. نادیده گرفتن نیاز های اساسی زنان باعث بروز بیماری‌های جدی‌تری مانند افسردگی خواهد شد. نیازهای زنان می‌تواند با توجه به شرایط زندگی و ویژگی‌های شخصیتی آن‌ها متفاوت باشد، با این‌ حال برخی از مهم‌ترین نیازهای یک زن عبارتند از موارد زیر.

? به رسمیت شناختن استقلال و هویت

یکی از مهم‌ترین نیاز های اساسی زنان این است که در رفتار با آن‌ها استقلال و هویتشان را به رسمیت بشناسید. متأسفانه هنوز هم باورهایی نظیر نابرابری جنسیتی یا ناتوانی زنان وجود دارد و به همین خاطر جامعه اهمیتی برای نظرات یا خواسته‌های آن‌ها قائل نیست. این موضوع باعث شده تا اعتمادبه‌نفس و همین‌طور خودباوری زنان کمتر از مردان باشد و موجب بروز مشکلاتی مانند وابستگی بیش‌ازحد، ناتوانی در حل مشکلات و مدیریت شرایط سخت یا حتی ابتلا به بیماری‌های روحی مانند افسردگی و اضطراب در زنان افزایش پیدا کند.

پس شاید بتوان گفت نخستین و مهم‌ترین نیاز های اساسی زنان این است که در ارتباط با آن‌ها پیش از آنکه به جنسیت توجه داشته باشید، به‌عنوان یک انسان برای نظرات و ویژگی‌های شخصیتی‌شان احترام قائل شوید.

? نیاز های اساسی زنان | داشتن آزادی‌های فردی

یکی از نیاز های اساسی زنان، آزادی های فردی است. مسئولیت‌های متعدد مانند رسیدگی به امور خانه و تربیت فرزندان گاهی اوقات باعث می‌شود که خانم‌ها زمان کافی برای رسیدگی به علایق شخصی‌شان را نداشته باشند. این موضوع در شرایطی که به تحصیل یا کار در بیرون از خانه مشغول باشد، دشواری‌های بیشتری برایش خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است گاهی با بر عهده گرفتن برخی از کارها این فرصت را برای او ایجاد کنید که بتواند زمانی را به علاقه‌مندی‌های خود اختصاص دهد.

البته اختصاص زمانی برای خود در سلامت روان هر کسی نقشی اساسی دارد و به‌ نوعی انگیزه شما را برای فعالیت بیشتر و بهتر افزایش می‌دهد. به همین خاطر اگر به این نیاز های اساسی زنان توجه نداشته باشید، او دیر یا زود احساس بی‌ارزشی خواهد کرد و این را با جملاتی مثل؛ “خوب آخه منم آدمم”، “مگه من کلفتتم”، “تو همش به فکر خودتی”، “دست به سیاه و سفید نزنیا”… بیان می‌کنند یا روز به روز می‌‍‌بینید که دیگر به خودش نمی‌رسد، برایش اهمیت ندارد چی جلوی شما بپوشد، دائم خسته است و همه چیزش را فقط فدای بچه ها می‌کند.

? دریافت توجه و محبت

اگرچه محبت و توجه از نیازهای اساسی همه انسان‌هاست، بااین‌حال این موضوع برای زنان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. استفاده از کلام محبت‌آمیز در کنار رفتارهای عاشقانه باعث خواهد شد تا شریک احساسی‌تان باور کند از او حمایت خواهید کرد یا به‌ اصطلاح می‌تواند به شما تکیه کند. بهتر است بگوییم دریافت توجه و محبت برای یک زن معنایی فراتر از ابراز علاقه دارد. آن‌ها هنگامی‌ که محبت شما را می‌بینند به این نتیجه می‌رسند که هنوز هم به‌ اندازه گذشته برای‌تان جذاب و باارزش هستند و این به معنای آن است که همچنان می‌توانند در کنارتان احساس امنیت داشته باشند. بنابراین دریافت توجه و محبت از نیاز های اساسی زنان است.

? قدردانی و ایجاد احساس ارزشمندی

یکی از نیاز های اساسی زنان، قدردانی است. اگر چه مردان اعتماد به‌ نفس و احساس ارزشمندی خود را تا حدودی بیرون از خانه و از طریق فعالیت‌های کاری به دست می‌آورند، اما بسیاری از خانم‌ها به دلیل رسیدگی به امور خانه و فرزندان به دنبال موفقیت‌های شغلی نیستند. این موضوع به‌ تدریج اعتماد به‌ نفس آن‌ها را از بین برده و باعث افسردگی‌شان می‌شود. به همین خاطر به او نشان دهید متوجه زحماتش هستید، این کار را می‌توانید با کلام و رفتارتان نشان دهید. پس هر چند وقت یکبار هم که شده ارزشمند بودن کارهایش را یادآوری کنید.

? نیاز های اساسی زنان | حفظ احترام اطرافیان

احتمالاً شما نیز متوجه این موضوع شده‌اید که زنان بیش از مردان به افکار و قضاوت دیگران اهمیت می‌دهند. به عبارتی بیشتر زنان همیشه نگران این هستند که چطور می‌توانند از دیگران مراقبت کرده و جوری رفتار کنند که باعث ناراحتی کسی نشوند. این حساسیت به دلیل آن است که زنان بیش از مردان به مسائل اجتماعی و اخلاقی اهمیت می‌دهند و به عبارتی کمتر از آقایان خود را در اولویت قرار می‌دهند.

به همین خاطر برای توجه به نیاز های اساسی زنان، در برخورد با همسرتان و همین‌طور خانواده و اطرافیان وی با احترام برخورد کنید. حفظ احترام اطرافیان در نظرش یکی از مهم‌ترین خط قرمزهاست و اگر می‌خواهید او را ناراحت نکنید بهتر است در رفتارتان با اطرافیان حرمت‌ها را نگه دارید.

? حفظ ظاهر در حضور دیگران

زنان معمولاً دوست دارند در یک جمع توجه همسرشان را داشته باشند. از نظر آن‌ها یک همسر ایده‌آل در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی خانمش را فراموش نمی‌کند. نشان دادن علاقه و محبت به همسرتان در میان جمع موضوعی است که شاید برای شما چندان خوشایند نباشد، اما باعث خواهد شد تا او احساس غرور کند. در نتیجه صرف‌ نظر از مشکلاتی که ممکن است در رابطه‌تان وجود داشته باشد، به‌ ویژه هنگامی‌ که در میان خانواده یا دوستان خودتان هستید طوری رفتار کنید که انگار همسرتان بی‌نقص‌ترین و عزیزترین آدم از نظر شماست. به همین جهت برای توجه به نیاز های اساسی زنان، در حضور دیگران حفظ ظاهر کنید.

? وفاداری و تعهد

احساس امنیت در یک رابطه عاطفی و اثبات وفاداری یکی دیگر از نیاز های اساسی زنان است که باید به آن توجه داشته باشید. اما به خاطر داشته باشید که وفاداری صرفاً در نبود رابطه جنسی خلاصه نمی‌شود. زنان نیاز دارند تا تمامی توجه و محبت شما را معطوف به خود ببینند. این کار باعث می‌شود آن‌ها باور کنند دوستشان دارید و تأثیر بسیاری در سلامت رابطه‌تان خواهد داشت.

? گاهی هم اجازه بدهید همسرتان خسته باشد

اجازه به خستگی همسر از نیاز های اساسی زنان است. یکی از وظایفی که برای زنان در نظر می‌گیریم این است که فضایی آرام را در خانه ایجاد کنند. و هنگامی‌که همسرشان خسته یا نگران است به او برای بهبود این شرایط کمک کنند. اما بهتر است گاهی هم شما این نقش را بر عهده بگیرید و هنگامی‌که همسرتان خسته شده یا از موضوعی عصبانی است به وی اجازه بدهید کارهای خانه را انجام ندهد. یا حتی کمی حق‌ به‌ جانب یا بی انصافانه با شما صحبت کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نیازهای همسر کلیک کنید.

? صداقت داشته باشید | نیازهای اساسی زنان

همیشه به این موضوع توجه داشته باشید که یکی از نیازهای اساسی زنان، صداقت است. برخی از آقایان تصور می‌کنند که اگر در رفتار و کردار خود صداقت داشته باشند، همسرشان را از دست می‌دهند. اما صداقت آقایان بسیار خانم ها را جذب می‌کند. و باعث اعتماد نیز می‌شود.

? اهمیت به نیازهای جنسی

اهمیت به نیازهای جنسی از دیگر نیازهای اساسی زنان است. خانم ها کمتر از آقایان درخواست رابطه جنسی دارند. و به دلیل خجالتی بودن و محتاط تر بودن، نیازهای خود را سرکوب می‌کنند. به همین دلیل آقایان باید به نیازهای جنسی خانم خود نیز اهمیت دهند.

? حمایت مالی

از نیازهای اساسی زنان می‌توان به حمایت مالی نیز اشاره کرد. هیچ خانمی از همسر خسیس خوشش نمی‌آید. و همانطور که اطلاع دارید؛ خانم ها عاشق خرید هستند. به همین دلیل علاقه دارند تا تحت حمایت مالی قرار بگیرند. به این موضوع توجه کنید که اگر نیازهای مالی همسرتان را بر طرف کنید، به احتمال کمتری در زندگی با مشکلات روبرو خواهید شد. همیشه مقداری پول برای خانم خود در نظر بگیرید که هنگام خرید به تنهایی از شما درخواست پول نکند.

? مسئولیت پذیری | نیازهای اساسی زنان

مسئولیت پذیری یکی از مهم ترین نیازهای اساسی زنان است. آقایانی که در زندگی مسئولیت پذیر هستند به مراتب موفق تر از افراد بی مسئولیت هستند. هنگام مسئولیت پذیری شما، همسرتان تکیه گاه محکمی دارد و به شیوه بهتری به شما اعتماد می‌کند.

رفع نیاز های اساسی زنان چه منافعی دارد؟

شناخت زن و نیازهای او، در کنار رفع نیاز های اساسی زنان رابطه شما را در شرایط مطلوبی قرار خواهد داد. وقتی این باور را در او ایجاد می‌کنید که خواسته‌هایش اهمیت دارند، او نیز بیش از پیش نسبت به شما و خواسته‌هایتان توجه خواهد داشت.

شاید بتوان گفت بسیاری از مشکلاتی که در روابط عاطفی ایجاد می‌شود به این خاطر است که طرفین با نیازهای یکدیگر آشنایی ندارند. و یا صرفا یکی از زوجین نسبت به دیگری احساس مسئولیت می‌کند. پس با اهمیت به نیازهای زنان اختلافات کاهش پیدا می‌کند، زیرا در طی سال‌های زندگی مشترک نسبت به خواسته‌ها و نیازهای یکدیگر آگاهی کافی پیدا خواهید کرد.

اگر احساس می‌کنید شما و همسرتان در زمینه نیاز های اساسی زنان با مشکل مواجه شده‌اید بهتر است از یک مشاور خانواده و ازدواج برای تغییر شرایط کمک بگیرید. مشاورین به شما در شناخت شخصیت طرف مقابل و نیازهای وی یا راه‌های پاسخ دادن به این نیازها کمک می‌کنند.

مقالات پیشنهادی نویسنده

راه های ازدواج موفق

کلام آخر

همانطور که در این مقاله راجع به نیاز های اساسی زنان توضیح دادیم، متوجه شدید که شناخت نیازهای همسر برای رابطه بهتر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین جهت حتما باید برای ساخت زندگی مشترک کم دغدغه به شناخت نیازهای او بپردازید. برای شناخت لازم به کمک روانشناس است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نیاز های اساسی زنان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

توجه به نیاز های زنان چه اهمیتی دارد؟

بسیاری از مشکلاتی که در یک رابطه ایجاد می‌شود به این خاطر است که طرفین شناختی از یکدیگر ندارند به همین خاطر بهتر است با آنچه برای شریک عاطفی‌تان اهمیت دارد آشنا شوید. علاوه بر این بی‌توجهی به نیازهای زنان گاهی اوقات می‌تواند باعث بروز بیماری‌های روحی مانند افسردگی شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره