دیر انزالی چیست | علت و بهترین قرص درمان دیر انزالی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اگرچه بیشتر مردان ممکن است از زودانزالی خود گله داشته باشند و این مسئله باعث بروز مشکلات بین زوجین شود، اما دیر انزالی هم یکی از مشکلات و معضلات بعضی از زوجین است که در زنان با عنوان تاخیر در ارگاسم و در مردان با عنوان دیر انزالی یا انزال دیررس شناخته می‌­شود. اما به راستی دیرانزالی چیست؟ آیا مزیت است یا عیب؟

دیر انزالی به معنای عدم تجربه ارگاسم در رابطه جنسی طبیعی و یا انزال بسیار دیررس است که می­‌تواند باعث عدم رضایت طرفین از رابطه جنسی شده و مشکلاتی را به وجود بیاورد. با آگاهی از دلایل و راه‌های درمان انزال دیررس و کمک گرفتن از یک فرد متخصص، می‌توانید این مساله را برطرف سازید و کیفیت رابطه جنسی خود را ارتقا دهید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیرانزالی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

دیر انزالی چیست؟

دیرانزالی چیست

 

دیر انزالی در مردان یعنی ناتوانی در به انزال رسیدن در یک رابطه جنسی معمولی در زمانی که دو طرف بتوانند از رابطه جنسی لذت ببرند. به عبارت دیگر دیر انزالی ناتوانی مرد در رسیدن به اوج لذت جنسی است در حالی که میل و تحریک جنسی به میزان کافی وجود دارد. معمولا اکثر مردان چند دقیقه پس از فعالیت جنسی و آمیزش جنسی، ارگاسم و اوج لذت را تجربه می­‌کنند در حالی که برخی از مردان یا بسیار دیر به انزال می‌­رسند یا اصلا به ارگاسم نمی­‌رسند.

فراموش نکنید که دیر انزالی زمانی است که نعوظ در آلت تناسلی کامل است و میل جنسی نیز وجود دارد. دیرانزالی را با اختلال نعوظ اشتباه نگیرید. فراموش نکنید که معمولا زمان انزال زنان در مقایسه با مردان، طولانی تر است و این به معنی دیرانزالی نیست.

مدت زمانی که برای دیرانزالی تعریف می­‌شود، ناتوانی در انزال برای حداقل 30 دقیقه پس از شروع آمیزش جنسی است. مدت نرمال آمیزش جنسی برای مردان 5 الی 15 دقیقه است اما کسانی که دچار دیرانزالی هستند، معمولا انزال آن‌ها 30 تا 60 دقیقه طول می­‌کشد و این مسئله برای شریک جنسی آن‌ها می­‌تواند دردآور وخسته کننده باشد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

انواع مختلف دیر انزالی

دیرانزالی انواع مختلفی مثل موقعیتی و همه گیر، دارد. در دیرانزالی موقعیتی، فرد فقط در بعضی شرایط به این حالت دچار می‌شود. برای مثال فقط وقتی با همسر خود رابطه جنسی دارد دچار دیرانزالی می‌شود. اما در نوع همه گیر، او در هر شرایطی انزال طولانی مدت دارد. حتی در خودارضایی نیز، بسیار دیر به انزال می‌رسد. حتما به این نکته توجه کنید که همسرتان به تازگی دیرانزال شده است یا از ابتدای رابطه همواره این مشکل وجود داشته! این موضوع برای فرایند، اهمیت دارد.

علائم و نشانه‌های دیرانزالی چیست؟

در بیشتر موارد، مردانی که دچار دیرانزالی هستند در رابطه جنسی عادی به ارگاسم نمی‌رسند و تنها پس از خودارضایی ارگاسم را تجربه می‌کنند. دیر انزالی یکی از اختلالات نادر در مردان است و تقریبا 8 درصد مردان درگیر آن هستند و برخلاف تصور نه تنها مزیت نیست، بلکه بسیار آزار دهنده و مشکل زاست. شدت دیر انزالی از کم تا بسیار زیاد متغیر است:

کم: مردانی که تحت شرایط و حالت‌های خاص آمیزش به ارگاسم می­‌رسند.

متوسط: مردانی که در آمیزش جنسی به ارگاسم نمی‌­رسند و حتما باید با رابطه جنسی دهانی یا تحریک دستی ارگاسم را تجربه کنند.

زیاد: مردانی که فقط در تنهایی و با خودارضایی قادر به انزال هستند.

بسیار زیاد: مردانی که اصلا و تقریبا تحت هیچ شرایطی قادر به انزال نیستند.

به طور کلی اگر رسیدن به انزال سبب خستگی، استرس و ناراحتی فرد یا شریک جنسی‌ شود و قبل از رسیدن به انزال به دلیل از بین رفتن نعوظ، آسیب و درد فیزیکی یا درخواست شریک جنسی مجبور به توقف رابطه نمایید، شما به دیر انزالی مبتلا هستید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره راه های حل مشکلات جنسی کلیک کنید.

تاثیر دیرانزالی در رابطه

قطعا پس از مدتی، دیرانزالی اثرات منفی در رابطه، خواهد داشت. سردی و بی میلی جنسی، طلاق عاطفی، خیانت و… نمونه هایی از اثرات این اختلال در رابطه است. گاهی فرد برای تجربه ارگاسم یا انزال خود، با طولانی تر کردن رابطه، به شریک خود آسیب جسمی می‌رساند. احتمالا این مشکل به بیرون اتاق خواب نیز منتقل شده و افراد را از زندگی جنسی خود منزجر کند. برای پیشگیری از تنفر از رابطه جنسی این مقاله را مطالعه کنید.

علت دیر انزالی یا انزال دیررس چیست؟

دیر انزالی مانند اکثر مشکلات جنسی دو بعد جسمانی و روانی دارد. در ادامه هم دلایل جسمانی و هم دلایل روانی دیر انزالی را بررسی می­‌کنیم:

1. دلایل جسمانی دیر انزالی

عمده‌ترین دلیل فیزیکی دیر انزالی، عوارض جانبی برخی از داروها مانند داروهای آرامبخش، ضدافسردگی، فشار خون، الکل و برخی از مسکن‌هاست. همچنین برخی از آسیب‌های جسمانی مانند سکته مغزی، آسیب نخاعی، MS، دیابت، جراحی و آسیب‌های مربوط به پروستات و کاهش حساسیت آلت تناسلی ناشی از افزایش سن است. همچنین بیماری‌های مرتبط با هیپوفیز و غده تیروئید نیز می‌­تواند باعث دیرانزالی شود. بیماری‌های هورمونی، عفونت‌های مجاری ادراری و آسیب‌های لگن نیز در دیرانزالی موثر هستند. ژنتیک نیز یکی از اصلی ترین عوامل ایجاد دیرانزالی است.

برای آشنایی با راه های ارضا شدن مردان کلیک کنید.

2. دلایل روانی دیر انزالی

اما همیشه علت مشکل، از جسم منشا نمی‌گیرد و دلایل روانی شاید بیش از دلایل جسمانی باعث دیرانزالی شوند. برخی از آن‌ها به طور خلاصه عبارتند از:

-خشم سرکوب شده و فشار و استرس درونی
-مشکلات عاطفی بین زوجین
-عقاید افراطی مذهبی و احساس گناه از انزال
-ترس از بارداری ناخواسته
-کمبود اعتماد به نفس در مورد عملکرد جنسی
-اضطراب و افسردگی و داشتن تصویر منفی از بدن
-سبک زندگی ناسالم مانند خواب ناکافی و ناسالم، تغذیه نامناسب و عدم تحرک کافی
-حواس پرتی به دلیل اضطراب
-نگرانی در مورد ارضا شدن شریک جنسی که باعث تلاش ناخوداگاه برای تاخیر در انزال می­‌شود.
-شدت زیاد خودارضایی (3 بار در هفته یا بیشتر) و عادت به ارضا شدن در شرایط مشابه خودارضایی
-تفاوت در تصویر و حس خودارضایی و رابطه جنسی

جلوگیری از بروز دیرانزالی

قطعا جلوی بالارفتن سن را نمی‌توان گرفت؛ اما با اصلاح سبک زندگی و انجام تمریناتی ساده، می‌توان از دیرانزالی پیشگیری کرد. با اینکه شاید آقایون با این اختلال مشکلی نداشته باشند؛ اما باید همسران خود را نیز در نظر داشته باشند. برای مثال عدم تماشای پورن، و یا گفتگوی صادقانه با همسر از راهکارهای ساده و موثر در جلوگیری از بروز دیرانزالی، هستند.

برای آشنایی با راه های به اوج لذت رساندن زنان کلیک کنید.

درمان اختلال دیرانزالی یا انزال دیررس

درمان دیرانزالی

 

قبل از درمان، نیاز به تشخیص دقیق بیماری، توسط یک پزشک است. متخصصان گاهی برای تشخیص دیرانزالی از آزمایش خون، آزماش ادرار و معاینه فیزیکی، کمک می‌گیرند. اولین راه درمان این مساله پذیرش آن است و مرد برای درمان دیرانزالی باید در نحوه فعالیت جنسی خود تغییراتی ایجاد کند. تغییر در زمان آمیزش، حالت یا پوزیشن نزدیکی و مکان آن بسیار مهم است. برخلاف زود انزالی، درمان دارویی خاصی برای دیرانزالی وجود ندارد؛ اما برخی دیگر از راه‎های درمان دیر انزالی عبارتند از:

1. ترک عادت‌های غلط مربوط به نحوه خاص ارضا شدن و اصرار به ارضا شدن تحت همان شرایط

2. بهبود سبک زندگی که شامل خواب سالم و کافی، تغذیه سالم و ورزش روزمره است.

3. کاهش مصرف یا ترک مواد مخدر و الکل

4. کنترل دوز مصرفی داروهایی که منجر به کاهش عملکرد جنسی می‌­شود.

5. ایجاد وقفه در فعالیت جنسی؛ یعنی مرد بین دو رابطه جنسی هیچ گونه تحریک جنسی یا ارضا را تجربه نکرده و خود را برای رابطه جنسی سالم با شریک زندگی‌اش آماده کند تا در بیشترین حالت تحریک به رابطه جنسی برسد.

6. استفاده از برخی داروها برای درمان دیر انزالی که تنها با تجویز پزشک قابل مصرف هستند.

7. اصلاح ساختار خانواده و برطرف کردن مشکلات مزمن بین زن و شوهر

8. ورزش و فعالیت های بدنی مثل تمرینات کگل ، با تقویت عضلات لگن و تنظیم هورمون ها به درمان دیرانزالی، کمک می‌کند.

9. مراجعه به روانشناس متخصص (برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره جنسی کلیک کنید.)

شاید شما هم در رسانه ها تبلیغ محصولات جنسی را دیده باشید. قبل از خرید و مصرف این داروها حتما در مورد آنها تحقیق کرده و با پزشک خود، مشورت کنید. درمان های خانگی نیز، تاثیرات کوتاه مدت دارند و حتی ممکن است عارضه های دیگری را برای شما ایجاد کنند.

سخن پایانی

دیرانزالی، کیفیت رابطه جنسی را تحت الشعاع خواهد داد. اگر دوطرف از این موضوع ناراضی هستند؛ باید با کمک یکدیگر به درمان بپردازند. به طور کلی با افزایش سن، تایم انزال افزایش پیدا می‌کند که یک عامل طبیعی است. اما باتوجه به مطالبی که ذکر شد؛ همراهی همسر نیز مهم است. در این مسیر، حتما از یک درمانگر کمک بگیرید. قبل از هرچیز به دنبال علت این مشکل باشید و با برطرف کردن آن، درمان را نیز آسان تر کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه دیرانزالی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

علت دیرارضا شدن مرد چیست؟

عوامل جسمانی مثل، مصرف برخی از داروها و حتی بیماری های خاص، اختلال در ترشح هورمون ها، ژنتیک و … و عوامل روانی آن مثل اضطراب، ترس از بارداری ناخواسته، خشم سرکوب شده و مشکلات عاطفی بین زوجین، از علل ایجاد دیر انزالی در همسر هستند.

درمان دیر انزالی چیست؟

کمک گرفتن از روانشناس یا سکستراپیست، کنترل مصرف داروهای مختلف، تغذیه مناسب، کاهش مصرف مواد مخدر و الکل و ایجاد وقفه در فعالیت های جنسی از راه های درمانی دیرانزالی هستند؛ که در مقاله به طور مفصل به توضیح آنها پرداخته ایم.

خصوصیات مردان دیرانزال چیست؟

معمولا در رابطه جنسی، به خاطر مشکل خود، اعتماد به نفس پایینی دارند؛ از رابطه جنسی پرهیز می‌کنند و احتمالا افرادی مضطرب هستند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره