اختلالات جنسی مردان چه چاره ای دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اختلالات جنسی مردان به سلامت روانی و فیزیکی آن‌ها ارتباط دارد. توانایی جنسی از دیرباز نشانی از بلوغ و مردانگی تعریف می‌شد. بنابراین به هر دلیلی که مردان نتوانند ازرابطه جنسی برقرار کنند و یا شریک جنسی خود را به ارگاسم برسند، معنای مردانگی (حداقل برای خود آن‌ها) دچار نقص خواهد شد. پس علاوه بر مشکلات زناشویی، خود اقایان از این مساله شرمسار بوده و احساس ضعف خواهد کرد. به همین دلیل درمان‌های متعددی برای رفع مشکلات جنسی‌مردان ارائه شده است.

اما باید توجه داشته باشید که همه این درمان‌ها موثر نبوده و حتی گاهی موجب بدتر شدن شرایط خواهد شد. پس توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان بدون مشورت با متخصصان جنسی ازدارو یا درمانی خودسرانه استفاده نکنید. در ادامه به معرفی اختلالات جنسی مردان در سه دسته کلی پرداخته‌ایم. برای آشنایی با انواع اختلالات کژکاری جنسی کلیک کنید.

اختلالات جنسی مردان

نشانه های اختلالات جنسی مردان

در مورد اختلالات جنسی، دوموضوع مختلف کژکاری و انحرافات جنسی، مطرح هستند. کژکاری های جنسی در مردان شامل زودانزالی و دیرانزالی، اختلال نعوظ، مشکل در ارگاسم یا حتی اعتیاد به خودارضایی و… می‌توان اشاره کرد. انحرافات جنسی، معمولا بین زنان و مردان مشترک هستند ولی در این مقاله به آنها نمی‌پردازیم. به دلیل اهمیت رابطه جنسی میان مردان، توضیح و بررسی اختلالات جنسی، از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

اختلالات جنسی مردان | مشکل در شروع و ادامه رابطه

رایج ترین اختلال جنسی مردان مشکل در نعوظ است که حدود بیست درصد مردان سراسر دنیا در هر رده سنی را شامل می‌شود. در این اختلال میل و انگیزه برای برقراری رابطه به اندازه کافی هست، اما توانایی رسیدن به حالت نعوظ وجود ندارد یا در حین نعوظ به اندازه کافی عضلات سفت نمی‌شود.

در بعضی‌ها پیش از آن که انزال اتفاق بیافتد آلت سفتی خود را ازدست داده و دیگر قادر به برقراری رابطه نیستند. احتمال بروز این مساله با بالا رفتن سن بیشتر می‌شود، به طور میانگین ، حدود ده درصد با گذشت هر دهه از زندگی شدت این اختلال افزایش میابد یا به عبارتی توانایی جنسی تحلیل پیدا می‌کند. برای آشنایی بیشتر با اختلال نعوظ کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

برای برخی دیگر از مردان هیچ مشکل جسمانی وجود ندارد و تنها به دلیل مسائل روانشناختی قادر به شروع رابطه نیستند، گاه حتی به دلیل همین مسائل روانی نمی‌توانند به نعوظ برسند و به اشتباه برای درمان مشکل نعوظ خود به دنبال درمان هستند.

برای مثال ممکن است تا به حال چندین بار بعد از رابطه جنسی، همسرتان از شما ایراد گرفته و یا بر سر مسائلی با هم دعوا کرده باشید، در واقع همزمانی تنش با رابطه جنسی به شما یاد داده که همیشه بعد از رابطه قرار است دعوا داشته باشید (نظریه شرطی سازی پاولف) پس به طور ناخودآگاه از رابطه منزجر می‌شوند (اما به طور خودآگاه تمایل به رابطه دارند).

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اختلالات جنسی مردان | عواملی که موجب مشکل در شروع رابطه می‌شوند

همیشه برای شروع رابطه جنسی، مقدماتی لازم است. برای مثال در مردان نعوظ کامل، یکی از ملزومات رابطه است. اما گاهی آقایون قادر به حفظ نعوظ خود نیستند و به همین دلیل رابطه پایان می‌یابد؛ یا به روش دیگری ادامه پیدا می‌کند. در این قسمت چند نمونه از دلایل اختلال در نعوظ را ذکر کرده ایم.

  1. قند خون بالا
  2. فشار خون بالا
  3. کلسترول بالا
  4. کم بودن و کاهش جریان خون در آلت تناسلی
  5. مشکل در کارکرد اعصاب
  6. اختلال در هورمون‌ها
  7.  اختلالات جنسی مردان به دلیل دیابت
  8. مشکلات قلبی و عروقی
  9. عوارض برخی از داروها
  10. استرس، اضطراب و افسردگی. برای آشنایی با علائم افسردگی در مردان کلیک کنید.
  11. نداشتن اعتماد به نفس
  12. اضافه وزن و چاقی
  13. مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات
  14. آپنه انسدادی خواب
  15. سندروم پای بی قرار
  16. اسکلرودرمی
  17. سرطان پروستات
  18.  سکته مغزی
  19.  اختلالات جنسی مردان به دلیل آسیب نخاعی
  20.  آسیب به لگن
  21. بیماری صرع
  22. در اختلال پریاپیسم، نعوظ طولانی مدتی که با میل جنسی همراه نیست؛ اتفاق می‌افتد. در این مورد احتمالا فرد، بعد از رابطه دچار مشکل خواهد شد.

برای آشنایی با دستگاه تناسلی مردان کلیک کنید.

اختلالات جنسی مردان | ناتوانی در رسیدن به لذت جسمی یا روانی

زود انزالی در ردیف دوم شایع ترین اختلالات جنسی مردان است. این مردان از رابطه جنسی خود رضایت ندارند چرا که نمی‌توانند مدت زمان بیشتری عمل دخول را انجام دهند و دائم به دنبال راهی برای بالا بردن زمان رابطه هستند. گاه این مساله تبدیل به نوعی وسواس شده و با وجود نرمال بودن طول رابطه همچنان حس رضایت وجود ندارد (حتی اگر همسرشان رضایت داشته باشند، خودشان راضی نیستند). در مورد این مردان متخصصان جنسی باید به بررسی موارد زیر بپردازند:

1- آیا مشکل جسمانی وجود دارد؟

2- مدت رابطه چقدر است؟ انتظار زن و شوهر برای رسیدن به لذت چقدر است؟

3- در صورتی که مشکل جسمانی نبود چه عوامل روانشناختی موجب زودانزالی می‌شود؟

دیرانزالی که در مردان بسیار نادر است، باعث می‌شود که ارگاسم دیرتر به عمل بیاید یا شاید هم اصلا به ارگاسم نرسد. این مساله باعث مشکلاتی مثل نارضایتی جنسی خانم و اقا می‌شود.   دیر انزالی در مردان بیشتر بدلیل دیابت و چاقی بروز می‌یابد.

دسته سوم مردانی هستند که به دلیل اسپاسم عضله یا التهاب پروستات و یا التهاب غده ی پروستات، انزالش ممکن است با درد همراه باشد، البته دلیل دیگرش هم می‌تواند اختلالات عصبی و استرس باشد. این مردان نیز نمی‌توانند از ارگاسم لذت برده و به مرور دچار اختلالات جنسی دیگربرای مردان  نیز می‌شوند. برای آشنایی با علل درد بیضه بعد از رابطه جنسی کلیک کنید.

در برخی از آقایانی که به بیماری دیابت مبتلا هستند و یا داروهای پروستات مصرف می‌کنند، به دلیل آسیب عصبی ممکن است هنگام انزال مایع منی از آن‌ها خارج نشود.

انزال معکوس یا عقب گرد

در این نوع از انزال، مایع منی از آلت تناسلی خارج نشده، به مثانه منتقل می‌شود و از طریق ادرار دفع می‌شود. انزال معکوس یا عقب گرد از اختلالات جنسی مردان محسوب می‌شود که ریشه جسمانی دارد. این عامل موجب عدم لذت در رابطه جنسی برای مردان است؛ که یکی از دلیل ناباروری نیز محسوب می‌شود. در ادامه این روند ممکن است مسائلی مثل تنفر از سکس هم ایجاد بشود.

مردانی که تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند

بعضی از مردان به طور ذاتی میل کمتری به برقراری رابطه جنسی دارند و این مساله ارتباطی به اختلالات جنسی مردان ندارد. این موضوع می‌توان ریشه در سبک تربیتی، باورهای فردی، فیزولوژی بدن، تیپ شخصیتی و …. دارد. این مردان با وجود اینکه همسری زیبا و دلربا دارند، شروع کننده رابطه نیستند و یا در رابطه گرم و صمیمی رفتار نمی‌کنند.

معمولا قبل ازدواج فردی محترم و با شخصیت تصور می‌شوند، اما بعد از ازدواج هم تمایلی به انجام وظایف زناشویی ندارند. فقدان میل جنسی می‌تواند با یکنواخت شدن رابطه و بالا رفتن سن نیز پیش بیاید که در مورد این افراد راهکارهای بهتری برای درمان وجود دارد. برخی دیگر از علل از بین رفتن میل جنسی عبارتند از:

  • عوارض بعضی از داروها
  • مشکلات هورمونی
  • استرس و اضطراب
  • کمبود تستوسترون
  • بیماری سیستمیک
  • افسردگی و بیماری های روانی
  • خستگی و کار زیاد
  • مصرف مشروبات الکلی و استعمال دخانیات
  • اضافه وزن و چاقی
  • ترس از ابتلا به بیماری های مقاربتی
 
بیشتر بخوانید : سرد مزاجی مردان
 
 

خودارضایی

قطعا خودارضایی، یکی از تاثیر گذارترین عوامل در اختلالات جنسی مردان است. مردان به دلایل مختلفی به این رفتار روی می‌آورند. اما به طور کلی، پس از مدتی، اعتیاد به خودارضایی سبب بروز مشکلات جدی تری در روابط آنها خواهد شد. مردانی که خودارضایی می‌کنند؛ علاقه خود را به برقراری رابطه جنسی از دست می‌دهند. کوتاه شدن مدت زمان انزال نیز از دیگر عوارض خودارضایی برای مردان است. برای آشنایی با راه های جلوگیری از خودارضایی در مردان کلیک کنید.

درمان اختلالات جنسی مردان

درمان اختلالات جنسی مردان

بیشتر اختلالات جنسی در مردان، قابل کنترل و درمان هستند. متخصصین، روش های مختلفی را برای درمان پیشنهاد می‌کنند. اما همه آن‎‌ها برای افراد، موثر نیستند. در درمان اختلالات جنسی، علاوه بر رفع مشکلات جسمانی، باید به عوامل روانی نیز توجه کرد. در این قسمت چند نمونه از راهکار های درمانی را ذکر خواهیم کرد.

?دارودرمانی

همیشه مصرف داروی جدید برای درمان، پیشنهاد نمی‌شود. گاهی اختلالات جنسی مردان در اثر عوارض جانبی داروهای قبلی، ایجاد شده است. در چنین مواردی با کمک متخصص بهتر است مصرف دارو را قطع کرده یا دوز آن را تغییر دهید. هورمون درمانی نیز یکی از روش های درمانی است؛ که در درمان اختلالات جنسی مردان موثر است. مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی که در رسانه ها تبلیغ می‌شوند؛ روش درستی نیست. برای دارو درمانی، حتما با یک متخصص مشورت کنید.

?ورزش کگل

ورزش و فعالیت بدنی، یکی از موثرترین روش های درمان اختلالات جنسی مردان است. ورزش نه تنها ترشح هورمون ها را تنظیم کرده؛ بلکه با تقویت ماهیچه های مرتبط، به بهبود کیفیت رابطه جنسی کمک می‌کند. کگل نامعضلات کف لگن است که با انقباض مداوم آنها می‌توانید عملکرد جنسی خود را بالا ببرید. برای آشنایی بیشتر با نحوه انجام تمرینات کگل کلیک کنید.

?مراجعه به مشاور

برای برطرف کردن ریشه روانی اختلالات جنسی مردان، مراجعه به روانشناس یا سکستراپیست، ضروری است. روانشناس با کمک روان درمانی، تکنیک های رفتاری-شناختی و روش های تن آرامی و کنترل تنفس به برطرف کردن اختلالات جنسی می‌پردازند. گاهی علت شکل گیری برخی از مشکلات در رابطه جنسی، همسر است؛ به همین دلیل زوجین با یکدیگر باید از زوج درمانگر کمک بگیرند. همکاری همسر در فرایند درمان، بسیار موثر خواهد بود.

سخن آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و دستیابی به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته و کسب علم های نوین، اغلب بیماری ها مانند اختلالات جنسی مردان قابل درمان هستند و جای نگرانی برای آنها نیست . در صورت وجود هرکدام از علائم ، بهتر است ابتدا به متخصصین مراجعه کرده و زیر نظر و تحت مراقبت او دست به درمان و مصرف انواع داروها بزنید. برای دریافت مشاوره جنسی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اختلالات جنسی مردان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

اختلالات میل جنسی مردان، به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

به طور کلی افراد ممکن است در شروع که با میل جنسی همراه است؛ در قسمت برانگیختگی و در نهایت ارگاسم، دچار اختلالاتی شوند.

بهترین راه درمان برای اختلالات جنسی مردان کدام است؟

دارودرمانی، ورزش کگل، مراجعه به روانشناس از روش های موثر درمان اختلالات جنسی مردان هستند.

داروهای موثر در درمان اختلالات جنسی مردان کدام اند؟

برای مصرف دارو، حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. از مصرف خودسرانه داروها جدا خودداری کنید و گول تبلیغات رسانه ها را نخورید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره