انتظارات زنان و مردان از ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

انتظارات زنان و مردان از ازدواج بر اساس معیارها و خواسته های آنها طبقه بندی می‌شود. در مشاوره پیش از ازدواج یکی از سوالات بسیار مهمی که از زوجین پرسیده می‌شود این است که از زندگی مشترک و شریک عاطفی شان دقیقا چه انتظاری دارند؟ بررسی‌ها نشان می‌دهند افرادی که خودآگاهی بالاتری دارند و می‌دانند از زندگی چه می‌خواهند معمولا جواب‌های روشن‌تری برای این پرسش دارند.

آشنایی دقیق با انتظارات یکدیگر باعث می‌شود که با آمادگی بیشتری زندگی مشترک خود را آغاز کنید و با چالش‌های پیش رو تا حد زیادی آشنا باشید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید و در ادامه برای آشنایی با انتظارات رایج زنان و مردان از ازدواج با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سوالات قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتظارات زنان و مردان از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

انتظارات زنان و مردان از ازدواج

انتظارات زنان و مردان از ازدواج شامل چه چیزهایی می‌شود

 

منظور از انتظارات زنان و مردان از ازدواج این است که هر فردی برای انتخاب و ازدواج معیارهایی را در نظر گرفته است. که این معیارها اگر مطابق با همسرش باشد، زندگی بهتری را پیش رو خواهند داشت. اما به طور کلی این انتظارات در تمامی افراد تا حدودی یکسان است. مثلا همه افراد علاقه دارند تا همسرشان با آنها صادقانه رفتار کند. یا اینکه نیازهای معمولی و ساده او را بر طرف کند.

به همین دلیل است که می‌گویم تا حدودی انتظارات زنان و مردان از ازدواج یکسان است. اما شدت این انتظارات کاملا متفاوت از یکدیگر می‌باشد. که در این مقاله سعی کرده ایم تمامی انتظارات زوجین از یکدیگر را توضیح دهیم.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

انتظارات زنان و مردان از ازدواج |  زنان از زندگی مشترک چه می خواهند؟

قبل از اینکه با همسر خود زیر یک سقف بروید باید بدانید که او نسبت به زندگی مشترک چه دیدگاهی دارد و چه انتظاراتی از آن دارد؟ این مسئله باعث می‌شود که به عنوان شوهر وظایف خود را بدانید و با آمادگی بیشتری به دنیای متاهلی قدم بردارید. در ادامه به مهم‌ترین انتظارات زنان و مردان از ازدواج(زنان) پرداخته‌ایم.

? داشتن یک رابطه عاطفی رضایت بخش

یکی از انتظارات زنان و مردان از ازدواج (زنان)، داشتن رابطه عاطفی رضایت بخش است. زنان پس از ازدواج پیش از هرچیز انتظار دارند که رابطه عاطفی رضایت بخشی با همسر خود داشته باشند. عملکرد آن‌ها در حوزه های مختلف زندگی مشترک تا حد زیادی به عواطف و احساساتی که با همسرشان تجربه می‌کنند، بستگی دارد. برای مثال زنانی که رابطه عاطفی خوبی با همسرشان ندارند از نظر جنسی نیز اغلب تمایل چندانی ابراز نمی‌کنند و برای تربیت فرزندان هم حوصله و انرژی کمتری دارند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که بتوانید روحیه همسر خود را بشناسید، به درستی به او محبت کنید و از نظر عاطفی امنیت او را تامین نمایید.

? انتظارات زنان از ازدواج | دریافت حمایت و مراقبت کافی از جانب شوهر

دومین انتظارات زنان و مردان از ازدواج (زنان)، حمایت و مراقبت است. زنان به همسر خود به عنوان یکی از بزرگ‌ترین حامیان زندگی شان نگاه می کنند. آن‌ها انتظار دارند که شما در شرایط سخت همراهی‌شان کنید و به گونه‌ای رفتار نمایید تا آن‌ها حس کنند مراقبشان هستید. در نتیجه بسیار مهم است که در طول زندگی مشترک همواره در مورد مسائلی که منجر به تجربه تنش، استرس و ناراحتی در همسرتان می‌شود سوال بپرسید و به او بگویید که برای کمک به رفع این تنش‌ها از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنید.

? احترام گذاشتن مرد به حقوق زن

یکی از انتظارات زنان و مردان از ازدواج (زنان)، احترام به حقوقشان است. زنان در جامعه امروزی بیش از پیش از حقوق خود آگاه هستند. از همین رو اکثر دختران در جامعه مدرن توقع دارند که همسرشان نگاهی غیر جنسیتی به آن‌ها داشته باشد. در حقیقت مردانی که فارغ از جنسیت به دستاوردهای زنان توجه کرده و از موفقیت‌های آن‌ها استقبال می‌کنند برای زنان جذاب‌تر هستند. در نتیجه باید تلاش کنید به عقاید همسر خود احترام بگذارید و رویکردی عادلانه‌تر و مبتنی بر برابری را برای چرخاندن زندگی مشترک در پیش بگیرید.

? انتظارات زنان از ازدواج | هماهنگی در تربیت فرزندان

یکی از اهداف ازدواج برای بسیاری از زنان و مردان تولد فرزند است. در همین راستا زنان انتظار دارند پس از به دنیا آمدن بچه‌ها همسرشان در تربیت فرزندان همکاری کرده و با آن‌ها در زمینه مسائل تربیتی هماهنگی داشته باشد. از همین رو بسیار اهمیت دارد که پیش از ازدواج در مورد عقاید خود در مورد سبک تربیت کودک با یکدیگر گفتگو کنید. تا پس از شروع زندگی مشترک و به دنیاآمدن فرزندان در این زمینه با چالش و تعارض مواجه نشوید. بنابراین یکی از انتظارات زنان و مردان از ازدواج، هماهنگی در تربیت فرزندان است.

? به دست آوردن استقلال

به دست آوردن استقلال، از انتظارات زنان و مردان از ازدواج است. زنان و مردان پس از ازدواج از خانواده اصلی خود مستقل می‌شوند. از همین رو انتظار می‌رود که بتوانند خانواده جدیدی که تشکیل داده‌اند را اولویت خود قرار داده و بیش از هرچیز به به حفظ آن توجه کنند.

در همین راستا زنان از مردانی که پس از ازدواج هنوز وابستگی زیادی به خانواده پدری‌شان دارند و نمی‌توانند به طور مستقل تصمیم بگیرند، استقبال نمی‌کنند. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که قبل از تصمیم گیری برای ازدواج بتوانید در جنبه‌های مختلف مالی، فکری و عاطفی هویت مستقلی را تشکیل دهید و با اطمینان از بلوغ شناختی خود برای تشکیل زندگی مشترک پیش قدم شوید.

پیشنهاد می‌شود که حتما درباره معیارهای انتخاب همسر بخوانید.

? صداقت و تعهد

یکی از انتظارات زنان و مردان از ازدواج (زنان)، صداقت است. صداقت به طور کلی اساس هر زندگی مشترکی است. که در لیست انتظارات تمامی افراد وجود دارد. خانم ها همیشه دنبال افرادی هستند که صدقانه رفتار کنند و به راحتی به او اعتماد کنند. هم چنین تعهد را همه دختران دوست دارند. هیچ زن و مردی وجود ندارد که از همسر متعهد خوشش نیاید. بنابراین از انتظارات مهم افراد در ازدواج، تعهد است.

? ثبات اقتصادی

ثبات اقتصادی و شغل مناسب از دیگر انتظارات زنان و مردان از ازدواج است. خصوصا خانم ها همیشه علاقه دارند که همسرشان ثبات مالی داشته باشد که مبادا در آینده با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کنند.

? از دیگر انتظارات زنان از ازدواج

همانطور که گفته شد خانم ها انتظارای از ازدواج دارند که در بخش های قبلی توضیح داده شد. که در این بخش سعی در انتظارات دیگر داریم.

? شنونده بودن

? تجربه حس امنیت

?افزایش اعتماد به نفس

? سازگاری

? رضایت جنسی

?شوخ طبعی

? اهمیت به خانواده همسر

? همدل بودن

?نوازش

? منظم بودن

? بروز احساسات

?خوش قول

? کمک در کارهای خانه

? مسئولیت پذیر بودن

?ظاهر مناسب داشتن

? تحصیلات خوب

? اهداف مشخص

انتظارات زنان و مردان از ازدواج | مردان از زندگی مشترک چه می خواهند؟

انتظار های زنان و مردان از ازدواج

 

همانطور که مردان باید پیش از ازدواج در مورد زنان و انتظارات آن‌ها اطلاعات کسب کنند، زنان نیز باید در مورد خواسته‌های شریک آینده خود اطلاعات کافی داشته باشند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین انتظارات زنان و مردان از ازدواج (مردان) را اشاره کرده‌ایم. برای آشنایی با مراحل ازدواج کلیک کنید.

? احترام گذاشتن زن به حریم خصوصی مرد

احترام یکی از انتظارات زنان و مردان از ازدواج (مردان) است. ازدواج به معنای این است که زن و مرد در عین کسب هویت مستقل بتوانند بخش‌هایی از وجود خود را با دیگری شریک شوند و بر اساس تفاهم و همکاری یک زندگی جدید را تشکیل دهند. با این حال ازدواج نباید به قیمت از دست رفتن کامل استقلال فردی و حریم خصوصی تمام شود.

در نتیجه طبیعی است که همسرتان با وجود اینکه شما را دوست دارد بخواهد ساعاتی را در خلوت بگذراند یا در برخی از روزهای هفته اوقات خود را با افرادی نظیر گروه دوستانش بگذراند. در نتیجه لازم است که با وجود اینکه با همدیگر صمیمی هستند برای فضای شخصی و حریم خصوصی شریک زندگی‌تان نیز ارزش قائل شوید. البته این موضوع امری دو طرفه است و مردان نیز باید آن را رعایت کنند و هرگز با تلاش‌های یک جانبه به دست نمی‌آید.

? انتظارات مردان از ازدواج | می خواهند همسرشان گوش شنوا داشته باشد

انتظارات زنان و مردان از ازدواج(مردان) در زمینه گوش شنوا نیز می‌باشد. اکثر مردان از اینکه زنان بیش از اندازه صحبت کنند و اصلا به واکنش‌های طرف مقابل خود توجه نداشته باشند، شکایت دارند. آن‌ها دوست دارند همسرشان مجالی برای گفتگو به آن‌ها بدهد و علاوه بر تاکید روی گفت‌وگو بتواند گاهی نقش یک شنونده خوب را ایفا کند. در نتیجه قبل از ازدواج باید روی مهارت‌های ارتباطی خود بیشتر کار کرده و میزان تحمل خود را بالا ببرید. کمک از جلسات مشاوره و روان درمانی می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما کمک نماید.

? مردان انتظار دارند گاهی نیز همسرشان برای رابطه جنسی پیش قدم شود

اکثر مردان از اینکه همیشه خودشان برای رابطه جنسی پیش قدم باشند رضایت ندارند. آن‌ها دوست دارند در طول زندگی مشترک گاهی نیز همسرشان در این زمینه اقدام کند. این مسئله در حقیقت شور و اشتیاق آن‌ها را نسبت به آمیزش جنسی افزایش می‌دهد. بنابراین یکی از مهم ترین انتظارات زنان و مردان از ازدواج، پیش قدم شدن برای رابطه جنسی است.

با این حال عوامل مختلفی مثل تفکرات سنتی و یا خودپنداره جمعی درباره نهی زنان پاکدامن از برقراری رابطه جنسی باعث می‌شوند زنان به طور ناخودآگاه شروع کننده رابطه نباشند. در نتیجه لازم است در این زمینه به طور شفاف با همسر خود صحبت کرده و از نیازها و خواسته های یکدیگر در این زمینه آگاه شوید. برای آنکه قبل از ازدواج حدود روابط را نیز رعایت کنید، مقاله رابطه قبل ازدواج را مطالعه نمایید.

? انتظارات مردان از ازدواج | داشتن همسری قدردان که احترام او را حفظ می کند

نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهند که یکی از نیازهایی که اکثر مردان در رابطه به همسرشان به آن اشاره می‌کنند نیاز به کسب احترام است. احترام گذاشتن تنها به معنای داشتن کلام مودبانه نیست. بلکه ارزش قائل شدن برای نظرات، علاقه مندی‌ها، اعتقادات و نگرش‌های طرف مقابل نیز از جمله مصادیق مهم احترام گذاری محسوب می‌شوند. بنابراین احترام از انتظارات زنان و مردان از ازدواج (مردان) می‌باشد.

? داشتن صمیمیت فیزیکی با همسر

مردان برای درک عشق و علاقه همسرشان به صمیمیت فیزیکی با او نیاز دارند. از همین رو مردان انتظار دارند که به اندازه کافی همسر او را در آغوش بگیرید، نوازش کرده یا ببوسید. توجه داشته باشید که داشتن رابطه جسمانی و جنسی رضایت بخش به اندازه رابطه عاطفی مناسب مهم است و باید به طور متوازن در رابطه وجود داشته باشد. داشتن صمیمیت از انتظارات زنان و مردان از ازدواج (مردان) است.

? دیگر انتظارات مردان از ازدواج

همانطور که در بخش های قبلی گفته شد، مردان در ازدواج از خانم های خود انتظاراتی دارند. که در این بخش موارد دیگر را نام برده ایم.

? اخلاق خوب

? صداقت

?وفاداری

? درک مشکلات همسر

? بروز احساسات

?رابطه جنسی رضایت بخش

? ظاهر مناسب

? مهربان و دلسوز

?بلوغ عاطفی مناسب

? مادر خوب برای تربیت کودکان

? تحصیلات مناسب

?اجتماعی بودن

? اعتماد به نفس مناسب

? انگیزه بالا

?سلامتی

? اهمیت به همسر

?مهارت در خانه داری

? تنوع در رابطه جنسی

? اهمیت به خانواده شوهر

?سخت کوشی

? پایه بازی و تفریح

کلام آخر

همانطور که گفته شد، انتظارات زنان و مردان از ازدواج بر اساس معیارهای آنها طبقه بندی می‌شود. قبل از ازدواج این موضوع را به یاد داشته باشید که هیچ فردی کامل نیست. همه انسان ها بدی ها و خوبی هایی دارند که باید با تمام ویژگی هایشان، آنها را پذیرفت. به همین دلیل است که زندگی مشترک سرشار از پستی و بلندی است. برای اطلاع از ویژگی های شخصیتی همسر خود حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه انتظارات زنان و مردان از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چگونه می توانم در جلسات خواستگاری به انتظارات طرف مقابل از ازدواج پی ببرم؟

برای پی ببردن راجع به این مسئله می توانید سوال های مختلفی بپرسید. مثلا از او بخواهید انگیزه های خود را از ازدواج توضیح دهد و به طور شفاف بگوید که در زندگی مشترک انتظار دارد همسرش چه رفتارهایی از خود نشان دهد.
همچنین مراجعه به روانشناس و دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج نیز می تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما یاری برساند. برای آشنایی با نحوه برگزاری جلسه خواستگاری کلیک کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره