طلاق به دلیل خیانت شوهر یا زن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

طلاق به دلیل خیانت یکی از شایع‌ترین علل طلاق محسوب می‌شود. اما بعضی از زن و شوهرها با وجود چنین مساله‌ای باز هم توانسته‌اند که با هم بمانند و گاه حتی می‌بینیم که روابط‌شان بهتر از قبل هم شده است. اما راز موفقیت آن‌ها چیست؟ در قدم اول باید بدانید که هر رابطه‌ای منحصر به فرد بوده و نمی‌توانید آن را با کسی مقایسه کنید، در قدم دوم برای رسیدن به هر نتیجه دلخواهی باید اصول آن را بدانید و برای آن تلاش کنید.

برهم زدن یک پیوند کار آسانی نیست و اگر به درستی صورت نگیرد، علاوه بر آسیب خیانت با مشکلات ناشی از طلاق هم باید دست و پنجه نرم کنید. در ادامه به توضیح نکاتی در ارتباط با این شرایط آورده‌ایم، اما برای رسیدن به یک نتیجه نهایی حتما از خدمات مشاوره باید بهره ببرید. برای اشنایی با روش های جلوگیری از خیانت کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به دلیل خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

طلاق به دلیل خیانت

طلاق به دلیل خیانت چیست

طلاق به دلیل خیانت از دلایل زیاد جامعه امروزی است. بسیاری از زوجین به دلیل خیانت همسر طلاق می‌گیرند. اما اینکه خیانت جای بخشش دارد یا خیر بستگی به زوجین دارد. بسیاری از افراد هیچ اظهار پشیمانی از خود نشان نمی‌دهند. و از وضعیت پیش آمده بسیار هم خوشنود هستند. به همین دلیل رابطه به طلاق ختم می‌شود.

فروشگاه آرامیس

اما عده ای زوجین از کرده خود پشیمانند و هر کاری برای جلوگیری از طلاق به دلیل خیانت می‌کنند. اما بخشش در این صورت زمانی ممکن است که از پشیمانی همسر خود مطمئن باشید. معمولا همه افراد بار اول را به دلیل برهم نخوردن رابطه می‌بخشند. اما تکرار این رفتار غیر قابل توجیه اصلا جای بخشش ندارد. متاسفانه امروزه نیز طلاق به دلیل خیانت بیشترین آمار جدایی را به همراه دارد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

آیا طلاق به دلیل خیانت انتخاب درستی است؟

هنگامی‌که متوجه می‌شوید همسرتان خیانت کرده، موجی از احساسات منفی را تجربه خواهید کرد. و درگیر این موضوع می‌شوید که بعد از این باید چطور برخورد کنید؟ آیا ادامه این زندگی به صلاح است یا اینکه باید همه‌ چیز را تمام کرد؟ برای اینکه بتوانید در زمینه طلاق به دلیل خیانت تصمیم‌ گیری بهتری داشته باشید به مسائل زیر دقت داشته باشید.

? دلایل همسرتان را بشنوید

یکی از مهم‌ترین و البته سخت‌ترین کارهایی که پس از مواجه‌ شدن با خیانت باید انجام دهید این است که با همسرتان صحبت کنید و دلایل او را بشنوید. اگر او از کاری که کرده پشیمان نیست و احساس می‌کنید احتمال دارد به این رفتار ادامه بدهد، بهتر است به‌صورت جدی راجع به طلاق به دلیل خیانت فکر کنید. اما اگر همسرتان از رفتار خود پشیمان است و شما نیز احساس می‌کنید زندگی مشترکتان استحقاق فرصت دیگری را دارد. بهتر است به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

? طلاق به دلیل خیانت | منصفانه رفتار کنید

دلایل همسرتان برای خیانت را بشنوید و همین‌طور با خود به این سؤال پاسخ دهید که واقعاً تا چه حد در شرایط پیش‌آمده مقصر بوده‌اید؟ شاید خیانت بهترین راهکاری نباشد که همسرتان به هر دلیلی به سراغ آن رفته، اما به‌ هر حال خیانت نشان‌دهنده این است که در زندگی شما مشکلاتی وجود دارد. بهتر است منصفانه راجع به این شرایط فکر کنید و به این سؤال پاسخ دهید که تا چه حد در این شرایط مقصر بوده‌اید؟ حتی اگر پاسخ به این سؤال تأثیری در تصمیم‌تان برای طلاق به دلیل خیانت نداشته باشد. کمک خواهد کرد تا در روابط آینده خود با دقت بیشتری رفتار کنید.

? آینده فرزندان

اگر از ازدواج‌تان صاحب فرزندی شده‌اید، یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشته باشید این است که طلاق به دلیل خیانت چه تأثیری روی فرزندان خواهد داشت؟ به خاطر داشته باشید که هرگز نباید فرزندتان را درگیر اختلافی که میان شما و پدرش وجود دارد بکنید. به عبارتی فرزند شما نباید احساس کند پدر یا مادر خطاکاری داشته که به همسر خود خیانت کرده است.

با طلاق به دلیل خیانت، تصویر ذهنی او را از پدر یا مادر به هم می‌زنید و این باعث بروز بحران‌های روحی بسیاری برای فرزندتان خواهد بود. اگر احساس می‌کنید نمی‌دانید چه چیزی بیشتر به نفع فرزندتان است و یا چطور باید او را در جریان تصمیم خود قرار دهید بهتر است در این زمینه از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

? طلاق به دلیل خیانت | مشورت کنید

پیش از آنکه برای ادامه زندگی یل طلاق به دلیل خیانت تصمیم بگیرید، بهتر است از یک مشاور خانواده راهنمایی بگیرید. مشاورین به شما کمک خواهند کرد تا در این شرایط بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

دلایلی که پس از خیانت زوجین را به فکر جدایی می‌اندازد

دلایلی که پس از خیانت زوجین را به فکر جدایی می‌اندازد

 

به طور کلی 3 دلیل وجود دارد که باعث افکار طلاق به دلیل خیانت می‌شود. که در این بخش مقاله راجع به این سه مورد توضیح داده ایم.

? بیان و بروز خشم

پس از مشاهده خیانت، اولین فکری که به سر زوجین می‌زند، جدایی است. از علل طلاق به دلیل خیانت، بروز خشم به شیوه نامناسب است. خیانت یک امر توجیه ناپذیر است که باعث حس سر افکندگی و عدم امنیت می‌شود. آرامش ذهنی که قبل از ازدواج تصور کرده بودید، حال با خاک یکسان شده است. همین حس خشم و زحمت های بر باد رفته در زندگی مشترک افراد را به فکر جدایی و طلاق به دلیل خیانت می‌اندازد.

? انکار مشکلات

یکی از علل طلاق به دلیل خیانت، انکار مشکلات است. این واکنش بسیار طبیعی است و زوجین تا مدت ها دلیل جدایی خود را انکار می‌کنند. به کسی از خیانت همسر نمی‌گویند. اما برای سپری کردن این روزهای سخت حتما باید بازگو کنید که دلیل طلاق و جدایی شما چیست. تا با کمک اطرافیان و با صداقت بیشتر، به آرامش دست یابید.

? حس طرد شدگی

زمانی که همسر، فرد دیگری را جایگزین زوج خود می‌کند. حس طرد شدگی به شدت افزایش می‌یابد. غیر ممکن است که به فردی خیانت شود، و حس طردشدگی را تجربه نکرده باشد. این احساس طرد شدگی باعث کاهش اعتماد به نفس و منزوی شدن می‌شود. اما به خاطر داشته باشید که هرگز نباید شایستگی خود را با خیانت همسرتان بسنجید.

احتمال پشیمانی از خیانت بعد طلاق

گاهی اوقات زوج خیانتکار، مدتی پس از طلاق از رفتار خود پشیمان می‌شود. و برای دلجویی از همسر و برگرداندن شرایط به حالت قبلی تلاش می‌کند. اگر این اتفاق برای شما یا هریک از آشنایانتان افتاده بهتر است به‌ جای تصمیم‌های احساسی با دقت شرایط موجود را بررسی کنید.

گاه خشمی که از طرف مقابل داریم باعث می‌شود تمایلی به ادامه زندگی نداشته باشیم. و گاهی نیز از روی احساسات تصمیم می‌گیریم و به زندگی خود برگردیم. اما بهترین اقدام این است که کمی صبورانه برخورد کنید. برای مدتی به خود و همسرتان زمان بدهید و در این مدت به‌دقت بررسی کنید که آیا همسرتان واقعاً از رفتار خود پشیمان است. و آیا شما واقعاً می‌خواهید این فرصت مجدد را به او بدهید یا خیر؟ در پایان این مدت بهتر می‌توانید راجع به بازگشت خود به زندگی یا طلاق به دلیل خیانت تصمیم بگیرید. برای آشنایی با سایر عوامل و علت طلاق کلیک کنید.

چرا باید برای طلاق به دلیل خیانت مشاوره بگیریم؟

اگر با خیانت از طرف همسرتان روبرو شده‌اید، پیش از هر تصمیمی بهتر است از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. مشاورین می‌توانند به شما کمک کنند تا دلایل بروز این خیانت را پیدا کنید و همین‌طور شما را برای تصمیم‌گیری راجع به ادامه این زندگی یا طلاق به دلیل خیانت راهنمایی خواهند کرد. اگر تصمیم شما این است که به زندگی خود ادامه دهید باید بتوانید راهکارهایی را برای بخشیدن همسرتان پیدا کنید و همین‌طور یاد بگیرید که چطور از تکرار این تجربه جلوگیری کنید. اما اگر می‌خواهید از همسرتان جدا شوید باید آمادگی‌های لازم برای طلاق را پیدا کنید. کمک گرفتن از مشاور شما را برای هریک از این تصمیم‌ها آماده خواهد کرد.

کلام آخر

امروزه یکی از رایج ترین دلایل طلاق، خیانت است. اما همیشه طلاق راه حل خوبی برای جبران و انتقام پس از خیانت نیست. یک نسخه را برای همه نپیچید. باید حتما با توجه به روحیات و خلقیلت زندگی مشترک خود تصمیم به ادامه یا جدایی بگیرید. در هر صورت حتما از روانشناس کمک بگیرید. که کمک های بسیاری برای جهت دادن به زندگی شما دارد. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق به دلیل خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا طلاق به دلیل خیانت طرف مقابل تصمیم درستی است؟

اگر همسر شما برای چندمین بار این کار را تکرار کرده و یا هیچ پشیمانی از رفتار خود ندارد بهتر است شما نیز راجع به ادامه زندگی خود تجدیدنظر کنید.

چطور به فرزندم بگویم می‌خواهم به دلیل خیانت از پدرش جدا بشوم؟

بهتر است تا جای ممکن فرزندتان را درگیر این موضوع نکنید و صرفاً به او بگویید میان شما اختلافاتی پیش آمده که دیگر نمی‌توانید در کنار هم زندگی کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره