مصرف همزمان کلونازپام و گل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مصرف همزمان کلونازپام و گل چه عوارضی دارد؟ آیا استفاده همزمان از این دو ماده خطرناک است؟ بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر برای تجربه اثرات متفاوت ممکن است مواد را با برخی داروها یا الکل ترکیب کنند. این کار علاوه بر تشدید آثار ماده مخدر می‌تواند عوارض جانبی بسیار خطرناکی به همراه داشته باشد و حتی منجر به مرگ شود. در همین راستا بررسی‌ها نشان می‌دهد که مصرف همزمان کلونازپام با گل عوارض جانبی هردو ماده را تشدید کرده و منجر به تجربه اختلالات شناختی و حرکتی شود. در ادامه در مورد مصرف همزمان کلونازپام و گل توضیحات بیشتری را ارائه کرده‌ایم. برای دریافت راهنمایی در مواقع اورژانسی مشاوره ترک اعتیاد دریافت نمایید.

بیشتر بخوانید : اعتیاد به چند ماده

آشنایی با کلونازپام و گل

کلونازپام نوعی داروی ضد اضطرابی است که در دسته بنزودیازپین‌ها قرار می‌گیرد. از آنجایی که این دارو اثرات آرام بخشی نیرومندی دارد، از آن برای پیشگیری از حملات تشنج در بیماری صرع، پیشگیری از حملات پانیک و جلوگیری از بروز علائم مرتبط با بی قراری در اختلالات اضطرابی یا فاز مانیک اختلال دو قطبی استفاده می‌شود. این دارو قابلیت اعتیادآوری دارد و مصرف سرخود آن منجر به بروز وابستگی می‌شود. در نتیجه بسیار اهمیت دارد که افراد تنها زیر نظر یک متخصص از آن استفاده نمایند. برای آشنایی با نحوه مصرف قرص کلونازپام کلیک کنید.

در مقابل گل، نوعی ماده مخدر است که در دسته کانابیس‌ها قرار می‌گیرد یعنی گل در حقیقت با حشیش هم خانواده است. چرا که هردوی اینها نوعی کانابیس هستند که از گیاه شاهدانه به دست می‌آیند. با این تفاوت که حشیش از صمغ این گیاه تهیه می‌شود و ماده موثره بیشتری دارد اما گل از سرشاخه‌های این گیاه تهیه شده و نسبت به حشیش اثرات خفیف‌تری را به جای می‌گذارد. برای آشنایی با نشانه های اعتیاد به گل کلیک کنید.

علل گرایش به مصرف همزمان کلونازپام و گل

بسیاری از مصرف کنندگان مواد مخدر از ویژگی شخصیتی نوجوانی برخوردار هستند. آن‌ها در حقیقت همواره به دنبال به دست آوردن تجربیات جدید و خارق العاده هستند و در این راه کمتر می‌توانند خطرات پیش روی خود را پیش بینی نمایند. به عبارتی دیگر می‌توان گفت این افراد به هر قیمتی که شده می‌خواهند تجربیات جدیدی کسب کنند.

از همین رو آن‌ها در بسیاری از موارد ممکن است مواد مخدر را با سایر مواد، دارو یا الکل کنند تا اثرت ناشی از مصرف آن ها را کشف نمایند. این کنجکاوی در اکثر موارد به ضررشان تمام شده و حتی می تواند خطر مرگ را برای آن‌ها به همراه بیاورد.

عوارض مصرف همزمان کلونازپام و گل

عوارض مصرف همزمان گل و کلونازپام

مصرف همزمان کلونازپام و گل عوارض جانبی هر دو را تشدید کرده و منجر به بروز علائمی نظیر سرگیجه، خواب آلودگی، گیجی، کاهش سطح هشیاری و ناتوانی در تمرکز می‌شود. در این شرایط برخی افراد به خصوص آن‌هایی که سن بالاتری دارند اختلالاتی را در عملکرد شناختی و حرکتی نیز تجربه می‌کنند. به این ترتیب دچار نقص در تفکر، قضاوت و ناهماهنگی حرکتی می‌شوند.

هشدارها در مورد مصرف همزمان کلونازپام و گل

اگر تحت درمان با داروی کلونازپام قرار دارید از مصرف هرگونه مواد یا الکل خودداری کنید. از آنجایی که استفاده از کلونازپام هشیاری شما را کاهش می‌دهد، پس از مصرف آن باید از انجام هر فعالیتی که نیاز به تمرکز بالا دارد بپرهیزید. برای مثال در این شرایط به هیچ وجه نباید رانندگی کنید.

در صورتی که همزمان از کلونازپام و گل استفاده کرده‌اید و احساس می‌کنید هشیاری‌تان در حال کاهش یافتن است، سریعا با اورژانس تماس گرفته و علائم خود را با متخصصین در میان بگذارید. چرا که مصرف بیش از حد کلونازپام می‌تواند سیستم عصبی شما را سرکوب کرده و در نهایت به بیهوشی، اغما و مرگ بیانجامد. در صورتی که مجبور به مصرف دارو هستید حتما برای ترک اعتیاد اقدام نمایید.

کمک مشاوران به کسانی که مصرف همزمان کلونازپام و گل دارند

مشورت با متخصص درباره مصرف ماریجوانا و کلونازپام

متخصصان روانشناسی و سایر متخصصان حوزه سلامت روان به شما برای کاهش و ترک کامل این دو ماده کمک اساسی می کنند. شما بدون دریافت خدمات تخصصی احتمال اینکه دچار عوارض ناخواسته بشوید زیاد است. هر کدام از این دو مواد به تنهایی موجب تخریب وضعیت جسمی و روانی شما می شوند. بنابراین برای ترک همزمان ماریجوانا و کلونازپام هرگز خودسرانه اقدام نکنید.

مشاوران ذهن نو به شما به صورت تلفنی و حضوری خدمات روان درمانی ارائه می دهد. همانطور که می دانید مصرف همزمان کلونازپام و گل بیشتر ریشه در ناراحتی های ذهنی دارد. بنابراین احتمال بازگشت، شکست در درمان، ناتوانی در ادامه ترک، مشکل در پایین و بالا شدن دوز ها بسیار زیاد هست. پس همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

سخن آخر

همانطور که در مقاله ذکر شد. مصرف همزمان کلونازپام و گل عوارض جانبی زیادی برای فرد ایجاد می کند. هر چه مدت زمان مصرف این دو ماده بیشتر شود، عوارض و پیامدهای آن ها نیز مشهودتر خواهد بود. شاید در تبلیغ ها و باور عمومی ماریجوانا بی ضرر معرفی شود، اما با کمی تحقیق درباره کسانی که به این مواد اعتیاد پیدا کرده اند متوجه عوارض جبران ناپذیر آن خواهید شد. همزمانی مصرف گل و کلونازپام نیز بر این عوارض می افزاید. بسیاری از معتادان به این دارو و ماده اعتیاد خود را انکار کرده و آن را تحت کنترل می خوانند. این موضوع وقتی برای آن ها روشن می شود که متاسفانه خیلی دیر شده است.

ما به عنوان کسانی که در این حوزه مشغول به تحقیق و درمان هستیم به شما عزیزان توصیه می کنیم که هر چه زودتر این مواد خانواده کانابیس ها (گل، ماریجوانا، حشیش و..) دوری کنید. و اگر آن ها را همراه با داروهایی مثل کلونازپام مصرف می کنید هرچه زودتر به متخصصین مراجعه نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه اعتیاد و مصرف همزمان کلونازپام و گل می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره ترک اعتیاد تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا مصرف همزمان کلونازپام و گل می تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله، کلونازپام از جمله داروهای سرکوب کننده سیستم عصبی است. مصرف همزمان آن با گل می‌تواند بازداری شما را کاهش داده و باعث شود که این دارو را بیش از حد استفاده نمایید. خوردن مقادیر بالای کلونازپام با سرکوب مضاعف سیستم عصبی می‌تواند به ایست تنفسی منجر شده و در نهایت اغما و مرگ را به همراه داشته باشد.

چرا کلونازپام و گل را با هم مصرف می کنند؟

برخی افراد از سر کنجکاوی به دنبال کشف حالات خاص ناشی از مصرف مواد گوناگون با یکدیگر هستند. هم چنین مصرف مواد با کاهش بازداری فرد باعث می‌شود که او داروهای خود را بیش از حد مجاز مصرف نماید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

  1. من دوستم برای اضطرابش کلونازپام میخوره ولی به من نگفته بود امشب ناراخت بود اومد دو پوک هم از ماری من کشید الان بیحاله من چیکار باید بکنم؟؟؟ لطفا راهنماییم کنید

    1. وقت به خیر در چنین مواردی بهتره به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید. تداخلات دارویی بسیار خطرناک هستن و می تونن باعث تشنج و یا سایر عوارض ذکر شده در مقاله بشن پس هر چه زودتر با شماره های درج شده تماس بگیرید و یا به اورژانس مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره