اشتباهات قبل از ازدواج | شایع ترین اشتباهات در آشنایی قبل ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

اشتباهات قبل از ازدواج به رفتار، باورها و افکاری مربوط می‌شود که موجب به خطر افتادن آینده ازدواج و یا اتخاذ تصمیم اشتباه برای ازدواج می‌شود. عدم صداقت، تلاش برای خوب جلوه دادن خود و امید به تغییر دیگری پس از ازدواج از جمله این موارد هستند. کسب آگاهی در زمینه اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج به شما کمک می‌کند تا خطاهای دیگران را تکرار نکنید و برای شناختن همسر آینده خود مسیر درست‌تری را بپیمایید.

دختر و پسر باید قبل از ازدواج راهی پیدا کنند که هر دو طرف بتوانند انتخاب آگاهانه‌ای انجام بدهند. پس اگر پارامترهای نادرستی در اختیار طرف مقابل بگذارید هم به خودتان و هم به طرف مقابل‌تان فرصت ازدواجی شاد را گرفته‌اید. برای آشنایی با فوائد و مضرات دوستی های قبل ازدواج کلیک کنید.

اشتباهات قبل از ازدواج

ازدواج بیش از هر نوع رابطه دیگری دارای پیچیدگی های است که زوج ها دیریا زود با آن ها روبرو می شوند. در این بین احتمال بروز اشتباهات قبل از ازدواج بسیار زیاد است. چه خوب که این چالش ها پیش از ازدواج حل و فصل شود. اشتباهات قبل از ازدواج می تواند رهنمودی برای بهبود رابطه تان در آینده باشد. اما باید نسبت به اشتباهات غیر قابل جبران قبل از ازدواج نیز هشیار باشید. عشق و محبت برای حفظ یک رابطه کافی نیست. پس دیدگاه خود را در مورد عشق همسرتان اصلاح کنید. شما نمی توانید انتظار داشته باشید که همسرتان تحت هر شرایطی کنار شما بماند.

اشتباهات قبل از ازدواج تا به دست آوردن شناخت کافی قابل درک است. اما در ادامه به اشتباهاتی اشاره کرده ایم که بنیان خانواده شما را تحت تاثیر قرار می دهد. توجه به این نکات اهمیت زیادی در کیفیت رابطه تان خواهد داشت.

در صورتی که مرتکب یکی از این اشتباهات شده اید حتما در این باره با متخصصین روانشناسی صحبت نمایید.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

آشنایی با 7 اشتباه رایج در دوران آشنایی قبل از ازدواج

اشتباهات رایج قبل از ازدواج

از آنجایی که هیچ انسانی کامل نیست هیچ رابطه ای هم نیست که درگیر اشتباه نشود. در نتیجه باید بپذیریم که خطاها بخشی از رابطه هستند. با این حال حتما شما نیز دیده‌اید که برخی اشتباهات بارها و بارها از جانب اشخاص مختلف تکرار می‌شوند.

در این شرایط می‌توانیم با آگاهی از این موارد از اشتباهات آسیب زا پیشگیری کرده و رابطه عاطفی خود را نجات دهیم. روانشناسان و مشاورینی که خدمات زوج درمانی و خانواده درمانی انجام می‌دهند از جمله منابع مطمئنی هستند که می‌توانند در این زمینه به شما اطلاعات مناسبی بدهند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج اشاره کرده‌ایم.

1- نداشتن صداقت کافی

یکی از ابتدایی ترین و رایج‌ترین خطاها و اشتباهات قبل از ازدواج که اکثر زوجین هم مرتکب می‌شوند؛ نداشتن صداقت کافی است. نبود صداقت در بسیاری از موارد به صورت دروغگویی واضح در مورد مسائلی نظیر شغل یا تحصیلات ظاهر نمی‌شود، بلکه به صورت پنهان و در قالب تلاش برای خوب‌تر نشان دادن شخصیت خود جلوه می‌کند.

این مسئله باعث می‌شود که طرفین پیش از ازدواج یک تصویر پوشالی از یکدیگر در ذهن بپرورانند و ناگهان با رفتن زیر یک سقف شاهد فرو ریختن تصورات ساختگی خواهند بود. در نتیجه دور از انتظار نیست که در این شرایط زن و مرد احساس کنند که پس از ازدواج همانند سابق به یکدیگر علاقه ندارند و نمی‌توانند آنطور که باید با یکدیگر سازگار شوند.

برای آشنایی بیشتر با پیامدهای دروغ و پنهان کاری در ازدواج کلیک کنید.

2- اشتباهات قبل از ازدواج | نداشتن مرز مشخص با خانواده‌ها

بسیار اهمیت دارد دو طرفی که تصمیم به ازدواج می‌گیرند، از نظر روانی بالغ شده باشند و بتوانند مرزهای مشخصی را در ارتباط با خانواده‌های خود تعیین کنند. افرادی که هنوز به این درجه از بلوغ و استقلال نرسیده‌اند، در آشنایی پیش از ازدواج بیش از حد تصمیم‌ها را به گردن اعضای خانواده می‌اندازند و به گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار این دیگران هستند که به جای آن‌ها انتخاب می‌کنند.

این در حالی است که زن و مرد باید بتوانند به عنوان یک بزرگسال هویت مستقلی داشته باشند، ارزش‌های خاصی را برای خود تعریف کنند و ملاک‌های شخصی برای انتخاب همسرشان را در ذهن خود بپرورانند. البته در نظر داشته باشید که همه این‌ها به معنی نادیده گرفتن خانواده‌ها نیست، بلکه به معنای ایجاد نوعی تعادل در ارتباط و مشورت گرفتن از آن‌هاست.

حتما درباره رفتن به خونه دوست پسر قبل ازدواج بخوانید.

3- شفاف نبودن در بیان انتظارات

یکی از اصول بسیار در اجتناب از اشتباهات قبل از ازدواج این است که بتوانید ارتباطی شفاف با یکدیگر برقرار کنید. باید به طور واضح انتظارات و نیازهای خود از زندگی مشترک را با دیگری در میان بگذارید. متاسفانه بسیاری از افراد انتظار دارند، طرف مقابل‌شان از رفتارها یا جملات کلی منظور آن‌ها را بفهمد که همین مسئله زمینه بروز بسیاری از سوءتفاهمات را ایجاد می‌کند.

در نتیجه باید در مورد نیازهای عاطفی، مالی، ارتباطی و … به طور مشخص و مستقیم صحبت کنید. اگر در این زمینه با مشکل مواجه هستید و عواملی نظیر خجالت کشیدن و کمرویی مانع شما می‌شوند، کمک گرفتن از یک روانشناس و دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج می‌تواند تا حد زیادی در این زمینه به شما یاری برساند. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

4- اشتباهات قبل از ازدواج | تلاش برای برنده شدن!

بعضی‌ها ازدواج کردن را به صحنه رقابت دو خانواده برای پیروزی و امتیاز گرفتن بیشتر از یکدیگر تبدیل می‌کنند. این در حالی است که زوج‌های بالغ متوجه این موضوع هستند که باید همانند دو بال یک پرنده در کنار هم و در تعادل با یکدیگر عمل کنند و ضعیف کردن فرد دیگر و تلاش برای امتیاز گرفتن زیادی از او در نهایت کلیت ازدواج را تضعیف می‌کند و به پایه‌های رابطه آسیب می‌رساند.

5- ازدواج کردن برای حل مشکلات شخصی

یکی از باورهای غلط عمومی در مورد ازدواج این است که اگر دختر یا پسر ازدواج کند، بسیاری از مشکلات او نظیر افسردگی یا کج خلقی برطرف می‌شود. این در حالی است که افراد باید قبل از شروع رابطه با همسر روی رشد فردی خود کار کنند. چرا که این مسائل کیفیت رابطه زناشویی را هدف قرار می‌دهد. در نتیجه ازدواج در شرایطی که از یک مشکل روحی رنج می‌برید، نه تنها مشکلات قبلی‌تان را درمان نمی‌کند؛ بلکه باعث می‌شود که فشارهای مضاعفی را در زندگی خود احساس نمایید.

6- اشتباهات قبل از ازدواج | نپرداختن به مسائل جنسی

بسیاری از دختران و پسران از حرف زدن در مورد مسائل جنسی خجالت می‌کشند و حتی توافق در مورد موضوعاتی نظیر تعداد فرزندان را به پس از ازدواج موکول می‌کنند. این در حالی است که وجود جاذبه جنسی کافی در رابطه یکی از اصول بسیار مهم برای ازدواج موفق است و نداشتن رابطه زناشویی مناسب به جنبه‌های دیگر رابطه نیز آسیب می‌زند. در جلسات مشاوره پیش از ازدواج می‌توانید اصول صحبت کردن در این زمینه را بیشتر یاد بگیرید و راحت‌تر انتظارات خود را در این زمینه با فرد مقابل در میان بگذارید. طی مشاوره وجود یا عدم وجود انحراف جنسی نیز مشخص خواهد شد. 

برای آشنایی با نحوه و حدود پرسیدن سوالات جنسی و زناشویی از خواستگار کلیک کنید.

7- باور به توانایی خود برای تغییر و تربیت همسر

بسیاری از زنان و مردان به دلایلی نظیر عاشق بودن و یا درگیری زیاد با سایر مسائل روزمره نمی‌توانند مشکلات نامزد خود را به خوبی ببینند، بنابراین پیامدهای آن را در زندگی مشترک در نظر نمی‌گیرند. در صورت وجود تعارض یا مخالفتی، فکر می‌کنند که می توانند پس از ازدواج طرف مقابل را آنطور که خود می‌خواهند تغییر دهند. در نتیجه به میزان کافی روی حل تعارض‌ها پافشاری نمی‌کنند. همه این‌ها در حالی است که صفات شخصیتی هر کسی به سختی تغییر می‌کنند و متخصصان همواره توصیه می‌کنند که هرگز با امید و آرزوی تغییر همسرتان، زندگی مشترک را آغاز نکنید.

نقش مشاوره ذهن نو در پیشگیری از اشتباهات در آشنایی قبل از ازدواج

اشتباهات غیرقابل جبران قبل از ازدواج ، ذهن نو

برای آشنایی بیشتر و اجتناب از رایج ترین اشتباهات قبل از ازدواج باید به یک روانشناس مراجعه کرده و خدمات مشاوره پیش از زدواج دریافت نمایید. در این جلسات روانشناس به کمک تست‌های شخصیتی و انجام مصاحبه‌های روانشناختی به شما کمک می‌کند تا با جنبه‌های مثبت و منفی یکدیگر بیشتر آشنا شده و خطاهای ارتباطی خود را بهتر بشناسید. بررسی‌ها نشان می‌دهد زوجینی که پیش از ازدواج از مشاوره روانشناسی کمک می‌گیرند، معمولا با دید بازتری وارد زندگی می‌شوند، کمتر درگیر اشتباهات رایج عمومی شده و آمادگی بیشتری برای برخورد با مشکلات دارند. برای آشنایی بیشتر با بایدها و نبایدهای مربوط به رابطه قبل از ازدواج کلیک کنید.

سخن آخر

احتمال بروز اشتباهات قبل از ازدواج برای زوج های جوان بیشتر است. جوانان بیشتر تحت تاثیر عواطف و هیجانات شان قرار می گیرند. همین مساله مهارت آن ها را در موقعیت کاهش می دهد. بنابراین احتمال خطا بالا می رود. هر رابطه ای برای تحکیم خود نیاز به آزمون و خطا دارد. اما زوج ها باید محتاطانه این کار را انجام دهند. اشتباهات جبران ناپذیر موجب جدایی و آسیب های بیشتری خواهد شد.

شاید برای اثبات علاقه و یا حفظ استقلال تان خطاهایی مرتکب بشوید. و یا نا خواسته گزینه ازدواج تان را آزرده خاطر کنید. در چنین شرایطی بهترین راهکار دریافت خدمات مشاوره است. متخصصین ازدواج به شما برای جبران اشتباهات قبل از ازدواج کمک می کنند. عدم توجه به راهکارهای تخصصی احتمالا شما را در شرایط بدتری قرار خواهد داد. پس همین حالا برای دریافت خدمات روانشناختی با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه حل و جلوگیری از اشتباهات قبل از ازدواج می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

بزرگ ترین اشتباهات قبل از ازدواج کدامند؟

یکی از اشتباهات بزرگ میان عموم مردم این است که فکر می کنند ازدواج درمان یا التیامی برای رنج های روان است. طیق بررسی ها ازدواج شاید در کوتاه مدت بتواند خلق افسرده افراد را بهبود دهد اما با ایجاد دغدغه ها و وظایف بیشتر سطح فشارهای روانی بیشتر می شود. در نتیجه قبل از شروع زندگی مشترک لازم است برای درمان مشکلات روحی خود اقدام نمایید.

آیا راهی برای جلوگیری از اشتباهات قبل از ازداج هست؟

بله هرچه مهارت های زندگی و آگاهی شما درباره همسرداری بیشتر شود، چالش های تان کمتر خواهد شد. با این حال بروز تعارضات اجتناب ناپذیر است. پس باید روی مهارت حل مساله بیشتر کار کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره