سوالات جنسی از خواستگار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سوالات جنسی از خواستگار برای بسیاری از ما خط قرمزهایی هستند که ترجیح می‌دهیم سراغ آن‌ها نرویم. خجالت کشیدن از صحبت راجع به مسائل جنسی یا نگرانی از قضاوتی که طرف مقابل راجع به ما خواهد کرد، باعث می‌شود ترجیح بدهیم در هیچ‌یک از مراحل آشنایی راجع به مسائل جنسی صحبت نکنیم. اما به این موضوع توجه داشته باشید که بسیاری از مشکلات در زندگی مشترک و حتی بسیاری از طلاق‌ها ریشه در مشکلات جنسی دارند و به همین خاطر بهتر است راجع به این مسائل نیز با طرف مقابل صحبت کنید.

درعین‌حال زمان و نحوه پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. برای آشنایی با سایر انواع سوالات قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات جنسی از خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات جنسی از خواستگار

دلایل سوالات جنسی و زناشویی از خواستگار

قبل از ازدواج زوجین باید در مورد مسائل مختلفی با یکدیگر صحبت کرده و به تفاهم برسند. مسائل جنسی نیز یکی از این موضوعات است. البته به دلیل حساسیت این موضوع، نحوه بیان سوالات جنسی از خواستگار نیز مهم است. در مورد آمادگی خود و خواستگارتان در این مورد اطمینان حاصل کنید. لزومی ندارد در اولین جلسه خواستگاری یا روزهای اول آشنایی این موضوع را پیش بکشید. رابطه جنسی یکی از خصوصی ترین مسائل زندگی مشترک است به همین دلیل بهتر است در این مورد فقط همسر خود صحبت کنید.برای جلوگیری از اشتباهات قبل از ازدواج کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

دلیل پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار

برای خیلی از ما صحبت از رابطه جنسی خط قرمزی است که تا پیش از ازدواج نباید از آن عبور کرد. اما با خودتان به این سؤال فکر کنید که اگر پس از ازدواج متوجه شوید با همسرتان راجع به مسائل جنسی اختلاف‌نظر دارید چه کار خواهید کرد؟ آیا می‌خواهید این بخش از زندگی خود را به‌طورکلی فراموش کنید و یا از همسرتان جدا خواهید شد؟

برای اینکه در آینده با این مشکلات مواجه نشوید بهتر است پیش از ازدواج با طرف مقابل راجع به مسائل مهم جنسی تا حدودی صحبت کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا شناخت بیشتری از طرف مقابل به دست آورید و درنتیجه تصمیم بهتری برای ازدواجتان بگیرید. علاوه بر این اگر مشکل یا اختلاف‌نظری میان شما وجود داشته باشد، زمان کافی برای رسیدگی و حل آن را خواهید داشت. درنتیجه پس از ازدواج در زمینهٔ مسائل جنسی مشکلی نخواهید داشت. برای آشنایی مراحل ازدواج کلیک کنید.

زمان پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار

با توجه به اینکه مسائل جنسی در فرهنگ ما با بسیاری از اخلاقیات گره خورده است، صحبت کردن راجع به این موضوع و به‌خصوص در شرایطی که هنوز زمان چندانی از آشنایی نگذشته می‌تواند باعث قضاوت نامناسب شود و یا همسر آینده‌تان تمایلی به صحبت راجع به این موضوع از خود نشان ندهد. به همین خاطر انتخاب زمان مناسب اهمیت بسیاری دارد.

تا جای ممکن سعی کنید صحبت از موضوعات جنسی را برای زمانی بگذارید که مدتی از آشنایی شما گذشته است و تصمیمتان برای ازدواج تا حدودی جدی گشته. به عبارتی سوالات جنسی از خواستگار از آن دسته مسائلی نیست که در روزهای اول آشنایی و از همه خواستگارهای‌تان بپرسید، بلکه اگر نسبت به طرف مقابل شناخت پیدا کردید و در سایر زمینه‌ها به تفاهم رسیدید بهتر است زمانی را هم برای صحبت راجع به دیدگاه‌های جنسی اختصاص دهید.

برای آشنایی با نحوه آمادگی برای جلسه خواستگاری کلیک کنید.

نحوه پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار

?بهتر است در مورد نحوه صحبت درباره مسائل جنسی را نیز مد نظر قرار دهید. بی‌توجهی به این موضوع گاهی باعث می‌شود طرف مقابل احساس کند شما اخلاقیات را رعایت نمی‌کنید و یا در گذشته خود تجربیات بسیاری داشته‌اید که باعث شده حالا اطلاعات بسیاری از این مسائل داشته باشید.

?پس تا جای ممکن صحبت را از سؤالات کلی و غیرمستقیم شروع کنید و هرگز صراحتاً و ناگهانی راجع به این مسائل مستقیم پرسش نکنید. سعی کنید در طول صحبت‌هایتان تا جای ممکن روی کلیات تمرکز کنید و وارد شدن به مسائل جزئی را حداقل به زمانی دیگر اختصاص دهید.

این موضوع را به خاطر داشته باشید که هرچقدر شما در صحبت کردن از این موضوع آرامش و پذیرش بیشتری داشته باشید، صحبت برای طرف مقابل نیز راحت‌تر می‌شود. اما اگر او احساس کند شما هم از صحبت راجع به این موضوع نگران هستید، احتمالاً دچار اضطراب بیشتری می‌شود یا احساس می‌کند که بهتر است به این بحث پایان بدهد.

?برای جلوگیری از ایجاد سو تفاهامات در مورد سوالات جنسی از خواستگار ، به او اطمینان دهید که این موضوع بین شما خواهد ماند و در مورد آن با شخص دیگری صحبت نمی‌کنید. نیازی نیست از همان ابتدا در مورد فانتزی های او سوال کنید؛ بلکه فقط از علاقه و سلامت اومطمئن شوید. رابطه جنسی نیز نیاز به شناخت دارد؛ به همین دلیل از حرف زدن در این مورد طفره نروید و آن را پشت گوش نیندازید. برای اطلاع از اهمیت گذشته همسر در مورد مسائل جنسی کلیک کنید.

پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار | به چه نکاتی دقت داشته باشیم

طبیعتاً پرسش‌هایی که می‌کنید و همین‌طور جوابی که از طرف مقابل می‌گیرید مهم‌ترین موضوعی است که باید به آن دقت داشته باشید. اما درعین‌حال توجه به نشانه‌های غیرکلامی مثل خجالت کشیدن طرف مقابل یا تلاش برای تغییر موضوع صحبت نیز ازجمله نکاتی هستند که باید به آن‌ها دقت داشته باشید.

میزان علاقه‌ای که او برای صحبت راجع به مسائل جنسی نشان می‌دهد، ورود به جزئیات و یا تلاش برای فرار از پاسخ دادن و هر نکته دیگری که شما در حین صحبت‌هایتان با آن برخورد می‌کنید، می‌تواند موضوع مهمی باشد که باید به آن توجه داشته باشید.

برای مثال کسانی که راجع به این موضوع علاقه‌ زیادی نشان نمی‌دهند و سعی می‌کنند از بحث دوری کنند، ممکن است به خاطر اضطراب و خجالت یا هر دلیل دیگری عملکرد جنسی مناسبی نیز نداشته باشند و درعین‌حال کسانی که با جزئیات بسیار راجع به مسائل جنسی صحبت می‌کنند و یا دائماً سعی می‌کنند منظور خود را برای شما توضیح دهند ممکن است درگیر وسواس‌های فکری راجع به این موضوع باشند.

اما به خاطر داشته باشید که تشخیص هریک از این مسائل صرفاً بر عهده متخصصان روانشناسی است و به همین خاطر اگر در صحبت‌ها یا رفتار طرف مقابل چیزی شما را نگران کرده، بهتر است راجع به آن از یک روانشناس متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی کمک بگیرید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

سوالات جنسی از خواستگار که باید بپرسید

انواع سوالات جنسی و زناشویی از خواستگار

  1. نظر شما راجع به مسائل جنسی و برطرف کردن این نیازها چیست؟
  2. تا چه حد نسبت به نیازهای جنسی جنس مخالف آشنایی دارید؟
  3. فکر می‌کنید وظیفه زن و مرد در برقراری رابطه جنسی چیست؟
  4. اطلاعات جنسی خود را از چه منابعی دریافت می‌کنید؟
  5. آیا تاکنون تجربه رابطه جنسی داشته‌اید؟
  6. آیا حاضرید برای مشکلات احتمالی جنسی از مشاور کمک بگیرید؟
  7. آیا از سلامت جنسی خود مطمئن هستید؟
  8. رضایت جنسی خود و طرف مقابل چقدر برایتان اهمیت دارد؟
  9. آیا تابه‌حال از فیلم‌ها یا تصاویر پورنوگرافی استفاده کرده‌اید؟ راجع به آن‌ها چه نظری دارید؟
  10. اگر طرف مقابل نتواند پاسخگوی نیازهای جنسی شما باشد چه می‌کنید؟
  11. چه رفتارهایی در رابطه جنسی را عادی و کدام‌یک را غیرعادی می‌دانید؟
  12. رابطه جنسی چقدر برای شما اهمیت دارد؟

?چه زمانی از مشاور کمک بگیریم

کمک گرفتن از مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند اطلاعات خود را راجع به مسائل جنسی و نیازهای طرف مقابل افزایش دهید. علاوه بر این آن‌ها می‌توانند در پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار و همین‌طور بررسی پاسخ‌های طرف مقابل به شما کمک کنند. به همین خاطر بهتر است این مشاوره‌ها را جدی بگیرید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

درصورتی‌که با پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار خود متوجه مشکلاتی شدید که پیش‌ازاین به آن‌ها فکر نکرده بودید، بهتر است پیش از قطعی کردن نظر خود برای ازدواج و یا جدایی با یک روانشناس متخصص درزمینهٔ مسائل جنسی صحبت کنید.

سخن پایانی

فراموش نکنید که رابطه جنسی یکی از مهم ترین نکات زندگی مشترک است. زوجین باید هر دو به اینکار علاقه داشته و برای آن آمادگی داشته باشند. بسیاری از افراد فقط برای جنبه سرگرمی در مورد این مسائل صحبت می‌کنند یا آن را به شوخی می‌گیرند؛ اما بعدا متوجه اهمیت آن در ازدواج خواهند شد.

در مور این موضوع، گذشته دیگران را مورد قضاوت قرار ندهید و بر آینده خود با او تمرکز کنید. پرسیدن سوالات جنسی و زناشویی از خواستگار، برای بسیاری از افراد ساده نبوده که برای غلبه بر آن می‌توانند از مشاوره جنسی یا روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه سوالات جنسی از خواستگار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

بهترین زمان برای پرسیدن سوالات جنسی از خواستگار چه زمانی است؟

بهتر است هنگامی‌که مدتی از آشنایی‌تان گذشت و در سایر جنبه‌ها به توافق رسیدید راجع به این مسائل صحبت کنید. پس تا جای ممکن در نخستین روزهای آشنایی از این مسائل صحبت نکنید.

چرا سوالات جنسی از خواستگار باید پرسیده شود؟

رضایت و هماهنگی جنسی یکی از مهم‌ترین مسائل برای داشتن یک زندگی آرام است و به همین خاطر بهتر است پیش از ازدواج راجع به این مسائل با طرف مقابل صحبت کنید و اگر احساس می‌کنید مشکلی وجود دارد سریع‌تر برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره