فرق میل جنسی زنان و مردان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

فرق میل جنسی زنان و مردان در چیست؟ آیا زنان بیشتر از مردان از رابطه جنسی لذت می برند؟ طبق یافته‌های پژوهشی میل جنسی مردان و زنان از نظر کیفی با یکدیگر متفاوت است؛ چرا که زنان و مردان به شیوه‌ای متفاوت برانگیخته می‌شوند و این مسئله در نوع لذت آن‌ها از رابطه تاثیر می‌گذارد. هر چه زن و مرد این تفاوت‌ها را بهتر درک کنند، لذت بیشتری از با هم بودن خواهند برد. برای آشنایی با مراحل چرخه پاسخ جنسی کلیک کنید. در ادامه توضیحاتی برای درک تفاوت و فرق میل جنسی زنان و مردان آورده شده است.

فرق میل جنسی زنان و مردان چیست؟

تفاوت میل جنسی زنان و مردان، ذهن نو

تفاوت های جنسیتی همواره یکی از موضوعات مورد علاقه در بین عموم مردم است. اکثر زنان و مردان دوست دارند در مورد جنس مخالف خود اطلاعات بیشتری کسب کنند تا به این ترتیب با دنیای یکدیگر آشنایی بیشتری داشته باشند.

این مسئله در مورد موضوعات مرتبط با آمیزش جنسی نیز صدق می‌کند. از آنجایی که یک باور عمومی می‌گوید زنان بیشتر از مردان در رابطه جنسی لذت می‌برند، در این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که اساسا میل جنسی زنان و مردان چه تفاوتی با یکدیگر دارد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1- مردان زمان بیشتری به رابطه فکر می کنند

براساس یافته‌های پژوهشی اکثر مردان بالغ زیر 60 سال حداقل یکبار در روز به رابطه جنسی فکر می‌کنند، اما در مقابل تنها یک چهارم زنان به این میزان به رابطه جنسی می‌اندیشند. با افزایش سن میزان تخیلات جنسی در هر دو جنس کاهش می‌یابد. با این حال به طور کل تخیلات مردان دو برابر زنان است. مطالعه‌ای که در دانشگاه فلوریدای امریکا انجام شد نشان داد مردان برانگیختگی جنسی خود به خودی بیشتری نسبت به زنان دارند و فانتزی های جنسی‌شان نیز متنوع‌تر بوده و به دفعات بیشتری بروز می‌یابد.

فروشگاه آرامیس

2- فرق میل جنسی زنان و مردان | مردان اشتیاق بیشتری نسبت به رابطه دارند

نتایج مطالعات همچنین نشان می‌دهند که مردان در آغاز رابطه، اواسط و بعد از گذشت سال‌ها بیشتر از زنان، از شریک خود درخواست رابطه جنسی می‌کنند. در واقع آن‌ها در همه سنین اشتیاق بیشتری نسبت به آمیزش جنسی دارند و بیشتر نیز به دنبال آن می‌روند.

3- برانگیختگی جنسی در زنان پیچیده تر است

فرق میل جنسی زن و مرد چیست، ذهن نو

بررسی‌های متعددی درباره تحریک و درک فرق میل جنسی زنان و مردان انجام شده است. در همین راستا در تحقیق دانشگاه نورث وسترن تصاویر برانگیزنده میل جنسی را به زنان و مردان دگرجنس گرا و همجنس گرا نشان دادند. سپس از آن‌ها در مورد سطح برانگیختگی جنسی تجربه شده سوال پرسیدند. محققان همچنین از طریق دستگاه‌های متصل به اندام تناسلی میزان تحریک جنسی را در افراد بررسی کردند تا صحت ادعای آن‌ها در مورد میزان برانگیختگی جنسی به طور دقیق‌تری مشخص گردد.

برای آشنایی با آناتومی و چگونگی برانگیختگی جنسی برای زنان و مردان کلیک کنید.

در مردان نتایج آزمایش قابل پیش بینی بود. آن‌ها این طور گزارش می‌کردند که از دیدن تصاویر مرتبط با رابطه مرد و زن و تصاویر زن با زن بیشتر تحریک می‌شدند. دستگاه‌های اندازه گیری برانگیختگی جنسی نیز صحت ادعای آن‌ها را تایید می‌کرد.

اما در زنان نتایج آزمایش غیرقابل پیش بینی و شگفت انگیز بود. زنانی که گرایش جنسی مستقیم داشتند (یعنی دگر جنس گرا بودند)، ادعا می‌کردند که بیش از همه از دیدن رابطه زن با مرد تحریک می‌شوند. اما دستگاه‌های اندازه گیری نشان می‌داد که آن ها هنگام مشاهده رابطه زن با مرد، زن با زن و مرد با مرد به یک اندازه تحریک می‌شوند!

نتایج تحقیقات می‌گوید که مردان به طور واضح و مشخص می‌دانند که چه کسی و چه موقعیتی بیشتر از همه آن‌ها را تحریک می‌کند، اما زنان در این زمینه انعطاف پذیری بیشتری داشته و غیرقابل پیش بینی هستند. به طوری که حتی ممکن است خودشان نیز ندانند چه چیزی بیشتر موجب تحریک میل جنسی شان می‌شود!

برای آشنایی بیشتر با نشانه های تحریک مردان کلیک کنید.

4- فرق میل جنسی زنان و مردان | میل جنسی زنان تا حد زیادی به عوامل فرهنگی و اجتماعی بستگی دارد

شواهد مختلفی در مطالعات پژوهشی در زمینه فرق میل جنسی زنان و مردان وجود دارد که نشان می‌دهند میل جنسی زنان بیشتر از مردان تحت تاثیر عوامل محیطی قرار دارد. از جمله این شواهد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نگرش زنان نسبت به میل جنسی و نحوه آمیزش، بیشتر از مردان در طول زمان تغییر می‌کند.

– زنانی که به طور منظم در مراسم مذهبی کلیسا شرکت می‌کنند میل جنسی کمتری را گزارش می‌دهند. در حالی که این رابطه بین میل جنسی و شرکت در مراسم مذهبی بین مردان دیده نمی‌شود.

– زنان هنگام تصمیم گیری برای برقراری رابطه جنسی بیشتر تحت تاثیر گروه همسالان قرار می‌گیرند.

– زنان با سطح تحصیلات بالاتر تمایل بیشتری نسبت به اعمال جنسی متفاوت (رابطه دهانی)  را از خود نشان می‌دهند. در حالی که این موضوع در مردان با سطح تحصیلاتشان ارتباطی ندارد.  

5- زنان برای تحریک میل جنسی به روش های غیر مستقیم تری نیاز دارند

یکی دیگر از فرق میل جنسی زنان و مردان در نحوه تحریک است. زنان برای تحریک میل جنسی به زمینه ذهنی بسیار بیشتری نیاز دارند. رابطه جنسی برای آن‌ها فراتر از یک امر فیزیکی صرف است. همچنین زنان برای اینکه میل جنسی قوی داشته باشند تا حد زیادی به احساسات خود وابسته هستند. برای همین وقتی در یک رابطه عاشقانه قرار بگیرند بیش از هر زمانی می‌توانند نسبت به شریک عاطفی خود میل جنسی داشته باشند و مردانی که سریعا برای آمیزش جنسی اقدام می‌کنند کمتر به نظر آن‌ها جذاب می‌رسند.

6- فرق میل جنسی زنان و مردان | زنان ارگاسم را به شیوه ای متفاوت حس می کنند

مردان برای رسیدن به اوج لذت جنسی پس از نعوظ به طور متوسط به 4 دقیقه زمان نیاز دارند. این در حالی است که زنان اگر بخواهند ارگاسم را تجربه کنند پس از تحریک جنسی به چیزی در حدود 10 الی 11 دققیه زمان نیاز دارند. مسئله دیگر اینجاست که 75 درصد مردان گزارش می‌کنند که در طول رابطه جنسی حداقل یک بار به ارگاسم می‌رسند اما این آمار برای زنان تنها 26 درصد است. این تفاوت تنها در واقعیت وجود ندارد بلکه در ادراک زن و مرد از یکدیگر نیز وجود دارد به طوری که 45 درصد مردان فکر می‌کردند همسرشان در رابطه جنسی ارگاسم را تجربه می‌کند. برای آشنایی با نشانه های ارگاسم زنان کلیک کنید.

7- میل زنان واکنش کمتری به داروها نشان می دهد

یکی از شگفت آورترین فرق میل جنسی زنان و مردان ارتباط زیست شناسی آن هاست. مردان نسبت به داروها پاسخ سریع تر و مشخص تری می دهند. به همین دلیل برای انواع اختلالات جنسی مردان می توان دارویی برای بهبود تجویز کرد. اما برای مشکلات جنسی زنان داروهایی با اثربخشی قابل قبول یافت نشده است.

برای مثال تستوسترون هورمونی است که بر عملکرد جنسی زن و مرد تاثیر دارد. درمان هایی که با تغییر سطح هورمون صورت می گیرد روی مردان اثربخشی بیشتری داشته است. هرچند که چنین درمان هایی روی زنان نیز موثر است، اما نمی توان نقش داروها را بر مردان با زنان یکی دانست.

بیشتر بخوانید : شناخت بدن همسر

فرق میل جنسی زنان و مردان | آیا زنان از رابطه جنسی لذت بیشتری می برند؟

مقایسه زن و مرد برای شروع کننده رابطه جنسی، ذهن نو

جواب دادن به این سوال کار دشواری است چرا که فرق میل جنسی زنان و مردان به طور کیفی مشخص شده است. به طور خلاصه می‌توان گفت مردان ساده‌تر به تحریک جنسی می‌رسند، همواره و در تمامی سنین اشتیاق بیشتری برای آمیزش دارند و راحت‌تر نیز ارگاسم را تجربه می‌کنند. اما همه این مسائل در زنان به فاکتورهای گوناگونی بستگی دارد.

برای مثال تجربه میل جنسی تا حد زیادی در آن‌ها به سطح عشق، علاقه و صمیمیت موجود در رابطه بستگی دارد. همچنین فرق میل جنسی زنان و مردان به عوامل فرهنگی و اجتماعی نیز وابسته است. در نهایت رسیدن به ارگاسم نیز برای زنان دشوارتر است و نیازمند این است که شریک عاطفی شان زمان بیشتری برای معاشقه صرف نماید. در صورتی که در رابطه جنسی خود احساس می‌کنید به اندازه کافی لذت نمی‌برید یا شریک‌تان لذت نمی‌برد، مشاوره جنسی دریافت کنید.

سخن آخر

فرق میل جنسی زنان و مردان در پژوهش های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است. آن ها در مراحل مختلف چرخه جنسی دارای تفاوت های زیادی هستند. حتی میزان لذت جنسی نیز متفاوت است. در صورت بروز اختلال نیز روش های درمان بر اساس جنسیت فرق دارد. به طوری که زنان پاسخ کمتری به درمان های زیستی می دهند. و مردان نسبت به دارو درمانی پاسخ سریع تر و قابل قبول تری می دهند.

زوجین باید از فرق میل جنسی زنان و مردان آگاهی داشته باشند. این گونه می توانند زمینه های لذت را برای هم فراهم کنند. اگر در این خصوص دچار ابهام شده اید، حتما برای دریافت راهنمایی با شماره های درج شده تماس بگیرید. سکستراپیست ها و مشاوران جنسی در این خصوص شما را راهنمایی خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه فرق میل جنسی زنان و مردان می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سوالات متداول

فرق میل جنسی زنان و مردان چیست؟

تفاوت زن و مرد در میل جنسی با چند پارامتر مورد سنجش قرار می‌گیرد، میزان فکر کردن به رابطه، تاثیرپذیری از عوامل محیطی، اشتیاق به رابطه، محرک های جنسی، دفعات ارگاسم و میزان لذت از رابطه. در هر 6 پارامتر تفاوت های چشم گیری وجود دارد برای مثال….

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. من نمیتونم زنم رو ارضا کنم الان این پستو خودنم تا حدودی فهمیدم چرا یه موقع هایی نمخیواد رابطه فقط میشه بگید چه روزایی از ماه تمایلش بیشتره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره