ادامه زندگی مشترک بعد خیانت | زندگی مشترک بعد بحران خیانت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ادامه زندگی مشترک بعد خیانت شاید برای شما هم غیر قابل قبول باشد، اما خیلی از زنان و مردان پس از تجربه چنین آسیبی به زندگی مشترک‌شان ادامه می‌دهند! اگر شما هم تصمیم به ادامه زندگی گرفته‌اید و یا در این باره شک دارید، باید بگوییم هیچ ایرادی ندارد، چرا که حتما اولویت‌هایی برای این تصمیمتان دارید. در این برهه آنچه که اهمیت دارد کم کردن آسیب و جلوگیری از تکرار آن هست. اگر در رابطه‌تان خیانتی رخ داده، حتما مساله‌ای هست که باید آن را حل کنید. انکار و نادیده گرفتن مشکلی را حل نمی‌کند. در ادامه به نکاتی که باید برای ادامه چنین رابطه آسیب دیده‌ای توجه کنید، پرداخته‌‌ایم.

برای دریافت مشاوره در زمینه ادامه زندگی مشترک بعد خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ادامه زندگی مشترک بعد خیانت

ادامه زندگی مشترک بعد خیانت بسیار کار دشواری است. خیانت یک مشکل اساسی است که روابط را تضعیف می‌کند. تا اینکه به مرور بی اعتماد و منزوی شویم. تجربه این احساس ناخوشایند آسیب های سختی به دنبال دارد. اما عده ای به دلیل علاقه زیادی که به همسر خود دارند، تصمیم به ادامه زندگی می‌گیرند.

برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت باید مراحلی را طی کرد. تا به نتیجه درستی رسید. با کمک روش هایی توسط روانشناس می‌توان دوباره به همسر اعتماد کرد. البته که این اعتماد در صورتی باید شکل بگیرد که همسرتان قول داده باشد دیگر خیانت نکند. در این مقاله راهکارهایی در جهت ادامه زندگی مشترک ارائه داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

راه های ادامه زندگی مشترک بعد خیانت

ادامه زندگی بعد خیانت

خیانت تجربه تلخی است که آسیب‌های بسیاری بر شرایط روحی‌تان برجا می‌گذارد. در این میان احتمالاً برای مدتی احساس می‌کنید نمی‌توانید تصمیم بگیرید و نیاز دارید تا راجع به برخی مسائل فکر کنید. گاهی اوقات حتی شاید دچار احساسات متضادی شوید. برای مثال در عین‌ حال که از همسرتان عصبانی هستید و شاید احساس دل تنگی برای زندگی مشترک با او داشته باشید. به همین خاطر بهتر است پیش از اینکه برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت یا قطع آن تصمیم بگیرید، به برخی مسائل زیر توجه داشته باشید.

?  با خودتان کنار بیایید

در اولین قدم و پیش از اینکه برای جدایی یا ادامه زندگی مشترک بعد خیانت تصمیم بگیرید، سعی کنید با خودتان راجع به شرایط پیش‌آمده کنار بیایید. برای مدتی به خودتان بابت احساساتی که تجربه می‌کنید حق بدهید و در این مدت سعی نکنید احساسات خود را سرکوب کرده یا از دیگران مخفی کنید.

سپس با خودتان به این سؤال پاسخ دهید که آیا واقعاً می‌خواهید به ادامه زندگی مشترک بعد خیانت تن دهید؟ اگر پاسختان به این سؤال مثبت است، دلایل خود را برای این کار مشخص کنید. به خاطر داشته باشید که ادامه زندگی پس از تجربه خیانت موضوع ساده و راحتی نیست و به همین خاطر شما باید بتوانید دلایل و انگیزه‌های مهمی برای این کار پیدا کنید. در غیر این صورت پس از مدتی احساس می‌کنید دلیلی برای ادامه رابطه ندارید.

برای آشنایی با راه های پی بردن به خیانت همسر کلیک کنید.

? برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت با همسرتان صحبت کنید

اگر تصمیم به ادامه زندگی مشترک بعد خیانت گرفته‌اید، بهتر است زمانی را برای صحبت با او در نظر بگیرید و در اولین قدم از این مسئله مطمئن شوید که آیا او هم تمایل دارد رفتارهای گذشته را کنار گذاشته و زندگی مشترک‌تان را ادامه بدهد یا خیر؟ درصورتی‌که شما راجع به این موضوع واضح با همسرتان صحبت نکنید، احتمال تکرار این تجربه وجود دارد. صحبت کردن با همسر پس از تجربه خیانت دلایل دیگری نیز دارد؛ برای مثال باید راجع به احساسات خود با او صحبت کنید و از این طریق هیجانات منفی و آسیب روحی که به خاطر این تجربه دیده‌اید را کاهش دهید.

برای جلوگیری از تکرار خیانت کلیک کنید.

? دلایل را پیدا کنید

یکی از مهم‌ترین نکات برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت این است که دلایل شرایط پیش‌آمده را بررسی کنید. سعی کنید در بررسی دلایل منصفانه رفتار کنید و اشتباهات خودتان را هم ببینید. صحبت کردن با همسر و شنیدن دلایل و خواسته‌های او نیز می‌تواند در این شرایط کمک‌کننده باشد. هنگامی‌که شما متوجه شدید چه دلایلی برای بروز خیانت در زندگی‌تان وجود داشته می‌توانید برای برطرف کردن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. بااین‌حال گاهی اوقات متوجه همه یا برخی از دلایل نیستیم و گاهی اوقات هم راهی برای برطرف کردن آن به ذهن‌مان نمی‌رسد. در این شرایط حتما باید از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

? برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت صبر داشته باشید

ادامه زندگی مشترک بعد خیانت نیاز به صبر و گذر زمان دارد. ممکن است احساس کنید هیچ‌چیز دیگر مانند گذشته نیست یا نسبت به همسر خود احساس خوبی ندارید. به خاطر داشته باشید که زمان زیادی برای درمان زخم‌های روحی شما لازم است و نباید از خودتان یا حتی همسرتان انتظار داشته باشید که همه‌چیز را یک‌شبه فراموش کنید. به همین خاطر بهتر است بعضی چیزها را به دست زمان بسپارید. اما اگر احساس می‌کنید علی‌رغم گذر زمان شرایط شما هیچ تغییری نمی‌کند، بهتر است با یک مشاور راجع به این موضوع صحبت کنید. برای آشنایی با راه های درمان زخم خیانت کلیک کنید.

? هرگز اجازه ندهید کودکان متوجه شوند

اگر قصد ادامه زندگی مشترک بعد خیانت دارید، هرگز با کودکان خود در رابطه با خیانت پدر یا مادر صحبت نکنید. پدر و مادر برای فرزندان شخص بزرگ و بی عیب است. بنابراین برای کمک به آنها و ساخت دوباره زندگی هرگز به فرزندان در رابطه با خیانت صحبت نکنید. زیرا خیانت خانواده باعث آسیب های روانی فرزندان و ی اعتمادی به والدین می‌شود.

? برای بهبود رابطه تلاش کنید

زمانی که زوجین تصمیم به ادامه زندگی مشترک بعد خیانت می‌گیرند، باید این موضوع را به خوبی به یاد داشته باشند که رابطه نیاز به ترمیم دارد. بنابراین باید برای بهبود رابطه و رفع نیازهای یکدیگر تلاش کنند. در این شرایط زوجین با صحبت های مداوم باید رفتارهای نامناسب خود را تغییر دهند و برای ساخت دوباره رابطه تلاش کنند.

? اهمیت مشاور

احتمالاً متوجه این موضوع شده‌اید که گاهی اوقات اعتماد شکسته شما باعث می‌شود ساده‌ترین رفتارهای همسرتان شما را به یاد تجربه تلخ خیانت بیندازد. و همواره درگیر شک و نگرانی از این موضوع باشید که مبادا مجدداً به شما خیانت کند. وجود این افکار آسیب روحی بسیاری به همراه خواهد داشت و علاوه بر این باعث می‌شود در زندگی مشترک خود نیز دچار مشکلاتی زیادی شوید.

برای آشنایی با حدود اعتماد به همسر کلیک کنید.

در چنین شرایطی متخصصین روانشناسی از درمان‌های مبتنی بر بخشش برای امکان ادامه زندگی مشترک بعد خیانت استفاده می‌کنند و شاید لازم باشد شما هم به این موضوع توجه داشته باشید. در طی بخشش درمانی فرد آموزش می‌بیند که چطور به‌جای نادیده گرفتن یا فراموش کردن یک واقعیت آن را بپذیرد و طرف مقابل را برای این کار ببخشد. برای بخشش خیانت کلیک کنید.

علاوه بر بخشش درمانی، تجربه خیانت در زندگی مشترک به این معناست که زندگی‌تان مشکلات جدی داشته. و شما احتمالاً یا متوجه این مشکلات نیستید و یا راهی برای برطرف کردن آن‌ها به ذهنتان نرسیده است. استفاده از مشاوره خانواده در این شرایط بسیار کمک‌کننده هست و شما و همسرتان را متوجه ایراداتتان کرده و از طرفی راهکارهای مناسبی برای رفع آن آموزش می‌دهد. اگر تصمیم به ادامه زندگی مشترک بعد خیانت گرفته‌اید ، کمک از مشاورین خانواده به شما کمک خواهد کرد تا بدانید می‌بایست انتظار چه شرایطی را داشته باشید و با کنترل بیشتری شرایط را مدیریت کنید. برای دریافت مشاوره خیانت همسر کلیک کنید.

مراحل ادامه زندگی بعد از خیانت

مراحل ادامه زندگی بعد از خیانت

برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت باید حتما چند مرحله را طی کنید تا بتوانید زندگی را ادامه دهید. در این بخش راجع به این مراحل توضیح داده ایم.

✨ مرحله انکار

برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت نیاز به گذراندن مرحله انکار است. این مرحله پس از بی اعتمادی است. و از طریق رفتارهای اجتنابی معمولا بروز پیدا می‌کند.در این مرحله خودمان را فراموش می‌کنیم و سردرگم می‌شویم. در واقع حس می‌کنیم که اتفاقی نیوفتاده است.

✨ درک خیانت

دومین مرحله برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت، در خیانت است. برای کاهش درد های خیانت باید با واقعیت روبرو شوید. حال هر چند که این واقعیت ها تلخ و دردناک باشد.

✨ بروز خشم

سومین مرحله برای گذراندن و ادامه زندگی مشترک بعد خیانت، بروز خشم است. در این مرحله خشم شما بروز پیدا می‌کند. در واقع این خشم باعث بازسازی دوباره اعتماد می‌شود.

✨ مشاهده واقعیت ها

مشاهده واقعیت ها چهارمین مرحله ادامه زندگی مشترک بعد خیانت است. در این بخش باید توهمات را کنار گذاشت و در رابطه با خیانت همسر واقع بینانه عمل کرد. در این بخش مشاهده واقعیت ها و بررسی خیانت رخ می‌دهد.

✨ تغییر

آخرین مرحله تغییر است. در این مرحله شما به خوبی متوجه خیانت شده اید و واقعیت را نیز پذیرفته اید. در این قسمت خود را تغییر خواهید داد و برای این تغییر چشم گیر اعتماد دوباره شکل خواهد گرفت. در‌نهایت برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت تصمیم بهتری خواهید گرفت.

در ادامه زندگی بعد از خیانت چه کارهایی نباید انجام دهیم؟

ادامه زندگی مشترک بعد خیانت تعدادی کار هستند که نباید انجام دهید. گاهی اوقات برخورد و رفتار اشتباه باعث تکرار دوباره و آسیب های بیشتر می‌شود. در ادامه راجع به کارهایی که نباید در ادامه زندگی مشترک بعد خیانت انجام داد، اشاره شده است.

? ادامه زندگی مشترک بعد خیانت و نادیده گرفتن واقعیت

گاهی اوقات متوجه خیانت همسرمان هستیم اما به هر دلیلی سعی می‌کنیم این موضوع را به‌صورت علنی در خانواده مطرح نکنیم. گاهی از ترس خراب شدن زندگی‌مان، گاهی به خاطر فرزندان و گاهی نیز برای باقی ماندن حرمت‌ها ممکن است سکوت کنیم. اما به خاطر داشته باشید که این رفتارها هرگز باعث بهبود شرایط زندگی شما نمی‌شوند. و به‌نوعی به معنای این است که شما نشسته‌اید تا تخریب شدن کامل زندگی‌تان را نگاه کنید. به همین خاطر در چنین شرایطی بهتر است به‌جای انکار واقعیت با آن روبه‌رو شوید. بنابراین برای ادامه زندگی مشترک بعد خیانت نباید مسائل را نادیده بگیرید.

? ادامه زندگی مشترک بعد خیانت برای تلافی کردن

خیانت به همسر به این دلیل که او نیز به شما خیانت کرده، یکی از اشتباه‌ترین کارهایی است که متأسفانه در حال رواج پیدا کردن است. هر بار خیانت می‌تواند پایه‌های زندگی‌تان را تا حد زیادی سست کند. و اگر شما نیز به دنبال رفتار اشتباه همسرتان دست به اشتباهی مشابه بزنید به این معناست که برای تخریب زندگی به وی کمک می‌کنید. اگر واقعاً احساس می‌کنید که تمایلی به ادامه زندگی مشترک بعد خیانت ندارید؛ بهتر است آن را پایان دهید.

? ادامه زندگی مشترک بعد خیانت با قهر و عصبانیت

هنگامی‌که با او قهر می‌کنید یا پرخاش می‌کنید، درواقع قدمی برای تغییر شرایط برنداشته‌اید و همسرتان نیز نمی‌داند در این شرایط می‌بایست چطور واکنش نشان دهد. بهتر است در شرایطی که احساس می‌کنید می‌توانید آرامش خود را حفظ کنید با او راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید. ادامه زندگی مشترک بعد خیانت با قهر و عصبانیت شرایط را برای سلامت خود و فرزندان تان بدتر خواهد کرد.

کلام آخر

ادامه زندگی مشترک بعد خیانت کار ساده ای نیست. معمولا کسانی که با خیانت مواجهه شده اند با آسیب های روانی زیادی روبرو می‌شوند. بنابراین برای تصمیم به ادامه زندگی در چنین شرایطی حتما باید از روانشناس کمک بگیرید. تا در ابتدای کار حال روحی خودتان بهبود پیدا کند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ادامه زندگی مشترک بعد خیانت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

آیا ادامه زندگی مشترک بعد خیانت ممکن است؟

ادامه زندگی پس از چنین تجربه‌ای بسیار سخت خواهد بود اما اگر به هر دلیلی تصمیم دارید زندگی خود را ادامه بدهید بهتر است دراین‌باره از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

  1. مرسی از سایت خوبتون مطالب خیلی اموزنده اس
    کانالی دارید که بتونم دنبال کنم مطالب به روزتون رو؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره