پیش گویی موفقیت در ازدواج چه فرمولی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برای پیش گویی موفقیت در ازدواج دو نفر می‌توان به یکسری عوامل توجه داشت و براساس آن‌ها مشخص کرد که چقدر این وصلت رضایت بخش خواهد بود. اکثر دختران و پسران در مشاوره ازدواج به دنبال کسب بینش در مورد همسر آینده‌شان و پیدا کردن نقاط قوت و در عین حال تغییر برخی پارامترهایی که از نظرشان منفی است، هستند. کمتر کسی به دنبال یافتن راز خوشبختی و موفقیت زوج‌هایی است که توانسته‌اند سال‌ها با خوشی و احترام کنار هم زندگی کنند.

پس جزء معدود کسانی هستید که می‌خواهید معیارهای لازم برای موفقیت در ازدواج‌تان را کشف کرده و بر آن اساس تصمیم بگیرید. در ادامه به عواملی اشاره کرده‌ایم که با توجه به آن‌ها می‌توانید رابطه خود را بررسی کرده و به کمک متخصصین تصمیم نهایی را بگیرید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

پیش گویی موفقیت در ازدواج

راه-های-پیش-گویی-موفقیت-در-ازدواج

بسیاری از افراد در مشاوره قبل از ازدواج به دنبال پیدا کردن رمز و راز خوشبختی هستند. در واقع آن‌ها می‌خواهند بدانند آیا می‌توانند زندگی مشترک موفقی داشته باشند یا خیر. ما در ادامه بر اساس مطالعات انجام شده روی زوجین موفق، ملاک های پیش بینی کننده موفقیت در ازدواج را معرفی کرده‌ایم.

پیشنهاد می شود که حتما درباره ازدواج عاقلانه یا عاشقانه کلیک کنید.

1- پیش گویی موفقیت در ازدواج | داشتن هویت مستقل

برای پیش گویی موفقیت در ازدواج هویت مستقل طرفین مورد بررسی قرار می گیرد. در واقع افراد برای اینکه بتوانند در دوران بزرگسالی به درستی نیاز به صمیمیت خود را از طریق رابطه با همسر ارضا نمایند نیاز دارند که در ابتدا به یک هویت منسجم و مستقل دست پیدا کنند. نکته حائز اهمیت اینجاست که رسیدن به استقلال تنها به معنای جدایی فیزیکی از والدین یا رسیدن به یک درآمد مستقل نیست.

فروشگاه آرامیس

بلکه شما باید بتوانید از نظر عاطفی و هیجانی نیز فرد مستقلی باشید. بررسی‌ها نشان می‌دهد افرادی که مرزبندی بهتری با والدین خود دارند در رابطه با همسرشان تعارضات کمتری را تجربه می‌کنند چرا که مرزبندی درست به شما کمک می‌کند از دخالت‌های نابه جای خانواده‌ها در زندگی مشترک پیشگیری کرده و روابط را به خوبی مدیریت نمایید.

2- برخورداری از خودآگاهی کافی

پیش از اینکه شما بخواهید فرد دیگری را به خوبی بشناسید و او را به عنوان همسر خود انتخاب کنید لازم است به چند سوال اساسی پاسخ دهید. اینکه من چه کسی هستم؟ در زندگی چه هدفی دارم؟ ملاک‌های من برای ازدواج چیست؟ و چرا می‌خواهم ازدواج کنم؟ نحوه پاسخ دادن به این سوالات نشان می‌دهد که چقدر خودآگاهی دارید. متخصصان بر این باورند که برخورداری از خودآگاهی کافی در هر دو طرف یکی از ملاک‌های اصلی برای پیش گویی موفقیت در ازدواج است.

3- پیش گویی موفقیت در ازدواج | توانایی بالا در سازگاری

در زندگی مشترک شما موقعیت‌های جدید بسیاری را تجربه می‌کنید که ممکن است بسیاری از آن‌ها باب میل شما نباشد. افرادی که از قدرت سازگاری برخوردار نیستند دائما تلاش می‌کنند فرد مقابل را مطابق میل خود عوض کنند. این در حالی است که تلاش برای تغییر دادن همسر بعد از ازدواج اغلب به شکست و احساس ناکامی در هر دو طرف منجر می‌شود. افرادی که انعطاف پذیری روانی بالایی دارند و راحت‌تر می‌توانند خود را با شرایط و خصوصیات متفاوت سازگار کنند اغلب رضایت زناشویی بالاتری را گزارش می‌دهند.

بیشتر بخوانید : معیارهای ازدواج موفق

4- برخورداری از مهارت ارتباط موثر

برخورداری از مهارت‌های ارتباطی به شما کمک می‌کند تا در طی زندگی زناشویی به درک متقابل بیشتری دست پیدا کنید و بتوانید به درستی خواسته‌ها و نیازهای خود را با فرد دیگر در میان بگذارید. در بسیاری از موارد مشکلات زوجین از ناتوانی آن‌ها برای داشتن یک گفتگوی سالم و سازنده نشات می‌گیرد. به همین دلیل این مهارت در پیش گویی موفقیت در ازدواج نقش دارد.

در واقع بسیاری از افراد یا مجبورند سکوت کنند یا برای دست یابی به خواسته‌های خود به پرخاش و عصبانی شدن روی آورند. در مقابل اگر شما بتوانید فضایی امن و آرام برای گفت و گو فراهم کنید احتمال بروز تعارضات و سوء تفاهم‌ها تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

5- پیش گویی موفقیت در ازدواج | داشتن درک مشترک برای تربیت فرزندان

تربیت فرزندان می‌تواند به موضوعی برای اختلاف و تعارض‌های زناشویی تبدیل شود. هر چقدر زوجین در مورد تربیت فرزند دیدگاه متفاوت‌تری با یکدیگر داشته باشند شکاف عاطفی میان آن‌ها عمیق‌تر خواهد شد. به همین خاطر بسیار اهمیت دارد که در مشاوره قبل از ازدواج دیدگاه خود را در مورد فرزندپروری موفق با یکدیگر در میان بگذارید و اولویت‌های خود و همسر آینده‌تان را با یکدیگر مقایسه نمایید.

6- پیش گویی موفقیت در ازدواج | وجود صمیمیت کافی

عوامل-موثر-بر-پیش-گویی-موفقیت-در-ازدواج

یکی از عوامل مهمی که احساس رضایت از زندگی زناشویی را افزایش می‌دهد صمیمیت میان زوجین است. صمیمیت به این معناست که شما بتوانید زمان‌هایی را به فعالیت مشترک با یکدیگر اختصاص بدهید و از بودن در کنار هم لذت ببرید. برای اینکه میزان صمیمیت را اندازه بگیرید از خود بپرسید که تا چه حد می‌توانید همانند یک دوست کنار همسرتان قرار بگیرید، با او درد و دل کنید و احساس نزدیکی و پیوند را میان خود تجربه نمایید. زوجینی که از صمیمیت کافی برخوردار نیستند به مرور زمان از یکدیگر فاصله می‌گیرند و نمی‌توانند از زندگی خود چنان که باید لذت ببرند.

بیشتر بخوانید : آمادگی برای ازدواج 

7- تعهد و مسئولیت پذیری

یکی از کلیدهای اصلی حفظ زندگی مشترک داشتن تعهد و پایبندی کافی در دو طرف است. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که تعهد خصوصیتی نیست که یک شبه به دست آید. در نتیجه اگر فردی که می‌خواهید با او ازدواج کنید تا قبل از ازدواج سبک زندگی تنوع طلبانه‌ای داشته و هرگز پایبندی و مسئولیت پذیری را تجربه نکرده، با ازدواج به یک باره تغییر نخواهد کرد. لازم است که فرد در طول زندگی این ویژگی‌ها را تمرین کرده و با آن‌ها عجین شده باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

سخن پایانی

به طور کلی پیش گویی موفقیت در ازدواج به طور قطع از هیچ کس ساخته نیست. یک ازدواج موفق نیاز به تلاش دو نفر دارد و همچنین عوامل مختلفی در آن دخیل است. با توجه به متن بالا علاقه شرط اصلی موفقیت در ازدواج است و علاوه بر آن باید جوانب دیگر را نیز در نظر گرفت.

بهتر است افراد، قبل از تصمیم گیری نهایی در این زمینه حتما با یک روانشناس یا زوج درمانگر مشورت کرده و به خوبی فکر کنند. همچنین به مطالب غیر واقعی که در این زمینه وجود دارد نیز توجهی نکنند. چرا که این موضوعات جنبه تبلیغاتی داشته و به هیچ عنوان موثر نیستند.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیش گویی موفقیت در ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 
 

سوالات متداول

آیا مشاور می تواند پیش گویی موفقیت در ازدواج را انجام دهد؟

بله، روانشناس در جلسات مشاوره قبل از ازدواج علاوه بر اینکه به کسب شناخت بیشتر طرفین از یکدیگر کمک می‌کند، به آن ها درباره میزان موفقیت ازدواج در آینده نیز اطلاعات لازم را می دهد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره