آمادگی برای طلاق و به دست آوردن شجاعت طلاق گرفتن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اگر زندگی مشترک شما به‌جایی رسیده که احساس می‌کنید به‌جز جدایی راه دیگری برایتان نمانده، آمادگی برای طلاق از اولین چیزهایی است که باید به آن توجه داشته باشید. بسیاری از زن و شوهرها بدون در نظر گرفتن این مسئله برای طلاق تصمیم می‌گیرند و این باعث می‌شود در آینده با مشکلات بسیاری درگیر شوند که برای آن‌ها برنامه‌ای ندارند. به همین خاطر اگر تصمیمتان برای طلاق جدی است باید به راه‌های آمادگی برای طلاق و مسائلی مثل برنامه‌ریزی آینده زندگی، اطلاع دادن به فرزندان و …. نیز فکر کنید. کمک گرفتن از مشاورین خانواده و همین‌طور صحبت کردن با آن‌هایی که تجربه طلاق را دارند به شما کمک می‌کند. برای گذراندن بهتر این شرابط مشاوره طلاق دریافت کنید.

چطور آمادگی برای طلاق را به دست بیاورم؟

1- منطقی فکر کنید

قبل از اینکه هر کار دیگری انجام دهید یا حتی راجع به این موضوع با همسرتان صحبت کنیدريال باید زمانی را به فکر کردن در مورد طلاق اختصاص دهید. از خودتان سؤال کنید که آیا واقعاً در این تصمیم جدی هستید؟ چه مشکلاتی میان شما و همسرتان وجود دارد و آیا واقعاً امکان برطرف کردن آن‌ها را ندارید؟ سعی کنید هدف خود را از طلاق مشخص کنید و با دقت راجع به ادامه زندگی خود تصمیم بگیرید.

2- آمادگی برای طلاق با کمک گرفتن

کمک گرفتن از مشاورین خانواده یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید قبل از طلاق انجام دهید. راجع به شرایط خود با یک مشاور صحبت کنید و از این موضوع مطمئن شوید که تصمیم شما برای طلاق درست است. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا مشکلات موجود در زندگی مشترک خود را حل کنید و اگر واقعاً قابل‌حل نیستند شما را برای آنچه بعد از طلاق با آن درگیر می‌شوید، آماده می‌کنند و کمک خواهند کرد تا خودتان و فرزندانتان با کمترین آسیب روحی با این موضوع مواجه شوید.

3- از یک وکیل مشورت بگیرید

اگر تصمیم‌تان برای طلاق جدی شده، بهتر است با کمک گرفتن از یک وکیل معتبر به‌خوبی مسائل قانونی که قرار است با آن‌ها روبه‌رو شوید را نیز بررسی کنید. به‌خصوص اگر همسرتان تصمیم ندارد که با شما راجع به این موضوع توافق کند، می‌بایست خود را برای تمام آنچه پیش خواهد آمد، آماده کنید و به همین خاطر بهتر است با یک مشاور حقوقی نیز صحبت کنید.

4- برای آینده برنامه‌ریزی کنید

خیلی از زنان و مردان وقتی برای طلاق تصمیم می‌گیرند تنها به این فکر می‌کنند که چطور خود را از شرایط موجود رها کنند و تقریباً هیچ برنامه‌ای برای آینده ندارند. اما یکی از مهم‌ترین بخش‌های آمادگی برای طلاق این است که برای زندگی بعد از طلاق‌تان برنامه‌ریزی داشته باشید. پس از طلاق می‌خواهید در کجا سکونت کنید؟ چه منبع درآمدی برای زندگی خود دارید؟ فرزندان‌تان قرار است چطور به زندگی خود ادامه دهند؟ سعی کنید به تمامی این سؤالات با دقت پاسخ دهید و برای آینده زندگی خود برنامه مشخصی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا در آینده بحران‌های روحی و مشکلات کمتری را تجربه کنید.

5- با همسرتان صحبت کنید

اگر تصمیم قطعی برای طلاق گرفته‌اید، بهتر است همسرتان را نیز در جریان این موضوع بگذارید. پس با او صحبت کنید و به او اطلاع دهید که چرا چنین تصمیمی گرفته‌اید. اما چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که سعی کنید تا جای ممکن بی‌طرفانه و به ‌دور از درگیری با همسرتان صحبت کنید. به او اجازه دهید در جریان مشکلات قرار بگیرد و اگر پیشنهادی برای بهتر کردن شرایط دارد به آن توجه کنید. اما اگر همسرتان نیز با جدایی موافق است صحبت کردن راجع به نحوه جدایی، حضانت فرزندان، تقسیم وسایل خانه و مسائلی ازاین‌دست ازجمله موضوعاتی هستند که باید با یکدیگر راجع به آن‌ها توافق کنید.

6- از تجربیات دیگران استفاده کنید

یکی از راهکارهای مفید آمادگی برای طلاق این است که با افرادی که این مسیر را طی کرده‌اند راجع به آن صحبت کنید. این مشورت‌ها به شما کمک می‌کند به‌خوبی در جریان باشید که باید انتظار چه موضوعاتی را داشته باشید یا به چه نکاتی توجه داشت باشید. همچنین صحبت کردن با کسانی که تجربه مشابهی دارند به شما کمک می‌کند تا بتوانید از راهکارهای آن‌ها استفاده کنید و با مشکلات کمتری درگیر شوید.

7- صحبت با فرزندان

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها برای والدینی که تصمیم به طلاق گرفته‌اند این است که چطور این موضوع را با فرزندان خود در میان بگذارند که آن‌ها کمترین آسیب را از شرایط پیش‌آمده ببینید. برای این کار بهتر است یک جلسه خانوادگی ترتیب دهید و راجع به شرایط پیش‌آمده با فرزندانتان صحبت کنید.

در حد فهم و سن فرزندتان برای او توضیح دهید که شما و همسرتان تصمیم گرفته‌اید جدا از یکدیگر زندگی کنید، اما این به معنای آن نیست که فرزندتان را دوست ندارید یا او دیگر نمی‌تواند شما را ببیند. سعی کنید در این جلسه تمامی سؤالات فرزندتان را پاسخ دهید و نگرانی‌های او را درک کرده و به آن‌ها احترام بگذارید.

آمادگی برای طلاق و پروش شجاعت طلاق گرفتن

طلاق یکی از بزرگ‌ترین بحران‌هایی است ک در زندگی با آن مواجه می‌شوید و احتمالاً برای مدتی مشکلات روحی بسیاری را تجربه خواهید کرد. طلاق به معنای شکست در یک رابطه عاطفی است و این موضوع به حد کافی نگران‌کننده است. این درحالیست که برای بعضی از ما مشکلات مربوط به تربیت فرزند، نگرانی از آینده و همین‌طور مسائل اقتصادی تبدیل به نگرانی‌های مضاعفی خواهند شد. برای اینکه تا جای ممکن از این مشکلات دور بمانید سعی کنید به این نکات توجه داشته باشید:

  • احساسات خود را درک کنید و برای مدتی به خودتان بابت آنچه احساس می‌کنید حق بدهید، اما به خاطر داشته باشید هرچقدر سریع‌تر شرایط پیش‌آمده را بپذیرید سریع‌تر هم می‌توانید زندگی خود را از نو شروع کنید.
  • سعی کنید تا جای ممکن از زندگی گذشته خود فاصله بگیرید و خود یا همسرتان را به دلیل خاطرات تلخی که تجربه کرده‌اید ببخشید
  • قرار دادن برنامه‌های تفریحی در برنامه روزانه باعث می‌شود تا سریع‌تر با شرایط پیش‌آمده کنار بیایید
  • بهتر است از یک مشاور متخصص برای بهبود شرایط روحی خود کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چطور راجع به طلاق با فرزندم صحبت کنم؟

در یک جلسه با حضور همسرتان با فرزندتان صحبت کنید، به او اطمینان دهید که این ماجرا هیچ تأثیری در رابطه شما با او ندارد و به تمامی سؤالات فرزندتان پاسخ دهید.

قبل از طلاق باید به چه نکاتی توجه کرد؟

راجع به تصمیمتان فکر کنید و ببینید آیا واقعاً طلاق تنها راهکاری است که برای این شرایط دارید؟ کمک گرفتن از مشاور خانواده، برنامه‌ریزی برای زندگی آینده و همین‌طور صحبت با افرادی که در این زمینه تجربه دارند می‌تواند کمک‌کننده باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره