ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی زمانی مساله ساز می‌شود که تنها برای انتخاب همسرآینده‌تان به مقدار ثروت او اهمیت دهید. معمولا کسی که تنها پول را عامل خوشبختی می‌داند، وقتی می‌فهمد خانم/آقا ثروتمند نیست (حتی اگر رابطه‌ای بسیار خوب داشته باشند)، از ازدواج با او منصرف می‌شود. توجه تنها به پول باعث خواهد شد، تعارض‌های شدیدی در ازدواج‌تان داشته باشید. اگر می‌خواهید بدانید که همسر آینده‌تان شما را به خاطر خودتان انتخاب کرده و یا نمی‌دانید به غیر از پول به چه عواملی باید توجه کنید، حتما مقاله های انگیزه ازدواج را مطالعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج به خاطر پول و موقعیت و اجتماعی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی

ازدواج به خاطر پول با کسی

 

پول ملاک مهمی برای ازدواج است اما همه چیز نیست. فراموش نکنید که ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی منجر به خوشبختی نخواهد شد. برخی افراد بیش از اندازه به این موضوع اهمیت می‌دهند تا حدی که حاضرند با فردی که علاقه ای به او ندارند یا حتی از خودشان بسیار بزرگتر است ازدواج کنند. امروزه شاهد زوج های زیادی هستیم که هیچگونه اشتراکی با یکدیگر نداشته و فقط به خاطر پول بایکدیگر ازدواج کرده اند. برای اطلاع از دلایل ازدواج با مرد سن بالا کلیک کنید.

ازدواج به خاطر پول درست یا غلط؟

در نظر گرفتن توان اقتصادی و میزان درآمد همسر یکی از ملاک‌های مهمی است که اکثر افراد هنگام ازدواج به آن دقت می‌کنند. روانشناسان و مشاوران متخصص در امور خانواده نیز بر این باورند که زن و مرد باید قبل از شروع زندگی مشترک از نظر اقتصادی شرایط یکدیگر را بررسی کرده و این موضوع را ارزیابی نمایند که چقدر می‌توانند در زمینه مالی نیازهای یکدیگر را برآورده کنند. در واقع هیچکس منکر اهمیت نقش پول و مسائل مالی در ازدواج نیست.

اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که دختر/پسر سایر ملاک‌ها و معیارهای خود را فراموش کند و صرفا به دلیل ثروتمند بودن مورد ازدواج با او وصلت کند. در این شرایط عدم بررسی سایر موضوعات ریسک بروز مشکلات ارتباطی و انواع آسیب‌ها را در دوران پس از ازدواج افزایش می‌دهد و در نهایت می‌تواند خطر شکست در زندگی زناشویی را دو چندان کند. برای آشنایی با علل ازدواج با دختر پولدار کلیک کنید.

 چرا به خاطر پول ازدواج می کنند؟

در جامعه کم نیستند کسانی که برای ازدواج تنها پولدار بودن همسر آینده‌شان را ملاک قرار می‌دهند. در واقع آن‌ها بیش از هرچیز دنبال این هستند که آدم ثروتمندی را برای شروع زندگی مشترک پیدا کنند و در این راه به خیلی از مسائل نظیر سازگاری ویژگی‌های شخصیتی با یکدیگر، مسائل فرهنگی، اعتقادی و … فکر نمی‌کنند.

عوامل متعددی می‌توانند در این نوع نگرش و رفتار نسبت به ازدواج موثر باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به گسترش فقر در جامعه، داشتن باورهای غلط در مورد پول نظیر اینکه “پول همه چیز است” یا “اگر پول باشد خوشبختی هم هست”، نداشتن خود‌آگاهی کافی، نشناختن ملاک‌ها و معیارهای ازدواج و آموزش ندیدن در این زمینه اشاره کرد. برای آشنایی با معیارهای انتخاب همسر کلیک کنید.

?ازدواج به خاطر پول | عدم استقلال مالی

یکی از دلایلی که افراد دست به ازدواج به خاطر پول یا موقعیت اجتماعی می‌زنند؛ عدم استقلال مالی است. داشتن درآمد و منبع مالی در امر ازدواج بسیار مهم است و روی تصمیم افراد تاثیر می‌گذارد. معمولا این رفتار در زنان بیشتر دیده می‌شود که به دلیل درآمد نداشتن، با فردی پولدار ازدواج کنند. برای آشنایی با تاثیرات استقلال مالی زنان کلیک کنید.

چگونه تحت تاثیر ثروت دختر/پسر قرار نگیریم؟

ازدواج به خاطر موقعیت اجتماعی

 

ثروت برای اکثر ما آدم‌ها وسوسه انگیز است. هم زنان و هم مردان زمانی که با فردی ثروتمند آشنا می‌شوند که به ازدواج با آن‌ها تمایل دارد ممکن است چشمشان را روی سایر ملاک‌ها و معیارها ببندند و تحت تاثیر قدرت شگفت‌آور پول قرار بگیرند. برای اینکه در این دام نیافتید باید در ذهن‌تان مورد ازدواج خود را بدون ثروتش در نظر بگیرید.

روزی را تصور کنید که او به هر دلیلی کل ثروتش را از دست داده است و آن گاه از خود برسید که آیا بازهم چیز ارزشمندی در وجودش هست که بتواند به شما برای زندگی همیشگی با او انگیزه بدهد؟ آیا او هم چنان می‌تواند به عنوان یک همسر خوب در زندگی شما نقش ایفا کند؟ البته جواب دادن به این سوالات همواره آسان نیست. اگر در این شرایط قرار گرفته‌اید و احساس سردرگمی می‌کنید دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج تا حد زیادی به شما یاری می‌رساند. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

?دیدتان را به ازدواج عوض کنید

اگر به دنبال ازدواج به خاطر پول با کسی هستید، بهتر است یک قدم به عقب برگردید و به این سوال پاسخ دهید که “آیا ازدواج را به عنوان یک معامله و راهی برای پولدار شدن می‌بینید؟” اگر پاسخ‌تان به این سوال مثبت است، باید بگوییم معیار درستی انتخاب نکرده‌اید، چرا که پس از وارد شدن به چنین زندگی متوجه اهمیت سایر بخش‌های زندگی خواهید شد.

?به جای ازدواج به خاطر پول | مستقل شوید

سعی کنید قبل از ازدواج به یک استقلال نسبی در مسائل مالی و حتی شخصیتی برسید. ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی، عمدتا به دلیل وابستگی و دلبستگی ناایمن اتفاق می‌افتد. در واقع این نوع از ازدواج یک نوع مشکل اجتماعی محسوب می‌شود که ریشه آن به کودکی فرد برمی‌گردد. توصیه می‌شود قبل از ازدواج، حتما به بهبود سلامت روان خود بپردازید و از هر نظر مستقل شوید. با وجود استقلال شخصیتی، تصمیم درست تری برای انتخاب همسر خواهید گرفت.

پیامدها و آثار ازدواج به خاطر پول

گاهی اوقات مردم فکر می‌کنند خوشبختی را می‌توان با پول خرید. در نتیجه تصمیم به ازدواج با آدمی پولدار می‌گیرند تا بتوانند علاوه بر رفع نیازهای مالی سایر نیازهای خود را نیز از این طریق برآورده کنند.

این در حالی است که یک ازدواج موفق برای به ارمغان آوردن احساس رضایت از زندگی زناشویی به عوامل بسیار گوناگونی بستگی دارد. برای مثال وجود صمیمیت هیجانی و فکری، تعهد و وفاداری، داشتن سبک تربیتی مشابه، نزدیک بودن خصوصیات شخصیتی، وجود تفاهماتی در زمینه مسائل اعتقادی و فرهنگی از جمله مسائلی هستند که تاثیر بسزایی در آرامش زوجین می‌گذارند که هرگز با پول به دست نمی‌آیند.

اگر این فاکتورها در زندگی‌تان وجود نداشته باشد، پس از مدتی که به زندگی ثروتمندانه عادت کردید، در ارتباط با همسرتان احساس خلا می‌کنید و با چالش‌ها و تعارضات تازه‌ای آشنا می‌شوید. این مسئله باعث می‌شود که روز به روز از نظر عاطفی از شریک عاطفی خود فاصله بگیرید و نتوانید یک ارتباط موثر و ثمربخش را با یکدیگر تجربه نمایید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

⭕باج دهی عاطفی

افرادی که به دلیل پول یا ارتقای جایگاه اجتماعی، ازدواج می‌کنند؛ احتمالا تا آخر عمر زیر سایه همسر خود هواهند ماند و هیچ گاه پیشرفت نخواهند کرد. اینگونه افراد حق هیچگونه نظردهی و ابراز عقیده را ندارند و همیشه در حال تایید کردن هستند. از عواقب ازدواج به دلیل پول و موقعیت اجتماعی می‌توان به سرکوب شدن اشاره کرد. معمولا همسران افراد پولدار به دلیل وابستگی مالی که به آنان دارند باید احساسات خود را نادیده گرفته و تظاهر می‌کنند.

⭕ازدواج به خاطر پول | عدم ارتباط موثر

فردی که به دنبال ازدواج به خاطر پول و منسب اجتماعی است؛ فاقد سواد عاطفی است و نمی‌تواند بعد از ازدواج نیز با همسر خود رابطه موثری داشته باشد. رابطه صمیمی با همسر نیازمند علاقه، انگیزه و توجه است. اما در ازدواج های این چنینی افراد فقط به دنبال پول بیشتر هستند و به رابطه خود با همسر اهمیت نمی‌دهند. آرامش و خوشحالی مسائلی نیستند که با پول بتوان آنها را خرید. به همین دلیل حتی اگر ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی، این مفاهیم را برای فرد به حقیقت تبدیل کند اما بازهم از معنی زندگی واقعی بی نصیب خواهد ماند.

⭕تشدید مشکلات

احتمالا مشکلات زیادی در زندگی مشترک و بعد از ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی حل نشده باقی خواهند ماند. فردی که پول بیشتری دارد؛ تصور می‌کند همیشه می‌توان مسائل را به نفع خود تمام کرد. با نادیده گرفتن مشکلات، آنها به مرور بزرگتر شده و تاثیرات بدی بر زندگی خواهند داشت. پول برای افراد صلاحیت ایجاد نمی‌کند. پس برای حل مشکلات خود از یک متخصص کمک بگیرید.

سخن پایانی

افراد برای ازدواج و زندگی مشترک، اهداف مختلفی دارند. همانطور که در متن هم به آن اشاره شد؛ ازدواج به خاطر پول و موقعیت اجتماعی نیز برای برخی دلیل قانع کننده ای محسوب می‌شود. اما با گذشت زمان و رویارویی با چالش هایی در زندگی، متوجه اشتباه خود خواهند شد. بهتر است افراد قبل از شروع زندگی مشترک خود حتما با یک روانشناس مشورت کرده و حتی با همسر خود برای گرفتن مشاوره مراجعه کنند.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج به خاطر پول و موقعیت و اجتماعی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

 

سوالات متداول

اینکه برای ازدواج اهمیت زیادی به پول بدهیم و این موضوع یکی از ملاک های مهم ما برای ازدواج باشد اشتباه است؟

اینکه ملاک های خود را برای ازدواج بشناسید نشان دهنده پختگی شخصیتی و خودآگاهی بالای شماست. در همین راستا معیار مالی نیز یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که باید در ازدواج در نظر بگیرید اما مشکل زمانی پدید می آید که شما سایر ملاک های خود برای ازدواج را نشناسید و به طور اغراق آمیزی تحت تاثیر پول و ثروت فرد مقابل باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره